Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Scalibor-band of Advantix-druppels
Moderator: moderatorteam
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
Scalibor-band of Advantix-druppels
Hallo,
Ben net terug van een boswandeling met Bobbey, en ben nog bezig om de teken er allemaal uit te halen...
Hij heeft blijkbaar een verkeerde route genomen, want ik raak niet uitgeteld.
Mijn vraag is eigenlijk wat te doen als de scalibor band niet voldoende werkt (dat is dus bij Bobbey het geval) en of het gebruik van Advantix druppels altijd veilig is ?
Met knoflook insmeren deed ik ook wel heel regelmatig, maar zelfs dan blijven de teken komen.
Ben net terug van een boswandeling met Bobbey, en ben nog bezig om de teken er allemaal uit te halen...
Mijn vraag is eigenlijk wat te doen als de scalibor band niet voldoende werkt (dat is dus bij Bobbey het geval) en of het gebruik van Advantix druppels altijd veilig is ?
Met knoflook insmeren deed ik ook wel heel regelmatig, maar zelfs dan blijven de teken komen.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: Scalibor-band of Advantix-druppels
Bij Bob en Billy gebruik ik naast de scalibor ook Prac-tic en dat werkt prima (bij hun dan) 
En de groeten van de mannen 

- kipo
- Zeer actief
Advantix is in principe veilig, maar er zullen altijd honden zijn die overgevoelig zijn voor 1 van de bestanddelen.
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Hier de Scalibor banden eigenlijk vanwege de vakantie naar Spanje. Maar ik vind die dingen prima. Werken 6 maanden en is dan goedkoper dan de advantix.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- lilalila
- Zeer actief
Kristina schreef:Hier de Scalibor banden eigenlijk vanwege de vakantie naar Spanje. Maar ik vind die dingen prima. Werken 6 maanden en is dan goedkoper dan de advantix.
Het ligt misschien aan de vacht. Bobbey is een langharige collie en daar werkt zo'n band blijkbaar minder goed bij. Ik heb wel dode teken gevonden door de band, maar nog zat levende teken, soms zelfs helemaal volgezogen.
- Reny
- Zeer actief
Bob en Billy zijn langharige cockers
misschien dat daarom bij hun de combinatie zo goed werkt 

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Euhm, Advantix was bij Collies toch heel erg schadelijk?
- kipo
- Zeer actief
voor zover ik weet niet, ik vind het ook niet terug op de lijst met problem-drugsDebbieZ schreef:Euhm, Advantix was bij Collies toch heel erg schadelijk?
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Oh nee, het is Advantage DUO, geloof ik.
- kipo
- Zeer actief
Hey, die kende ik niet, maar idd, Advantage Duo bevat ivermectine en dat is schadelijk voor MDR1-defecte honden.DebbieZ schreef:Oh nee, het is Advantage DUO, geloof ik.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
hier werkt de band ook niet voldoende.
dus ook advantix druppels. geen teek meer te zien.
dus ook advantix druppels. geen teek meer te zien.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,lilalila schreef:Hallo,
Ik denk uit latere posts op te merken dat Bobbey een collie is? Dan zou ik in geen geval 2 middelen tegelijk gebruiken. Je zit altijd met de medicijn-overgevoeligheid he?
Heel spaarzaam gebruiken dus die gifdingen. Ik snap dat je soms moet maar doe jezelf en de hond en lol en gebruik geen middelen door elkaar; dat is bij collie-achtigen vragen om problemen, in het meest negatieve geval een dode hond ;-(
Als de ene band niet afdoende werkt (en bij een langharige hond vind ik dat toch twijfelachtig) zou ik eerder de band afdoen en dan een behoorlijke tijd even niets gebruiken (dat het spul van die band uit het systeem is zeg maar) en dan Advantix of Frontline. Goed op het gewicht van de hond letten en de ampullen / spot-on gebruiken die bij dat gewicht horen.
Suzanne
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Zijn het veel kleine teekjes? Misschien is hij net door een nest gelopen en die teken vallen natuurlijk niet meteen dood neer ook al hebben ze zon band om.
Misschien zijn ze al stervende die jij eraf hebt gehaald.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Zoie
- Zeer actief
wij hebben goede ervaringen met de scalibor-band.
Ik heb overigens de indruk dat de ziekte van Lyme bij honden veel minder vaak toeslaat dan je zou verwachten op grond van het aantal besmette teken.
Ik heb overigens de indruk dat de ziekte van Lyme bij honden veel minder vaak toeslaat dan je zou verwachten op grond van het aantal besmette teken.

