Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toby is er niet meer.
Moderator: moderatorteam
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toby is er niet meer.
Iemand enig idee wat nog verder te doen?
Toby valt om, loopt rondjes naar rechts, is acuut blind en heeft volgens de dierenarts een herseninfarctje gehad, maar hij blijft maar met zijn ogen heen en weer schieten, kan niet normaal lopen, valt om en is echt in de war.
Hij heeft een half uurtje geleden een cortisonenprik gehad en nu maar afwachten volgens de dierenarts. meer konden ze er niet aan doen. Iemand hier ervaring mee of dat paniekerige en dat omvallen wegtrekt?
Toby valt om, loopt rondjes naar rechts, is acuut blind en heeft volgens de dierenarts een herseninfarctje gehad, maar hij blijft maar met zijn ogen heen en weer schieten, kan niet normaal lopen, valt om en is echt in de war.
Hij heeft een half uurtje geleden een cortisonenprik gehad en nu maar afwachten volgens de dierenarts. meer konden ze er niet aan doen. Iemand hier ervaring mee of dat paniekerige en dat omvallen wegtrekt?
Laatst gewijzigd door Roelfien op 11 jul 2012 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: toby gaat helemaal fout
echt 100 % een hersenbloeding of zit het vestibulair syndroom ook nog in de mogelijkheden?
hoe dan ook wat naar
hoe dan ook wat naar
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Oh nou kom ik niet op de naam, maar meerdere honden hebben dat gehad op het forum. Ik kan je niet helpen, een ander vast wel en weet vast wel te vertellen hoe ze dat behandeld hebben. Iets vestubilair syndroom ofzo? Iig heel veel sterkte, en Toby kom op hoor!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- krullie
- Zeer actief
lijkt me inderdaad een hersenbloeding.
met prik geven de da meestal 24 uur om beter te worden.
met prik geven de da meestal 24 uur om beter te worden.
- Roelfien
- Zeer actief
Dankje Nanna, even snel rondgelezen en dat zou het inderdaad heel goed kunnen zijn.
Dat zou fijn zijn, want we staan inderdaad bijna op het punt afscheid te nemen van hem.
pfff, we wachten het maar af.
Dat zou fijn zijn, want we staan inderdaad bijna op het punt afscheid te nemen van hem.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
ja, da's het geriatrisch vestibulair syndroom, had mijn vorige tekkeltje ook. vooral die heen-en-weer-schietende oogjes (nystagmus) is daar een kenmerk van, en het rondjes lopen met scheef koppie. als het goed is gaat het na een paar dagen beter, maar dat is bij ouwe hondjes niet altijd zo. bij mijn hondje ging het aanvankelijk een stuk beter, maar na een paar weken kwam het in alle hevigheid terug en was het einde oefening 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Roelfien
- Zeer actief
Ik hoop het laatste, maar de dierenarts ging uit van het eerste. (na even alleen te zien hoe hij liep, dus tja, ze wist het eigenlijk ook niet zo goed, het was een gokje)yamie schreef:echt 100 % een hersenbloeding of zit het vestibulair syndroom ook nog in de mogelijkheden?
hoe dan ook wat naar
- Roelfien
- Zeer actief
Viel hij ook om? Echt dat totaal dronken achtig zijn?tekkel schreef:ja, da's het geriatrisch vestibulair syndroom, had mijn vorige tekkeltje ook. vooral die heen-en-weer-schietende oogjes (nystagmus) is daar een kenmerk van, en het rondjes lopen met scheef koppie. als het goed is gaat het na een paar dagen beter, maar dat is bij ouwe hondjes niet altijd zo. bij mijn hondje ging het aanvankelijk een stuk beter, maar na een paar weken kwam het in alle hevigheid terug en was het einde oefening
- tekkel
- Erelid
ze roepen al gauw 'hersenbloeding', terwijl honden die niet vaak krijgenRoelfien schreef:Ik hoop het laatste, maar de dierenarts ging uit van het eerste. (na even alleen te zien hoe hij liep, dus tja, ze wist het eigenlijk ook niet zo goed, het was een gokje)yamie schreef:echt 100 % een hersenbloeding of zit het vestibulair syndroom ook nog in de mogelijkheden?
