Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chihuahua met jeuk en schilfers
Moderator: moderatorteam
-
melliejj0201
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 2
Chihuahua met jeuk en schilfers
Hallo,
we hebben hier een chihuahua van 3 jaar die eigenlijk altijd al last heeft gehad van jeuk en huidschilfers.
Ze krijgt al sinds ze pup is brokken van Royal Canin, chihuahua. Ik weet dat veel mensen geen voorstander zijn van brokken, daarom zijn we ook een keer overgestapt op vers vlees. Het enigste nadeel is dus dat ze daar op de een of andere manier niet tegen kan. Hoe weinig we haar daar ook maar van geven (al is het een theelepeltje vlees) dan nog komt het er meteen weer uit. Dat hebben we echt een week geprobeerd, maar het bleef er maar uitkomen.
Ook heb ik haar een tijdje gewassen met een shampoo van de trimsalon. Eerst dacht ik dus dat het misschien door de shampoo kwam, dus heb ik een andere geprobeerd. Ook nu heeft ze nog steeds last van de huidschilfers. De shampoo spoel ik altijd wel goed uit, omdat ze gewoon onder de douche staat en de douchekop gebruik om het uit te spoelen.
Haar problemen zijn dus nu op dit moment dus:
- vette vacht (meestal alweer een maand nadat ik haar heb gewassen).
- huidschilfers
- jeuk
- best doffe vacht
Medicijnen wil ik haar liever niet geven omdat ze dus echt een hondje met gebruiksaanwijzing is. Ze is allergisch voor de inentingen, ontwormingspillen en vlooien.
Hoop dat iemand hetzelfde heeft gehad en me misschien kan helpen
we hebben hier een chihuahua van 3 jaar die eigenlijk altijd al last heeft gehad van jeuk en huidschilfers.
Ze krijgt al sinds ze pup is brokken van Royal Canin, chihuahua. Ik weet dat veel mensen geen voorstander zijn van brokken, daarom zijn we ook een keer overgestapt op vers vlees. Het enigste nadeel is dus dat ze daar op de een of andere manier niet tegen kan. Hoe weinig we haar daar ook maar van geven (al is het een theelepeltje vlees) dan nog komt het er meteen weer uit. Dat hebben we echt een week geprobeerd, maar het bleef er maar uitkomen.
Ook heb ik haar een tijdje gewassen met een shampoo van de trimsalon. Eerst dacht ik dus dat het misschien door de shampoo kwam, dus heb ik een andere geprobeerd. Ook nu heeft ze nog steeds last van de huidschilfers. De shampoo spoel ik altijd wel goed uit, omdat ze gewoon onder de douche staat en de douchekop gebruik om het uit te spoelen.
Haar problemen zijn dus nu op dit moment dus:
- vette vacht (meestal alweer een maand nadat ik haar heb gewassen).
- huidschilfers
- jeuk
- best doffe vacht
Medicijnen wil ik haar liever niet geven omdat ze dus echt een hondje met gebruiksaanwijzing is. Ze is allergisch voor de inentingen, ontwormingspillen en vlooien.
Hoop dat iemand hetzelfde heeft gehad en me misschien kan helpen
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Re: Chihuahua met jeuk en schilfers
Ik zou haar eens laten onder zoeken door een da.
En kijken of ze allergieén heeft.
Dan zou je je voer daarop kunnen af stellen.
Als ze ergens alergish voor is heb je voer nodig waar dat niet in zit.
Ik heb naast farm foor vers vlees nu ook brok van farm food voor pup en kleine hondenrassen.
Mischien dat eens proberen?
ik lees nu dat ze alergisch is voor het 1 en ander.
Ik zou dus laten vast stellen waar dat allemaal voor is.
en als je dat weet zijn er mischien wel mensen die voer weten dat passend is voor jou hondje...
En kijken of ze allergieén heeft.
Dan zou je je voer daarop kunnen af stellen.
Als ze ergens alergish voor is heb je voer nodig waar dat niet in zit.
Ik heb naast farm foor vers vlees nu ook brok van farm food voor pup en kleine hondenrassen.
Mischien dat eens proberen?
ik lees nu dat ze alergisch is voor het 1 en ander.
Ik zou dus laten vast stellen waar dat allemaal voor is.
en als je dat weet zijn er mischien wel mensen die voer weten dat passend is voor jou hondje...
