Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prijzen voor een pup.
Moderator: moderatorteam
- Maltezers
- Zeer actief
Prijzen voor een pup.
Ik zit nou al een tijdje zo hier en daar te kijken op site`s van fokkers maar ook op marktplaats en zo. Maar ben ik nou gek geworden of zijn ook de prijzen voor een pup zo`n beetje van gulden naar euro een op een over gezet. Ik bedoel in de gulden tijd heb ik ras D.H gekocht voor zo tussen de 750,00 en de 1500,00 gulden nu zijn ze dat ruim in euro`s. Mensen vragen 1200.00 euro dat is wel 2644.45 gulden. Ik zag laatst een kruising staan daar vroegen ze ook nog zo`n 350,00 euro dat is ook al 771.30 gulden voor. Nou weet ik ook wel dat een aantal zal zeggen ja maar je moet niet meer omrekenen maar dat is de aard van het beestje. Ik vind het eigenlijk de pan uitrijzen. Als je graag een bepaald ras wil moet je er iets voor over hebben maar deze prijzen vind ik een heel klein beetje te worden.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: Prijzen voor een pup.
Ja maar dat is met alles wat geld kost toch ?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Inderdaad. Weet je nog wat de prijs van benzine was in de guldentijd?Dee schreef:Ja maar dat is met alles wat geld kost toch ?
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Je hoeft het niet te kopen hoor. Het is maar wat de gek ervoor over heeft.

- Dee
- Zeer actief
Toen had ik nog geen autoLongFields schreef:Inderdaad. Weet je nog wat de prijs van benzine was in de guldentijd?Dee schreef:Ja maar dat is met alles wat geld kost toch ?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik vind de prijzen van de meeste rassen ook absurd hoor.
Bij de mechelaar valt het dan nog wel mee.
Bij de mechelaar valt het dan nog wel mee.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
sommige honden zijn onbetaalbaar!!
...laat ik er zo'n twee hebben

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
daarbij, is 1 euro al lang geen 2 gulden 20 meer waard, als je dat denkt leef je echt in het verleden.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Marion.
Nou, dat dus. Ik kocht vandaag een pistoletje ei met mayo en peper en zout, en mocht daar 3,50 euro voor afrekenen. De euro hebben we inmiddels ook al ruim 10 jaar he?fes/lou schreef:daarbij, is 1 euro al lang geen 2 gulden 20 meer waard, als je dat denkt leef je echt in het verleden.
(overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik het verschil tussen Saar en Miep - zelfde fokker, zelfde moeder, 2 jaar verschil - ook wel groot vond. Saar was volgens mij 1100 gulden, en Mieppie 2 jaar later was 650 euro. Maar goed. Er zijn meer dingen die met de komst van de euro ineens iets duurder werden, en 10 jaar later nog terugrekenen.... mwah, dat is inderdaad wel heel erg in het verleden leven.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik betaal waar ik me goed bij voel. En dat zal misschien bij de ene fokker meer zijn dan bij de andere. Ik ga nu ook een persoonlijke max over maar ik voel me goed bij de fokker, Lars ook, en dat is voor ons voldoende.
Dus al voel ik me goed bij 2500 euro. Tja. Als het kan? Bovendien stellen RV's ook een prijs vast en ik snap heel goed dat je je als fokker enigszins vasthoudt daaraan.
Dus al voel ik me goed bij 2500 euro. Tja. Als het kan? Bovendien stellen RV's ook een prijs vast en ik snap heel goed dat je je als fokker enigszins vasthoudt daaraan.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Wat ik tot nu toe geïnformeerd heb zitten de meeste tussen de 1.000 en 1.300 euro..
Vind het echt veel geld. Heb veel over voor mijn pup, maar vind dat erg veel aangezien ik ook niks met papieren ga doen. Daarom word het hier een mixje.
Vind het echt veel geld. Heb veel over voor mijn pup, maar vind dat erg veel aangezien ik ook niks met papieren ga doen. Daarom word het hier een mixje.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
ik heb begrepen dat een lekkere labradoodle met ballen ook zo duur zou kunnen zijnNanna schreef:Volgens mij betaal je dat al snel voor zo'n wrak als een engelse bulldog hoorKells schreef:Wat voor hondje kost 2500 euro?
(ik wil onze honden nog niet kwijt voor hun gewicht in goud trouwens)
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een weimaraner alvast nietKells schreef:Mit schreef:Ik betaal waar ik me goed bij voel. En dat zal misschien bij de ene fokker meer zijn dan bij de andere. Ik ga nu ook een persoonlijke max over maar ik voel me goed bij de fokker, Lars ook, en dat is voor ons voldoende.
