Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pfaff's eetprobleem :s

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: pfaff's eetprobleem :s

Ongelezen bericht door sirene »

Als je het verder geen probleem vindt had je het topic beter Pfaff's eetgewoonte (of "mijn voedermethode") kunnen noemen.
Dan had er ook niemand met tips hoeven komen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

sirene schreef:Als je het verder geen probleem vindt had je het topic beter Pfaff's eetgewoonte (of "mijn voedermethode") kunnen noemen.
Dan had er ook niemand met tips hoeven komen.
nou ik laat de topictitel fijn staan...Wie weet komt er nog iemand met een ideetje waar ik zelf nog niet aan gedacht (en gedaan) heb.
er staat nu een puzzel met KVV in de diepvries als ijsje vanmiddag zal dat er wel ingaan...als hij ervoor wil werken dan mag dat.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

RachelleAmericanBulldog schreef:Nee hij is schraal, duidelijke ribben en ruggegraat/bekken.wel heel gespierd en ook erg actief. Hij is schofhoogte 66 cm en nog geen 30 kilo...terwijl Nina een stuk kleiner is en wel 30 kilo weegt zij is breder maar ook absoluut niet dik.
Ik denk dat als ik er 3 kilo bij krijg ik al wat meer "rust" heb.Ik heb gelukkig wel het grote voordeel dat beide honden alles kunnen eten zonder er ook maar iets van te hebben..ze hebben nooit diarree ofzo, das nog wel een geluk. Ik geb met pfaffs perikelen wel een verzameling broksoorten,en kvv's haha hij heeft net kvv met spaghettie gehad..dat eet hij weer bijna alles opgegeten ik schat de helft van wat hij zou mogen.
Volgens mij komt het vanzelf wel, Mikey was ook nooit geinterreseerd in eten, ook altijd schraal tot erg mager. Vooral ook erg druk. Nu is hij bijna 8 en komt wat tot rust, eet goed en nu moet ik soms even wat minderen zelfs anders vind ik dat ie te dik wordt.
Gr. Aniek

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno was ook zo'n moeilijke eter. Uiteindelijk heb ik de strijd gestaakt en heb ik haar kvv gemengd met 1/3 bakje Caesar. Zo bleef ze op gewicht en at ze toch met smaak.

Ik zal nooit meer roepen 'dan eten ze maar niet' want bij sommige honden werkt het gewoon echt niet om ze op die manier wel aan het eten te krijgen.
:pop:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

pooh schreef:Ameno was ook zo'n moeilijke eter. Uiteindelijk heb ik de strijd gestaakt en heb ik haar kvv gemengd met 1/3 bakje Caesar. Zo bleef ze op gewicht en at ze toch met smaak.

Ik zal nooit meer roepen 'dan eten ze maar niet' want bij sommige honden werkt het gewoon echt niet om ze op die manier wel aan het eten te krijgen.

nee dat roep ik nu dus ook niet meer..dan maar aangepast,Als hij wat meer gewicht heeft probeer ik nog wel eens om weer volgens mijn eigen idee te voeren

even off topic gaat ie?

als je eens wil wandelen ofzo moet je je maar melden he Buuf :lief:
Afbeelding

Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

hier ook een wat lastige eter. Ik weet hij heus eet als het echt moet. Hij zal indien nodig net genoeg eten om niet om te vallen. Alleen dan wordt hij wel heel erg schraal, wat ik niet fijn vind. Ik wissel nu een aantal kvv's af en probeer wel de vettere varianten te pakken.
Bo krijgt nu carnibest actief, lotgering en tinlo's barfmenu. Daarnaast heb ik schapenvetkorrels liggen die ik er evt door heen kan doen. En soms geef ik hem idd bewust wat minder om hem toch een minder vol gevoel te geven, dan eet hij de dag er na ook weer beter
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Hier ook zo'n lastige eter. Morris is nu anderhalf en heeft nog nooit goed gegeten. Dacht ik eerst nog dat het alleen bij loopse teven een echt probleem werd, nu is het gewoon een constant probleem. De afgelopen vier weken was het eten weer minimaal, dan zijn het echt een paar hapjes om de paar dagen.

