Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pfaff's eetprobleem :s

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

pfaff's eetprobleem :s

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Lastige is dat, pfaff eet de ene keer wel de andere keer niet...dan eet hij weer geen vlees meer en wel brokken...dan weer geen brokken wel vlees, of door elkaar...of gewoon helemaal niet.soort brokken/vlees maakt niet uit.En dat is knap lastig, hij is nu 18 maanden en kerngezond, super actief...dus tsja dan eet hij maar niet...maar ja ik wou dat ik iets ( gezonds) vond wat hij wel eet...hij eet namelijk wel graag ( bij ons genaamd) junkfood ...dat is van dat beneful of bonzo...en pakjes cesar..maar daar wil ik hem echt niet op hebben.
Ze krijgen in principe vlees...op dagen dat manlief en ik beide werken krijgen ze brokken bij mijn ouders..
Ow en steeds hetzelfde voorzetten totdat hij eet..dat heb ik ook al gebrobeerd hij eet dan uiteindelijk wel wat ..maar dat is nog geen kwart van wat hij zou mogen hebben...
Lastig geval die belg van me
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: pfaff's eetprobleem :s

Ongelezen bericht door sirene »

Gewoon eens een tijdje zelf ècht te weinig kvv aan hem geven. En dan geen andere dingen (hooguit met trainen).
Pas als je merkt dat hij echt honger krijgt ga je hem meer geven. Maar wel eerst een aantal dagen volhouden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Ik ben daar zelf vrij makkelijk in: Het is graag of niet...

Hij krijgt vanzelf honger.

's morgens eten neer zetten...na half uur niet op. Nou dan is het jammer, zet je het 's avonds weer neer.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Oh, en bij je ouders dan uiteraard ook te weinig eten laten geven (brok dan).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

billyboy2 schreef:Ik ben daar zelf vrij makkelijk in: Het is graag of niet...

's morgens eten neer zetten...na half uur niet op. Nou dan is het jammer, zet je het 's avonds weer neer.
Dit doe ik ook
Pfafke is een gezonde hond die (neem ik aan) op normaal gewicht staat. Geen trek, jammer dan volgende keer weer een poging.
Zo lang hij niet ziek is of graat mager is het jammer maar volgende keer beter
Afbeelding
billyboy2
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:

Dit doe ik ook
Pfafke is een gezonde hond die (neem ik aan) op normaal gewicht staat. Geen trek, jammer dan volgende keer weer een poging.
Zo lang hij niet ziek is of graat mager is het jammer maar volgende keer beter

Mijn DA zei tegen mij dat een gemiddelde Nederlandse(goed doorvoede) hond makkelijk een week zonder eten kan...

Mijn woefies eten alles....maar sommige brok vind mijn teckel echt niet lekker(maar eet wel), dan neem ik die brok niet weer mee.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik ben een beetje onorthodox hierin. Ik zet 's ochtends brokken neer, voor allebei in één bak. Die eten ze dan gedurende de dag op, vanaf de middag want 's ochtends eten ze allebei niet. En dan geef ik ongeveer drie keer in de week 's avonds smuldier pens erbij. Het vlees eten ze wel meteen op. Dat kun je ook geen tien minuten laten staan want dan gaat het al stinken en komen de vliegen. Maar die brokken (cavom trouwens), dat zal me een worst wezen. Ze eten ook niet teveel want ik kijk wel hoeveel ik geef natuurlijk. Maar ik het de voedingsstrijd zo wel gewonnen, Shelly is echt zo'n scharrelaar en die eet anders de konijnenkeutels van de konijnen tot haar buikje vol is (of pakt ergens een verstopt botje vandaan). Beetje anders dan de meeste mensen hier doen, maar ze zijn prima op gewicht en gezond. En alles gaat op. Ik geef niet de volle hoeveelheid brokken trouwens, want ze krijgen meestal nog wel een snack zoals rundermerg, ossenstaart, runderknars, kip, gehakt oid. Ik train ook niet met ze dus krijgen ze het gewoon voor niks, erg he, nou ja voor een pootje. Ik koop vaak afgeprijsd vlees in de supermarkt voor heel weinig en dat geef ik er dan bij. Dat is dan een paar ons ofzo.