hoe dan ook wat naar
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
He bah wat naar Roelfien, geen tips of ideeen maar hoop dat hij opknapt na deze medicatie 
- Roelfien
- Zeer actief
tekkel schreef:ze roepen al gauw 'hersenbloeding', terwijl honden die niet vaak krijgenRoelfien schreef:Ik hoop het laatste, maar de dierenarts ging uit van het eerste. (na even alleen te zien hoe hij liep, dus tja, ze wist het eigenlijk ook niet zo goed, het was een gokje)yamie schreef:echt 100 % een hersenbloeding of zit het vestibulair syndroom ook nog in de mogelijkheden?
hoe dan ook wat naar
Ik hoop het echt zo dat het geriatrisch vestibulair syndroom is, want ik trek het niet om binnen een week na de ene de andere ook weg te brengen. Moet het syndroom wel wegblijven natuurlijk.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hé wat naar, heel veel beterschap gewenst met Toby.
Ik hoop maar dat dit ook met een paar dagen over is.
Ik hoop maar dat dit ook met een paar dagen over is.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
laeken
- Zeer actief
Ik herken het 100% van een golden die bij ons logeerde. Zij had het na een epileptische aanval. Blind dus en omvallen. Ze botste overal tegenaan. Helaas is ze ondanks de zetpillen met valium enkele dagen later overleden omdat ze bijna permanent epileptisch werd. Ze was 12 jaar oud en daarom werd ze ook vrij snel opgegeven. Ik hoop dat Toby geluk heeft want anders hebben jullie wel erg veel pech de laatste dagen
Sterkte en succes! Ik duim 
- tekkel
- Erelid
bij veel honden gaat het daarna goed hoor. ik kwam vroeger geregeld een border collie tegen met zo'n scheef koppie. ook het vestibulair syndroom gehad, maar die deed het verder prima.Roelfien schreef:tekkel schreef:ze roepen al gauw 'hersenbloeding', terwijl honden die niet vaak krijgenRoelfien schreef:Ik hoop het laatste, maar de dierenarts ging uit van het eerste. (na even alleen te zien hoe hij liep, dus tja, ze wist het eigenlijk ook niet zo goed, het was een gokje)yamie schreef:echt 100 % een hersenbloeding of zit het vestibulair syndroom ook nog in de mogelijkheden?
hoe dan ook wat naar
Ik hoop het echt zo dat het geriatrisch vestibulair syndroom is, want ik trek het niet om binnen een week na de ene de andere ook weg te brengen. Moet het syndroom wel wegblijven natuurlijk.
-
chrico
- Zeer actief
We gaan duimen voor Toby dat dit het is en het weer wegtrekt. Moeilijk Roelfien je ventje zo te zienRoelfien schreef:Dankje Nanna, even snel rondgelezen en dat zou het inderdaad heel goed kunnen zijn.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Roelfien
- Zeer actief
Ben zo blij met het forum wat dat betreft, want zo zie je maar weer.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Roelfien
- Zeer actief
Ja, epileptie kan het ook nog zijn natuurlijk. (hoop het niet)laeken schreef:Ik herken het 100% van een golden die bij ons logeerde. Zij had het na een epileptische aanval. Blind dus en omvallen. Ze botste overal tegenaan. Helaas is ze ondanks de zetpillen met valium enkele dagen later overleden omdat ze bijna permanent epileptisch werd. Ze was 12 jaar oud en daarom werd ze ook vrij snel opgegeven. Ik hoop dat Toby geluk heeft want anders hebben jullie wel erg veel pech de laatste dagenSterkte en succes! Ik duim
We hebben zelfs nog geopperd of het soms vergiftiging kan zijn, want zo snel na de ene hond die eigenlijk helemaal geen klachten heeft, en dan meteen een week later de andere hond ook uit het niets klachten. Echt ik vind het zo raar. Maar ja, dat was toch anders, volgens de DA.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik duim voor Toby!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hij heeft toch geen epi, Roelfien?
Het klinkt als GVS.
Dat is twee dagen erg en dan trekt het bij.
Teefje van ons heeft het gehad op haar 10e en is bijna 15 geworden zonde problemen.
Dierenartsen zeggen heel vaak hersenbloeding terwijl dat erg zeldzaam schijnt te zijn.
Sterkte!
Het klinkt als GVS.
Dat is twee dagen erg en dan trekt het bij.
Teefje van ons heeft het gehad op haar 10e en is bijna 15 geworden zonde problemen.
Dierenartsen zeggen heel vaak hersenbloeding terwijl dat erg zeldzaam schijnt te zijn.
Sterkte!
