Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geel groene en groen/witte afscheiding uit vagina

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

surprise1975
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 1

Geel groene en groen/witte afscheiding uit vagina

Ongelezen bericht door surprise1975 »

Hi,

Onze staff van ca. 27 maanden is wederom loops geweest, heeft afwijkende loopsheid, ene keer zit er 4 maanden tussen, dan weer 5 nu was ze afgelopen week in haar laatste week van haar loopsheid, wat zagen we vanmiddag, geel/groene dikkere afscheiding uit haar vagina, inmiddels is het groen/wit met wat slijm (schuimig???? weet niet goed hoe te omschrijven) gelijk da gebeld aangezien dit hondje van alles mankeert, voedsel allergie, kan niet tegen brokken (hulpstoffen e.d. waar de brokken van worden gemaakt, ook hypo allergeen niet) niet tegen kip/kippen producten, rund/rundproducten heeft allergieen voor mijten behoorlijk heftig ook, demodex als pup gehad dus al met al flink gekwakkeld de afgelopen jaren, zit nu aan KVV maar kan ook niet tegen farmfood en carnibest ivm toevoegingen en/of rijst of andere granen in de producten op advies van de DA nu op Lotgering puur enkel en alleen vlees uitsluit dieet lam. Dat gaat redelijk, jeuk is onder controle, vacht is mooi geworden, alleen nu weer die afscheiding, volgens onze da kon het geen baarmoederontsteking zijn, omdat ze pas sinds enkele dagen niet meer loops is, hij dacht eerder aan vaginitis, kan dit?

Probleem is je merkt aan onze staff niet dat ze zich beroerd voelt, speelt en rent en wil aandacht en knuffelen dus niets anders dan normaal, drinkt normaal al behoorlijk (soms dagen minder maar vaak gewoon behoorlijk) en plast ook normaal.

Volgens mijn DA moet ik afwachten tot eind v/d week als het dan niet over is moet ik antibiotica halen, wat kan ik nog meer hier tegen doen?

Beestje heeft ook weer last van haar oor, heeft in het verleden aan andere oor oormijt gehad en heeft al vanaf pup uitvloeing in ogen nu is het spierwit.???????

Zit met mijn handen in het haar en maak me best bezorgd.

Heeft iemand tips?

Dank,

Surprise
surprise1975
Vaste gebruiker

Re: Geel groene en groen/witte afscheiding uit vagina

Even ter aanvulling, vandaag was het wittig schuim en haar urine was donkergeel............. :S kan dit een blaasontsteking o.i.d. zijn???? Dierenarts wil dat ik wacht tot donderdag, kan dit of is dit gevaarlijk?
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Welkom hier. Ik vroeg me af, waarom luister je niet gewoon naar je dierenarts, ik neem aan dat hij/zij haar gezien heeft? Klinkt plausibel, vaginitis, en volgens mij hoef je daar niks aan te doen tenzij het verergerd. Maar goed, ik ben geen dierenarts natuurlijk. Ik geloof dat sommige mensen de hond dan probiotica geven, alleen welke weet ik niet. Ik dacht dat je ook gewoon activia kunt geven. Bij blaasontsteking zie je vaak dat ze veel kleine plasjes doen, dacht ik.

Vervelend dat ze zo weinig voer kan hebben, maar als ze het goed doet op lam van Lotgeringen, dat blijven ze voorlopig wel maken, dus dan heb je daar toch een oplossing voor? Vervelend natuurlijk, die kwaaltjes, maar je zegt zelf dat ze lekker actief is dus dan komt het toch wel goed! Nou sterkte ermee en bij twijfel altijd terug naar de dierenarts.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Heeft de DA haar gezien, of is het telefonisch gegaan?

Ik kom op internet ook verhalen tegen van Baarmoeder ontsteking tijdens de loopsheid, dus ik zou het wel goed in de gaten hoor, heb je haar al getemperatuurd?
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 02 jul 2012 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

als ik me echt zorgen maak dan luister ik naar mijn gevoel (je maakt je niet voor niets zorgen) en dan ga ik naar de DA. Maar als je zelf ook zoiets hebt van och het valt nog mee dan zou ik wachten tot donderdag. Je kent zelf je hond het beste en je ziet neem ik aan gelijk als ie zich anders voordoet. Maar onthoud wel dat een hond heel lang net kan doen alsof er niets aan de hand is. Dus je moet op hele kleine signalen letten..
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou voor de afscheiding in eerste instantie afgaan op wat de da zegt. 27 maanden heet bij ons thuis trouwens gewoon dik twee jaar :wink:
Over huidproblemen en allergieen kun je met de zoekfunctie veel info vinden.

