Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prijsverschil dierenartsen
Moderator: moderatorteam
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Re: Prijsverschil dierenartsen
Ik was een paar weken geleden met Elmo bij de da. Voor consult + cocktail en rabies. En was +/- € 70,- kwijt.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik een paar weken terug ook zo ongeveer.Elmo/maureen schreef:Ik was een paar weken geleden met Elmo bij de da. Voor consult + cocktail en rabies. En was +/- € 70,- kwijt.
Mijn dierenarts heeft dacht ik een vast consulttarief van €38,- of zo.Het prijsverschil kan hem zitten in de lokatie maar ook in aanwezige apparatuur.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Saskia241
- Zeer actief
Voor Oscars enting waren we 50 euro kwijt.
Toen z'n melktandje eruit moest, 90 euro inclusief alles.
Toen z'n melktandje eruit moest, 90 euro inclusief alles.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik betaal voor een consult bij mijn dierenarts iets van 30 euro, voor controle hoef ik nooit iets te betalen en dat heb ik al behoorlijk vaak gehad.
Moet deze maand voor 3 honden entingen + rabiës halen, dat zal wel een duur geintje worden denk ik. Wil kijken of ik in ieder geval Sjefke alleen maar rabiës kan laten geven, die is haar hele leven al geënt dus denk dat ze ook wel zonder kan (alleen Weil misschien).
Moet deze maand voor 3 honden entingen + rabiës halen, dat zal wel een duur geintje worden denk ik. Wil kijken of ik in ieder geval Sjefke alleen maar rabiës kan laten geven, die is haar hele leven al geënt dus denk dat ze ook wel zonder kan (alleen Weil misschien).
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ga kijken, volgens mij heb ik dat nooit betaald..V. ´t Brabantse Bont schreef:Met Senna's nestje huisbezoek gehad van de dierenarts. Half uur hier geweest en alles pups en moeder nagekeken, etc. Ik hoefde maar 78 euro af te rekenen. Dat vond ik érg weinig!
Ook hier grote verschillen onderling.
Voor het verwijderen van een wratje bij "Da1" (Breda) 258 euro, bij "Da2" (Made) 166 euro en bij "Da3" (Breda) was ik 66 euro kwijt.En die verschillen zijn er dus bínnen een paar kilometer en dat alleen maar voor het verwijderen van een wratje
@ Nathalie: wij betalen bij dezelfde dierenarts/dierenkliniek als jou meer hoor (ik betaal in ieder geval altijd consult). Het consult is 38 euro door de weeks.
Nee, 32 euro op de meest recente bon. Een maand of 2,5/3 geleden.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- marian*
- Erelid
- Contacteer:

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
ik heb geen flauw idee wat wij aan consult betalen
maar toen wij nog in Loenhout woonde, kwam de DA aan huis, enten + RAbiës voor 4 (grote) honden en waren wij 185€ kwijt
gisteren hier (Kasterlee) naar de dierenkliniek gebeld ivm de officiele heupen voor Jänta en Jelano en dat zou 300€ kosten per hond, achteraf naar de DA gebeld waar wij Guapa (Kalmthout) haar heupen hebben laten testen gebeld en dat was 150€ per hond
Echo bij de DA in Loenhout was een paar jaar terug 35€, van de week gebeld om er hier in Kasterlee eentje te laten maken en dat was ook 35€, RX van de buik kost 55€
maar toen wij nog in Loenhout woonde, kwam de DA aan huis, enten + RAbiës voor 4 (grote) honden en waren wij 185€ kwijt
gisteren hier (Kasterlee) naar de dierenkliniek gebeld ivm de officiele heupen voor Jänta en Jelano en dat zou 300€ kosten per hond, achteraf naar de DA gebeld waar wij Guapa (Kalmthout) haar heupen hebben laten testen gebeld en dat was 150€ per hond
Echo bij de DA in Loenhout was een paar jaar terug 35€, van de week gebeld om er hier in Kasterlee eentje te laten maken en dat was ook 35€, RX van de buik kost 55€
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik was 2week terug voor een consult,puppycocktail en chip 50,60 kwijt.

- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Casey schreef:Je kunt toch zelf wel narekenen dat die prijs dan nog steeds niet uitkan? Oftewel, hij betaalt bovendien geen belasting, heeft geen enkele apparatuur en zodra hij eenmaal klanten heeft gaat die prijs vanzelf omhoog.billyboy2 schreef: Gelukkig is er een nieuwe dierenarts begonnen, en daar kost een consult slechts €10,00.
Maar die heeft dan ook geen personeel in dienst en praktijk in huis.
Kees
Het is gewoon een erkende DA hoor...en betaald echt wel belasting...waarom anders moeite doen om btw bon uit te schrijven?
Ze heeft praktijk in huis, dus geen extra huur en geen personeel.
Oke ze kan geen foto's maken of bloedonderzoek....maar bij haar bloedonderzoek laten doen (en opsturen)is nog altijd goedkoper dan bij mijn oude DA die het in eigen praktijk kunnen.
DA's verdienen voornamelijk hun centen met de entingen en operaties. Zij dus ook..
En ze zal uiteraard in de loopt der tijd omhoog gaan met de prijzen..ze wil namelijk wel graag meer apparatuur aanschaffen.
Maar winst maken is niet waar ze het voor doet!
- balou2000
- Actief
Amstelveen rond de 40 euro consult , herhaling consult 20 euro
was er vorige week met de 1 honden 1 kat voor de jaarlijkse APK keuring en liet de nagels knippen
moest dus ook nog eens 2x 13 euro betalen om de nageltjes te knippen
2x controle en vaccinatie en 2x nagels knippen was dus 140 euro dan was er al 10 euro voor het 2de dier van af
was er vorige week met de 1 honden 1 kat voor de jaarlijkse APK keuring en liet de nagels knippen
2x controle en vaccinatie en 2x nagels knippen was dus 140 euro dan was er al 10 euro voor het 2de dier van af
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
Voor de fretten laten castreren heb ik ook heel wat dierenartsen afgebeld
van €150,- voor 2 fretten tot €220 per fret.
Inderdaad hele grote verschillen
van €150,- voor 2 fretten tot €220 per fret.
Inderdaad hele grote verschillen
- billyboy2
- Zeer actief
13 euro voor nagel knippen?? jemig....dat wordt hier niet eens gerekend..balou2000 schreef:Amstelveen rond de 40 euro consult , herhaling consult 20 euro
- balou2000
- Actief
was er ook een best een beetje boos om tot nu toe is het ook nog nooit gerekend maar toen ik er wat van zei , zeiden ze ja dat is nou eenmaal het tarrief 
- billyboy2
- Zeer actief
Dat kan ik mij voorstellen dat je boos was....wellicht eens op zoek naar een trimmer die het goedkoper doet?balou2000 schreef:was er ook een best een beetje boos om tot nu toe is het ook nog nooit gerekend maar toen ik er wat van zei , zeiden ze ja dat is nou eenmaal het tarrief
Of zelf doen.
- balou2000
- Actief
een trimster in amstelveen die het goedkoper doet
ik heb er 4 gehad
1- daar moet je 6 maanden van te voren een afspraak maken
2- die kent alleen kort en korter
3- daar kwam dolly keer op keer ziek vandaan alsof ze haar iets gaf
4- was ik erg tevreden over maar vroeg 80 euro
ik trim haar nu dus zelf maar haar nagels knippen nee dat is geen optie
er moeten 2 assistenten bij de DA op haar liggen om haar in bedwang te houden

ik heb er 4 gehad
er moeten 2 assistenten bij de DA op haar liggen om haar in bedwang te houden
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
Bij mij doet de trimster het, en ook als we tussendoor komen hoeven we daar geen geld voor neer te tellen. Zelfde met anaalkliertjes, extra service noemt ze dat... Wel een stinkende servicebillyboy2 schreef:Dat kan ik mij voorstellen dat je boos was....wellicht eens op zoek naar een trimmer die het goedkoper doet?balou2000 schreef:was er ook een best een beetje boos om tot nu toe is het ook nog nooit gerekend maar toen ik er wat van zei , zeiden ze ja dat is nou eenmaal het tarrief
Of zelf doen.
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- billyboy2
- Zeer actief
Ahh ook zo'n dramaqueen met nagels knippenbalou2000 schreef:een trimster in amstelveen die het goedkoper doet![]()
![]()
![]()
ik heb er 4 gehad
er moeten 2 assistenten bij de DA op haar liggen om haar in bedwang te houden![]()
Die van mij was ook zo..tegenwoordig gaat het erg goed met knippen. Maar knip alleen de puntjes.En da prijs ik hem de hemel in en krijgt koekje. Dat krijgt hij zelden dus feest
EN hij bijt ze zelf nu ook korter
Bij mijn reu slijten ze niet zelf omdat zijn nagels scheef staan als hij loopt.
80!!! euro voor trimmen? Of heb je een enorme bouvier ofzo?
Hier kost een boomer zo'n 35/40. Maar ik doe het ook zelf.
- balou2000
- Actief
een maltezer van 4.6 kilo maar amstelveen is zo vreselijk duur en ik heb geen auto dus moet het dicht bij huis zoeken
- billyboy2
- Zeer actief
balou2000 schreef:een maltezer van 4.6 kilo maar amstelveen is zo vreselijk duur en ik heb geen auto dus moet het dicht bij huis zoeken
4.6 kilo en dag 80 euro????
Dat betaal je in de stad nog niet eens..
PFF nog steeds blij dat ik in het hoge noorden woon
- kipo
- Zeer actief
Logisch dat dat 13 euro kost, is nog goedkoop voor een behandeling door 3 personenbalou2000 schreef: er moeten 2 assistenten bij de DA op haar liggen om haar in bedwang te houden![]()
Zonder gekheid, wat vinden jullie een acceptabel salaris voor een dierenarts (in loondienst of praktijkeigenaar)?
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
kipo schreef:Logisch dat dat 13 euro kost, is nog goedkoop voor een behandeling door 3 personenbalou2000 schreef: er moeten 2 assistenten bij de DA op haar liggen om haar in bedwang te houden![]()
![]()
Zonder gekheid, wat vinden jullie een acceptabel salaris voor een dierenarts (in loondienst of praktijkeigenaar)?
Als hij echt zo lastig is dat ie door 2 assistentes in bedwang gehouden moet worden dan zou ikzelf niet mopperen over die 13 euro
- balou2000
- Actief
als ik morgen gewoon binnen loop dan mopper ik ook niet over de 13 euro
het gaat er om dat je zo en zo al consult betaald en dat je dan toch 13 euro moet betalen
de kat laat het trouwens normaal toe en dat moest ik ook betalen
het gaat er om dat je zo en zo al consult betaald en dat je dan toch 13 euro moet betalen
de kat laat het trouwens normaal toe en dat moest ik ook betalen
-
blondie
- Zeer actief
Zat even te checken op de website van mijn da, wat een consult kost. 31,50. Nacontrole rekent ze verder niets voor. Laatst had ik gebeld omdat ik dacht dat Finn weer oorontsteking had na 3 maanden geleden dat gehad te hebben. Ik wilde toch even vragen of ik de spuit die ik nog over had met zalf kon gebruiken. Ze wilde toch liever de hond checken om te zien of het écht wel oorontsteking was. Zekere voor het onzekere genomen en erheen gereden (even snel kon ik er dus tussendoor in de avond.) Het bleek geen oorontsteking, ze had even kort gekeken, gaf me wat uitleg en een andere zalf mee en vond het niet de moeite om consult te rekenen. Dat vind ik wel fijn van mijn da. Ook de prijzen voor verschillende ingrepen en medicaties staan vermeld op haar site.
En net las ik dus ook dat ze haar uitleg geeft op de vraag "Waardoor komen de tariefverschillen tussen de dierenartspraktijken?"
En net las ik dus ook dat ze haar uitleg geeft op de vraag "Waardoor komen de tariefverschillen tussen de dierenartspraktijken?"
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
kipo schreef:Logisch dat dat 13 euro kost, is nog goedkoop voor een behandeling door 3 personenbalou2000 schreef: er moeten 2 assistenten bij de DA op haar liggen om haar in bedwang te houden![]()
![]()
Ik vind die €38,- als vaste consultprijs heel acceptabel maar het blijft een smak geld.

