Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Echt af en toe

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Echt af en toe

Ongelezen bericht door gonnie »

word ik wel gek van mijn man.

Vanochtend kwamen we een kennis in het bos tegen en mijn man moest weer in geuren en kleuren vertellen dat Nikkie ziek was geweest, zei die man dat er parvo heerst in het bos en dat er al drie honden dood zijn gegaan.
Nou heb ik mijn honden niet meer laten enten, september 2009 hebben ze hun laatste enting gehad, dus mijn man gelijk zie je wel Nikkie heeft Parvo, nou Nikkie is allang weer beter en parvo gaat echt niet in een dag over.
Ik ben nu niet thuis pas op mijn kleindochter, maar ik durf te wedden dat ik straks gebeld wordt en dat hij een afspraak gemaakt heeft om de meiden te laten enten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Echt af en toe

Ongelezen bericht door M@scha »

wat ik op zich geen gek idee zou vinden als er inderdaad al 3 honden overleden zijn aan parvo in mijn uitlaatbos.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Is ook zo, maar hij laat zich gelijk altijd maar helemaal gek maken en denkt gelijk dat Nikkie parvo heeft, nou dat is echt niet in een dag over.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
M@scha
Zeer actief

nee dat is waar maar dat kan die dierenarts hem dan ook vertellen :-)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat zou me niet verbazen, Gonnie :mrgreen:

Ik zou dat proberen voor te zijn en ze laten titeren.
Hoewel ik je dan help hopen dat je man dat als voldoende ervaart.
O, en ook eerst even checken bij de DA of het daadwerkelijk klópt, van die parvo. Mensen zeggen zoveel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Yoda & Co
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cobbadog (australische Labradoodle)

Ongelezen bericht door Yoda & Co »

Ik zou ook zo reageren, en dan zal mijn dierenarts mij heel goed uitleggen dat Parvo niet binnen een dag over is en me geruststellen.
Mijn man kan dan 1000 dingen zeggen, maar toch zal ik me er wel bij neerleggen als de dierenarts me dat zou vertellen hehe....
Laat je man lekker gaan, beter zo dan zich er niet om druk maken.
Groetjes, Sandy en Yoda
AfbeeldingAfbeelding
*I knew I loved you before I met you, I think I dreamed you into life*
gonnie
Zeer actief

Marjoleine schreef:Dat zou me niet verbazen, Gonnie :mrgreen:

Ik zou dat proberen voor te zijn en ze laten titeren.
Hoewel ik je dan help hopen dat je man dat als voldoende ervaart.
O, en ook eerst even checken bij de DA of het daadwerkelijk klópt, van die parvo. Mensen zeggen zoveel.
Mensen zeggen inderdaad zoveel, dit was de eerste keer dat ik het hoorde en heb toen Nikkie net ziek was met meerdere mensen in het bos gesproken en die hebben helemaal niks verteld over honden die dood waren gegaan door parvo.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Ik zou blij zijn wanneer mijn man zo zou reageren. Ik moet praten als brugman :blah: als ik een keer naar de DA wil.
Je bent hier ook wel gelijk een kapitaal kwijt :ugh:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

dicyvo schreef:Ik zou blij zijn wanneer mijn man zo zou reageren. Ik moet praten als brugman :blah: als ik een keer naar de DA wil.
dit vind ik eigenlijk veel vreemder dan wat ts beschrijft....
ik hoef nooit te praten als brugman, als er een da nodig is mijnsinziens dan gaan we daar naartoe, en hoeveel het zou mogen kosten staat niet eens ter discussie.. zou wat zijn zeg dat ik toestemming moet gaan vragen om met de honden naar een da temoeten gaan.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

gonnie schreef:word ik wel gek van mijn man.