Klik. Ik heb even gezocht naar berichten van Massam, omdat haar staff ook huidproblemen heeft
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
surprise1975
Vaste gebruiker

Ze heeft afgelopen donderdag haar cocktail gehad en toen was ze nog loops de DA heeft haar toen gezien.
Gisteren toen ik het bemerkte heb ik de DA gebeld en a.d.h.v. mijn antwoorden heeft hij telefonisch verteld dat het vaginitis zou moeten zijn.

Probleem is dat wij een probleemhondje hebben (ze is megalief hoor, qua gezondheid dan he?) maar toen ik altijd naar mijn gevoel luisterde en de DA platliep kreeg ik van de fokker commentaar want ze wilde het nestje en ik mocht niet te vaak naar de DA, ze mankeert nog steeds het e.e.a. tot nu toe is mijn gevoel altijd goed geweest, ik heb vroeger de hond van mijn ouders voor de dood weggehaald die bleek problemen met haar lever te hebben en daar was ik nog net op tijd bij, ik ga met mijn beesten liever 10 x voor niets naar de DA dan 1 x te laat, noem het overbezorgd, maar je hebt voor een beest gekozen en dan ga je ervoor.

Maar goed volgens mijn partner valt het allemaal nog wel mee, die heeft zoiets van als het echt erg wordt kun je altijd nog gaan. Denk dat ik vandaag nog afwacht en bij de kleinste gedragsverandering de DA weer bel. pffffffffffffffffffffff houdt het dan nooit eens op met dit beestje.................. vindt het voor haar het ergste, we hebben in 2 jaar tijd al ruim 2500 euro aan haar besteed, (DA kosten en goede voeding bij elkaar) om haar gezondheid goed te krijgen, heeft al epilepsie e.d. gehad toen stond mijn hart stil........... ze is goddank verzekerd, maar die 2500 euro zijn kosten die buiten de verzekering om vallen, heb ik graag voor mijn beestje over hoor begrijp me niet verkeerd, maar wil voor haar weten wat ze nu echt mankeert, ze boert als een bootwerker, vandaar dat de DA zei dat ze binnenkort naar een internist moet........ hij wil eerst zien hoe dit voer aanslaat voor hij ons doorstuurt, dus vrees dat dat pas na oktober wordt. Enfin hoop dat dan alles duidelijk wordt.
Fizgig
Zeer actief

Dat verhaal van de fokker snap ik ff niet hoor. Ze wilde het nestje?

Stuurt je dierenarts jullie door naar de internist alleen vanwege het boeren laten, of heeft ze nog meer maag/darmklachten? Het lijkt wel zo, vind ik, dat sommige honden van alles mankeren, de zorgenkindjes zeg maar. Als je het maar weet wat er scheelt, dan kun je ze helpen, dus ik hoop dat het allemaal duidelijk gaat worden de komende maanden wat er aan de hand is.
surprise1975
Vaste gebruiker

Nee ze heeft meer klachten heel vaak diarree dan weer obstipatie, krijst soms (alhoewel nu met KVV farmfood/carnibest en lotgering niet meer) de buurt bij elkaar van de pijn, bijt alleen mij soms (in het verleden) door de extreme jeuk, de allergieeen die in haar darmen de overgevoeligheid veroorzaken, al met al redenen genoeg voor de DA om te zeggen, een internist moet hier naar kijken, neem er de Demodex en de epilepsie bij en je hebt een manekement hondje :D hahahahahahaahha.

Fokker wil nestje dat staat in het contract als het hondje gezond is, fokker vindt dat met alle allergieen er gewoon een nestje kan komen. (volgens mij moet een raslijn zuiver zijn :S) heeft met de moederhond gewoon weer een nieuw nestje genomen, terwijl ze van de demodex en alle klachten van onze hond afwist. Sterker we mochten bep. onderzoeken (scans etc.) niet laten doen omdat ze haar anders niet meer kon gebruiken, artsen dachten aan syringomelia of dodelijke zaken (kan hier om de reden dat de fokker ook actief is op diverse fora niet teveel details zetten)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou naar een andere da gaan. Bij groenige afscheiding uit de vagina denk ik al snel aan een baarmoederontsteking en dan is snel handelen wel noodzakelijk.
surprise1975
Vaste gebruiker

Heb andere DA gebeld en die dacht ook aan vaginitis, maar wil haar zien, ik kan vanwege medische aandoening haar niet in bedwang bij DA houden, zeker niet bij onbekende. OUde (vorige DA heeft haar kopschuw gemaakt, dus...........) heb dus onze eigen DA weer gebeld met het verhaal, ook van de donkere urine en die waren niet aanwezig maar assistent zei dat we voor 3 uur teruggebeld worden.

