Kortom, hier wat foto's:
Een paar gangenstelsels

Wat machines

Luchtfilters

Andere onontbeerlijke dingen in zo'n complex

Wat munitiespullen

En wat buizen

Moderator: moderatorteam

Goede vraag, dat weet ik zelf ook niet. Ben altijd al geïnteresseerd geweest in vervallen en leegstaande gebouwen. Of dat nu onder- of bovengronds is maakt niet uit.antheman schreef:Hoe kom je toch aan deze bijzondere fascinatie?
Vind t mooi, maar het is niet mijn ding

Er wordt gelukkig niks meer mee gedaan, als je de vernielzucht van de locale jeugd even niet meerekent. Vaak is alles kapotgeslagen en in de fik gestoken, zoals hier te zien is:Biet schreef:En waar was dit, deze keer?
Deze gangen zien er wat 'frisser' uit dan je vorige serie.
Wordt hier wel nog iets mee gedaan?

Klinkt interessant.Kruimel53 schreef:Dat was onder de Butte de Vaucoix, idd in de buurt van Verdun. Een deel van de gangen is daar 1x per maand onder geleide toegankelijk, de rest is idd afgesloten. Wij waren er natuurlijk niet op de goeie dag maar er zaten een paar vrijwilligers die de boel onderhouden te lunchen, die gingen er naar binnen en nodigden ons uit. We zijn er maar een klein stukje in geweest, er ligt daar meer dan 20km gang van Fransen en Duitsers tegenover elkaar op meerder niveaus.
Wel interessant, maar een beetje saai.Kruimel53 schreef:Spannend! Wel heel interessant maar ik blijf wel boven de grond, loopgraven en prikkeldraad zijn ook boeiend.

Ik moest even goed kijken, maar het zijn geen blikken. Het zijn bakstenen die op die goten (links en rechts op de eerste foto) liggen. In die goten liggen de electriciteitskabels op die bakstenen. Nu zijn al die electriciteitskabels allang gejat door koperdieven, dus dat zie je niet meer zo liggen. Waarom die kabels op die bakstenen lagen weet ik niet.Iris123 schreef:Geweldige foto's, ik vroeg me ook af waar die tafels voor waren maar een paar posten na de foto's leg je al aan dat het eettafels waren. Ook vraag ik me op de eerste foto af wat dat voor blikken zijn (op het eerste gezicht lijken het verroeste blikken) en wat daar in heeft gezeten. Het spoorstel ziet er heel vernuftig uit, je ziet wel dat ondanks dat het leven van gewone burgers nog vrij primitief was er al wel veel technische kennis en slimheid (niet altijd evengoed gebruikt maar dat is een ande punt) was. Erg fascinerend.