Vanochtend kwamen we een kennis in het bos tegen en mijn man moest weer in geuren en kleuren vertellen dat Nikkie ziek was geweest, zei die man dat er parvo heerst in het bos en dat er al drie honden dood zijn gegaan.
Nou heb ik mijn honden niet meer laten enten, september 2009 hebben ze hun laatste enting gehad, dus mijn man gelijk zie je wel Nikkie heeft Parvo, nou Nikkie is allang weer beter en parvo gaat echt niet in een dag over.
Ik ben nu niet thuis pas op mijn kleindochter, maar ik durf te wedden dat ik straks gebeld wordt en dat hij een afspraak gemaakt heeft om de meiden te laten enten.
het is volgens mij idd wel een paniekmiep he... nouja hopelijk gebruikt hij zijn gezond verstand en vraagt eerst aan de da of het idd zo is...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou ook laten titeren. 2 weken geleden nog gedaan, kiefer hoeft zijn hele leven niet meer en is in 2007 voor het laatst ge ent.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Ach ja, met je pupje straks er bij is het misschien ook wel verstandig om ze getitert of ingeënt te hebben?
jacq1970 schreef:
dicyvo schreef:Ik zou blij zijn wanneer mijn man zo zou reageren. Ik moet praten als brugman :blah: als ik een keer naar de DA wil.
ik hoef nooit te praten als brugman, als er een da nodig is mijnsinziens dan gaan we daar naartoe, en hoeveel het zou mogen kosten staat niet eens ter discussie.. zou wat zijn zeg dat ik toestemming moet gaan vragen om met de honden naar een da temoeten gaan.
:hmmm: Nou inderdaad. Als ik mijn vriend bel dat er iets met de honden is, of mijn ex met Charlie, dan weten ze heus wel dat het ook echt noodzaak is om naar een dierenarts te gaan.
En staan beiden direct klaar om financieel bij te springen indien nodig :U:
M@scha
Zeer actief

hier in huis is het een mededeling: schat, de DA moet gebeld worden.

en soms een overlegmomentje zoals eergisteren toen lola liep alsof ze in elkaar geslagen was. even aankijken? jep laten we maar doen.. en gistermiddag liep ze weer als een kievit.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Ik dacht ook al dat ik de meiden het best nu nog een keer kan laten enten in verband met de pup.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
dicyvo

jacq1970 schreef:
Erg lastig is het in ieder geval.
Bij echte nood is het natuurlijk geen probleem maar je hebt ook wel eens van die dingen dat je ff met de DA wil overleggen of zeker weten en dat is vaak een punt van discussie hier.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Ik dacht ook al dat ik de meiden het best nu nog een keer kan laten enten in verband met de pup.
Ik liet titeren, Gon.
Enten kan altijd nog.
dicyvo schreef:je hebt ook wel eens van die dingen dat je ff met de DA wil overleggen of zeker weten en dat is vaak een punt van discussie hier.
Wat gek. Ik zou het niet overleggen met mijn partner, maar gewoon mededelen dat ik ging.
Better safe than sorry.

Afbeelding

dicyvo

Marjoleine schreef:
gonnie schreef:Ik dacht ook al dat ik de meiden het best nu nog een keer kan laten enten in verband met de pup.
Ik liet titeren, Gon.
Enten kan altijd nog.
dicyvo schreef:je hebt ook wel eens van die dingen dat je ff met de DA wil overleggen of zeker weten en dat is vaak een punt van discussie hier.
Wat gek. Ik zou het niet overleggen met mijn partner, maar gewoon mededelen dat ik ging.
Better safe than sorry.
Ben ik niet helemaal met je eens. Wel in echte noodgevallen natuurlijk maar verder overleggen we eerst wanneer het op geld aankomt. Doet mijn man ook met mij.
danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door danifa »

dicyvo schreef:
Marjoleine schreef:
Ik liet titeren, Gon.
Enten kan altijd nog.
Better safe than sorry.
Ben ik niet helemaal met je eens. Wel in echte noodgevallen natuurlijk maar verder overleggen we eerst wanneer het op geld aankomt. Doet mijn man ook met mij.
Sorry maar hier thuis wordt heel veel overlegd als het om geld gaat, maar niet als het om de gezondheid van de honden gaat. Dat gaat echt voor, dus dat is gewoon een mededeling. Gelukkig begrijpt mijn partner dat volledig dat als ik het nodig vind om naar een dierenarts te gaan dat dat dan ook gewoon gebeurt. wat de kosten ook mogen zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

