Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Hier werd ook op die manier gespeeld met onze eigen honden. Ze rennen eerst achter het paard aan, draaien om en de paarden rennen achter de hond aan, draaien weer om enz enz. Einde van het "spel" staat het paard de hond te knabbelen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Cleva schreef:Het achterpootje gaat ook stuk, zie ik.
Daarom kan ik me ook slecht voorstellen dat dit leuk spelen is. Zover ik kan zien trapt dat paard op de hak van die hond en rent die hond voor zijn leven Maar ik kan het wel mis hebben hoor, hoewel veel mensen zich ook vergissen in hun eigen dieren en ze misschien denken dat dit echt leuk spelen is. Als het dat is is het gevaarlijk spel
Ik vind dit geen spelen hoor, meer een zeer geirriteerd paard die probeert de hond te grijpen en de hond die een bord voor zijn kop heeft en door blijft gaan.
Daarom horen mensen hun honden ook niet door weilanden te laten lopen. Mijn paard jaagt vreemde honden ook zo de wei uit. De honden van stal is geen probleem, die kent ie. Maar honden die denken hem wel even te kunnen opjagen hebben een probleem
Ik verbaas me er wel over trouwens, hoeveel mensen hun honden door weilanden laten lopen...
laeken schreef:Er worden ook zat honden doodgeschopt door paarden op deze manier.
Ik heb het eens meegemaakt dat mijn paard een hond schopte. Ging wonder boven wonder goed. Hondje heeft het overleefd zonder schade. Wij reden op een ruiterpad en vanuit het niet kwam een hond ons achterop gerent en bijt zo in het achterbeen. Paard bedenkt zich niet en haalt uit. Gelukkig zowel hond als paard geen echte schade maar ik ben me wel kapot geschrokken!
Als je die link die Yamie geplaatst heeft bekijkt valt e.e.a. in dit geval nogal mee .
Neemt niet weg dat ik mijn honden nooit en te nimmer bij een vreemd paard in de wei zou laten. Het zou niet de eerste hond zijn die een doodschop kreeg.
Mijn honden zijn alle 3 paarden gewend maar hebben nooit los mee het weiland in gemogen. Ik vind dat gewoon te link.
Mijn paard heeft 1x een hond die maar om hem heen bleef cirkelen tijdens het loslopen in de binnenbak een schop verkocht, was gelukkig een schampschotje en de hond had niets, behalve een gedeukt ego. Daarna is de hond niet meer bij mijn paard in de buurt geweest.
Romanov kan heel goed met honden, hij is er ook al jaren aan gewend dat er honden op het bedrijf rondscharrelen, maar opgejaagd worden vindt hij echt vreselijk. En dat laat hij dan merken ook.
Liesbeth schreef:Als je die link die Yamie geplaatst heeft bekijkt valt e.e.a. in dit geval nogal mee .
Neemt niet weg dat ik mijn honden nooit en te nimmer bij een vreemd paard in de wei zou laten. Het zou niet de eerste hond zijn die een doodschop kreeg.
Ik zie het paard op een gegeven moment een poot (excuus, 'been') optrekken om een schop naar achteren te verkopen... Nou, dat zou einde oefening zijn voor hondjelief, dus ik vind het niet echt meevallen. Maar goed, ik zou hond en paard ook niet samen laten spelen, zeker niet als het paard in dit geval zo dichtbij de hond komt en er meerdere potentieel gevaarlijke situaties op camera vastgelegd worden...
Machie schreef:
Ik verbaas me er wel over trouwens, hoeveel mensen hun honden door weilanden laten lopen...
Ik hoorde het laatst ook al. En maar lachen, die mensen. Pony was juist bang in plaats van boos, hij zal maar door het draad heen gaan.
Als ik dat als boer zou zien bij mijn pony of andere vee was ik er heel rap klaar mee.
Een paard kan rare sprongen maken wat voor een hond verkeert kan aflopen.
Van de week had ik mijn merrie op een wei gezet en kwam iemand met een hondje los langs af gelopen en opeens schiet de hond de wei in achter mijn pony aan.
Hielt me hart vast want weet van mijn pony dat ze kan uithalen.
Heb ook flink gemopperd tegen die gene met wie de hond liep dat ze hem terug moest roepen dat ze anders een probleem haden ( kans dat me pony door het draad gejaagd wordt of dat hond een schop krijgt was erg groot) gelukkig goed afgelopen.
Sara heeft op stal ook een keer bijna een trap van het paard van een vriendin te pakken gehad toen ze aan het been wou snuffelen.
Ze wist te ontwijken en blij toe, want dat komt verdomde hard aan.
Ondanks dat het niet raak is heeft ze sindsdien een groot respect voor paarden en houd haar afstand.
Ken ook verhalen van honden die dood zijn getrapt, altijd uitkijken denk ik.
Ik heb op een ruiterpension gewerkt en daar hadden we een 'hondenkiller'. Dat paard ging er echt voor, die stampte ze zo de bodem in. Niet eens omdat er geblaft of opgejaagd werd, want daar gaf hij niks om, maar omdat ie gewoon de pest aan honden had.
Toen ik zelf een paard ging kopen heb ik er wel bewust 1 uitgezocht die goed met honden kan, Ragyo gaat vaak mee naar de wei en ik hou hem liever heel. En het gaat inderdaad prima, Rosa maalt niet om honden maar stoort zich ook niet aan ze, ik heb vaak genoeg door losloopgebied gereden met haar (ja, op het ruiterpad) en als er al eens honden blaffend om haar heen cirkelden stapte ze gewoon doodkalm door.
Ondanks dat mag Ragyo van mij niet het weiland in, bij mijn paard niet en verder ook nergens.
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Runar gaat ook vaak (meestal) mee in de weide, maar opjagen is absoluut niet doen. Ook niet van het paard uit (artuur zou wel eens durven namelijk).
Net zoals blaffen naar de koeien tegen over de weide absoluut niet getolereerd wordt.