Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

GG3 examen gedaan...

Moderator: moderatorteam

plutinda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden, Labrador

GG3 examen gedaan...

Ongelezen bericht door plutinda »

.... en zo als verwacht: Gezakt!
Alleen wat ik niet had verwacht, is dat Barney zo onwijs goed zou lopen. Sterker nog, ik vond het met de diploma uitreiking nog spannend of we geslaagd zouden zijn of niet.
Hier onze punten:

2 minuten zitten uit zicht 10 punten
4 minuten liggen uit zicht 10 punten
Los volgen 8 punten (inwerken met hand met de pasjes, naar links, en naar achter)
Sta/zit/af tijdens volgen 7 punten (barney bleef staan, toen hij moest zitten, ander 2 houdingen wel goed en snel)
Komen met Sta en Af 7 punten ( 2e commando nodig bij staan, dus liep iets door)
Vak zenden en aansluiten 0 punten (Helaas liep barney na de pion door naar een bol die verderop stond op het veld, vervolgens wel naar het vak gegaan....)
Apport met richting 10 punten
Apport metaal / horde 7 punten (pakte het metaal apport erg langzaam op, en we konden max een 8 halen omdat ik barney geen 60 cm laat springen i.v.m artrose)
Sorteren 0 punten (Barney heeft aan 2 andere houtjes "geproeft" voordat hij toch de goede aan mij kwam brengen) Ik vond dit nogal streng gerekend, want hij had dus wel de goede, en kwam gewoon keurig naast. Maar hij mag geen ander houtje aanraken, hij had gelijk de goede moeten pakken.
Appel op afstand 5 punten. (Hij deed alle houdingen erg goed en snel, alleen had een hond lengte aan voorwaartse verplaatsing.

Bij elkaar komen we op 194 punten. En er waren 224 punten nodig voor een diploma....

Ik zit te dubben of ik het nog eens ga proberen, of dat ik het lekker laat. Ik ga volgend seizoen behendig spelen (hersengymnastiek) met Barney doen.
Ik vind de GG3 zo streng. En je mag de hoogte sprong niet lager zetten, en is je hond verplicht 60 of 70 cm te springen. Als je lager wil springen behoor je een 0 te krijgen.
Ik heb de keurmeester gevraagd of hij mij een keer wil matsen en die regel volgens het oude reglement wil doen: nl dat er 2 punten af gaan als je de hoogte sprong 10 cm lager zet. Dus hij heeft me gematst!!!
Groetjes Linda en poten van Pepper en Barney
Afbeelding
Trinand
Actief
Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: GG3 examen gedaan...

Ongelezen bericht door Trinand »

Jammer, maar het is echt heel streng. Je bent je punten zo kwijt. Toch vind ik dat je het goed gedaan hebt.
Ik ben aan het trainen voor gg3. Maar na jouw verhaal doe ik maar niet te vlug examen. Het moet er wel heel goed inzitten!
jelle & syb
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door jelle & syb »

Ik vind het knap dat hij het zo goed gedaan heeft ,
Ik zou zelf geen examen meer doen , houdt niet van dat strenge ,
het gaat mij om de lol die je samen hebt tijdens een cursus .

Het moet wel leuk blijven voor beide !
Afbeelding
Leer van gisteren , droom van morgen , maar leef vandaag
http://www.hondenopvang.com/
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Toch goed gedaan! En gewoon weer eens examen doen als je denkt dat het een stuk beter gaat, anders lekker trainen!
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Precies de reden waarom ik nu gestopt ben..... Of tenminste ga stoppen begint september

Edit gefeliciteeeerd!!! Want dat vergeet ik helemaal want hij heeft het wel goed gedaan.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
K@ren
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door K@ren »

Goed gedaan hoor :ok:

Ik ben met Kenya een heel eind gekomen met het trainen voor GG3, ze kan de oefeningen best heel goed, maar je mag maar zo weinig punten verliezen....
Dan zakt de moed me al in de schoenen als ik denk aan examen doen. Dat heb ik bij vorige examens nooit gehad, dan zag ik het op een gegeven moment wel zitten. Ik ben dus ook gestopt.

Niet om je te ontmoedigen hoor. Gewoon doorgaan, dan gaat het vast lukken. Bij mij is de motivatie gewoon weg :ugh:
Groetjes,
Karen

Afbeelding
Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Bij ons is de motivatie ook weg een daarom heb ik vorige week besloten te stoppen met gg en beginnen we eind september met behendigheid.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”