dicyvo schreef: Ben ik niet helemaal met je eens. Wel in echte noodgevallen natuurlijk maar verder overleggen we eerst wanneer het op geld aankomt. Doet mijn man ook met mij.
:19: De gezondheid van mijn dieren gaat toch echt voor hoor. Het is geen vaatwasser die je een paar maanden uitstelt.
M@scha
Zeer actief

daarbij rekent mijn DA niks voor bellen en een vraag stellen
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Meestal is mijn man degene die naar de dierenarts wilt, ik wil het meestal nog weleens aankijken.
Denk dat ik van het geld wat ik voor niks aan de dierenarts uitgegeven heb al een mooie iMac had kunnen kopen.
En als mijn man nou nog naar het advies van de dierenarts wil luisteren dan is het nog niet zo erg.
Net als nu met Tama, die liep mank wij naar de dierenarts de dierenarts zei dat ze twee weken moest rusten gaat hij na een week al weer opbellen of Tama alweer mee mocht naar het bos, mocht wel maar wel langzaam opbouwen, nou mijn man is niet zo heel erg geduldig en is nou constant aan het zeuren dat ik haar maar weer los moet laten, ben ik normaal heel erg voor want ik heb er een hekel aan om met honden aan de lijn te lopen, maar een keer achter een haas aan en we zijn weer terug bij af.
Dus ik probeer nog zolang mogelijk Tama aan de lijn te houden maar is wel moeilijk hoor met een man die constant aan je kop zeurt.
Kijk als mijn man niet naar het advies van de dierenarts luistert dan heeft het ook weinig zin om te gaan vind ik, ik kan zelf ook wel bedenken dat ze moet rusten en een pijnstiller nodig hebt.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

dicyvo schreef:
Marjoleine schreef:
Ik liet titeren, Gon.
Enten kan altijd nog.
Better safe than sorry.
Als het op geld aan zou komen, eet ik zelf wel wat minder.
dicyvo

Denk dat ik van het geld wat ik voor niks aan de dierenarts uitgegeven heb al een mooie iMac had kunnen kopen
Zo denkt mijn man dus ook
Het geld hebben of het geld er voor over hebben zijn 2 verschillende dingen.
gonnie
Zeer actief

dicyvo schreef:
Denk dat ik van het geld wat ik voor niks aan de dierenarts uitgegeven heb al een mooie iMac had kunnen kopen

Nou, ik vind het normaal om naar de dierenarts te gaan als er echt wat aan de hand is, maar mijn man wil voor elke scheet die dwars zit al naar de dierenarts en dan vind ik het wel zonde van het geld. We zijn echt al zo vaak voor niks geweest.
Maar ik ga niet meer met hem in discussie als hij naar de dierenarts wil dan ga ik gewoon mee als hij zo graag van zijn geld af wil.

Heb net even inlichtingen ingewonnen over een titerbepaling bij mijn honden, dat is nog best duur, zou voor mijn drie honden op 200 euro uitkomen. Denk dat mijn man dan zegt laat ze maar enten dat is goedkoper. Maar probeer hem wel zover te krijgen dat we ze laten titeren, ga op internet wel even de nadelen van entingen opzoeken en laat hem dat lezen.

Gelukkig durft hij niet alleen met de meiden naar de dierenarts want hij moet Tama en Nikkie een muilkorf omdoen bij de dierenarts en dat wil hij niet want dan moet hij ze dwingen en daar houdt hij niet van, want dan houden ze niet meer van hem zegt hij. Hahaha.