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dat heeft ze dus. Voor vlooien. En dan heb je dus geen speciaal voer nodig. Het enige wat erop zit is goed ontvlooien elke maand met een goed middel en de omgeving goed sprayen. De schilfers komen van het krabben/bijten van de jeuk. Een da-bezoekje zou ik er zeker aan wagen. Zaak is dat de jeuk goed bestreden wordt want een hond wordt daar gillend gek van. En ik zou wassen met gewone babyshampoo.toots schreef: En kijken of ze allergieén heeft.

- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
al een gluten en granen vrije brokken geprobeerd?
of een brok waar maar heel weinig graan in zit?
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
hier staan veel merken op.
royal canine wil niet zeggen wat er in zit ...
of een brok waar maar heel weinig graan in zit?
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
hier staan veel merken op.
royal canine wil niet zeggen wat er in zit ...
-
melliejj0201
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
We zijn wel bij de DA geweest, eigenlijk alleen om opnieuw stronghold (vlooien) te halen. Dit geven we eigenlijk standaard aan haar, zeker in de zomer.
We hebben bij haar en onze andere hond helemaal geen sporen van vlooien kunnen ontdekken..
We hebben bij haar en onze andere hond helemaal geen sporen van vlooien kunnen ontdekken..
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Misschien eens laten testen op gisten of mijt.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ik zou de da eens vragen een allergie test te doen. Dan weet je zeker of ze niet allergies is voor granen/ gluten/ graspollen etc.
En hoe vaak was je haar? Heel veel wassen kan ook zorgen voor een droge huid. Als je haar wast zou ik zeker kiezen voor een shampoo waar geen rotzooi ( parfum etc) in zit. Je zou je da eens kunnen vragen om Allercalm shampoo.
En hoe vaak was je haar? Heel veel wassen kan ook zorgen voor een droge huid. Als je haar wast zou ik zeker kiezen voor een shampoo waar geen rotzooi ( parfum etc) in zit. Je zou je da eens kunnen vragen om Allercalm shampoo.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
surprise1975
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 1
Die van ons is overal allergisch voor alleen voor de meel/copra en farinae mijt heeft ze 5 x de verhoogde waardes, ook kan ze niet tegen brokken, geen enkele ivm hulpstoffen om er brokken van te maken, KVV werd hem ook niet ivm toevoegingen in farmfood/carnibest zitten nu aan de lotgering en het gaat eindelijk goed, dit is puur vlees door de gehaktmolen gehaald, wordt thuisbezorgd en ze doen er een moord voor, geen toevoegingen en geen granen en een hypo allergene variant. De lam, die van ons is nl allergisch voor kip (kippenproducten) en rund.
- alm@
- moderator
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Volgens mij worden de jeuk en droge huid daar niet door veroorzaakt. Of lees ik dat verkeerdalm@ schreef:Er staat toch gewoon dat het hondje allergisch is voor vlooien
Groetjes, Tanja
- alm@
- moderator
Nou en of. En als je pech hebt worden het nog hotspots ook. Bij vlooienallergie hoort jeuk, jeuk en nog eens jeuk. En een droge huid met schilfers als het weer even kalmeert. Ik heb er zelf een rondlopen hier die allergisch voor vlooien.Tanja Simba&Bella schreef:Volgens mij worden de jeuk en droge huid daar niet door veroorzaakt. Of lees ik dat verkeerdalm@ schreef:Er staat toch gewoon dat het hondje allergisch is voor vlooien

- Aragorn
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): engelse bulldog, amerikaanse bulldog en amstaff
- Aantal honden: 4
misschien een lepeltje zonnebloemolie bij het eten doen (droge huid), niet teveel wassen, knoflookcapsule (tegen vlooien) en tja, voer is altijd een puzzel. Wij geven Jarco medipet L.R.D.
Groetjes Janny
Pootjes van: Gimli, Arwen, Eowyn en Elessar
R.I.P Pebbles ?-?- 2003 / 13-11-2012
R.I.P. Aragorn 28-01-2007 / 22-02-2011
R.I.P. Elmo 03-12-2009 / 18-06-2011
Al zo'n tijd er niet meer maar nog steeds erbij: Cheetah, Anoes, Tessa, Tommy, Daytona en Jesper
Pootjes van: Gimli, Arwen, Eowyn en Elessar
R.I.P Pebbles ?-?- 2003 / 13-11-2012
R.I.P. Aragorn 28-01-2007 / 22-02-2011
R.I.P. Elmo 03-12-2009 / 18-06-2011
Al zo'n tijd er niet meer maar nog steeds erbij: Cheetah, Anoes, Tessa, Tommy, Daytona en Jesper