Als ik ze elke dag smuldier geef, blijft het altijd gedeeltelijk staan. En alle andere soorten kvv worden met lange tanden gegeten dus hou ik het bij deze. Ik dacht eerst dat Shelly van afwisseling hield, welnee, ze valt altijd graag aan op smuldier pens. Dus met die snacks erbij, krijgen ze zo alles wel binnen hoor. Soms krijgen ze wat van tafel, maar ze lusten allebei niet veel, hihi, dus vaak hoeven ze het niet eens. Laatst heeft Bruno wel een stuk bloemkool gegeten, maar die zat onder de saus. Echt carnivoortjes heb ik, groente, fruit, aardappels, pasta ed, lusten ze allemaal niet.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Fizgig schreef:Ik ben een beetje onorthodox hierin. Ik zet 's ochtends brokken neer, voor allebei in één bak. Die eten ze dan gedurende de dag op, vanaf de middag want 's ochtends eten ze allebei niet. En dan geef ik ongeveer drie keer in de week 's avonds smuldier pens erbij. Het vlees eten ze wel meteen op. Dat kun je ook geen tien minuten laten staan want dan gaat het al stinken en komen de vliegen. Maar die brokken (cavom trouwens), dat zal me een worst wezen. Ze eten ook niet teveel want ik kijk wel hoeveel ik geef natuurlijk. Maar ik het de voedingsstrijd zo wel gewonnen, Shelly is echt zo'n scharrelaar en die eet anders de konijnenkeutels van de konijnen tot haar buikje vol is (of pakt ergens een verstopt botje vandaan). Beetje anders dan de meeste mensen hier doen, maar ze zijn prima op gewicht en gezond. En alles gaat op. Ik geef niet de volle hoeveelheid brokken trouwens, want ze krijgen meestal nog wel een snack zoals rundermerg, ossenstaart, runderknars, kip, gehakt oid. Ik train ook niet met ze dus krijgen ze het gewoon voor niks, erg he, nou ja voor een pootje. Ik koop vaak afgeprijsd vlees in de supermarkt voor heel weinig en dat geef ik er dan bij. Dat is dan een paar ons ofzo.

Als ik ze elke dag smuldier geef, blijft het altijd gedeeltelijk staan. En alle andere soorten kvv worden met lange tanden gegeten dus hou ik het bij deze. Ik dacht eerst dat Shelly van afwisseling hield, welnee, ze valt altijd graag aan op smuldier pens. Dus met die snacks erbij, krijgen ze zo alles wel binnen hoor. Soms krijgen ze wat van tafel, maar ze lusten allebei niet veel, hihi, dus vaak hoeven ze het niet eens. Laatst heeft Bruno wel een stuk bloemkool gegeten, maar die zat onder de saus. Echt carnivoortjes heb ik, groente, fruit, aardappels, pasta ed, lusten ze allemaal niet.
Sorry dat ik het zeg, maar jouw honden zijn echt allebei te dik. Op je vorige onderschriftfoto was dat ook duidelijk te zien. Je geeft ze gewoon echt te veel terwijl je honden steeds aangeven dat ze genoeg hebben (niet graag willen eten).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
billyboy2
Zeer actief

Ik zou zelf nooit onbeperkt eten neer zetten.

Ik ben heel strikt met wat er in gaat, en voer minimaal...Ik houdt mijn honden erg schraal.
Het zijn maar kleine hondjes, en wil geen moddervette rollades.

Mensen kijken ook vaak raar op als ze naar mijn teckel kijken: huh dat zijn toch altijd dikke rollades op korte pootjes.
Nou die van mij niet hoor. Teckels zijn al zo gevoelig voor hernia's, hoe meer gewicht eraan de rug hoe groter de kans...

