Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Suzanne123 schreef:Op zich leuk, maar ik vind het toch altijd wel prettig dat er net op DAT moment even goed wordt nagegaan of het dier gezond is. Ik vind persoonlijk dus dat "onderzoek" wel belangrijk, dat lijkt hier niet te worden gedaan. Hartluisteren en gebit vindi k daar niet onder vallen.
En ontwormen.... tsja... wat zal ik erover zeggen
Suzanne
Ik denk jij gaat beginnen over vieze, hergebruikte naalden en het misschien wel over brengen van hiv.
Beetje kort door de bocht Lin-C
Ik ben het wel met Susanne123 eens.
En daarnaast zijn er ook rassen die gevoelig zijn voor bepaalde stoffen in de entingen die door sommige dierenartsen gegeven worden.
Daar zie ik ook niets over staan of ik lees erover.
Wat is daar nou weer kort door de bocht aan? Ik maak een grapje over de algemene (over)bezorgdheid van Suzanne.
Enne, zoals al gezegd; je MOET niet he. Als het je niets vindt staat het je volledig vrij om gewoon naar je eigen dierenarts te gaan. Maar oke, daar ging het mij niet eens om in de eerste instantie.
Sanne&Bo schreef:@ Nanna, ent jij wel voor Weil? Of ook niet?
Ik ent helemaal niks. En ik heb nog nooit zulke gezonde honden gehad.
Mocht ik in de toekomst ooit een pup hebben (lijkt me uitgesloten maar toe maar) dan is het een cocktail in het eerste jaar en daarna voor de rest schluss.
Zo hebben wij het nu dus ook gedaan. Gelukkig dat meer mensen het zo doen.
en als iedereen het zo doet breekt de pleuris uit qua hondenziekten .
Nanna schreef:
Ik ent helemaal niks. En ik heb nog nooit zulke gezonde honden gehad.
Mocht ik in de toekomst ooit een pup hebben (lijkt me uitgesloten maar toe maar) dan is het een cocktail in het eerste jaar en daarna voor de rest schluss.
Zo hebben wij het nu dus ook gedaan. Gelukkig dat meer mensen het zo doen.
en als iedereen het zo doet breekt de pleuris uit qua hondenziekten .
Ja joh
JA! op den duur wel.
Dankzij het vaccineren zijn veel ziektes teruggedrongen, dat is gewoon een feit. Als niemand meer laat enten dan zal je mettertijd zien dat diverse ziektes weer vaker voorkomen.
Maar feit is ook dat er op een gegeven moment een (over)entcultuur is ontstaan. Baat het niet dan schaadt het niet was heel lang het motto. Totdat er bleek dat dát niet klopte. Overenten is wel degelijk schadelijk voor mens en dier.
Maar helemaal niet enten kan op den duur ook weer schadelijk zijn.
Sanne&Bo schreef:Maar de meeste mensen enten toch nog steeds wel?
Ik zit te denken om misschien dit jaar toch de kleine cocktail te laten doen.
Maar ben er nog niet over uit.
Waarom de kleine cocktail? Dat is Weil met nog iets en alleen Weil 'moet' jaarlijks.
Of je zou ook nog tegen kennelhoest willen laten enten, maar in dat geval zou ik voor de neusenting en alleen Weil kiezen.
Waarom de kleine cocktail? Dat is Weil met nog iets en alleen Weil 'moet' jaarlijks.
Of je zou ook nog tegen kennelhoest willen laten enten, maar in dat geval zou ik voor de neusenting en alleen Weil kiezen.
Kleine cocktail is toch Weil en Kennelhoest?
Vaak is de kleine cocktail inderdaad Weil en para-influenza, maar ik zie ook wel eens een combinatie van Weil en Parvo.
In de neusenting zit behalve para-influenza (virus) ook nog bordetella (bacterie).
Maar goed ik ent nooit tegen kennelhoest, ik laat sowieso alleen tegen Weil enten, dus geen kleine cocktail.
Sonnie1983 schreef:Hier overigens ook geen kennelhoest meer nadat Diego toch kennelhoest kreeg zijn we er mee opgehouden.
daar heb je toch ook verschillende van?
je hebt verschillende soorten kennelhoest zoals ik begrepen heb, net zoals de griep.
toen elke keer braaf gedaan en diego kreeg toch de kennelhoest, nou dan maar niet meer hij kreeg het toch.
Sonnie1983 schreef:Hier overigens ook geen kennelhoest meer nadat Diego toch kennelhoest kreeg zijn we er mee opgehouden.
je hebt verschillende soorten kennelhoest zoals ik begrepen heb, net zoals de griep.
toen elke keer braaf gedaan en diego kreeg toch de kennelhoest, nou dan maar niet meer hij kreeg het toch.
maar dan krijg hij toch een mildere vorm?Banjer kreeg toen ook kennelhoest omdat ik die enting niet gaf ben daar toch van geschrokken omdat hij er behoorlijk ziek van werd.Daarom ent ik nu wel kennelhoest.
maar dan krijg hij toch een mildere vorm?Banjer kreeg toen ook kennelhoest omdat ik die enting niet gaf ben daar toch van geschrokken omdat hij er behoorlijk ziek van werd.Daarom ent ik nu wel kennelhoest.
dat weet ik niet, ik heb diego denk ik wel toen de symptomen er waren een week of 2 / 2,5 stil gelegd. kleine wandelingetjes in de buurt etc. wel alleen maar thijmsiroop gegeven. geen ab.
misschien verander ik nog ooit van gedachten als ze nu kennelhoest krijgen...
mijn geente honden werden juist doodziek en de honden die niet geent waren helemaal niet of weinig...
2 jaar geleden ofzo heeft er hier eentje voor het laatst kennelhoest gehad (niet geent), een paar dagen honing en een hoestdrankje en het was over. De rest heeft het overigens niet gekregen.