Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toby is er niet meer.
Moderator: moderatorteam
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Re: toby gaat helemaal fout
Vorig jaar heeft onze Judy (toen 14) het gehad. Het is vreselijk om te zien.
Ik heb haar toen de eerste dagen veel in de bench met hoes gedaan. In het donker krijgen de oogjes meer rust. De flikkerende oogjes zorgen voor de misselijkheid.
Ze wilde aanvankelijk niet eten of drinken, maar versgetrokken kippenbouillon ging er wel in.
Na een dag of vier liep ze best weer goed alleen haar koppie was wat scheef. Maar ook dat is bijgetrokken.
Ze is n u vijftien jaar en heeft het sindsdien niet meer gehad (klop het snel af).
Haar achterhand heeft er inderdaad een opduvel van gekregen. Maar ze kan nog hard rennen en vliegt soms bijna uit de bocht met haar slappe achterhand.
Ik hoop dat Toby ook snel opknapt. Mijn duimen draaien.
En DA's? Ik vrees dat er veel hondjes onder de noemer hersenbloeding ingeslapen zijn terwijl het het GVS betrof.
Ik heb haar toen de eerste dagen veel in de bench met hoes gedaan. In het donker krijgen de oogjes meer rust. De flikkerende oogjes zorgen voor de misselijkheid.
Ze wilde aanvankelijk niet eten of drinken, maar versgetrokken kippenbouillon ging er wel in.
Na een dag of vier liep ze best weer goed alleen haar koppie was wat scheef. Maar ook dat is bijgetrokken.
Ze is n u vijftien jaar en heeft het sindsdien niet meer gehad (klop het snel af).
Haar achterhand heeft er inderdaad een opduvel van gekregen. Maar ze kan nog hard rennen en vliegt soms bijna uit de bocht met haar slappe achterhand.
Ik hoop dat Toby ook snel opknapt. Mijn duimen draaien.
En DA's? Ik vrees dat er veel hondjes onder de noemer hersenbloeding ingeslapen zijn terwijl het het GVS betrof.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Sterkte met Toby
De oude Max van marian* heeft dat ook gehad.
Daarna heeft hij weer meegelopen op de Rozendaalse heide
Dus houd nog even moed Roelfien
De oude Max van marian* heeft dat ook gehad.
Daarna heeft hij weer meegelopen op de Rozendaalse heide
Dus houd nog even moed Roelfien
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Sterkte met toby, hoop dat het snel beter met hem gaat
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
- Aantal honden: 2
Sterkte gewenst Roelfien.
Toby, beterschap.
Toby, beterschap.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik vroeg me af hoe het met Toby ging, maar helaas gaat het niet goed
Beterschap voor jullie knappe oude man
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hij ligt nu relatief rustig te slapen, hij was zo ontzettend moe. Maar ja, als je zo duizelig bent, doe dan je ogen dicht. Dat gaat niet. Dus hij bleef maar half rechtop liggen. En nu ligt hij. Even geen kwijlen, even lekker de slaap der genezing slapen. Hoop ik.
Hij heeft net braaf even geplast en dan merk je dat het tillen, twee stappen lopen etc, heel veel inspanning kost. Maar ja, plassen moet toch. Straks nog 1 keer even op het gras en dan hopelijk een plasje voordat we gaan slapen. We voelen ons erg gesterkt door jullie berichtjes en behandelen hem nu ook gewoon als een hond die gewoon een paar daagjes zich heel rot voelt, maar dat het weer goed komt. Dat is in ieder geval voor ons hart goed. En hopelijk speelt hij het spelletje mee
Hij heeft net braaf even geplast en dan merk je dat het tillen, twee stappen lopen etc, heel veel inspanning kost. Maar ja, plassen moet toch. Straks nog 1 keer even op het gras en dan hopelijk een plasje voordat we gaan slapen. We voelen ons erg gesterkt door jullie berichtjes en behandelen hem nu ook gewoon als een hond die gewoon een paar daagjes zich heel rot voelt, maar dat het weer goed komt. Dat is in ieder geval voor ons hart goed. En hopelijk speelt hij het spelletje mee
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
klinkt toch wel goed hoor. wat ik me ervan herinner is dat de onrust het zorgelijkst was. zo te lezen is toby nu rustiger. misschien wordt hij morgen wel een heel stuk beter wakker. ik duim ervoorRoelfien schreef:Hij ligt nu relatief rustig te slapen, hij was zo ontzettend moe. Maar ja, als je zo duizelig bent, doe dan je ogen dicht. Dat gaat niet. Dus hij bleef maar half rechtop liggen. En nu ligt hij. Even geen kwijlen, even lekker de slaap der genezing slapen. Hoop ik.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Potverdorie,Toby moet niet zo raar doen hoor!
Maar niet wanhopen Roelfien,zie de filmpjes van Max
Het kan nog een heel eind goed komen hoor.
Maar niet wanhopen Roelfien,zie de filmpjes van Max
Het kan nog een heel eind goed komen hoor.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
miekmiek
Ik duim Roelfien, beterschap
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
He bah..duimen draaien dat het goed komt!
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Sterkte met hem!! Duimen draaien voor een goede afloop!
Misschien heb ik het gemist, maar hoe oud is Toby?
Misschien heb ik het gemist, maar hoe oud is Toby?

