Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buddha heeft een ongeluk gehad tips nodig

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje
Aantal honden: 1

Buddha heeft een ongeluk gehad tips nodig

Ongelezen bericht door mum »

Woensdagavond heeft Buddha met mijn man stokje gooien gespeeld en toen is er iets gruwelijk mis gegaan waardoor hij nu een groot gat in zn verhemelte(bovenkant) heeft zitten, gisteren begon hij opeens flink te kwijlen, ik dacht eerst dat hij misselijk was maar hij heeft de hele dag niet hoeven overgeven, toen ie er vanmorgen nog zo bij zat ben ik met hem naar de DA gegaan, die heeft m onder narcose gebracht en de wonde schoongemaakt, hij heeft nu voor 10 dagen antibiotica en rymadil gekregen, maar ik heb het idee dat ie niet durft te slikken, hij nam wel de rookworst met rymadil aan maar hield die vervolgens gewoon in zijn bekje en slikte niks door, heeft iemand tips voor me, hij drinkt ook niet veel, heeft vanochtend wel brokken gegeten.
Overigs ken ik de gevaren van stokje gooien en heb die ook tevergeefs aan mijn wederhelft vertelt maar hij had zoiets van dat het al bijna 2 jaar goed ging........
Tot woensdag dus.
life is good
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Buddha heeft een ongeluk gehad tips nodig

Ongelezen bericht door Hutsje »

mum schreef:Woensdagavond heeft Buddha met mijn man stokje gooien gespeeld en toen is er iets gruwelijk mis gegaan waardoor hij nu een groot gat in zn verhemelte(bovenkant) heeft zitten, gisteren begon hij opeens flink te kwijlen, ik dacht eerst dat hij misselijk was maar hij heeft de hele dag niet hoeven overgeven, toen ie er vanmorgen nog zo bij zat ben ik met hem naar de DA gegaan, die heeft m onder narcose gebracht en de wonde schoongemaakt, hij heeft nu voor 10 dagen antibiotica en rymadil gekregen, maar ik heb het idee dat ie niet durft te slikken, hij nam wel de rookworst met rymadil aan maar hield die vervolgens gewoon in zijn bekje en slikte niks door, heeft iemand tips voor me, hij drinkt ook niet veel, heeft vanochtend wel brokken gegeten.
Overigs ken ik de gevaren van stokje gooien en heb die ook tevergeefs aan mijn wederhelft vertelt maar hij had zoiets van dat het al bijna 2 jaar goed ging........
Tot woensdag dus.
ik zou hem even kvv geven, dat is zacht.
Afbeelding
mum
Zeer actief

Dat mag niet van de dokter, dan zouden er teveel resten in het gat blijven zitten, wat weer voor onstekingen zou zorgen, normaal eet hij wel kvv, maar ik had nog wat brokken.
Voor de medicatie toedienen heeft iemand daar tips voor?
life is good
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Het gaat zo vaak mis met stokken, ben er ook bijna mijn hond door verloren.
Heb geen tips voor je. Beterschap voor Buddha, hoop dat hij gauw weer de oude is.
En ik hoop dat mensen door dit verhaal misschien weer na gaan denken over het spelen met stokken.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Misschien kan je de pillen wat fijnmaken en in wat vla doen of zoiets. Dat kan hij gewoon oplikken.
En zijn gewone eten....tja, als hij wel brokken wil eten zou ik hem dat eerst geven. Als de pijn wat afzakt gaat hij wel weer beter eten. Die paar dagen maken niet zo veel uit als hij niet eet. Als hij maar wel wat drinkt. Desnoods wat bouillon trekken. Dat vinden ze meestal wel lekker :wink:

Arme Buddha.....het zal wel flink zeer doen. Gelukkig genezen wonden in de bek meestal snel.