Hij is maar twee keer in al die jaren dat we honden hebben alleen naar de dierenarts geweest en dat was toen ik niet thuis was en onze eerste Pinscher een stuk van Bijou haar oor had afgebeten omdat hij een stukje kaas op de grond voor ze gooide en toen Jarah door Nikkie in haar oor was gebeten en ik het niet ernstig genoeg vond om mee naar de dierenarts te gaan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Gelukkig durft hij niet alleen met de meiden naar de dierenarts want hij moet Tama en Nikkie een muilkorf omdoen bij de dierenarts en dat wil hij niet want dan moet hij ze dwingen en daar houdt hij niet van, want dan houden ze niet meer van hem zegt hij. Hahaha.
Ik lig werkelijk in een deuk om die verhalen van jou! :LOL: :LOL: :LOL:

Nou, dan weet je wat je te doen staat: gewoon een muilkorf weigeren om te doen :mrgreen:

Afbeelding

gonnie
Zeer actief

Marjoleine schreef:
gonnie schreef:Gelukkig durft hij niet alleen met de meiden naar de dierenarts want hij moet Tama en Nikkie een muilkorf omdoen bij de dierenarts en dat wil hij niet want dan moet hij ze dwingen en daar houdt hij niet van, want dan houden ze niet meer van hem zegt hij. Hahaha.
Ik lig werkelijk in een deuk om die verhalen van jou! :LOL: :LOL: :LOL:

Nou, dan weet je wat je te doen staat: gewoon een muilkorf weigeren om te doen :mrgreen:
Ben ik toch blij dat ik iemand aan het lachen kan maken. Hahaha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Nou ben net thuis en mijn man begon er gelijk al over dat we ze maar moesten laten enten.
Hij had dus nog niet gebeld dat valt al weer mee.

Maar hij wilt ze nu ik het erover heb gehad toch wel laten titeren. Hij zou het fijn vinden om te weten of het niet nodig is dat ze geent worden.
Ik ben daar wat makkelijker in, nou zijn wij wel geen honden maar wij hoeven ook niet heel ons leven geent te worden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

danifa schreef:
dicyvo schreef:
Marjoleine schreef:
Ik liet titeren, Gon.
Enten kan altijd nog.
Better safe than sorry.
Sorry maar hier thuis wordt heel veel overlegd als het om geld gaat, maar niet als het om de gezondheid van de honden gaat. Dat gaat echt voor, dus dat is gewoon een mededeling. Gelukkig begrijpt mijn partner dat volledig dat als ik het nodig vind om naar een dierenarts te gaan dat dat dan ook gewoon gebeurt. wat de kosten ook mogen zijn.
Dit inderdaad :ok: . En gelukkig kan ik veel dingen ook gewoon even telefonisch overleggen. Wordt niks voor gerekend.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

gonnie schreef:
dicyvo schreef:

Nou, ik vind het normaal om naar de dierenarts te gaan als er echt wat aan de hand is, maar mijn man wil voor elke scheet die dwars zit al naar de dierenarts en dan vind ik het wel zonde van het geld. We zijn echt al zo vaak voor niks geweest.
Maar ik ga niet meer met hem in discussie als hij naar de dierenarts wil dan ga ik gewoon mee als hij zo graag van zijn geld af wil.

Heb net even inlichtingen ingewonnen over een titerbepaling bij mijn honden, dat is nog best duur, zou voor mijn drie honden op 200 euro uitkomen. Denk dat mijn man dan zegt laat ze maar enten dat is goedkoper. Maar probeer hem wel zover te krijgen dat we ze laten titeren, ga op internet wel even de nadelen van entingen opzoeken en laat hem dat lezen.

Gelukkig durft hij niet alleen met de meiden naar de dierenarts want hij moet Tama en Nikkie een muilkorf omdoen bij de dierenarts en dat wil hij niet want dan moet hij ze dwingen en daar houdt hij niet van, want dan houden ze niet meer van hem zegt hij. Hahaha.

Hij is maar twee keer in al die jaren dat we honden hebben alleen naar de dierenarts geweest en dat was toen ik niet thuis was en onze eerste Pinscher een stuk van Bijou haar oor had afgebeten omdat hij een stukje kaas op de grond voor ze gooide en toen Jarah door Nikkie in haar oor was gebeten en ik het niet ernstig genoeg vond om mee naar de dierenarts te gaan.
:LOL: :LOL: Je bent een wijf naar mijn hart. :wink: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief

meen je dat?
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”