Alle reuen hebben er mee te maken. De 'last' is betrekkelijk en ligt vooral aan het baasje. Ik heb nog nooit een castraat ontmoet met een voorhuidontsteking. Anderen op dit forum hebben die ervaring wel, maar die dieren bezoeken mijn trimsalon in ieder geval niet.booster schreef:Lijkt wel of veel reuen hiermee te maken krijgen of lijkt het nou zo.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorhuid ontsteking
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Voorhuid ontsteking
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
yep 2 daarvan zijn om die reden gecastreerd nl.booster schreef:Weet je of ze voor de castratie er ook al problemen mee haden?malinois schreef:ik ken een aantal gecastreerde honden die het 'probleem' nog steeds hebben.Rosita Compagner schreef:jamalinois schreef: nee

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
Denk dat ook veel van mening verschillen over castratie en ieder een andere ervaring heeft natuurlijk.Rosita Compagner schreef:Alle reuen hebben er mee te maken. De 'last' is betrekkelijk en ligt vooral aan het baasje. Ik heb nog nooit een castraat ontmoet met een voorhuidontsteking. Anderen op dit forum hebben die ervaring wel, maar die dieren bezoeken mijn trimsalon in ieder geval niet.booster schreef:Lijkt wel of veel reuen hiermee te maken krijgen of lijkt het nou zo.
Ik heb nog een reu maar die heeft hier tot nu toe geen zichtbare last van deze wordt bijna 3 jaar.
Deze waar de topic over gaat heeft er tot nu toe heel vaak last van.
Het is lastig als de DA zegt castratie en de 1 zegt nee en de andere zegt ja haha.
Als castratie echt helpt dan zou ik het laten doen omdat dit voor hem een last minder is want een voorhuidontsteking lijkt me niet prettig om mee rond te lopen.
Als meerdere een andere ervaring heeft zou ik het niet snel doen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ook daar heb ik nog nooit enig teken van gezien. Op jaarbasis denk ik wel een paar honderd reuen te zien, al dan niet gecastreerd. Al die reuen kijk ik dan ook nog specifiek in hun kruis (what a jobJion schreef:Het lijkt mij anders best een beetje pijnlijk?Rosita Compagner schreef:Alle reuen hebben er mee te maken. De 'last' is betrekkelijk en ligt vooral aan het baasje. Ik heb nog nooit een castraat ontmoet met een voorhuidontsteking. Anderen op dit forum hebben die ervaring wel, maar die dieren bezoeken mijn trimsalon in ieder geval niet.booster schreef:Lijkt wel of veel reuen hiermee te maken krijgen of lijkt het nou zo.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik heb geen idee. sam had er last van maar dat is opgelost met vitamine c.
hij is toen hij een jaar of 5 was gecastreerd en ik heb nooit meer piemelpus gezien maar ik durf ook niet te zeggen hoelang voor de castratie hij dat al niet meer had...
hij is toen hij een jaar of 5 was gecastreerd en ik heb nooit meer piemelpus gezien maar ik durf ook niet te zeggen hoelang voor de castratie hij dat al niet meer had...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb nooit enig teken van pijn gezien bij welke reu van mij dan ook... en als er eentje kleinzerig was, was het Boy wel destijds en die had het echt heel vaak...Jion schreef:Jij boft maar.Rosita Compagner schreef: Al die reuen kijk ik dan ook nog specifiek in hun kruis (what a job)
![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat je een ontsteking waar dan ook in je lijf wel voelt. Het zal op z'n minst licht ongemak geven.
gewoon niks aan doen ben je er het snelst vanaf is mijn ervaring.
Ze poetsen het hier zelf uitstekend schoon.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- booster
- Zeer actief
Denk dat een hond voor zulke pijn zijn zwakte ook niet laat zien, Tenminste mijn honden laten niet snel zien als ze ergens pijn hebben of ze moeten het niet kunnen verbergen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Boy deed dat wel dus bijvoorbeeld...booster schreef:Denk dat een hond voor zulke pijn zijn zwakte ook niet laat zien, Tenminste mijn honden laten niet snel zien als ze ergens pijn hebben of ze moeten het niet kunnen verbergen.

- booster
- Zeer actief
Enige keren dat ze het laten zien is om zich aan te stellen want dan krijgt ik nog meer aandacht van het baasje maar als ze dan opeens afgeleid worden dan is er opeens niks meer aan de handmalinois schreef:Boy deed dat wel dus bijvoorbeeld...booster schreef:Denk dat een hond voor zulke pijn zijn zwakte ook niet laat zien, Tenminste mijn honden laten niet snel zien als ze ergens pijn hebben of ze moeten het niet kunnen verbergen.
- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Contacteer:
heb ik geen slechte ervaring mee....
hoewel 1 x dan ahahha.
Ik pakte het uit de koelkast en deed het in meneer zn fluit. deze werd helemaal wild... alsof zn piemel heet werd!!
Keek ik op het flesje... had ik de earcleaner te pakken oefff daar zit mentol in
hoewel 1 x dan ahahha.
Ik pakte het uit de koelkast en deed het in meneer zn fluit. deze werd helemaal wild... alsof zn piemel heet werd!!
Keek ik op het flesje... had ik de earcleaner te pakken oefff daar zit mentol in
booster schreef:Ik las in het andere topic negatieve reactie's over de cleaner.sandrav schreef:je kan speciale voorhuid cleaner kopen.
ik spoel zelf met betadine oplossing verdunt met water. in spuitje en goed speolen. even tuitje dichtknijpen en masseren.
daarna uitspoelen met water.