Sterkte en beterschap met je mannetje! :J:

*edit: toevoeging
Laatst gewijzigd door freskin op 06 jul 2012 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Of er een papje van maken. Is het lekker zacht en glijdt het makkelijker naar binnen.
mum
Zeer actief

Dank jullie wel allemaal, ik houd jullie op de hoogte, ben me echt doodgeschrokken
life is good
freskin
Zeer actief

mum schreef:Dank jullie wel allemaal, ik houd jullie op de hoogte, ben me echt doodgeschrokken
Dat kan ik me goed voorstellen......ik hoop dat je man er nu van geleerd heeft.
groetjes, ingrid

Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

He gets wat naar brrr.....

behalve achter in de keel leggen en dan bek dicht houden, kop iets naar achteren en over zn keel wrijven zodat ie verplicht moet slikken geen tips...pillen zullen er toch in moeten...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
mum
Zeer actief

freskin schreef:
mum schreef:Dank jullie wel allemaal, ik houd jullie op de hoogte, ben me echt doodgeschrokken
Dat kan ik me goed voorstellen......ik hoop dat je man er nu van geleerd heeft.
Tis wat onorthodox maar ik heb hem in niet mis teverstane taal te kennen gegeven dat mocht ik er nog 1 keer achterkomen dat ik die stok dan afpak en hem in zn reet douw, hij heeft er wel veel spijt van en heeft ook zonder zeuren de 180 euro betaald aan de dokter.

Is het miss een goed idee om een kongijsje voor hem te maken? Tegen de pijn?

Ik vind m zo echt heel zielig, hij stond net alweer te schooien voor een chipje maar ik was bang dat dat te scherp is.
life is good
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

Bouillon ?
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

mum schreef: Is het miss een goed idee om een kongijsje voor hem te maken? Tegen de pijn?
Als ik jouw hond was zou ik dat super vinden :J:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
freskin
Zeer actief

Nanna schreef:
monique1963 schreef:Bouillon ?
Wat een verademing om nu eens iemand niet boullion te zien schrijven ;-) :ok:
Heb ik ook goed geschreven, hoor :pffff: :F:

@Mum: ik denk dat hij een kong ijsje erg zal waarderen! :ok:
groetjes, ingrid

Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Tips zijn al gegeven...sterkte met Buddhaatje :ok:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O ik wist dat niet hoor, dat stok gooien gevaarlijk kan zijn, nooit van gehoord. Ik doe het nooit met mijn honden want stokken vinden ze niet leuk. Maar dat is dus gevaarlijk, vertel?

Beterschap voor Buddha, wat vreselijk. Is het ook door het bot gegaan dan? Of op het zachte gedeelte? Je zou hem ook tijdelijk blikvoer kunnen geven, en dan pate ofzo. Of kattenvoer pate, dat is wat gladder. Dat blijft niet hangen in de bek, lijkt me. Maar dan heb je wel kans dat ie zijn brokken zometeen niet meer lust, althans dat roept men hier altijd. Maar als hij niet eet, kun je hem ook zijn medicijnen niet geven. Misschien kun je zijn medicijnen geven in een stukje kaas of worst? Of, als dat kan, vergruizen en in wat leverworst ofzo prakken en dat geven, op laten likken. Dat kan niet bij alle soorten medicatie, pas op! En ijs inderdaad, ik doe biogarde yoghurt in plastic bekertjes in de vriezer, vinden ze lekker. Nou sterkte met je man ook he.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

O wat een naar ongeluk :ugh: Wat zul je zijn geschrokken.