DA's worden ook altijd erg blij van mijn hondjes :)
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Dat dacht ik dus ook, dat dat altijd werkte... Totdat ik (nouja, toen nog mijn ouders) een Cara in huis kreeg. Die dus echt vertikte om te eten en gewoon graatje mager werd. Fysiek niets mee aan de hand, zelfs bloed afgenomen, ze vertikte het gewoon om te eten. Heeft zichzelf uiteindelijk opgelost door Lotgering bij mijn ouders, en toen ze hier kwam, overging op 1 keer per dag eten, en ook nog eens concurrentie van Jamey kreeg (ook al zitten ze gescheiden dmv een hekje) was het gemuts helemaal over en eet ze gewoon. In mei, toen ik met mijn ouders samen op vakantie ging was het ook weer 3x niets qua eten.

Ik ben toch iets voorzichtiger geworden qua 'dan eet je maar niet'. Het blijft een goede eerste oplossing, maar je moet wel naar je hond blijven kijken, sommige honden eten blijkbaar dan inderdaad gewoon echt niet...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Nou dat beneful,bonzo e.d. heb ik alleen in huis voor de puzzels ( denksport voor honden waar ik workshops in geef) de pakjes cesar meng ik met yoghurt als ijsje in de kong...dus het is geen hoofdvoeding of iets dergelijks das maar heel af en toe....met training heb ik meestal iets van knakworst maar hij verkiest de bal erboven....gewoon geen eten geven of twee dagen hetzelfde aanbieden heb ik ook al gedaan ...dan eet hij uiteindelijk wel iets maar echt veel te weinig, hij is mager...te mager wil ik niet zeggen..maar het word wel tijd dat hij wat gaat eten...
Eten laten staan doe ik niet...dan zou Nina niet meer door de deur passen ;)
Het mooie is dat hem eten niet zoveel doet....als ik b.v. een puzzel vul met bonzo en ik zet een bak met een paat brokjes bonzo ernaast ( wat hij dus wel lekker vind) dan lost hij eerst de puzzel op en daarna pakt hij de brokjes
Ik heb nooit een hond gehad die zo weinig om eten geeft...ik ga hem denk ik deels met de pot mee laten eten gemengd met Kvv ...spaghetti,rijst enz vind hij wel lekker..dus dan maar mengen...in ieder geval totdat hij wat meer op gewicht is ...dan kijk ik wel weer of we tot een wapenstilstand komen haha
Afbeelding

sirene
Zeer actief
Contacteer:

RachelleAmericanBulldog schreef:Nou dat beneful,bonzo e.d. heb ik alleen in huis voor de puzzels ( denksport voor honden waar ik workshops in geef) de pakjes cesar meng ik met yoghurt als ijsje in de kong...dus het is geen hoofdvoeding of iets dergelijks das maar heel af en toe....met training heb ik meestal iets van knakworst maar hij verkiest de bal erboven....gewoon geen eten geven of twee dagen hetzelfde aanbieden heb ik ook al gedaan ...dan eet hij uiteindelijk wel iets maar echt veel te weinig, hij is mager...te mager wil ik niet zeggen..maar het word wel tijd dat hij wat gaat eten...
Het mooie is dat hem eten niet zoveel doet....als ik b.v. een puzzel vul met bonzo en ik zet een bak met een paat brokjes bonzo ernaast ( wat hij dus wel lekker vind) dan lost hij eerst de puzzel op en daarna pakt hij de brokjes
Ik heb nooit een hond gehad die zo weinig om eten geeft...ik ga hem denk ik deels met de pot mee laten eten gemengd met Kvv ...spaghetti,rijst enz vind hij wel lekker..dus dan maar mengen...in ieder geval totdat hij wat meer op gewicht is ...dan kijk ik wel weer of we tot een wapenstilstand komen haha
Waarom probeer je niet wat ik schreef ?
Waarom zou je gaan mengen als hij blijkbaar vindt dat hij het niet nodig heeft.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Misty at toen ze nog enigs hond was wel eens hele weken niet. Sinds ik Shadow heb is dat helemaal over. Hoe belangrijker het eten voor de andere hond lijkt te zijn, hoe meer ze de drang hier hebben het toch maar op te eten.
Als ik zie dat er een niet eet gaat het weer weg, anders verdwijnt het in de andere hond!
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

