Vanmorgen 2 uur met Kiran gewandeld iets wat wij eigenlijk altijd dagelijks doen alleen op de donderdag gaan wij met twee andere tollers vaak naar een zwemvijver met een lekkere boswandeling.
Vandaag op de terug reis Kiran was wat moe en sjokte rustig voort en ik dacht dat hij iets te veel beweging gehad had en moe was en lekker richting huis wou, dus al de kortere route gepakt vanwege de warmte en kiran zijn rustige houding.
Toen wij bijna bij de auto waren had hij geen zin meer en bleef staan dus liep ik naar hem toe. Op het moment dat ik naar hem toe loop valt hij gewoon om, en reageerde hij nergens meer op. Hij begon braakgeluiden te maken en heb hem omhoog getild zodat hij kon overgeven. Er kwam toch een hoop water uit op zijn minst 3 liter, schrok er zelf van.
Daarna liet hij zich als een zoutzak weer op de grond leggen. Heb hem over mijn schouder gegooid en naar de auto gelopen daar in de schaduw en gekeken geen snelle hartslag voor zijn doen wel snel ademen, verder geen reactie op zijn naam wou niet drinken niks. Achter in de auto gelegd, auto gestart airco aan en als een gek naar de dierenarts.
Daar heb ik hem naar binnen getild waar zijn temp is opgemeten geen verhoging wel snel ademen, infuus erin, hij had een shock waarschijnlijk een combinatie van veel te veel water binnen gekregen, te warm en over zijn eigen grenzen heen gegaan met rennen, ondanks zijn goeie conditie.
Ik ben 10 jaar kwijt verdomme wat sta je dan te shaken als je hondje nergens meer op reageert nu is hij nog bij de dierenarts hij heeft wel weer reflexen maar wilt nog niet bewegen als zijn kopie optillen. Straks tussen 4 en half 5 mag ik weer bellen hoe het gaat en wat ze verder willen dat hij naar huis mag of toch nog een nachtje moet blijven.