Shendor was sinds eergisteravond weer iets aan het hoesten en gisteren werd het alleen maar erger, ondanks extra medicatie. Erg hoge hartslag, kortademig en duidelijk vocht te horen met hoesten, en later ook met ademen. Dus toch maar even naar een DA geweest daar. Ik had zelf de hoop al opgegeven, maar hij zei dat het gezien de staat van zijn hart zeker de moeite waard was om nog wat extra vochtafdrijvers te geven. En het lijkt te werken. Hij stond ondanks de enorm hoge hartslag nog te stuiteren in de wachtkamer, en zijn tong en slijmvliezen waren ook niet verkleurd. Daar stond de DA wel van te kijken zei hij. Ik ook. want ze hebben mij altijd verteld dat als hij het benauwd zou krijgen dat zijn tong dan blauw zou worden. Dat is tot nu toe nog nooit gebeurd, en ook nu weer niet. Het blijft toch een geval apart he, dat ventje.
Als het van de week weer zo is, of zo blijft ga ik toch eens hard nadenken of ik niet beter afscheid kan gaan nemen van mijn kereltje...

Dit is niet te doen. Vannacht is goed gegaan en hij ligt nu gelukkig rustig te slapen, en heeft een snelle maar geen duidelijk hoorbare ademhaling.
Daarnet heb ik even naar onze praktijk gebeld en om advies gevraagd. Haar advies was om rond 3 uur nog even te kijken hoe het dan gaat, want dan is de furosoral die hij vanochtend gehad heeft uitgewerkt. Ik moet ieder uur zijn ademhaling tellen en als die wat rustiger wordt dan werkt de furosoral.
Zo niet dan laat ik hem gaan vandaag.