Jouw beschrijving van Pfaffke had een beschrijving van Morris kunnen zijn. Het interesseert hem gewoon niet. Er is meestal wel wat leukers te doen dan eten. Ik geef hem 2x per dag eten en na 10 minuten gaat de bak weg. Elke keer als ik denk de goede combi te hebben gevonden qua voer dan hoeft hij het ineens ook niet meer. Als hij nu eet wat hij mag hebben dan zou hij 's ochtends 400 gr smuldier krijgen en 's avonds 500 gr Lotgering. Kan me niet herinneren wanneer hij dat voor het laatst ook echt op heeft gegeten. Soms heeft hij echt honger en dan is de bak snel leeg. Helaas is dat misschien 1 keer per maand. Ik hoop nog steeds dat hij er overheen groeit. Misschien hebben we ooit honden die wel gewoon lekker eten.

Wel jammer dat Morris ook niet zo gek op de bal is. Zoek nog steeds naar de perfecte beloning bij het trainen. Ben ook met hem aan het speuren om hem zo zijn eten te laten verdienen, maar met een spoortje lopen laat hij gewoon alles liggen. Dus mocht je nog de perfecte tip krijgen dan houd ik me aanbevolen :mrgreen:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Als ik een hond zou hebben die echt niet wilde eten (kan het me moeilijk voorstellen want ik heb honden die echt ALLES lusten en ook altijd!) en ik maakte me daar echt zorgen om, dan kreeg hij van mij toch gewoon bonzo of beneful hoor! Als hij dat wel eet en hij komt er een paar kilo van bij is het toch goed? Kun je dat niet mengen met zijn kvv of vist hij de brokken er dan uit om de rest te laten liggen? Ik weet ook wel dat het niet je eerste keus van voer is(dat zou het voor mij ook niet zijn) maar misschien is bonzo eten wel beter dan niet eten! En ik ken zat honden die er stokoud op zijn geworden....
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

nomo schreef:Hier ook zo'n lastige eter. Morris is nu anderhalf en heeft nog nooit goed gegeten. Dacht ik eerst nog dat het alleen bij loopse teven een echt probleem werd, nu is het gewoon een constant probleem. De afgelopen vier weken was het eten weer minimaal, dan zijn het echt een paar hapjes om de paar dagen.

Jouw beschrijving van Pfaffke had een beschrijving van Morris kunnen zijn. Het interesseert hem gewoon niet. Er is meestal wel wat leukers te doen dan eten. Ik geef hem 2x per dag eten en na 10 minuten gaat de bak weg. Elke keer als ik denk de goede combi te hebben gevonden qua voer dan hoeft hij het ineens ook niet meer. Als hij nu eet wat hij mag hebben dan zou hij 's ochtends 400 gr smuldier krijgen en 's avonds 500 gr Lotgering. Kan me niet herinneren wanneer hij dat voor het laatst ook echt op heeft gegeten. Soms heeft hij echt honger en dan is de bak snel leeg. Helaas is dat misschien 1 keer per maand. Ik hoop nog steeds dat hij er overheen groeit. Misschien hebben we ooit honden die wel gewoon lekker eten.

Wel jammer dat Morris ook niet zo gek op de bal is. Zoek nog steeds naar de perfecte beloning bij het trainen. Ben ook met hem aan het speuren om hem zo zijn eten te laten verdienen, maar met een spoortje lopen laat hij gewoon alles liggen. Dus mocht je nog de perfecte tip krijgen dan houd ik me aanbevolen :mrgreen:

Hihi gelukkig ik ben dus niet de enige met zo'n mafkees haha...ik moet zeggen dat het nu al twee dagen goed gaat met de spaghetti en rijst erbij, maar ik hoop dat dat blijft duren haha
Afbeelding

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

RachelleAmericanBulldog schreef:
pooh schreef:Ameno was ook zo'n moeilijke eter. Uiteindelijk heb ik de strijd gestaakt en heb ik haar kvv gemengd met 1/3 bakje Caesar. Zo bleef ze op gewicht en at ze toch met smaak.

nee dat roep ik nu dus ook niet meer..dan maar aangepast,Als hij wat meer gewicht heeft probeer ik nog wel eens om weer volgens mijn eigen idee te voeren

even off topic gaat ie?

mwa het gaat....het gemis is zo groot, maar dat is ook wel wat ik altijd verwacht had. Sommige honden daar heb je van begin af aan een bepaalde klik mee en Ameno was die once in a lifetime hond voor mij.
Ik heb alle honden lief gehad hoor, maar zij was zo speciaal, dat het gemis toch wel bijzonder groot is.