sirene schreef:
RachelleAmericanBulldog schreef:Nou dat beneful,bonzo e.d. heb ik alleen in huis voor de puzzels ( denksport voor honden waar ik workshops in geef) de pakjes cesar meng ik met yoghurt als ijsje in de kong...dus het is geen hoofdvoeding of iets dergelijks das maar heel af en toe....met training heb ik meestal iets van knakworst maar hij verkiest de bal erboven....gewoon geen eten geven of twee dagen hetzelfde aanbieden heb ik ook al gedaan ...dan eet hij uiteindelijk wel iets maar echt veel te weinig, hij is mager...te mager wil ik niet zeggen..maar het word wel tijd dat hij wat gaat eten...
Waarom probeer je niet wat ik schreef ?
Waarom zou je gaan mengen als hij blijkbaar vindt dat hij het niet nodig heeft.

Sorry, vergeten in de reactie te verwerken, hij krijgt zowiezo al maar de helft van wat hij zou mogen hebben, ( volgens verpakking maar daar geloof ik niet zo in) als hij al wel eet dan eet hij dasr nog niet de helft van op ( zowel brok als kvv) bij mijn ouders hetzelfde maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar want ze eten daar van de drie weken...een week 3 ochtenden en verder niet.
Hele logische gedachte van je trouwens..zou ik zelf ook gereageerd hebben denk ik haha
Ik vind Pfaff te mager ik zou hem graag wat voller zien, maar het is ook een familiekwaaltje...zijn halfzus is ook zo'n moeilijke ...het doet ze gewoon niet veel...raar is dat hoor.
Tussendoortjes krijgen ze ook niet veel...ja een puzzeltje maar daar zitten misschien 8 brokjes in.
trainen zoals ik zei met de bal.
Hij is ook altijd snel afgeleid van eten, gaat gewoon wat anders doen dan en als ik hem dan wijs op zijn eten ( ik blij wznt hij at haha) dan kijkt hij zo van...owja daar was ik mee bezig ;) ...ik hou het op een geval apart haha
Zolang hij gezond is maak ik me ook niet druk hoor...het is puur uiterlijk waarvoor ik hem iets voller zou willen zien...hij moet zowiezo nog uitzwaren...dus ik moet gewoon geduld hebben :)
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar is ie ook te schraal of vind jij dat alleen?
20 gram per kilo hond per dag is wat ik geef, maximaal.
Van kvv dus, ik voer geen brok.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou mijn honden zijn volgens de dierenarts niet te dik hoor. Kwestie van smaak, denk ik. Ze hebben geen overgewicht iig. Ze zijn gewoon niet zo bezig met eten. Ik kan die bak met brokken laten staan omdat ik weet dat ze allebei eten wat ze willen, en dat is al niet zoveel. Vaak genoeg is de bak brokken niet eens leeg 's avonds. Je hebt ook honden die gewoon eten als ze honger hebben en niet meer dan dat. Niet alle honden schrokken hun bak meteen leeg. Shelly bijvoorbeeld, pakt een brokje en loopt dan weg, om het even verderop op te eten.

Ik heb ook geprobeerd om de bak na tien minuten weg te halen een aantal dagen. Maar dan eet Shelly zo weinig dat ze het zelf aan gaat vullen met wat ze vindt aan keutels, en duikt ze de kattenbak in. Dit werkt voor mij het best, en ze zijn dus echt niet te dik. Hun tuigjes ed passen ook goed en hoef ik nooit bij te stellen. Ze krijgen ook niet méér dan de hoeveelheid brokken die voorgeschreven wordt, minder zelfs. En genoeg beweging. Dus ik zie niet in hoe dat verkeerd kan zijn hoor. Tenzij ze echt dikker zouden worden, maar dat gebeurt dus niet.