- Roelfien
- Zeer actief
Hij trekt wel zijn kop scheef en hij kwijlt behoorlijk (hij voelt zich duidelijk heel naar)
Dus tja, epileptie of GVS, geen idee.
En het was wel duidelijk dat de DA het ook verder niet wist.
We wachten twee daagjes af en als het morgenavond niet beter gaat, staan we overmorgen weer bij de eigen DA.
Maar het ziet er gewoon heel rot uit.
Dus tja, epileptie of GVS, geen idee.
En het was wel duidelijk dat de DA het ook verder niet wist.
We wachten twee daagjes af en als het morgenavond niet beter gaat, staan we overmorgen weer bij de eigen DA.
Maar het ziet er gewoon heel rot uit.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ach nee Roelfien en Tim, jullie Toby...
Ik ga keihard duimen!
Ik ga keihard duimen!
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, dat is het ook.
In een schemerige ruimte schijnt te helpen, en verder rust.
Sterkte, ik hoop dat hij snel bijtrekt.
Gek genoeg kennen veel da's GVS niet of nauwelijks. Raar hoor.
In een schemerige ruimte schijnt te helpen, en verder rust.
Sterkte, ik hoop dat hij snel bijtrekt.
Gek genoeg kennen veel da's GVS niet of nauwelijks. Raar hoor.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ze zijn er misselijk van. Een prikje primperid zou fijn zijn. Verder ga ik er ook vanuit dat het, met misschien wat restverschijnselen, wel weer goed komt.
Waarom DA's zo nodig hersenbloeding moeten roepen, is mij volstrekt onduidelijk.
Waarom DA's zo nodig hersenbloeding moeten roepen, is mij volstrekt onduidelijk.
- Roelfien
- Zeer actief
Hij zoekt me constant op, ligt nu relatief rustig op de bank te kwijlen 
Ik vind het ook zo raar dat ze echt zei: huh, hij is gewoon blind, raar dat u dat als baasje nog niet is opgevallen, hij is gewoon blind.
En ja, zijn zich is wel afgenomen, net als zijn gehoor, maar blind, dat kan niet. Tim zei ook tegen de dierenarts:gisteren ziet ie nog een kat voorbij rennen in de verte en ging ie helemaal uit zijn plaat. Dus toen was ie niet blind. Ja, kan wel wezen, maar nu is ie blind, zei ze toen.
Maar net kwam ik met mijn hand voor zijn oog, ongeveer 4 cm eraf en toen knipperde hij gewoon als reactie.
Aan beide kanten ziet hij mijn hand weer aankomen, dus het lijkt alsof de blindheid in ieder geval weer wat wegtrekt.
Maar zijn ogen trekken nog wel erg.
Je zou toch je hond in laten slapen, zonder even af te wachten, vanwege de prognose....
Ik vind het ook zo raar dat ze echt zei: huh, hij is gewoon blind, raar dat u dat als baasje nog niet is opgevallen, hij is gewoon blind.
En ja, zijn zich is wel afgenomen, net als zijn gehoor, maar blind, dat kan niet. Tim zei ook tegen de dierenarts:gisteren ziet ie nog een kat voorbij rennen in de verte en ging ie helemaal uit zijn plaat. Dus toen was ie niet blind. Ja, kan wel wezen, maar nu is ie blind, zei ze toen.
Maar net kwam ik met mijn hand voor zijn oog, ongeveer 4 cm eraf en toen knipperde hij gewoon als reactie.
Aan beide kanten ziet hij mijn hand weer aankomen, dus het lijkt alsof de blindheid in ieder geval weer wat wegtrekt.
Maar zijn ogen trekken nog wel erg.
Je zou toch je hond in laten slapen, zonder even af te wachten, vanwege de prognose....
Laatst gewijzigd door Roelfien op 08 jul 2012 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Roelfien
- Zeer actief
Hij zit tussen die en deze in http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... -Eglv5ubJA
Dus niet zo erg als die hond in jouw linkje, maar wel instabieler dan de bordercollie.
Maar dat is het dus inderdaad wel.
- marieke808
- Vaste gebruiker
De hond van m'n ouders had regelmatig een soort toevallen. En bleef hij ook een paar uur zo doen.. Trok altijd weer bij
Sterkte aan die kant, hopen dat het ook weer bijtrekt
Sterkte aan die kant, hopen dat het ook weer bijtrekt
-
tineke
Sterkte Roelfien ik hoop dat Toby snel weer bijtrekt en opknapt 
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier