Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

shit, wond ontstoken... En nu?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Aantal honden: 2

shit, wond ontstoken... En nu?

Ongelezen bericht door Gerrie »

Luna is twee weken geleden gecastreerd. Behalve twee slome dagen heeft ze daar geen last van gehad. Vorige week vrijdag terug voor controle en toen was ook nog alles in orde. Vanavond kom ik thuis en merk dat Luna zich anders gedraagt. Voor de zekerheid maar weer even naar de wond gekeken... En die zag er dus zo uit:

Afbeelding

Het lijkt me ontstoken, je voelt echt twee bultjes en er komt rotzooi/wondvocht uit. Ik hoop dat jullie raad hebben over wat nu te doen. Morgen DA bellen en langsgaan? Zelf met soda/badedas/betadine aan de slag, kijken hoe dat gaat en maandag bellen? Helemaal niets doen en even afwachten?

Voor nu heeft ze in ieder geval weer haar medical petshirt aan, zodat ze ervan af blijft en ligt ze rustig naast mij te slapen.

Vorige week zag de wond er nog zo uit:

Afbeelding

Hebben jullie tips?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: shit, wond ontstoken... En nu?

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik hou nooit zo van het smeren met vanalles, dat maakt het vaak juist viezer. Ik zou morgen even langs een dierenarts gaan om het schoon te laten maken en opnieuw te laten hechten.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Liikt me niet meer dan een reactie op het hechtmateriaal. Ik zou morgen even rustig afwachten en als je het maandag nog niet vertrouwt even bellen. Lijkt me geen noodconsult waard.

Kees
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik zou zeker maandagochtend naar de da gaan. Ik ben beslist geen da loopster maar met o.a. ontstekingen neem ik geen risico.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Mijn oudste teef heeft dit ook gehad. Idd een reactie op de hechtingen. Toen die er uiteindlijk uit waren, is het hele litteken keurig geworden.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Casey schreef:Liikt me niet meer dan een reactie op het hechtmateriaal. Ik zou morgen even rustig afwachten en als je het maandag nog niet vertrouwt even bellen. Lijkt me geen noodconsult waard.

Kees
Dit denk ik ook, en persoonlijk zou ik er niets op smeren.
Afbeelding
safari

Ongelezen bericht door safari »

Bij Molly zag het er ook zo uit toen we haar uit de opvang mee namen. Ik heb het een aantal dagen aangekeken. Uiteindelijk heeft ze van onze dierenarts een AB injectie gekregen. Daarna was het snel over.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

je kunt het alleen schoonmaken met betadine en dus ontsmetten.
verder zou ik ook even maandag laten kijken of er nog wondvocht uit moet.
beterschap.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Wilm@ schreef:Ik zou zeker maandagochtend naar de da gaan. Ik ben beslist geen da loopster maar met o.a. ontstekingen neem ik geen risico.
Zeker ook op die plek niet. Vandaag niet aan gaan prutten, morgen even naar de DA!
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief

Ik heb het vandaag even aangekeken. Wel haar medical petshirt weer aangedaan om te voorkomen dat ze er zelf aan gaat zitten. Volgens mij is het vooral wondvocht dat eruit komt, maar of het echt ontstoken is... Geen idee. Ik maak me ook eigenlijk meer zorgen over het gedrag dat luna hierbij laat zien: neerslachtig, sloom, langzaam, niet zo alert als normaal. Dit gedrag had ze ook voor de castratie en toen was het de baarmoederontsteking. Vooral hierdoor ben ik toch van plan morgen even naar de DA te bellen.
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief

Dubbel...
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

zou ik inderdaad even doen.
een ontsteking kan ook naar binnen slaan he.
ik duim voor haar, sterkte morgen.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Gerrie schreef:Ik heb het vandaag even aangekeken. Wel haar medical petshirt weer aangedaan om te voorkomen dat ze er zelf aan gaat zitten. Volgens mij is het vooral wondvocht dat eruit komt, maar of het echt ontstoken is... Geen idee. Ik maak me ook eigenlijk meer zorgen over het gedrag dat luna hierbij laat zien: neerslachtig, sloom, langzaam, niet zo alert als normaal. Dit gedrag had ze ook voor de castratie en toen was het de baarmoederontsteking. Vooral hierdoor ben ik toch van plan morgen even naar de DA te bellen.
Heeft ze geen koorts?
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Dit had Tante Es ook... ik heb het gewoon wat droog proberen tehouden en af en toe met een detholdoekje schoongemaakt.. het leek wat tegaan smetten, ben ook naar de da geweest omdat ik totaal geen ervaring heb met dit soort dingen en hij maakte zich niet druk erover en zei dat dit eigenlijk wel " normaal" was.
Afbeelding
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

Gerrie, ben je nog naar de DA geweest? Wat zij hij? Ik merk nu ongeveer hetzelfde bij Sira, dus wil even weten of ik morgen nog naar de DA moet of dat ik rustig het weekend kan afwachten...
Gerrie
Zeer actief

Ow sorry, Pallas, zie je reactie nu pas... Ik ben inderdaad op maandag nog naar de dierenarts geweest en de wond was dus, zoals al gedacht, ontstoken. Ze heeft penicilline voor een week meegekregen en we moesten afgelopen vrijdag terug. De DA was ervan overtuigd dat met de penicilline het dan over moest zijn. Afgelopen vrijdag kwam er echter nog steeds wat rotzooi uit. Het zag er echter wel al een stuk beter uit en er kwam niet zoveel meer uit als eerder die week. Toch had hij verwacht dat de wond nu droog zou moeten zijn. We hebben dus nog meer penicilline meegekregen en gaan komende vrijdag weer op controle.

Luna heeft er best last van gehad. Ze had er duidelijk pijn aan als je eraan kwam en naar andere honden liet ze duidelijk merken dat ze nu echt geen polonaise aan haar lijf wilde... Inmiddels is het nog steeds niet helemaal dicht, maar gaat het echt al stukken beter en heeft ze er ook minder pijn aan. Belangrijkste is dat die rotzooi eruit kan, daarom deden ze er verder ook niets aan, behalve de penicilline dan. Hoop dat het bij jouw hond ook al beter gaat? Ben jij nog bij de da geweest?
Afbeelding
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

Ja, met Sira gaat het steeds beter. Ik ga vrijdag nog een keer naar de dierenarts, omdat er een rood bultje naast de hechtingen ontstaat. Even naar laten kijken (we gaan zaterdag op vakantie en dan logeert ze bij mijn schoonouders, dus ik wil even het zekere voor het onzekere nemen). De DA had mij de vorige keer voor de zekerheid ook nog een AB-kuur meegegeven. Dit keer Clavubactin in plaats van Synulox. Hier is ze behoorlijk van aan de diarree geraakt. Nog even kijken hoe we dat gaan oplossen dus. Maar gelukkig eet ze goed, drinkt ze goed en is ze levendig.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”