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
beterschap!!

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
toby heel veel beterschap. wat lijkt me dat een machteloos gevoel geven als je je hond zo ziet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik gok ook op het gvs... maar ik wil het toch even vragen voor de zekerheid, niet toevallig ontwormt vandaag/gisteren?
(aangezien dit ook de symptomen waren bij mijn hond destijds alleen nog behoorlijk wat erger als op de filmpjes die ik voorbij heb zien komen).
Sterkte in ieder geval
(aangezien dit ook de symptomen waren bij mijn hond destijds alleen nog behoorlijk wat erger als op de filmpjes die ik voorbij heb zien komen).
Sterkte in ieder geval

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Sterkte met Toby!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Wilm@
Heel veel strekte met Toby.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hoi Roelfien, hoe gaat het met Toby vandaag?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Roelfien
- Zeer actief
Nee, hij is niet ontwormd, dus dat is het niet.
Het gaat nog niet beter met hem. Hij blijft heel stil liggen en probeert eigenlijk ook niet meer op te staan.
We moeten hem dragen. Maar goed, als dat 2 dagen heel heftig is, dan is dit nog in de eerste 24 uur, want het is pas gistermiddag begonnen. Daar gaan we dan maar vanuit. Eten en drinken gaan goed, als ik het maar onder zijn neus houd, want hij kan er niet zelf bij komen, want hij loopt niet. Maar het ergste kwijlen is weg, af en toe komt het met vlagen weer op, maar het is veel minder erg als gisteren. De ogen gaan ook nog wel heen en weer, maar hij is er niet zo onrustig meer onder.
Ik ga gauw even spullen op mijn werk ophalen en dan werk ik vandaag thuis. En Tim gaat zijn baas vragen om hem niet te ver weg te sturen zodat hij smiddags weer wat bijtijds terug is.
Het gaat nog niet beter met hem. Hij blijft heel stil liggen en probeert eigenlijk ook niet meer op te staan.
We moeten hem dragen. Maar goed, als dat 2 dagen heel heftig is, dan is dit nog in de eerste 24 uur, want het is pas gistermiddag begonnen. Daar gaan we dan maar vanuit. Eten en drinken gaan goed, als ik het maar onder zijn neus houd, want hij kan er niet zelf bij komen, want hij loopt niet. Maar het ergste kwijlen is weg, af en toe komt het met vlagen weer op, maar het is veel minder erg als gisteren. De ogen gaan ook nog wel heen en weer, maar hij is er niet zo onrustig meer onder.
Ik ga gauw even spullen op mijn werk ophalen en dan werk ik vandaag thuis. En Tim gaat zijn baas vragen om hem niet te ver weg te sturen zodat hij smiddags weer wat bijtijds terug is.
-
chrico
- Zeer actief
Ik kwam even gluren bij Toby en jullie. Gelukkig is hij wat rustiger, voor jullie zal dit ook beter te verkroppen zijn. Balen dat er nog niet een extreme verbetering is maar nog even volhouden, zoals je zegt het is nog binnen de 24 uur. Sterkte vandaag en hopelijk gaat het straks beter met hem en zie je mooie vooruitgang 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze Golden heeft ook 2x GVS gehad. De eerste keer troffen we haar 's morgens midden in een aanval aan, volledige paniek! Meteen naar de DA gereden om haar in te laten slapen. De DA deed de deur van de wachtkamer open zag ons in tranen, keek naar Joy* en zei direkt "Maak je geen zorgen dit komt goed!". Wat was ik blij met die woorden!! En het kwam ook inderdaad goed.
De 2e keer was 6 weken later, ik zag haar verkrampen en wilde met haar naar buiten om de kramp er uit te lopen. Aan de overkant van de straat kreeg ze in volle hevigheid weer een aanval. We hebben haar toen meteen naar binnen gebracht, alles donker gemaakt, TV uit gezet en zijn maar bij haar gaan slapen. Bij deze 2e aanval heeft ze zeker 24 uur niet zelfstandig kunnen lopen, wilde niet eten en niet drinken. Deze 2e keer duurde het langer voordat het allemaal weer wat beter ging en hier heeft ze een scheef koppie aan over gehouden.
Gelukkig is het bij deze 2 aanvallen gebleven. We moesten haar 5,5 maand later in laten slapen, maar dat had helemaal niets te maken met de GVS.
Heel veel sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat!!
De 2e keer was 6 weken later, ik zag haar verkrampen en wilde met haar naar buiten om de kramp er uit te lopen. Aan de overkant van de straat kreeg ze in volle hevigheid weer een aanval. We hebben haar toen meteen naar binnen gebracht, alles donker gemaakt, TV uit gezet en zijn maar bij haar gaan slapen. Bij deze 2e aanval heeft ze zeker 24 uur niet zelfstandig kunnen lopen, wilde niet eten en niet drinken. Deze 2e keer duurde het langer voordat het allemaal weer wat beter ging en hier heeft ze een scheef koppie aan over gehouden.
Gelukkig is het bij deze 2 aanvallen gebleven. We moesten haar 5,5 maand later in laten slapen, maar dat had helemaal niets te maken met de GVS.
Heel veel sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat!!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Hij zal nog best misselijk zijn van dat gedraai in zijn kop maar toch klinkt het niet echt slecht.
Als je een tuig hebt kun je hem dat om doen als hij naar buiten gaat zodat je hem daar wat mee kunt steunen;ik heb daar met Max veel aan gehad.
Die heeft vanaf zijn 12e 4 of 5 van die tikken gehad maar is er toch steeds aardig uit gekomen.Maar je schrikt je in het begin wild.
Als je een tuig hebt kun je hem dat om doen als hij naar buiten gaat zodat je hem daar wat mee kunt steunen;ik heb daar met Max veel aan gehad.
Die heeft vanaf zijn 12e 4 of 5 van die tikken gehad maar is er toch steeds aardig uit gekomen.Maar je schrikt je in het begin wild.