Ik vind dat je je hond zelf het beste kent, en niet voor alle honden werkt het om de bak na tien minuten weg te halen. Er zijn meer manieren om een moeilijk etende hond aan het eten te krijgen dan dat. Dit werkt voor mij, en nu is er rust op dat gebied, en dat vind ik ook wel belangrijk.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Nee hij is schraal, duidelijke ribben en ruggegraat/bekken.wel heel gespierd en ook erg actief. Hij is schofhoogte 66 cm en nog geen 30 kilo...terwijl Nina een stuk kleiner is en wel 30 kilo weegt zij is breder maar ook absoluut niet dik.
Ik denk dat als ik er 3 kilo bij krijg ik al wat meer "rust" heb.Ik heb gelukkig wel het grote voordeel dat beide honden alles kunnen eten zonder er ook maar iets van te hebben..ze hebben nooit diarree ofzo, das nog wel een geluk. Ik geb met pfaffs perikelen wel een verzameling broksoorten,en kvv's haha hij heeft net kvv met spaghettie gehad..dat eet hij weer bijna alles opgegeten ik schat de helft van wat hij zou mogen.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

werken voor zijn eten? dus leg een spoortje uit in de tuin of park met daarop zijn eten... dat ga je uitbreiden met uiteindelijk alleen maar aan het eind eten... als ie niet speurt heeft ie dus geen eten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik dacht hetzelfde als Fenella, laat hem werken voor zijn eten. Zoals je beschrijft doet hij dat graag, als hij liever eerst zijn puzzel oplost met voertjes erin dan gelijk een bak met dezelfde voertjes te eten.
Ik heb hem natuurlijk een paar weken geleden gezien en vond hem erg slank, maar niet té mager ogen. Het is natuurlijk nog een jonge hond hè, die echt nog zal moeten gaan uitzwaren.
Ruggengraten en heupbotten voel ik hier trouwens ook bij de honden. Dat ligt ook een beetje aan de bouw denk ik.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Hihi nou ben ik blij met mijn ruim 50 hondenpuzzels haha....ik heb er deze morgen weer een beetje spaghetti door grdaan..dan eet hij tenminste wel wat ....ik ga hem tussrn de middag nog een kong extra maken...
Afbeelding

sirene
Zeer actief
Contacteer:

RachelleAmericanBulldog schreef: Sorry, vergeten in de reactie te verwerken, hij krijgt zowiezo al maar de helft van wat hij zou mogen hebben, ( volgens verpakking maar daar geloof ik niet zo in) als hij al wel eet dan eet hij dasr nog niet de helft van op ( zowel brok als kvv) bij mijn ouders hetzelfde maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar want ze eten daar van de drie weken...een week 3 ochtenden en verder niet.
Hele logische gedachte van je trouwens..zou ik zelf ook gereageerd hebben denk ik haha
Ik vind Pfaff te mager ik zou hem graag wat voller zien, maar het is ook een familiekwaaltje...zijn halfzus is ook zo'n moeilijke ...het doet ze gewoon niet veel...raar is dat hoor.
Tussendoortjes krijgen ze ook niet veel...ja een puzzeltje maar daar zitten misschien 8 brokjes in.
trainen zoals ik zei met de bal.
Hij is ook altijd snel afgeleid van eten, gaat gewoon wat anders doen dan en als ik hem dan wijs op zijn eten ( ik blij wznt hij at haha) dan kijkt hij zo van...owja daar was ik mee bezig ;) ...ik hou het op een geval apart haha
Zolang hij gezond is maak ik me ook niet druk hoor...het is puur uiterlijk waarvoor ik hem iets voller zou willen zien...hij moet zowiezo nog uitzwaren...dus ik moet gewoon geduld hebben :)
Eten is een eerste levensbehoefte. Ik weet dat de ene hond niet zoveel om eten geeft als een ander maar allemaal krijgen ze op een gegeven moment honger. Anders klopt er iets niet.
Jij vindt hem te mager maar blijkbaar voelt hij zich prima. Met dingen door zijn voer mengen (en dan nog een paar keer per dag) maak je hem alleen maar kieskeurig, plus hij krijgt nooit echt honger omdat er steeds iets in zijn maag zit. En hij is echt wel zo slim dat hij weet dat er straks toch nog wel wat komt.
Als hij de helft van de aanbevolen hoeveelheid krijgt en hij eet daarvan maar de helft op zou ik hem dus maar een een kwart geven voor een aantal dagen. En niet meerdere keren per dag maar gewoon 1x. Dan krijgt hij honger.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door corina »

Ik denk dat zolang als jij blijft mengen en afwisselen je hond er steeds meer een potje van gaat maken wat het eten betreft.
Sommige honden maken hier juist misbruik van als je begrijpt wat ik bedoel.

