Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geel groene en groen/witte afscheiding uit vagina

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

surprise1975
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 1

Re: Geel groene en groen/witte afscheiding uit vagina

Ongelezen bericht door surprise1975 »

De DA hier in het dorp is onze oude DA en die zijn bevriend met de fokker, sterker nog die laten de fokker haar eigen honden opereren en de honden die zij nog als haar eigendom beschouwt............ Weet het dus ff niet meer.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

surprise1975 schreef:De DA hier in het dorp is onze oude DA en die zijn bevriend met de fokker, sterker nog die laten de fokker haar eigen honden opereren en de honden die zij nog als haar eigendom beschouwt............ Weet het dus ff niet meer.
Alleen daarom al zou ik een andere da benaderen. Eentje die ook onafhankelijk van de fokker is en waar je wel serieus genomen wordt. Dan maar iets verder rijden, maar dat zou nog mijn minste zorg zijn.
surprise1975
Vaste gebruiker

Ik moet 17.15 bij een DA 20 km verderop zijn, die willen haar meteen zien............Die hadden zoiets Vaginitis is mogelijk maarrrrrr kan ook BMO zijn, ze hadden nog wat afspraken dus moet er zo direct heen. Dan krijg ik waarschijnlijk AB of zo mee................... Hoop dat ik voor niets ga......................
surprise1975
Vaste gebruiker

Wat een gezeur, normaal gesproken laat ik een hond na de eerste loopsheid stereliseren dan ben je van dit gezeik af maar ja is/was in ons geval niet mogelijk.

Zodra ik meer weet horen jullie het.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou wat goed. Kijk je wel uit op de weg dan als je meer pijnstillers moet gebruiken! O en het zou natuurlijk druk kunnen zijn op de weg. Nou veel succes iig.
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Candy heeft ook 3 keer een baarmoeder onsteking gehad,
maar die had ook geen koorts,dronk hetzelfde als normaal,en haar gedrag was ook normaal.
Er kwam "alleen" maar bruine/rode prut uit haar vulva.

Een BM-ontsteking geen niet altijd diverse symtomen.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Sterkte ermee! Ik hoop dat je snel meer weet!!
Afbeelding
surprise1975
Vaste gebruiker

ernstige vaginitis, heeft 10 ml locale AB gekregen en AB in pillen, als ik tot donderdag had gewacht had het wellicht een BMO geworden, kunnen het nu niet voor 100% uitsluiten maar haar buik voelde soepel en haar gedrag wees niet op BMO.

Zodra ze niet meer wil spelen, alert is of niet meer wil eten (dan sta ik er direct want is een vreetmonster) of meer drinkt dan normaal dan moet ik met spoed komen en maken ze een echo en ondernemen zonodig direct actie.

Laat mijn 2 katten en de hond naar deze DA overschrijven, moet er wel een stukje voor rijden, maar nemen wel de tijd voor je............... DA had zoiets je maakte je terecht zorgen..... goed dat je bent gekomen.

Alleen is mijn rug nu naar de knoppen :P aangezien ik alle mogelijke moeite moest doen om een hond van 21 kg in bedwang te houden................ ;) maar dat is maar tijdelijk die pijn zal morgen wel overzijn.
Fizgig
Zeer actief

Okee, nou goed dat je gegaan bent zeg! Je hondje zal je dankbaar zijn, al helpt het niet tegen rugpijn, het verzacht misschien een beetje. En fijn dat je een dierenarts hebt gevonden die beter bevalt. Vertrouwen is natuurlijk wel belangrijk en als je dat al niet hebt, kun je beter een andere zoeken. Hopelijk als je nog een keer moet, gebeurt het op een dag dat je vriend je wel even kan rijden. Nou beterschap, hopelijk blijft het bij vaginitis!
surprise1975
Vaste gebruiker

