Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

proteq wijzigt declaratie systeem

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Re: proteq wijzigt declaratie systeem

Ongelezen bericht door Zilla »

Ik heb nooit verzekeringen voor mijn dieren gehad, ben dat ook niet van plan. Elke maand wat opzij vind ik prima. Volgens mij heb ik al veel 'bespaard' daardoor, maar dat is mazzel :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Fizgig schreef:Ik heb opgezegd bij Proteq. Er werd bijna niks vergoed van wat ik in had gediend. Een van mijn katten kreeg in de eerste vier weken dat hij verzekerd was last van pancreatitis en werd diabeet, mooi dus dat er niks meer vergoed werd voor hem. Ik snap die proefperiode best, want anders gaan mensen snel verzekeren als er een dure operatie op de planning staat. Maar dit was echt puur pech dat hij in de laatste week van de proefperiode ineens in elkaar zakte. Nachtje moeten blijven natuurlijk, allerlei testen. We hadden de verzekering niet genomen omdat we in onze glazen bol zagen dat Sam pancreatitis zou ontwikkelen. Dat had ie waarschijnlijk al langer, maar toen bleek het pas. Kunnen wij wat aan doen zeg.

En met meer dingen, antivlo en antiworm worden niet vergoed, nou, dat zijn de grootste hap van mijn kosten al. Er is één kat die ik verzekerd had, overleden en die declaratie moet ik nog indienen, maar het zou me niks verbazen als ze die ook niet vergoeden. Er is namelijk één rekening gemaakt, ze heeft nog een nacht daar gelegen voordat ze doodging, en de crematiekosten staan daar ook op, zucht.
dat er kosten op staan die niet vergoed worden, maakt helemaal niets uit, die filteren ze er gewoon uit. En dat de gewone verzorgingsproducten niet worden vergoed, ik moet paracetamol en wat voor andere zelfzorgdingen ook zelf betalen. Je moet ook wel altijd OOK de kleine lettertjes lezen voordat je ergens je handtekening onderzet.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

smoekie schreef:Voor "alle" zeikerds hier. Wat nu als jullie geliefde huisdier iets mankeert wat niet vergoed wordt door de verzekering???? Dan geen behandeling ofzo??

Ik bedoel. Er wordt nu gemiept over 500 euro wat men zelf voor moet schieten (tenzij de DA rekening hoger is) en men een krappe week later alweer "terug" heeft (mits vergoed) maar nu doen jullie net alsof proteq álles vergoed zeg :piew:

Zijn zat dingen die niet vanuit de verzekering vergoed worden en waarvoor je wordt geacht "datzelfde" spaarpotje te hebben, wat is dan het verschil zeg??? :19:
Dan ligt het er helemaal aan wat dat precies is. Want ook hier gaan geen idiote dingen gebeuren aan mijn hond. Er zijn grenzen. De reden waarom ik mijn dieren verzeker is zoals vorig jaar bij Yentle, toen ze haar pootje brak. En nee, ik ben niet bij Proteq verzekerd, maar bij de Hema en heb het bedrag eerst zelf betaald (totaal zo'n € 1600) en gedeclareerd bij de Hema. Ik had het binnen 3 weken retour.

Verder denk ik dat we gewoon blij mogen zijn dat het tegenwoordig mogelijk is om onze dieren te verzekeren, zodat we ze een beterer zorg kunnen geven, anders zouden inderdaad veel handelingen niet gebeuren en we niet bij zo wat iedere scheet bij de DA staan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”