Ook zou ik proberen om de Beneful en Bonzo helemaal niet in huis te hebben. Je hond kan hierdoor ook van slag raken. Er zitten zoveel geur, kleur en smaakstoffen in dat je hond dat al van grote afstand ruikt en daardoor misschien wel niet eet en wacht tot hij dat krijgt.

Honden kunnen idd heel lang zonder eten dus je hoeft echt niet bang te zijn dat hij verhongert. Als hij echt honger krijgt eet hij echt wel.
Ik zou gewoon een tijdje consequent 1 soort voer voeren en als hij niet eet haal je het na 10 min weg en probeer je het 's avonds weer. Als meneer dan een tijdje goed dit voer eet dan kun je langzaamaan uitbreiden met wat anders.
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Ik weet niet wanneer je hem eten geeft maar hier krijgen ze 1x pd eten.
Op de dagen dat ik train na de training en de dagen die ik niet train na de grote wandeling of een urr hardlopen. Ze hebben dan echt honger. Als ik twee keer per dag voer eet mijn collie gewoon niet. En gaat lopen scharrelen.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ik heb hem al een aantal keer niks anders gegeven,weggepakt enz...dan spuugt hij gal( al twee keer tegen mijn bank gemikt) en daarna eet hij nog niks....ik geef hem nu gewoin steeds een beetje met de pot mee vanavond wat rijst erbij..dan is het ook opgelost.Hij eet, ik blij :) ze krijgen normaal twee maal per dag ye eten...pfaff eet de ene keer in de ochtend de andere keer in de avond...eerste levensbehoefte is bij pfaff zijn bal geloof ik haha.
Het niet in huis hebben van Bonzo en Beneful kost mij mijn bijverdienste haha dus dat doe ik maar niet ;)
Als hij nu een kilo of twee erbij heeft ga ik het bijvoegen van rijst enzo weer minderen zodat de kvv overblijft...thanks voor het meedenken :)
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

RachelleAmericanBulldog schreef:Ik heb hem al een aantal keer niks anders gegeven,weggepakt enz...dan spuugt hij gal( al twee keer tegen mijn bank gemikt) en daarna eet hij nog niks....ik geef hem nu gewoin steeds een beetje met de pot mee vanavond wat rijst erbij..dan is het ook opgelost.Hij eet, ik blij :) ze krijgen normaal twee maal per dag ye eten...pfaff eet de ene keer in de ochtend de andere keer in de avond...eerste levensbehoefte is bij pfaff zijn bal geloof ik haha.
Het niet in huis hebben van Bonzo en Beneful kost mij mijn bijverdienste haha dus dat doe ik maar niet ;)
Als hij nu een kilo of twee erbij heeft ga ik het bijvoegen van rijst enzo weer minderen zodat de kvv overblijft...thanks voor het meedenken :)
ze kunnen lang zonder eten hoor als het moet... Xantos deed het hier als Xena loops was, ruim een week van helemaal niets tot een hapje per dag... en dat hield hij elke loopsheid prima vol.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ls hij wel gewoon eet met wat van jullie eten eroor heen, zou ik het ook gewoon zo doen.

al dat dramatiseren en verplichten en baasje wil volgen en eerst werken of een kunstje doen of anders geen eten.... brrr :schrik:
Mijn honden krijgen dagelijks hun portie eten en van zie het niet smaakt, dan zorg ik er wel voor dat de dag erop het wel smaakt :pffff:
eten ontzeggen vind ik zo vreselijk en eng. Niet voor mij weggelegd alleszinds.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:ls hij wel gewoon eet met wat van jullie eten eroor heen, zou ik het ook gewoon zo doen.