- Roelfien
- Zeer actief
Ja, tuig ga ik hem inderdaad maar even aandoen, want hij kan echt niet lopen op dit moment en ik kan hem niet tillen dus ik hou hem tussen mijn benen en dan doen we telkens een stapje waarbij ik hem dan aan twee kanten stut met mijn benen. pfffff, dit is zo zielig.marian* schreef:Hij zal nog best misselijk zijn van dat gedraai in zijn kop maar toch klinkt het niet echt slecht.
- Roelfien
- Zeer actief
Nee, de misselijkheid valt op zich wel mee. Met vlagen komt dat op en gaat het weer. Hij eet ook gewoon, drinkt alleen veel water.Nanna schreef:Hij zal wel kotsmisselijk zijn. Heeft ie daar iets tegen gekregen?
Dierenarts geeft aan dat als het erger wordt, het klaar ligt om op te halen, maar even afwachten.
- Roelfien
- Zeer actief
ik ga het toch maar even halen
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Roelfien schreef:Ja, tuig ga ik hem inderdaad maar even aandoen, want hij kan echt niet lopen op dit moment en ik kan hem niet tillen dus ik hou hem tussen mijn benen en dan doen we telkens een stapje waarbij ik hem dan aan twee kanten stut met mijn benen. pfffff, dit is zo zielig.marian* schreef:Hij zal nog best misselijk zijn van dat gedraai in zijn kop maar toch klinkt het niet echt slecht.
Wie weet krijgt hij zo door dat lopen niet zo eng is en durft hij zelf ook weer beter.
Bij de eerste keer heb ik het Max ook in huis aan gelaten om te kunnen steunen.

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij onze Joy* hadden we inderdaad ook haar tuig aan gedaan en een grote handdoek onder haar buik door om haar zo te begeleiden naar buiten.
Groetjes,
Femke

Femke

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita