Anja schreef:Ik wissel tussen 2 dierenartsen in het dorp waar ik woon. De consultprijzen verschillen onderling ook al. De ene rekent voor mijn chihuahua's € 17.50 ( misschien denkt hij dat het cavia's zijn) en voor mijn herder € 27.50 en de andere € 31.00
Ik snap het ook niet helemaal. Donderdag met mijn hondje naar de dierenarts geweest..hooguit 10 min. binnengeweest, pijnstiller gekregen en kassa

€45.00 Dat vind ik dus een bek geld voor 10 minuutjes en 5 pilletjes.
Vrijdag terug ( vervolgconsult € 24.50) hondje onder narcose, ab gekregen voor 10 dagen en we zijn minimaal 2 uur binnen geweest en al die tijd was hij echt alleen met mijn hondje bezig. De rekening was € 97.65 Hier had ik weer veel meer verwacht

Geen pijl op te trekken
Vorig jaar zat ik om 00.30 uur 's nachts bij de spoedarts met mijn Jop, kosten € 64.00 incl. AB. Toen de dierenarts het bedrag noemde hoorde ik de twijfel in zijn stem

Ik zag hem denken "hé ben ik hiervoor mijn bed uit gekomen?
Soms is het wel voordelig om hondjes te hebben onder de 3 kilo

Ja gek is dat he.....dat het zo verschillend is!
Ze werken hier wel met "gewoon" tarief, avond tarief, en een "ik moet er voor uit mijn bed komen tarief". En uiteraard nog toeslagen voor feestdagen....
Onder de 3 kilo scheelt enorm...zit je zo'n beetje op kattentarief.
Mijn teefje was 5,5 kilo toen ze geholpen werd. was ze een halve kilo lichter geweest had het 80 euro gescheeld(heb 300 betaald).
Mijn oude DA is toch wel verreweg de duurste die ik hem meegemaakt hier in de provincie.
Mijn zus haar kat heeft eens geprobeerd een taxi tegen te houden, en is toen naar de DA in Eelde gebracht door dierenambu.
Beestje heeft weet ik veel hoeveel kilo's en liters medicijnen en vocht gekregen. 2 week in kliniek gelegen. eerste dagen ging da ook 's nachts regelmatig kijken en medicijnen geven, 2 operaties. EN ze kwamen elke ochtend een uur eerder zodat mijn zus op ziekenbezoek kon.
Kosten; €800......we hadden minimaal 2000 verwacht.
Ik heb daar mijn dierenmeuk ook laten helpen aangezien we de meuk met het ochtendbezoek mochten brengen en dan 's avond weer meenemen. Bij mijn oude da mocht dat niet('s ochtend brengen, 3 uur later ophalen) en moest dus vrij vragen.
1 hond gecastreerd+rabies, 1 kat gecastreerd+chip+enten 1 poes paar tanden verwijdert en tandsteen+chip. Voor alles vlooienspul en ontworming was nog geen 350 euro kwijt
Bij mijn oude DA was ik alleen al 300 kwijt voor het volledig trekken van gebit kat....