al dat dramatiseren en verplichten en baasje wil volgen en eerst werken of een kunstje doen of anders geen eten.... brrr :schrik:
Mijn honden krijgen dagelijks hun portie eten en van zie het niet smaakt, dan zorg ik er wel voor dat de dag erop het wel smaakt :pffff:
eten ontzeggen vind ik zo vreselijk en eng. Niet voor mij weggelegd alleszinds.
daar heb ik dan weer geen problemen mee :F:
ze krijgen vanzelf weer honger... altijd prima etende honden gehad. Dus het bevalt uitstekend.
Maar goed ik heb weer andere dingen die ik nooit zou doen en jij weer heel normaal vind bijv. dus gelukkig zijn we ook niet allemaal gelijk :F: zou maar saai worden.
Afbeelding
sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandrav »

oef wet er alles van .
mn rottweiler was vroeger ook zo erg.
at op gegeven moment alleen als ik rond zijn bak ging stofzuigen.

op gegeven moment was ik er klaar mee en kreeg hij een kwartier en daarna bak weg.
hij is ook een tijdje mager geweeszt.
maar koos uiteindelijk eieren voor zn geld.

en onze cc reu.. was vroeger ook een moeilijke eter.
op gegeven moment heb ik 6 soorten kvv gehaald. alles voor hem uitgestald en de gene die hij at...
daar moest hij het mee doen.
geen andere dingen meer gegeven.
Hij krijgt er een klein beetje smeerleverworst doorheen en eet nu bijna elke dag zn bakken leeg.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

RachelleAmericanBulldog schreef:Lastige is dat, pfaff eet de ene keer wel de andere keer niet...dan eet hij weer geen vlees meer en wel brokken...dan weer geen brokken wel vlees, of door elkaar...of gewoon helemaal niet.soort brokken/vlees maakt niet uit.En dat is knap lastig, hij is nu 18 maanden en kerngezond, super actief...dus tsja dan eet hij maar niet...maar ja ik wou dat ik iets ( gezonds) vond wat hij wel eet...hij eet namelijk wel graag ( bij ons genaamd) junkfood ...dat is van dat beneful of bonzo...en pakjes cesar..maar daar wil ik hem echt niet op hebben.
Ze krijgen in principe vlees...op dagen dat manlief en ik beide werken krijgen ze brokken bij mijn ouders..
Ow en steeds hetzelfde voorzetten totdat hij eet..dat heb ik ook al gebrobeerd hij eet dan uiteindelijk wel wat ..maar dat is nog geen kwart van wat hij zou mogen hebben...
Lastig geval die belg van me
Het is precies Boomer.. Totdat hij 3 was :wink:
Daarna ging het ineens prima met eten, zolang hij Farmfood kreeg.
Sinds hij 4,5 jaar is, is Elyna erbij en nu is hij eerder aan de dikke kant, dan aan de magere kant :mrgreen:
Maar nog steeds, hij eet alleen als hij honger heeft, of als Elyna hem wat geeft.
Op zich is het wel erg makkelijk, alleen hij kluift dus ook niet. Dat doet hij ook alleen als hij echt honger heeft.
Mafketel is het :J:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

hah nou ik heb het dus ook nog niet eerder gehad..ze krijgen hier zowiezo heel gevarieerd eten..ik ben niet van het de hond eet elke dag hetzelfde..Shaggy onze weilen Bulldog had zijn eten al op voor je de bak neergezet had haha..Nina eet geen hondenkoekjes enzo..maar haar eten (of dat nou brok is of vlees) eet ze altijd meteen op...Pfaff heeft van jongs af aan "slecht"gegeten...maar goed ik los het zolang op met Spaghetti,rijst enz...ik vind dat geen probleem verder. :)

edit "het ligt misschien aan zijn naam ...hij is natuurlijk champagneontbijt en kaviaar gewend he..die J.M. Pfaff haha
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”