Nou afwachten dan maar...............
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wacht eens even.
Epilepsie zeg je? En de fokker wil een nestje met haar?
Wat voor epilepsie was dat dan?

Hoe dan ook, ook met huidklachten en voedselallergie moet je niet fokken lijkt me zo.
En ik zou toch een andere dierenarts zoeken.
Een goede dierenarts heeft voldoende assistentie in huis om die hond te kunnen onderzoeken zonder jouw hulp.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fizgig
Zeer actief

Lastig verhaal zeg, als ze niet bij een andere dierenarts kan. Hoe doe je dat dan bij de internist? Kun je niet overleggen of ze misschien wat kalmerends kan krijgen om onderzocht te kunnen worden? Of dat de dierenarts aan huis komt met gewone kleren aan? Nou ja, waarschijnlijk moet ze ook met apparatuur onderzocht worden die je thuis niet hebt. Als ze wel een baarmoederontsteking heeft, kun je haar er wel door kwijt raken natuurlijk.

Ik heb idd wel eens gelezen dat fokkers soms zoiets in het contract zetten, maar ben je daar wel echt wettelijk toe verplicht? Want ik lees ook dat die contracten juridisch niet zoveel voorstellen. Ik zou het gewoon weigeren, een nestje met haar te nemen. En stel dat ze een baarmoederonsteking heeft, kunnen ze het sowieso shaken natuurlijk. Ga je een hond toch niet dood aan laten gaan omdat ze een nestje moet krijgen. Nou ik hoop voor je dat ze terug bellen.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Muk schreef:Ik zou naar een andere da gaan. Bij groenige afscheiding uit de vagina denk ik al snel aan een baarmoederontsteking en dan is snel handelen wel noodzakelijk.
Dat zou ik ook doen, ik zou er persoonlijk niet mee wachten :denken:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
surprise1975
Vaste gebruiker

Bij de internist gaat mijn partner mee die kan haar goed vasthouden en dan gaat het goed, toen ze voor een MRI moest is het ook zo gegaan, probleem is dat mijn partner bijna 200 uur per maand werkt en moeilijk vrij kan krijgen in de vakantieperiode pffffffffffffffff maar goed.......... volgens mij is dit een gevalletje Cesar Millan :P ;) beestje is vanaf kleins af aan bij de DA's geweest en is al zoveel mee gebeurd dat die doodsbang is geworden want zijn niet altijd lekkere onderzoeken geweest.

Oude DA die haar kopschuw heeft gemaakt waren ook bevriend met fokker dus daar zijn we nu ook weg, er zijn belangrijke stukken uit het dossier verdwenen, had ze goddank al thuis dus hele dossier is compleet, maar zo lekker zijn ze, fokker is goede klant..... dus nu overgestapt naar DA die haar niet kennen.
Laatst gewijzigd door surprise1975 op 03 jul 2012 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
surprise1975
Vaste gebruiker

Andere DA's die ik heb gebeld denken met deze afscheiding ook aan Vaginitis :S maar kan het zo zijn dan bij vaginitis de urine donkerder geel is? of is dit bij baarmoederontsteking het geval........... :S meerdere DA's hebben zoiets van het klinkt als vaginitis dus afwachten. PFFFFFFFFFFFF hopelijk krijg ik snel duidelijkheid, want dit is ECHT niet leuk meer.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

surprise1975 schreef:Andere DA's die ik heb gebeld denken met deze afscheiding ook aan Vaginitis :S maar kan het zo zijn dan bij vaginitis de urine donkerder geel is? of is dit bij baarmoederontsteking het geval........... :S meerdere DA's hebben zoiets van het klinkt als vaginitis dus afwachten. PFFFFFFFFFFFF hopelijk krijg ik snel duidelijkheid, want dit is ECHT niet leuk meer.
Sterkte...
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
surprise1975
Vaste gebruiker

Dank
Fizgig
Zeer actief

Neem haar temperatuur dan even op. Met vaginitis hebben ze er geen koorts bij.
surprise1975
Vaste gebruiker