Dus al voel ik me goed bij 2500 euro. Tja. Als het kan? Bovendien stellen RV's ook een prijs vast en ik snap heel goed dat je je als fokker enigszins vasthoudt daaraan.Wat voor hondje kost 2500 euro?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
De mops wordt ook steeds duurder, betaalde ik 2 jaar terug nog 1000 euro voor een mops met stamboom, zit je tegenwoordig tegen de 2000 aan of meer. (met stamboom bij een goede fokker)
En dat voor een vrij ongezond ras!
En dat voor een vrij ongezond ras!
- Dee
- Zeer actief
Al..als in 'stel'Kells schreef:Mit schreef:Ik betaal waar ik me goed bij voel. En dat zal misschien bij de ene fokker meer zijn dan bij de andere. Ik ga nu ook een persoonlijke max over maar ik voel me goed bij de fokker, Lars ook, en dat is voor ons voldoende.
Dus al voel ik me goed bij 2500 euro. Tja. Als het kan? Bovendien stellen RV's ook een prijs vast en ik snap heel goed dat je je als fokker enigszins vasthoudt daaraan.Wat voor hondje kost 2500 euro?
- Cherish
- Actief
Sommige prijzen zijn te gek voor woorden, zoals al gezegd, het is wat de zot ervoor over heeft..
Gelukkig valt het bij de Mechelaar nog goed mee, daar zijn het nog faire prijzen.
Gelukkig valt het bij de Mechelaar nog goed mee, daar zijn het nog faire prijzen.
- Maltezers
- Zeer actief
fes/lou schreef:daarbij, is 1 euro al lang geen 2 gulden 20 meer waard, als je dat denkt leef je echt in het verleden.
Nou volgens de ECB steeds wel hoor, maar ik bedoel de omzetting ook meer globaal. En natuurlijk weet ik ook wel dat het niet hoeft dat ik dat er niet voor uit hoef te geven maar dat vind ik dan weer een dooddoener ( deze was niet specifiek tegen jouw fes/lou ) Naar mijn mening is de prijs van, in ons geval dus de hond veer overtrokken geworden. Maar dat vind ik ook van niet raszuivere en ja ik weet het , het is wat de gek er voor geeft en maar precies wat je wil en er voor over hebt. Maar dat is dan weer niet wat wat ik bedoelde te zeggen.
- Maltezers
- Zeer actief
Als ik naar de foto`s in je onderschrift kijk zou ik precies het zelfde zeggen maar ja, die heb ik al ( die twee onbetaalbare bedoel ik dan. )RachelleAmericanBulldog schreef:sommige honden zijn onbetaalbaar!!...laat ik er zo'n twee hebben
- Maltezers
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik vind heel veel rassen ook te duur. Maar een rashond is natuurlijk geen levensbehoefteJe kunt ook voor weinig geld een leuke asielhond halen.
Daar heb je wel een punt Nanna en dat hebben we in het verleden ook best regelmatig gedaan voor de bewaking b.v. Maar als ik nu kijk naar de prijzen die sommige asiel`s durven vragen dan denk ik wel eens nou die houden ze ook liever zelf want ook daar vliegen ze soms behoorlijk uit de bocht. Maar voor alle duidelijkheid dat is mijn mening en beleving`s ervaring en daar mogen andere ander over denken die ervaren het misschien weer heel anders. Of en dat is ook nog een mogelijkheid die hebben misschien wel geld veel geld er voor over dat kan natuurlijk ook nog zomaar.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik krijg mijn salaris ook al jaren in euri.
Als ik dat omreken naar guldens verdien ik zeker niet slecht;)
Gelukkig heb ik in het gulden-tijdperk nooit een hond gekocht. Veel moeite met de prijs van mijn eerste echte rashond heb ik echter niet gehad. Ik ging uit van meer dan het me uiteindelijk gekost heeft.
Als ik een IPad wil kost me dat een bepaald bedrag, wil ik een hond dan kost het me ook wat. Vind ik het dat niet waard moet ik of niet kopen of voor een tweedehands gaan, want meer mogelijkheden zijn er niet.
Als ik dat omreken naar guldens verdien ik zeker niet slecht;)
Gelukkig heb ik in het gulden-tijdperk nooit een hond gekocht. Veel moeite met de prijs van mijn eerste echte rashond heb ik echter niet gehad. Ik ging uit van meer dan het me uiteindelijk gekost heeft.
Als ik een IPad wil kost me dat een bepaald bedrag, wil ik een hond dan kost het me ook wat. Vind ik het dat niet waard moet ik of niet kopen of voor een tweedehands gaan, want meer mogelijkheden zijn er niet.
- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
De xxl bully's zitten momenteel rond de 2000-2500 euro vindt het geld zat.
Voor een goede kangal uit goede lijnen betaal je ook 2000 euro.