Ik ga me melden bij je om een keer te wandelen met het tuig van je. Lief dat je het aanbiedt! :flower:
:pop:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

pooh schreef:
RachelleAmericanBulldog schreef:

even off topic gaat ie?

pb'tje

mwa het gaat....het gemis is zo groot, maar dat is ook wel wat ik altijd verwacht had. Sommige honden daar heb je van begin af aan een bepaalde klik mee en Ameno was die once in a lifetime hond voor mij.
Ik heb alle honden lief gehad hoor, maar zij was zo speciaal, dat het gemis toch wel bijzonder groot is.

Ik ga me melden bij je om een keer te wandelen met het tuig van je. Lief dat je het aanbiedt! :flower:
Afbeelding

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Cena was op die leeftijd ook een moeilijke eter. Volgens de DA lag het ook aan de leeftijd: ze worden langzaamaan volwassen, hun lijf is gestopt met groeien, dus ze hebben gewoon niet zo heel veel meer nodig. Na alles geprobeerd te hebben, wisten wij het niet meer. Toen zei de DA: laat alles varen, hou je aan die ene brok en verder niks. Biedt hem 2 maal daags even aan, eet ze niet, dan eet ze niet, eet ze wel dan is dat mooi meegenomen.
Soms at ze 5 of 6 dagen niet tot nauwelijks. Vreselijk vond ik dat! Gal spugen, gras eten, nog meer gal spugen. Maar uiteindelijk ging ze dan toch eten!!

En sinds Henk er bij is eet ze als een bootwerker!
RIP Cena :roos:
    mum
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): een hondje
    Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mum »

sirene schreef:
    Fizgig schreef:Ik ben een beetje onorthodox hierin. Ik zet 's ochtends brokken neer, voor allebei in één bak. Die eten ze dan gedurende de dag op, vanaf de middag want 's ochtends eten ze allebei niet. En dan geef ik ongeveer drie keer in de week 's avonds smuldier pens erbij. Het vlees eten ze wel meteen op. Dat kun je ook geen tien minuten laten staan want dan gaat het al stinken en komen de vliegen. Maar die brokken (cavom trouwens), dat zal me een worst wezen. Ze eten ook niet teveel want ik kijk wel hoeveel ik geef natuurlijk. Maar ik het de voedingsstrijd zo wel gewonnen, Shelly is echt zo'n scharrelaar en die eet anders de konijnenkeutels van de konijnen tot haar buikje vol is (of pakt ergens een verstopt botje vandaan). Beetje anders dan de meeste mensen hier doen, maar ze zijn prima op gewicht en gezond. En alles gaat op. Ik geef niet de volle hoeveelheid brokken trouwens, want ze krijgen meestal nog wel een snack zoals rundermerg, ossenstaart, runderknars, kip, gehakt oid. Ik train ook niet met ze dus krijgen ze het gewoon voor niks, erg he, nou ja voor een pootje. Ik koop vaak afgeprijsd vlees in de supermarkt voor heel weinig en dat geef ik er dan bij. Dat is dan een paar ons ofzo.

Als ik ze elke dag smuldier geef, blijft het altijd gedeeltelijk staan. En alle andere soorten kvv worden met lange tanden gegeten dus hou ik het bij deze. Ik dacht eerst dat Shelly van afwisseling hield, welnee, ze valt altijd graag aan op smuldier pens. Dus met die snacks erbij, krijgen ze zo alles wel binnen hoor. Soms krijgen ze wat van tafel, maar ze lusten allebei niet veel, hihi, dus vaak hoeven ze het niet eens. Laatst heeft Bruno wel een stuk bloemkool gegeten, maar die zat onder de saus. Echt carnivoortjes heb ik, groente, fruit, aardappels, pasta ed, lusten ze allemaal niet.
    Sorry dat ik het zeg, maar jouw honden zijn echt allebei te dik. Op je vorige onderschriftfoto was dat ook duidelijk te zien. Je geeft ze gewoon echt te veel terwijl je honden steeds aangeven dat ze genoeg hebben (niet graag willen eten).
    Maar wat is te dik? Buddha weegt 48 kg en het borstriempje van zn tuigje krijg ik alleen nog op het laatste gaatje dicht, hij heeft er een van MAG maat C, ik vind hem niet dik iig, hij is zo wel goed.Ik moet toegeven dat hij ook een soort kliko is.
    life is good
    Plaats reactie

Terug naar “Voeding”