Dat beviel eerst heel goed, hij was levendig en zijn ontlasting ziet er veel beter uit en veel minder vaak. Op een gegeven moment begon zijn vacht enorm te stinken, dus zijn we van merk gewisseld (van overwegend smuldier naar rodi) maar de geur bleef. Toen heb ik hem gewassen (misschien was hij gewoon vies). Dat heeft wel iets geholpen maar hij ruikt nogsteeds niet lekker, en dat vond ik eerder wel!
Ook is zijn vacht wat minder mooi, iets vetter en doffer.
Soms heeft hij jeuk, terwijl hij regelmatig advantage druppels krijgt.
Hij heeft ook minder energie, minder werklust. Maar als hij eenmaal bezig is, heeft hij nog wel zijn dolle vijf en trekt hij nogsteeds sprintjes. Het lijkt allemaal gewoon net iets minder krachtig dan voorheen.
Hij is de laatste tijd af en toe een dag aan de diarree en hij heeft soms wat slijm bij de ontlasting. Af en toe is hij misselijk (met of zonder braken). En hij heeft lipplooi eczeem. Hij heeft ook zo z'n dagen dat hij steeds gras wil eten.
Maar het gaat zo op en neer dat ik elke keer denk dat het wel weer wat beter gaat. Dus ik laat hem nu toch maar eens onderzoeken. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Denken jullie ook aan het voer?
Wat kan ik verwachten bij de dierenarts? Lichamelijk onderzoek en bloedonderzoek?