Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goedkoop vaccineren en fijn wandelen
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Goedkoop vaccineren en fijn wandelen
Daar komt ze nu mee. Ik heb nét de hele reut voor een klein kapitaal laten enten 

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik ga de boekjes vanavond eens even nakijken om te zien wie er wat moet hebben.
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Op zich leuk, maar ik vind het toch altijd wel prettig dat er net op DAT moment even goed wordt nagegaan of het dier gezond is. Ik vind persoonlijk dus dat "onderzoek" wel belangrijk, dat lijkt hier niet te worden gedaan. Hartluisteren en gebit vindi k daar niet onder vallen.
En ontwormen.... tsja... wat zal ik erover zeggen
Suzanne
Suzanne
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Contacteer:
En wat kost de cocktail én de rabies samen ? Want als je dat 45 euro kost is het nog duur 
Sandra

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja alleen ook maar even op uiterlijk .Nanna schreef:Dat doe ik zelf welSuzanne123 schreef:Op zich leuk, maar ik vind het toch altijd wel prettig dat er net op DAT moment even goed wordt nagegaan of het dier gezond is.. Als er iets loos is, is het vroeg genoeg om nog naar de DA te tijgen. Ik vind het onderzoekje dat standaard bij de enting hoort nou ook niet zo dramatisch diepgaand hoor. Even naar de slijmvliezen kijken, hartje luisteren even interessant in een oor loeren. Nou, indrukwekkend.
Maar goed bij een enting zou het wel leuk zijn als je gelijk onder de scan kon en even bloed aftappen voor alle ziektes en ellende .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Belle
- Zeer actief
Hier precies hetzelfdealm@ schreef:Daar komt ze nu mee. Ik heb nét de hele reut voor een klein kapitaal laten enten
Maar misschien kom ik wel wandelen, kan ik gelijk je parfum meenemen Jacqueline.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat en natuurlijk ook bij voorbaat een zak met bloed aan zijn poot tegen het leegbloeden na de enting..Nanna schreef:Preventief opereren om te kijken of alles binnen nog wel op zijn plek ligtbouvierpoedel schreef: Maar goed bij een enting zou het wel leuk zijn als je gelijk onder de scan kon en even bloed aftappen voor alle ziektes en ellende .

- Belle
- Zeer actief
Vind je? Dan ben ik benieuwd wat het bij jouw dierenarts kost. Hier ben ik voor de cocktail + kennelhoest iets van 85 euro kwijt. Rabiës heb ik apart gedaan, ik weet niet meer hoeveel dat kostte.empyree schreef:En wat kost de cocktail én de rabies samen ? Want als je dat 45 euro kost is het nog duur
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Is voor een zacht prijsje ,laat je toch nog een keer extra enten voor het geval dat.Belle schreef:Hier precies hetzelfdealm@ schreef:Daar komt ze nu mee. Ik heb nét de hele reut voor een klein kapitaal laten enten![]()
Maar misschien kom ik wel wandelen, kan ik gelijk je parfum meenemen Jacqueline.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Duur? Hier kosten de grote en de kleine cocktail € 52.00 en de rabies € 51.00. Dus € 45.00 is juist goedkoop.empyree schreef:En wat kost de cocktail én de rabies samen ? Want als je dat 45 euro kost is het nog duur
-
~Suzanne~
- Zeer actief
empyree schreef:En wat kost de cocktail én de rabies samen ? Want als je dat 45 euro kost is het nog duur
Ongeacht wat ht kost zou ik die nooit tegelijk laten enten!
Mij een te grote belastign voor het systeem van de hond.
Suzanne
-
Muk
Hier kun je een keer per jaar voor 15 euro de grote cocktail geven, dus de prijzen vind ik wat hoog. Maar goed, ik hoef onze woef niet meer te laten enten, dat scheelt.
-
Muk
Absurd veel. Maar ik ben hoge da rekeningen wel gewend inmiddels.Nanna schreef:Moet je nagaan wat ze er op verdienenMuk schreef:Hier kun je een keer per jaar voor 15 euro de grote cocktail geven,
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik ging vroeger enten bij een dh kringgroep, dat kostte voor 4 honden samen net zoveel als ik normaal voor 1 hond bij mijn da kwijt was.
dan zet je toch wat vraagtekens bij de prijs van de entingen.
dan zet je toch wat vraagtekens bij de prijs van de entingen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik denk jij gaat beginnen over vieze, hergebruikte naalden en het misschien wel over brengen van hiv.Suzanne123 schreef:Op zich leuk, maar ik vind het toch altijd wel prettig dat er net op DAT moment even goed wordt nagegaan of het dier gezond is. Ik vind persoonlijk dus dat "onderzoek" wel belangrijk, dat lijkt hier niet te worden gedaan. Hartluisteren en gebit vindi k daar niet onder vallen.
Suzanne
- Liesbeth
- Zeer actief
Leuk voor de honden die neusenting en cocktail krijgen, worden ze dubbel gevaccineert met para-influenzaNanna schreef:Hier in Geldrop kun je, getuige mijn foto'sprachtig wandelen.
Én op 19 augustus kun je nog eens goedkoop vaccineren ook.
Dus wie dat wil combineren kan hier terecht
Op Zondag 19 augustus 2012, … Is er de mogelijkheid om je hond(en) te laten inenten
door Mark Huis In ’t Veld in de kantine van RENBAAN Oaklane te Geldrop
De dierenarts is op de Opendag aanwezig, en zal gaan enten rond 15.30.u. De kantine is geopend vanaf 12.00 uur.
Het idee is dat er geen poespas plaats vindt, er wordt even naar het hart geluisterd en naar het gebit gekeken.
Daarna de vaccinatie:
KENNELHOEST (neusenting): 20 euro
GROTE COCKTAIL (weil, distemper, hepatitis, para-influenza en parvo) 25 euro
KLEINE COCKTAIL (weil, para-influenza) 20 euro
RABIES (3 jaar geldig) 20 euro
Daarnaast kunnen mensen ontworming pillen meenemen:
pil tot 5 kg: 3 euro per stuk (normaal 5 euro)
pil tot 25 kg: 6 euro per stuk (normaal 8 euro)
De mensen moeten zich dus inschrijven en de kosten OP VOORHAND (dus voordat de prik en e.v. de pil(len) worden gegeven) voldoen.
De honden worden in een aparte ruimte geënt zonder 'toeschouwers' dus weinig mensen om de stress te reduceren
(dus geen lawaai en schreeuwende kinderen en mensen)
Graag voor 1 augustus 2012 doorgeven ivm. bestelling van de dierenarts
bron
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Dat zijn toch 2 verschillende componenten?Liesbeth schreef:
Leuk voor de honden die neusenting en cocktail krijgen, worden ze dubbel gevaccineert met para-influenza.
Maar goed, dat komt er hier niet in

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ook niet... alleen bij Xena doen ze het wat uitgebreider op dr oude dag maar bij de heren ook niet standaard de rest alleen als ik er om vraag.... en ik laat gewoon bij de DA enten in de praktijk.Nanna schreef:Dat doe ik zelf welSuzanne123 schreef:Op zich leuk, maar ik vind het toch altijd wel prettig dat er net op DAT moment even goed wordt nagegaan of het dier gezond is.. Als er iets loos is, is het vroeg genoeg om nog naar de DA te tijgen. Ik vind het onderzoekje dat standaard bij de enting hoort nou ook niet zo dramatisch diepgaand hoor. Even naar de slijmvliezen kijken, hartje luisteren even interessant in een oor loeren. Nou, indrukwekkend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
In de neusenting zit para-influenza en bordetella. In de cocktail die ze hier geven zit ook para-influenza, wanneer je beide geeft krijgt de hond de para-influenza 2x.Minhie schreef:Dat zijn toch 2 verschillende componenten?Liesbeth schreef:
Leuk voor de honden die neusenting en cocktail krijgen, worden ze dubbel gevaccineert met para-influenza.
Maar goed, dat komt er hier niet in
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- CKS
- Zeer actief
Ik zal wel een beroepsmalloot zijn maar eigenlijk horen er bij de pre-vaccinatieonderzoekje 16 constantes gemeten te worden. En daarnaast natuurlijk even naar de tanden kijken, oren, melklijsten bevoelen, en antwoord geven op alle vragen die opkomen. En er moet natuurlijk gekeken worden naar welke entingen er precies aanbevoen worden dan dat verschilt ook van dier tot dier. Dat redt je dus niet in drie minuten en daarin zitten dus de kosten van de enting, veel meer dan in het vaccin zelf want dat is niet zo duur.Nanna schreef:Dat doe ik zelf welSuzanne123 schreef:Op zich leuk, maar ik vind het toch altijd wel prettig dat er net op DAT moment even goed wordt nagegaan of het dier gezond is.. Als er iets loos is, is het vroeg genoeg om nog naar de DA te tijgen. Ik vind het onderzoekje dat standaard bij de enting hoort nou ook niet zo dramatisch diepgaand hoor. Even naar de slijmvliezen kijken, hartje luisteren even interessant in een oor loeren. Nou, indrukwekkend.
De prijzen die jij nu noemt voor het simpelweg erin jassen van wat entingen vind ik dan weer wel aan de hoge kant. Als er verder geen onderzoek aan vooraf hoeft te gaan kan iedere oetlul ook zelf die entingen wel even zetten: geen dierenarts voor nodig. De kosten per enting hoeven dan ook niet meer te bedragen dan zeg een tientje, en dan wordt er nog steeds voldoende op verdiend.
Kees
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier ook ooit eens een topic gestart dat we hier thuis wel collectief konden enten voor forum leden, daar is toen haast geen reactie op gekomen, logisch want ent zelf ook minimaal....
edit: weet wel dat het goedkoper kon/kan dan hier genoemd, dit zijn voor ons "normale" prijzen...
edit: weet wel dat het goedkoper kon/kan dan hier genoemd, dit zijn voor ons "normale" prijzen...
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Suzanne dan ga je toch naar je eigen dierenarts want daar betaal je namelijk voor dat nakijken.
Het is daar in Geldrop zo goedkoop juist omdat ze er niet naar kijken.
Enne je HOEFT niet he?
Het is daar in Geldrop zo goedkoop juist omdat ze er niet naar kijken.
Enne je HOEFT niet he?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Barbara1972
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
ben potverdorrie gisteren geweest
kleine coctail 34,00 en e andere een grote 43,00....scheelt verdorrie heel veel
kleine coctail 34,00 en e andere een grote 43,00....scheelt verdorrie heel veel

- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
@ Nanna, ent jij wel voor Weil? Of ook niet?
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
-
Neeltje
Dat is inderdaad het probleem. Ik zet ze ook wel, geen probleem, na Floortje 5 jaar lang 2x per dag insuline gespoten te hebben, heb ik er enige ervaring in gekregen.Nanna schreef:Moet je nagaan...Casey schreef: De prijzen die jij nu noemt voor het simpelweg erin jassen van wat entingen vind ik dan weer wel aan de hoge kant. Als er verder geen onderzoek aan vooraf hoeft te gaan kan iedere oetlul ook zelf die entingen wel even zetten: geen dierenarts voor nodig. De kosten per enting hoeven dan ook niet meer te bedragen dan zeg een tientje, en dan wordt er nog steeds voldoende op verdiend.
Kees
En die entingen zou ik er prima zelf in willen jassen hoor, vooropgesteld dat ik de honden zou enten. Iets dat ik niet doe.
Maar ja, zie er maar aan te komen....
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Zo hebben wij het nu dus ook gedaan.Nanna schreef:Ik ent helemaal niks. En ik heb nog nooit zulke gezonde honden gehad.Sanne&Bo schreef:@ Nanna, ent jij wel voor Weil? Of ook niet?
Mocht ik in de toekomst ooit een pup hebben (lijkt me uitgesloten maar toe maar) dan is het een cocktail in het eerste jaar en daarna voor de rest schluss.
Gelukkig dat meer mensen het zo doen.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Contacteer:
het maximum wat je bij mijn dierenarts aan entingen kwijt bent, cocktail(chppi), weil en rabies is als ik het goed heb 52 euro.Belle schreef:Vind je? Dan ben ik benieuwd wat het bij jouw dierenarts kost. Hier ben ik voor de cocktail + kennelhoest iets van 85 euro kwijt. Rabiës heb ik apart gedaan, ik weet niet meer hoeveel dat kostte.empyree schreef:En wat kost de cocktail én de rabies samen ? Want als je dat 45 euro kost is het nog duur
Ik werk deze week niet maar zal het maandag nog even checken.
Sandra

- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Beetje kort door de bocht Lin-CLin-C schreef:Ik denk jij gaat beginnen over vieze, hergebruikte naalden en het misschien wel over brengen van hiv.Suzanne123 schreef:Op zich leuk, maar ik vind het toch altijd wel prettig dat er net op DAT moment even goed wordt nagegaan of het dier gezond is. Ik vind persoonlijk dus dat "onderzoek" wel belangrijk, dat lijkt hier niet te worden gedaan. Hartluisteren en gebit vindi k daar niet onder vallen.
Suzanne
Ik ben het wel met Susanne123 eens.
En daarnaast zijn er ook rassen die gevoelig zijn voor bepaalde stoffen in de entingen die door sommige dierenartsen gegeven worden.
Daar zie ik ook niets over staan of ik lees erover.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ent tot ze een jaar of 7,8 zijn, daarna denk ik dat ze voldoende weerstand opgebouwd hebben.
Simpel gedacht worden mensen 3 of 4 x geënt in een paar jaar tijd, en wij worden grofweg 70 en een hond gemiddeld 12...
Kan me niet voorstellen dat je dan levenslang moet blijven enten...
Simpel gedacht worden mensen 3 of 4 x geënt in een paar jaar tijd, en wij worden grofweg 70 en een hond gemiddeld 12...
Kan me niet voorstellen dat je dan levenslang moet blijven enten...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
Ik ga die dag ook even kijken maar niet voor het inenten want heb een komtaanhuisdierenarts die voor minder prikt.
Wil binky even een keer laten rennen als dat kan om te zien of ie het echt leuk vindt.
Wil binky even een keer laten rennen als dat kan om te zien of ie het echt leuk vindt.