- kipo
- Zeer actief
Dat ben ik met je eens, er is imo een verschil tussen 'veel geld' en 'duur' Ik zie hier soms bedragen voorbij komen, dan vraag ik me af waar die da van leeft, consult 10 euro bijv, dan kun je wel zeggen dat ze niet voor de winst gaat, maar daar houdt ze toch ook niet veel aan over, jezelf en je praktijk verder ontwikkelen zit er dan ook niet in en dan is het een kwestie van tijd, voordat de kwaliteit in het gedrang komt.marian* schreef:kipo schreef:Logisch dat dat 13 euro kost, is nog goedkoop voor een behandeling door 3 personenbalou2000 schreef: er moeten 2 assistenten bij de DA op haar liggen om haar in bedwang te houden![]()
![]()
Ik vind die €38,- als vaste consultprijs heel acceptabel maar het blijft een smak geld.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
kipo schreef: Dat ben ik met je eens, er is imo een verschil tussen 'veel geld' en 'duur' Ik zie hier soms bedragen voorbij komen, dan vraag ik me af waar die da van leeft, consult 10 euro bijv, dan kun je wel zeggen dat ze niet voor de winst gaat, maar daar houdt ze toch ook niet veel aan over, jezelf en je praktijk verder ontwikkelen zit er dan ook niet in en dan is het een kwestie van tijd, voordat de kwaliteit in het gedrang komt.
Voor €10,- kun je niet anders dan een erg uitgeklede/sobere praktijk hebben lijkt mij.
Wat je dan nog overhoudt om van te leven is me een raadsel.

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
hier 27 euro, nacontrole kost niks.
maar het verschil in dierenartsen is schrikbarend soms.
even rondshoppen scheelde me zo 120 euro om een kies te laten verwijderen onder narcose.
maar het verschil in dierenartsen is schrikbarend soms.
even rondshoppen scheelde me zo 120 euro om een kies te laten verwijderen onder narcose.
- Xella
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
en dan zijn er nog mega verschillen in t rontgenen op hd en ed.....
net even gebeld......391,00 off rontgenen voor Belgie..incl verplichtte roesje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....nou ik betaalde vorig jaar bij eigen DA 170 euro incl cd voor mezelf..moet er wel bijzeggen dat ik de foto's zelf weg gebracht heb.......dat is toch wel een heeeeel groot verschil.......
net even gebeld......391,00 off rontgenen voor Belgie..incl verplichtte roesje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....nou ik betaalde vorig jaar bij eigen DA 170 euro incl cd voor mezelf..moet er wel bijzeggen dat ik de foto's zelf weg gebracht heb.......dat is toch wel een heeeeel groot verschil.......
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Zit zeker een groot verschil tussen, toen Bijou geopereerd werd aan haar mammatumor kostte me dat 611 euro bij onze oude dierenarts, Tama had nog een grotere operatie wond na haar operatie aan haar mammatumor bij onze nieuwe dierenarts en was daar 450 euro kwijt.
Het consult is wel hetzelfde en ook het operatie tarief, maar de dingen er omheen waren goedkoper bij onze nieuwe dierenarts, b.v. hechtdraad kostte bij Bijou 34 euro en bij Tama 7 euro. En bij Tama was de wond groter.
Het consult is wel hetzelfde en ook het operatie tarief, maar de dingen er omheen waren goedkoper bij onze nieuwe dierenarts, b.v. hechtdraad kostte bij Bijou 34 euro en bij Tama 7 euro. En bij Tama was de wond groter.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Van de week is mijn man geweest met Suus omdat ze ineens een bloedende neus had, bovenop, gelijk onze kitten meegenomen om te enten. Alleen consultkosten gerekend voor Suus. Was 26,47 ecl btw. We moeten over 2 weken terug komen om even te laten zien of het over is gegaan met de medicijnen. Wij vinden het zelf er al heel goed uitzien, nu al, maar goed toch even terug straks voor controle. Ben benieuwd wat ze dan rekent! Medicijnen maakte het bij elkaar wel prijzig maar hopelijk krijg ik dat terug van verzekering!
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..