- lilalila
- Zeer actief
Ja, het waren veel kleine teekjes. Maar mijn vraag ging er ook om, dat ik in de tijd hiervoor ook al weleens nog volle teken heb gevonden, ondanks de Scalibor-band.Sanne!! schreef:Zijn het veel kleine teekjes? Misschien is hij net door een nest gelopen en die teken vallen natuurlijk niet meteen dood neer ook al hebben ze zon band om.
Dus bij mijn hond werkt de band niet voldoende.
- lilalila
- Zeer actief
Suzanne123 schreef:Hoi,lilalila schreef:Hallo,
Ik denk uit latere posts op te merken dat Bobbey een collie is? Dan zou ik in geen geval 2 middelen tegelijk gebruiken. Je zit altijd met de medicijn-overgevoeligheid he?
Heel spaarzaam gebruiken dus die gifdingen. Ik snap dat je soms moet maar doe jezelf en de hond en lol en gebruik geen middelen door elkaar; dat is bij collie-achtigen vragen om problemen, in het meest negatieve geval een dode hond ;-(
Als de ene band niet afdoende werkt (en bij een langharige hond vind ik dat toch twijfelachtig) zou ik eerder de band afdoen en dan een behoorlijke tijd even niets gebruiken (dat het spul van die band uit het systeem is zeg maar) en dan Advantix of Frontline. Goed op het gewicht van de hond letten en de ampullen / spot-on gebruiken die bij dat gewicht horen.
Suzanne
Hoi Suzanne,
Hoe bedoel je de onderstreepte tekst ? Bedoel je dat je het logisch vind dat een band niet werkt bij een lange vacht, of iets anders ?
Ja, Bobbey is een collie, en ik zal geen 2 chemische middelen tegelijk gebruiken hoor !
Ik weet dat ik voorzichtig moet zijn.
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Ik ben heel tevreden over advantix; een heel enkele teek (nog niet 1 per week op 2 honden) soms op ze en misschien 2 of 3 volgezogen teken dit hele voorjaar gehad. Ze verdragen dit goed, ik heb geen bijverschijnselen gezien.
Helemaal niks vergeleken met vorige jaar toen ik of niets of practic (heel vervelend al die dode droge teken verwijderen) gebruikte.
Of het moet zo zijn dat er dit jaar veel minder teken zijn maar durf het niet uit te proberen.
Helemaal niks vergeleken met vorige jaar toen ik of niets of practic (heel vervelend al die dode droge teken verwijderen) gebruikte.
Of het moet zo zijn dat er dit jaar veel minder teken zijn maar durf het niet uit te proberen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hangt het er ook niet van af of die band voldoende met de huid van de hond in aanraking kan komen?
Dus eigenlijk de vraag, zit die band wel goed om?
De banden zijn bij mijn honden zeer succesvol.
Vandaar die vraag.
Dus eigenlijk de vraag, zit die band wel goed om?
Vandaar die vraag.
- Reny
- Zeer actief
Eensranetje schreef:Hangt het er ook niet van af of die band voldoende met de huid van de hond in aanraking kan komen?
Dus eigenlijk de vraag, zit die band wel goed om?![]()
Vandaar die vraag.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik bedoeld dat het lastig is om met een langharige hond de band precies op de huid te krijgen; daar zit vaak "haar tussen" in mijn beleving, wat de werkzaamheid niet ten goede komt; de band moet op de huid zitten en dan komt zo'n band dus behoorlijk strak te zitten.
Maar, ik vind banden zowiezo krengen van dingen; het is niet fijn om elke keer na het "in de nek aaien" (wat ik vaak doe) je handen te moeten wassen; het blijft gif.
Bovendien; ik heb meerdere honden, die met elkaar spelen door elkaar "in de nek" te bijten; dat is met die banden geen succes; ze kunnen dan gif binnenkrijgen.
Ik hou het op pipetten; gebruik die doorgaans 1 maximaal 2 x per seizoen. Het aantal teken is niet nul maar het is mijn overweging liever een paar keer per week een teek te verwijderen dan het risico met dat gif te lopen.
Suzanne
Maar, ik vind banden zowiezo krengen van dingen; het is niet fijn om elke keer na het "in de nek aaien" (wat ik vaak doe) je handen te moeten wassen; het blijft gif.
Bovendien; ik heb meerdere honden, die met elkaar spelen door elkaar "in de nek" te bijten; dat is met die banden geen succes; ze kunnen dan gif binnenkrijgen.
Ik hou het op pipetten; gebruik die doorgaans 1 maximaal 2 x per seizoen. Het aantal teken is niet nul maar het is mijn overweging liever een paar keer per week een teek te verwijderen dan het risico met dat gif te lopen.
Suzanne
- lilalila
- Zeer actief
- lilalila
- Zeer actief
ranetje schreef:Hangt het er ook niet van af of die band voldoende met de huid van de hond in aanraking kan komen?
Dus eigenlijk de vraag, zit die band wel goed om?![]()
Vandaar die vraag.
Achteraf gezien, nee , ik denk dat ik de band bij mijn hond niet strak genoeg heb omgedaan.
Maar dat is ook lastig, want ik wil ook niet te strak een band omdoen.
Al met al lijkt het me voor echt langharige honden misschien niet de beste keuze.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Voorheen Frontline maar dat werkt (bij mijn honden en in deze omgeving) niet meer afdoende.lilalila schreef:Suzanne, welk merk pipetten gebruik je dan ?
Ik heb nu advantix.
Suzanne
- Xella
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Knoflook granulaat en druppels va Dr Clauder gehaald...schijnt heel goed te werken tegen teken...maar nog geen ervaring mee.
Voorheen scalibor maar 1 hond is allergisch en de scalibor is neit toegestaan op wedstrijden en moest telkens banden aan en af doen...dus nu dit proberen....
Voorheen scalibor maar 1 hond is allergisch en de scalibor is neit toegestaan op wedstrijden en moest telkens banden aan en af doen...dus nu dit proberen....