Ik denk dat de bovenstaande tips het proberen waard zijn. Als ik een pilletje moet geven rol ik dat in een plakje vleeswaren of in een hompje filet americain, dan gaat het er altijd in.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Fizgig schreef:O ik wist dat niet hoor, dat stok gooien gevaarlijk kan zijn, nooit van gehoord. Ik doe het nooit met mijn honden want stokken vinden ze niet leuk. Maar dat is dus gevaarlijk, vertel?
Buiten dus dit verhaal, hier mijn verhaal;
Altijd heb ik een speeltje bij me voor Kiwi, toen dus niet. Ik gooide een stok, Kiwi ging er heel hard rondjes mee rennen. Ineens begon ze als een gek te gillen. De stok stak recht op in het gras, ze is daar toen ingelopen en heeft de punt van de stok in haar buik gekregen. Ze bloedde als een gek, en mijn telefoon was natuurlijk leeg. Gelukkig waren er huizen in de buurt waar ik geschreeuwd heb om hulp. Er kwam een man aan die gelijk een handdoek op Kiwi haar buik gedrukt heeft om het bloeden te stoppen. Die man is met mij en Kiwi naar de dierenarts gereden. Kiwi was al heel veel bloed verloren en in shock. De dierenarts heeft haar eerst een infuus gegeven, toen een bloedtransfusie en een foto gemaakt. Gelukkig was er binnenin niks beschadigd. Eigenlijk dacht de dierenarts en die man dat ze het niet zou redden. Gelukkig is ze er weer helemaal bovenop gekomen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Fizgig schreef:O ik wist dat niet hoor, dat stok gooien gevaarlijk kan zijn, nooit van gehoord. Ik doe het nooit met mijn honden want stokken vinden ze niet leuk. Maar dat is dus gevaarlijk, vertel?
vertel? heb je niets gelezen hierboven dan? :denken:
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Sanner schreef:
Buiten dus dit verhaal, hier mijn verhaal;
Altijd heb ik een speeltje bij me voor Kiwi, toen dus niet. Ik gooide een stok, Kiwi ging er heel hard rondjes mee rennen. Ineens begon ze als een gek te gillen. De stok stak recht op in het gras, ze is daar toen ingelopen en heeft de punt van de stok in haar buik gekregen. Ze bloedde als een gek, en mijn telefoon was natuurlijk leeg. Gelukkig waren er huizen in de buurt waar ik geschreeuwd heb om hulp. Er kwam een man aan die gelijk een handdoek op Kiwi haar buik gedrukt heeft om het bloeden te stoppen. Die man is met mij en Kiwi naar de dierenarts gereden. Kiwi was al heel veel bloed verloren en in shock. De dierenarts heeft haar eerst een infuus gegeven, toen een bloedtransfusie en een foto gemaakt. Gelukkig was er binnenin niks beschadigd. Eigenlijk dacht de dierenarts en die man dat ze het niet zou redden. Gelukkig is ze er weer helemaal bovenop gekomen.
Hier nog een verhaal: Mats* lieten we onderweg naar onze vakantiebestemming nog even plassen. Even met een stok gooien. Gejankt! Stok zat in haar keel. Stok viel er weer uit en we zijn doorgereden naar vakantieadres in Duitsland. 's avond kon ze niet meer slikken, kwijlde ze alleen nog maar en kon haar hoofd niet neerleggen.
Toen konden we dus in een vreemd land met een vreemde taal, alleen maar bergdorpjes op zoek naar een dierenarts.
Eindelijk hadden we die gevonden, was hij dicht. Gelukkig zag de dierenarts ons en hielp hij ons. Gelukkig geen resten stok in haar keel. Met een pijnstiller en een injectie tegen de zwelling kon ze weer mee. Gelukkig allemaal goed gekomen, maar dat had niet veel langer moeten duren.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Fizgig schreef:Of kattenvoer pate, dat is wat gladder.

Misschien kun je zijn medicijnen geven in een stukje kaas of worst?
Als KVV al slecht is dan geldt dat helemaal voor Kattenvoer.

En hij slikt de rookworst niet door...
Zoran

Ongelezen bericht door Zoran »

Mijn hond Viktor moest elke dag 10 pillen slikken en je kunt het beste de pillen in een plakje rosbief rollen en voor je het weet is het weggeslikt.

Succes ermee :ok:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

viewtopic.php?f=1&t=208194
gilly dr verhaal
ellen
Afbeelding
mum
Zeer actief

Bij Buddha ging het anders, hij liep met de stok en hij struikelde, maar dit wens ik niemand toe, hij heeft de rymadil uiteindelijk denk ik wel opgegeten en de antibiotica heb ik in smeerleverworst ingekapseld en dat at ie goed, hij heeft ook wat brokjes op, omdat hij niet wou drinken heb ik m karvan cevitam met water aangelengd gegeven, hij heeft een paar slokken gedronken, bedankt voor jullie berichten, ik voel me echt klote, ik zag gister al dat ie niet helemaal goe was maar ik ben pas vandaag met hem naar de DA gegaan, houd jullie op de hoogte.
Hij voelt zich nu duidelijk fuck.
life is good
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Wat sneu :ugh:
Heel veel beterschap met Buddha!
Cherish
Actief

Ongelezen bericht door Cherish »

Hier al eens antibiotica geplet tot poeder en in een beetje koude kefir gedaan. De koelte werkt denk ik ook wat verdovend.

Veel beterschap voor Buddha!
Afbeelding
mum
Zeer actief

thnx
life is good
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

mum schreef:Bij Buddha ging het anders, hij liep met de stok en hij struikelde, maar dit wens ik niemand toe, hij heeft de rymadil uiteindelijk denk ik wel opgegeten en de antibiotica heb ik in smeerleverworst ingekapseld en dat at ie goed, hij heeft ook wat brokjes op, omdat hij niet wou drinken heb ik m karvan cevitam met water aangelengd gegeven, hij heeft een paar slokken gedronken, bedankt voor jullie berichten, ik voel me echt klote, ik zag gister al dat ie niet helemaal goe was maar ik ben pas vandaag met hem naar de DA gegaan, houd jullie op de hoogte.
:J: lees het nu.
Dat is schrikken. Ik waarschuw er ook voor. Veel mensen zien er ook geen gevaar in stokkie gooien. Pa vond mij ook altijd overdrijven. Als ik een stok gooi gooi ik vlak. Maar eigenlijk gooi ik geen stokken meer. Bluf is te rap en als de stok inderdaad stuiterd dan kan het nog wel eens verkeerd gaan.
Heeft da ook goed gehemeltje nagekeken op evt. splinters?
Beterschap voor je mannetje. En knuf voor jou voor de schrik!
mum
Zeer actief

blondie schreef:
mum schreef:Bij Buddha ging het anders, hij liep met de stok en hij struikelde, maar dit wens ik niemand toe, hij heeft de rymadil uiteindelijk denk ik wel opgegeten en de antibiotica heb ik in smeerleverworst ingekapseld en dat at ie goed, hij heeft ook wat brokjes op, omdat hij niet wou drinken heb ik m karvan cevitam met water aangelengd gegeven, hij heeft een paar slokken gedronken, bedankt voor jullie berichten, ik voel me echt klote, ik zag gister al dat ie niet helemaal goe was maar ik ben pas vandaag met hem naar de DA gegaan, houd jullie op de hoogte.
:J: lees het nu.
Dat is schrikken. Ik waarschuw er ook voor. Veel mensen zien er ook geen gevaar in stokkie gooien. Pa vond mij ook altijd overdrijven. Als ik een stok gooi gooi ik vlak. Maar eigenlijk gooi ik geen stokken meer. Bluf is te rap en als de stok inderdaad stuiterd dan kan het nog wel eens verkeerd gaan.
Heeft da ook goed gehemeltje nagekeken op evt. splinters?
Beterschap voor je mannetje. En knuf voor jou voor de schrik!
thnx, ja ze heeft de wond schoongemaakt en daar kwamen splinters en etensresten uit, thnx hoor Blondie, als je nog tips hebt, tell me now!
life is good
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Sterkte met Buddha!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Heel veel sterkte met Buddha! :J:

Ik heb hier ook weleens problemen met stokken gehad. Niet omdat ik de stok gooide, maar omdat Boris een redelijk grote stok van de grond pakte en in zijn bek had. Die stok bleef achter een steen haken en de stok ging hop zijn keel in. Boris was nog een stuk kleiner dan hij nu was en duikelde zo over de stok heen op zijn ruggetje. Flink veel wondjes en zwellingen in zijn bek. Maar uiteindelijk is ook dat alles weer goed gekomen, gelukkig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”