Moderator: moderatorteam
Ik vind twee een prima aantal en die leven ook nog tientallen jaren natuurlijkLysette schreef: Voorlopig komt er niks hoor. Tenminste, er komt geen vierde hond en ik hoop nog een flink aantal jaren van ons drietal te kunnen genieten.
Maar als jij er nou eerst eentje neemt kan ik die eens goed observeren
Ja Pumi's zijn blaffers, dat is het enige nadeel. Ik heb het idee dat het wel enigszins binnen de perken te houden is, maar ik zou er dan eerst meer willen zien. En ach, de volgende hond is voor Vincent, dus ik heb nog even tijdpoembaa schreef:Zo hee, zat ik er niet ver vanaf met mijn beperkte raskennis. Alleen dat face rase kon ik niet zo opkomen. Ik vind pumi's van die blaffers. Maar ja, ik hou ook niet van dat gesluip van een border collie. Zo heb je in elk ras wel wat. Wel grappig, die verschillende plaatjes! En ik vind de kleur van die pyr ook leuk. Dacht dat ze er alleen in zwart en "zand" waren .....
Twee is ook prima, maar 3 is gezelligerZoek stok! schreef:Ik vind twee een prima aantal en die leven ook nog tientallen jaren natuurlijkLysette schreef: Voorlopig komt er niks hoor. Tenminste, er komt geen vierde hond en ik hoop nog een flink aantal jaren van ons drietal te kunnen genieten.
Maar als jij er nou eerst eentje neemt kan ik die eens goed observeren
En die poedel dan?sbientje schreef:het wordt denk ik toch een labrador weer hierBen zo gewend aan het ras, het ligt me en waarom dan wat anders he..
Shibby schreef:Hier loopt over een aantal maanden een kleine Cardigan rond![]()
jaa die komt er ooit ook welLysette schreef:En die poedel dan?sbientje schreef:het wordt denk ik toch een labrador weer hierBen zo gewend aan het ras, het ligt me en waarom dan wat anders he..
Momenteel komt er toch nog niets bij, maar ik kijk wel regelmatig een beetje naar rassen. Het veranderd toch nog wel continu haha.Luckyday schreef:Ik ben gek op lucky dus misschien wel weer een border collie kruising.. Ik ben er nog niet over uit. Ligt denk ik ook aan de situatie. Waar ik woon, werktijden, etc
En wat als het niet zo uitpakt als je denkt? Wat ga je dan met de pups doen?terrierjunk schreef:Terrihoula's, of moet ik zeggen catariers?
De Catahoula is veel eerder zindelijk, leergierig en snel van begrip, en slimmer dan een terrier, alleen voor mijn smaak ietsjebeetje te groot, en zou spoorluid moeten zijn. Ze jagen even goed, en de terrier is dan weer een beetje harder, en dus wel spoorluid, of de mijne toch. Beide rassen hebben dat atletische waar ik zo van houd, en zijn onverwoestbaar sterk.
Ik ben gewoon heel benieuwd of zo'n kruising pakt, dus of de pups de gewenste eigenschappen van beide ouders zouden krijgen. Ik meen dat elk ras iets nuttigs aan het andere kan toevoegen.
Dan krijg je ook een heideterrier idee.
Ik ga het zeker doen, dit jaar nog. En ik ga er een pup van houden.
Haha niet gelukt!Machie schreef:Nee. Geen idee. We hebben een hele lijst met honden die wel leuk vinden
Mijn vriend wil een wetter, ik wil een hond waarmee ik kan sporten. Een puliteefje is een goede optie, maar het kan ook maar zo een aussie worden, of een leuke werkhond uit het asiel ofofof.. Kortom, alles mogelijk maar we gaan er vanuit dat de komende 7 jaar het nog bij deze 2 blijft
Neevosse schreef:Haha niet gelukt!Machie schreef:Nee. Geen idee. We hebben een hele lijst met honden die wel leuk vinden
Mijn vriend wil een wetter, ik wil een hond waarmee ik kan sporten. Een puliteefje is een goede optie, maar het kan ook maar zo een aussie worden, of een leuke werkhond uit het asiel ofofof.. Kortom, alles mogelijk maar we gaan er vanuit dat de komende 7 jaar het nog bij deze 2 blijft
Madelief van t forum heeft nog een Beauceronpup in de aanbieding volgens mij.Woezel schreef:Eigenlijk loop ik hier heel erg op de zaken vooruit aangezien ik mijn eerste pup nog niet eens heb (sheltie). Als het aan mij ligt en het ras bevalt me, dan komt er nog een sheltie. Of misschien een langhaar collie. Als het aan mijn vriend ligt, dan komt er hierna een dobermann, maar stiekem vind ik beaucerons mooier (en ik hoor ook vaak slechte dingen over de gezondheid van dobermanns). Hopelijk kan ik hem overhalen. Heeft iemand nog beaucerons ter bezichtiging?
moosje schreef:Madelief van t forum heeft nog een Beauceronpup in de aanbieding volgens mij.Woezel schreef:Eigenlijk loop ik hier heel erg op de zaken vooruit aangezien ik mijn eerste pup nog niet eens heb (sheltie). Als het aan mij ligt en het ras bevalt me, dan komt er nog een sheltie. Of misschien een langhaar collie. Als het aan mijn vriend ligt, dan komt er hierna een dobermann, maar stiekem vind ik beaucerons mooier (en ik hoor ook vaak slechte dingen over de gezondheid van dobermanns). Hopelijk kan ik hem overhalen. Heeft iemand nog beaucerons ter bezichtiging?
De gezondheid van de Dobers (vooral hartproblemen) is idd niet om over naar huis te schrijven nee.
Haha. Leuk zijn ze zeker!Madelief schreef:moosje schreef:Madelief van t forum heeft nog een Beauceronpup in de aanbieding volgens mij.Woezel schreef:Eigenlijk loop ik hier heel erg op de zaken vooruit aangezien ik mijn eerste pup nog niet eens heb (sheltie). Als het aan mij ligt en het ras bevalt me, dan komt er nog een sheltie. Of misschien een langhaar collie. Als het aan mijn vriend ligt, dan komt er hierna een dobermann, maar stiekem vind ik beaucerons mooier (en ik hoor ook vaak slechte dingen over de gezondheid van dobermanns). Hopelijk kan ik hem overhalen. Heeft iemand nog beaucerons ter bezichtiging?
De gezondheid van de Dobers (vooral hartproblemen) is idd niet om over naar huis te schrijven nee.Niks niet aanbieding.
![]()
Honden koop je niet in opwelling of aanbieding of omdat ze mooier zijn (zijn ze natuurlijk ook). Moosje toch. Weet jij toch wel.
Hoezo heb je daarvoor een tuin nodig;)Leonie. schreef:Een Toller!
Eerst even een tuin regelen...