Hier in nederland zijn er veel malakli's en die zitten gemiddeld rond de 1000 maar je hebt er ook voor 650 bv.
Vindt sommige prijzen echt belachelijk.
Voor een goede kangal uit goede lijnen betaal je ook 2000 euro.
Hier in nederland zijn er veel malakli's en die zitten gemiddeld rond de 1000 maar je hebt er ook voor 650 bv.
Vindt sommige prijzen echt belachelijk.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Een akitaKells schreef:Mit schreef:Ik betaal waar ik me goed bij voel. En dat zal misschien bij de ene fokker meer zijn dan bij de andere. Ik ga nu ook een persoonlijke max over maar ik voel me goed bij de fokker, Lars ook, en dat is voor ons voldoende.
Wel showlijnen en japanse import vaak, maar toch...
(en volgens mij alleen in spanje/frankrijk)
Oh ja en een shikoku kost zoveel.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Voor Bente betaalden we in 1992 600 gulden, voor haar kleindochter betaalde ik vorig jaar €725,-.
Rashonden kosten geld, al snap ik soms de verschillen in het bedrag totaal niet. Voor 'mijn' ras is de prijs nu geheel losgelaten, vrees dat het bedrag voor een pup met stamboom steeds hoger wordt.
Rashonden kosten geld, al snap ik soms de verschillen in het bedrag totaal niet. Voor 'mijn' ras is de prijs nu geheel losgelaten, vrees dat het bedrag voor een pup met stamboom steeds hoger wordt.
-
lets have fun
Saartje komt uit het asiel en heeft mij 150 euro gekost. Vind ik niet duur.Nanna schreef:Ik vind dat wel meevallen. Ik heb vorig jaar voor Glenn 100 euro betaald.Maltezers schreef: als ik nu kijk naar de prijzen die sommige asiel`s durven vragen dan denk ik wel eens nou die houden ze ook liever zelf want ook daar vliegen ze soms behoorlijk uit de bocht.
Dat vind ik niet veel geld, plus dat ik het idee heb dat ik dat asiel daarmee wat gesponsord heb (Glenn heeft er maar één dag gezeten)
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Prijzen voor een pup.
Ons tripje om straks de Saluki op te halen gaat meer kosten dan de hele pup (& die is ook niet voor niets)
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Ik hoorde laatst op show dat je voor een mops van een bepaalde kennel 3500 betaald, puur om de naam!
Ik stond even met mijn mond voor tanden!!
Is wel in het buitenland, maar toch.
Ik stond even met mijn mond voor tanden!!
Is wel in het buitenland, maar toch.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
met de auto (dus ook aanschaf van 4 nieuwe banden met spikes ergens onderweg) via Sint Petersburg naar Noord Zweden en daarvandaan weer via de noordkaap en norwegen terug...Nanna schreef:crutz schreef:Ons tripje om straks de Saluki op te halen gaat meer kosten dan de hele pup (& die is ook niet voor niets)Maak je een omweg via Las Vegas dan?
- Maltezers
- Zeer actief
Dan plakken jullie er dus gelijk een soort van vakantie aan vast omdat je via Rusland gaat. Noorwegen en Zweden zijn trouwens heel erg mooi.crutz schreef:met de auto (dus ook aanschaf van 4 nieuwe banden met spikes ergens onderweg) via Sint Petersburg naar Noord Zweden en daarvandaan weer via de noordkaap en norwegen terug...Nanna schreef:crutz schreef:Ons tripje om straks de Saluki op te halen gaat meer kosten dan de hele pup (& die is ook niet voor niets)Maak je een omweg via Las Vegas dan?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ja als je toch moet rijden, maareh, zien nog wel op tegen t jaargetijde, in de winter die kant op met de autoMaltezers schreef:Dan plakken jullie er dus gelijk een soort van vakantie aan vast omdat je via Rusland gaat. Noorwegen en Zweden zijn trouwens heel erg mooi.crutz schreef:met de auto (dus ook aanschaf van 4 nieuwe banden met spikes ergens onderweg) via Sint Petersburg naar Noord Zweden en daarvandaan weer via de noordkaap en norwegen terug...Nanna schreef:crutz schreef:Ons tripje om straks de Saluki op te halen gaat meer kosten dan de hele pup (& die is ook niet voor niets)Maak je een omweg via Las Vegas dan?
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het bij de Cairns wel meevallen eerlijk gezegd. Ten eerste moet je, zoals al eerder opgemerkt, de wanverhouding tussen de euro en de gulden niet vergeten. Ten tweede was Tessa, geboren in 2000 al 1000 gulden. Nikki uit 2002 was 500 euro. Romy uit 2008 was 900 euro, maar daar heb ik ook zelf voor gekozen. De pup uit mijn nestje dit jaar is weggegaan voor 800 euro, vind ik een redelijke prijs.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**