Hoop ik ook, maar ik was zo van de leg heb een ernstig B12 tekort dus mijn korte termijn geheugen werkt niet optimaal (maar is geen excuus) dat ik zodra ik thuiskwam de staff AB heb gegeven, vertel net tegen mijn ouders wat er uit is gekomen en bedenk dat de DA haar ook al een injectie met AB heeft gegeven, gauw de avondvestiging van de DA gebeld of het kwaad kon, nee hoor mw. ze kan alleen wat misselijker worden of meer diarree krijgen voelde me wel schuldig maar ben blij dat het niet schadelijk is......... HOE DOM KUN JE ZIJN :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: stom stom stom maar goed is helaas niet anders.
surprise1975
Vaste gebruiker

Het gaat al beter met de hond, komt nog wel pus uit haar vagina maar ja dat kan ook niet meteen weg zijn. AB slaat aan............. levendig hondje, twinkeling in haar ogen, snuffelt overal rond, honger niet te stillen :P wil maar naar de katten toe. Straks onze DA bellen dat ze de dossiers van de dieren naar deze kliniek moeten faxen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Goed dat je naar een andere da bent gegaan die je wel serieus neemt. :ok:
surprise1975
Vaste gebruiker

Hoelang duurt het voor de afscheiding weg gaat is dat bij jullie bekent?
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Goed dat je naar een andere DA gegaan bent!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
surprise1975
Vaste gebruiker

Ik heb de hond er al naar over laten schrijven, heb het medische dossier (wat ik al had opgebouwd) er naar toe gestuurd, alleen het deel van onze nieuwe DA heb ik nog niet, maar daar staan niet zulke schokkende belangrijke dingen in. Dit dossier is net naar de nieuwe DA (die van gisteren) gemailed, nu moeten alleen de katten nog worden overgeschreven en dan is het oke.

Heb contact met de DA gehad en morgen moet het beter gaan en minder afscheiding zichtbaar zijn, nou ze wilde net toen ik met haar uit ging, naar boven crossen om naar de katten te gaan, dus het zit wel goed met haar :P
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je moet drie dagen rekenen, dan moet het echt duidelijk aan de beterende hand zijn.
Maar zo te horen is dat dus ook het geval :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Klinkt goed!!
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Marjoleine schreef:Je moet drie dagen rekenen, dan moet het echt duidelijk aan de beterende hand zijn.
Yup. Meestal op de tweede dag al dat je verbetering ziet, maar op dag drie moet het echt duidelijk zijn.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
surprise1975
Vaste gebruiker

Ik kon vanmorgen geen afscheiding meer zien, dus volgens mij gaat dat de goede kant op. Gisteren bij het beestje toch een teek verwijderd, terwijl ze behandeld is d.m.v. advantix, vanavond maar nieuwe advantix erop smeren................ maar gaat goed v.w.b. de vaginitis, ze was vanochtend heel alert, eet als een bootwerker, maar goed krijgt ook maar de helft van haar KVV wat ze normaal krijgt, omdat ze af moet vallen, beestje is in 1 week al ruim 1 kg. kwijt nog 2 of 3 te gaan.

Komt helemaal goed............ :D:D:D maandag voor controle terug, vriend is vrij (zit nu onder de blauwe plekken van eergisteren dus mag hij de hond in bedwang houden :P waar is cesar millan als je hem nodig hebt ;)
Fizgig
Zeer actief

Nou da's goed nieuws, wat fijn dat het beter gaat. En dat je nu een andere dierenarts hebt. Niet echt prettig om dezelfde dierenarts te hebben als de fokkers. Zeker als die de gezondheid van je hond niet echt op de eerste plaats hebben staan, tenminste, dat blijkt wel uit je verhaal vind ik. Het is vooral belangrijk dat ze een nestje zal krijgen voor hen, lijkt het.

Nou en dan hoor je morgen wel of het ook goed gaat met haar baarmoeder, toch? En overweeg je nog om een nestje met haar te nemen eigenlijk? Ik zou er zelf niet over piekeren, omdat ze al wat kwaaltjes heeft. Dan is een nestje ook te zwaar en zou die kwaaltjes kunnen verergeren. Bovendien trek ik een nestje niet, haha. De fokkers kunnen het wel eisen, maar ik denk niet dat ze op een dag met een dekreu voor de je deur staan. Of wel? Nou iig nog beterschap en succes maandag.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”