Wat is een normale temperatuur voor een hond, normaal temp ik haar niet (dit is iets wat ik eng vindt dom he? :P) moet ik er nog vaseline of iets op doen?
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Een temperatuur tussen de 38 en 39 is normaal voor een hond.
Doe er maar was vaseline op,dat voelt de hond er iets minder van,en schuift ie makkelijker naar binnen ;-)

Beterschap!!!!
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat rot zeg! Hoop dat je snel bij een DA terecht kan!
Afbeelding
surprise1975
Vaste gebruiker

Ze heeft 37.8 :S:S:S:S had al op internet gezocht is minder eng dan ik dacht en bleef netjes stil staan........ wij kunnen ook alles met haar doen, behalve de DA want daarvoor is ze kopschuw........... :S als ze haar op de grond behandelen gaat het een stukje beter :S

Maar 37.8 is in ieder geval geen koorts maar lijkt me wat aan de lage kant of niet?
Fizgig
Zeer actief

Nou ik denk dat het wel okee is. Als de temperatuur erg veel zakt, kunnen ze een shock hebben. Maar ik denk niet dat dat al het geval is bij 37,8. Misschien moet je haar later vanmiddag nog eens tempen. Maar ik vind wel dat er een dierenarts naar moet kijken nog steeds, liefst vandaag nog, want baarmoederonsteking is iets waarbij je soms echt niks merkt totdat het levensbedreigend wordt. Ik meen me te herinneren dat ik hier ook wel eens gelezen heb van een hond die geen koorts had en toch een baarmoederonsteking bleek te hebben. Verraderlijke dingen die BMO's hoor. Ik dacht dat je hond de dierenarts al gezien had voor die afscheiding, maar alleen telefonisch vind ik een beetje eng, met een risico op BMO. Nou sterkte iig.
surprise1975
Vaste gebruiker

Ik dus ook vandaar, maar ja vandaar dat ik op een telefoontje van de DA zit te wachten want ik wil haar wel na laten kijken. Ze zijn nu op het land bij koeien en paarden, dus er heen rijden heeft ook geen zin :S moet dus wachten tot er een DA beschikbaar is.
Fizgig
Zeer actief

Tja dan moet je inderdaad afwachten. En je dan niet af laten schepen he! Nou succes.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

ts, wil je niet op de adviezen van Fizgig afgaan ajb? Zij weet namelijk totaal niet waarover zij praat.
Ga in het belang van de hond zo snel mogelijk naar een andere dierenarts, ondanks dat zij kopschuw is. Gebruik desnoods een muilkorf of snuitje, maar ga.

Je hebt een hond onder fokkersvoorwaarden. Gelukkig (in dit geval) is zo'n contract totaal niet rechtsgeldig. Zeker niet als jij kan aantonen dat jij de hond verzorgd. Daarnaast staat de hond op jouw naam, dus de fokker heeft geen poot om op te staan.
Sterkte!
Fizgig
Zeer actief

En, hebben ze al gebeld?
surprise1975
Vaste gebruiker

Ja heb de DA gesproken die haar donderdag heeft gezien ivm cocktail, volgens haar is het zo dat als het gedrag niet anders is dan toen dat het vaginitis is aangezien ze geen koorts heeft, niet meer drinkt, niet lusteloos is en niet meer eet. Ik wil naar een andere DA maar heb geen auto, die heeft mijn partner mee, dus zal ik hoe moeilijk ook moeten wachten tot in ieder geval morgen zodat ik dan naar een andere DA kan, moet dan wel meerdere pijnstillers innemen want ik kan officieel geen stukken langer dan 15 km rijden en de eerstvolgende DA is minimaal 20 km hiervandaan, maar dat moet ik er dan maar voorover hebben, mijn hondje gaat voor................. maar is klote mijn familie woont 200 km verderop dus kunnen me niet even brengen, verder is er geen mogelijkheid om bij ander DA te komen............... verdorie...................
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Jaap* schreef:Ik zou voor de afscheiding in eerste instantie afgaan op wat de da zegt. 27 maanden heet bij ons thuis trouwens gewoon dik twee jaar :wink:
Over huidproblemen en allergieen kun je met de zoekfunctie veel info vinden.

Klik. Ik heb even gezocht naar berichten van Massam, omdat haar staff ook huidproblemen heeft

:ok:

Als je vragen hebt TS dan hoor ik het wel!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”