Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Glucosamine
Moderator: moderatorteam
- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Glucosamine
Wie gebruikt dit voor zijn hond(en) en welk merk heb je ervaringen mee? Of heb je goede dingen over gehoord.
Met andere woorden, waar ben je tevreden over. Zie dat er zoveel verschillende soorten zijn....
Met andere woorden, waar ben je tevreden over. Zie dat er zoveel verschillende soorten zijn....
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya

- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Contacteer:
Re: Glucosamine
ik heb bij ons oudje al diverse soorten geprobeerd maar zag niet echt verbetering.
maaar er zijn zat honden waar je wel veel vooruitgang bij ziet.
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
I know, maar vroeg me af welke er dan gebruikt worden waar wel positief op gereageerd wordt (bij de honden dan waar het wel baat heeft)sandrav schreef:ik heb bij ons oudje al diverse soorten geprobeerd maar zag niet echt verbetering.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik heb ze glucosamine gegeven, bij Bijou had het wel resultaat.
Geef Tama nu Primeval gelatinaat en daar merk ik heel goed verschil van.
Tama had een uitgerekte pees of spier en liep mank nou krijg ze dit spul en het lopen gaat een stuk beter. Volgens de site van Primeval zie je pas later het verschil maar ik zie het nu na een paar dagen al.
Geef Tama nu Primeval gelatinaat en daar merk ik heel goed verschil van.
Tama had een uitgerekte pees of spier en liep mank nou krijg ze dit spul en het lopen gaat een stuk beter. Volgens de site van Primeval zie je pas later het verschil maar ik zie het nu na een paar dagen al.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah dank je wel, ga op hun site kijken. Het manken is dus beduidend minder? Liep ze voor mank? Heb er hier ook 1 voor aan het manken, maar we kunnen er nog niet echt een vinger op leggen waar het vandaan komt.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Yla krijgt het van het Kruidvat.
Ze krijgt het nu enkele jaren, vanwege ED en Artrose, ze doet het er prima op
Ze krijgt het nu enkele jaren, vanwege ED en Artrose, ze doet het er prima op

-
gonnie
- Zeer actief
Ja ze liep voor mank. Had haar voetje al nagekeken haar poot nagevoeld maar ze gaf nergens pijn aan.
Wij drie weken geleden naar de dierenarts en die heeft haar helemaal nagekeken pas toen hij bovenaan ging voelen gaf ze pijn aan, dus waarschijnlijk was het boven aan de poot waar de aanhechting van de pees of spier zit waar ze last had, ze moest rusten en kreeg pijnstilling en nu doen we nog rustig aan, ze mag alleen los op stukjes waar ze de bosjes niet inkan. Het was bij haar gebeurd na een jachtpartijtje.
Al een week eerder ook maar toen is ze te snel weer meegegaan nu moest ze de eerste week thuis blijven en daarna aan de riem weer mee en langzaam opbouwen, dus heb haar eerst meegenomen met de doggyride.
Nu gaat ze weer mee aan de riem en loopt ze korte stukjes los en ze loopt steeds beter zie elke dag verschil.
Wij drie weken geleden naar de dierenarts en die heeft haar helemaal nagekeken pas toen hij bovenaan ging voelen gaf ze pijn aan, dus waarschijnlijk was het boven aan de poot waar de aanhechting van de pees of spier zit waar ze last had, ze moest rusten en kreeg pijnstilling en nu doen we nog rustig aan, ze mag alleen los op stukjes waar ze de bosjes niet inkan. Het was bij haar gebeurd na een jachtpartijtje.
Al een week eerder ook maar toen is ze te snel weer meegegaan nu moest ze de eerste week thuis blijven en daarna aan de riem weer mee en langzaam opbouwen, dus heb haar eerst meegenomen met de doggyride.
Nu gaat ze weer mee aan de riem en loopt ze korte stukjes los en ze loopt steeds beter zie elke dag verschil.
Groetjes Gonnie.
-
Muk
Het verschilt per hond, wat werkt.
Bij onze vorige hond hebben wij verschillende merken (Kruidvat, Primeval, Groene Os) getest, alleen de glucosamine (met chondroïtine) van de dierenarts werkte goed.
Onze huidige hond heeft het niet echt nodig, maar hier werken de tabletten van het Kruidvat weer prima.
Ik denk dat je niet kunt zeggen dat merk X perfect werkt, omdat dit voor iedere hond anders is.
Bij onze vorige hond hebben wij verschillende merken (Kruidvat, Primeval, Groene Os) getest, alleen de glucosamine (met chondroïtine) van de dierenarts werkte goed.
Onze huidige hond heeft het niet echt nodig, maar hier werken de tabletten van het Kruidvat weer prima.
Ik denk dat je niet kunt zeggen dat merk X perfect werkt, omdat dit voor iedere hond anders is.
- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Contacteer:
ik had 1 vd DA en een paar voor mensen.shibashira schreef:I know, maar vroeg me af welke er dan gebruikt worden waar wel positief op gereageerd wordt (bij de honden dan waar het wel baat heeft)sandrav schreef:ik heb bij ons oudje al diverse soorten geprobeerd maar zag niet echt verbetering.
schijnt gewoon hetzelfde spul te zijn.
heb ook etos gebruikt.
maar geen dure mensen merken. geloof daar niet zo in. glucosamnine is glucosamine lijkt me?
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
dank jullie wel.
Welke van de kruidvat is het?
Kennen jullie arthrilone? Die gaf de DA mij nu mee... om even de eerste dagen te overbruggen met haar.
Vreemde is dat we niet echt een plek kunnen aanwijzen waar haar kreupelheid nu vandaan komt. Wordt er een beetje moedeloos van. Misschien gewoon nog meer rust, maar hoop toch gauw een stijgende lijn te ontdekken.
Kennen jullie arthrilone? Die gaf de DA mij nu mee... om even de eerste dagen te overbruggen met haar.
Vreemde is dat we niet echt een plek kunnen aanwijzen waar haar kreupelheid nu vandaan komt. Wordt er een beetje moedeloos van. Misschien gewoon nog meer rust, maar hoop toch gauw een stijgende lijn te ontdekken.

-
gonnie
- Zeer actief
shibashira schreef:dank jullie wel.
Vervelend he als je niet precies weet waar het vandaan komt. Ik durf Tama amper nog los te laten, ze hoeft maar een haas te zien en dan is het weer fout tenminste daar ben ik bang voor.
Groetjes Gonnie.
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
gonnie schreef:shibashira schreef:dank jullie wel.
Vervelend he als je niet precies weet waar het vandaan komt. Ik durf Tama amper nog los te laten, ze hoeft maar een haas te zien en dan is het weer fout tenminste daar ben ik bang voor.
Yep... ken het... hier net zo

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
ik heb glucosamine compleet van medpets.nl
en doils visolie.
mijn oudje jankte van de pijn 's nachts. ik dacht echt dat ik haar moest laten gaan.
toen kreeg ik deze tip.
en na 3 weken was ze pijnvrij en ze hoeft zelfs geen pijnstillers meer van de dierenarts.
Ginger heeft zware nekartrose en ook in haar rug.
en doils visolie.
mijn oudje jankte van de pijn 's nachts. ik dacht echt dat ik haar moest laten gaan.
toen kreeg ik deze tip.
en na 3 weken was ze pijnvrij en ze hoeft zelfs geen pijnstillers meer van de dierenarts.
Ginger heeft zware nekartrose en ook in haar rug.