Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tips om gewonde pup rustig te houden
Moderator: moderatorteam
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
tips om gewonde pup rustig te houden
Goede vrienden van ons hebben een pup van ongeveer 8 weken waar een ongeluk mee is gebeurd. Pupje werd uitgelaten toen er een fietser aankwam met een Golden Retriever aan de lijn. Toen die hond de pup zag werd hij zo enthousiast dat hij eerst zijn baas van de fiets trok en vervolgens op de pup is gesprongen. Helaas is toen een scheurtje ontstaan in het bot van één van de achterpootjes waardoor de pup nu 4 weken lang rustig moet worden gehouden in de bench om het te laten genezen. Dat is natuurlijk vreselijk balen, het is toch wel een belangrijke periode.
Nu zaten we te brainstormen over hoe je zo'n jonge pup 4 weken zoet houdt in de bench en liefst toch nog wat ervaringen op laat doen. Behalve geestelijk bezig houden komen we eigenlijk niet zover. Fietskarbijvoorbeeld is geen optie want schokt teveel. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Mensen die ideeën hebben? Alle tips zijn welkom.
Nu zaten we te brainstormen over hoe je zo'n jonge pup 4 weken zoet houdt in de bench en liefst toch nog wat ervaringen op laat doen. Behalve geestelijk bezig houden komen we eigenlijk niet zover. Fietskarbijvoorbeeld is geen optie want schokt teveel. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Mensen die ideeën hebben? Alle tips zijn welkom.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: tips om gewonde pup rustig te houden
Fietskar met wandelkit, kan prima. Of buggy. Of tillen.
En dan dus overal heen.
Pupje van mij ooit had een gecompliceerde breuk op 10 weken en is ook overal heen geweest (was totaal 12 weken onder de pannen).
Die namen ze overal mee heen en dan zitten en kijken en meemaken.
Is helemaal goed gekomen, ook met het gedrag.
En dan dus overal heen.
Pupje van mij ooit had een gecompliceerde breuk op 10 weken en is ook overal heen geweest (was totaal 12 weken onder de pannen).
Die namen ze overal mee heen en dan zitten en kijken en meemaken.
Is helemaal goed gekomen, ook met het gedrag.
-
Asta
Juist in een karretje laden en meenemen. Niks zo vermoeiend als overal mee naartoe gaan zonder iets te doen.
Daarnaast heb je spelletjes van bv nina otterson
Heb er btw geen ervaring zelf mee, maar mijn hond ging als pup overal mee naar toe en die was echt relaxed lag te slapen in mijn rugtas/ fietstas etc
Daarnaast heb je spelletjes van bv nina otterson
Heb er btw geen ervaring zelf mee, maar mijn hond ging als pup overal mee naar toe en die was echt relaxed lag te slapen in mijn rugtas/ fietstas etc
- Esther12
- Zeer actief
Maar de orthopeed had strikte rust in de bench voorgeschreven. Jullie zeggen dat het wel wat minder strikt mag? Klinkt wel logisch maar ik denk dat ze het heel moeilijk vinden om zich niet aan het advies van de da te houden, ze willen het zo graag goed doen.
-
Asta
Is benchrust= mag niks maar dan ook helemaal niks noppes niks, of mag niet zelf teveel bewegen? Ik denk dan dat he gaat dat de pup de poot niet teveel belast, dat kan in een bench thuis maar ook in een bench (karretje) onderweg.
- Esther12
- Zeer actief
Ze mag inderdaad zelf niet veel bewegen omdat de poot absoluut niet belast mag worden. En schokken, bijvoorbeeld als ze wordt gedragen, zijn (nu nog) erg pijnlijk, dan gaat ze heel erg piepen.
-
Lillith
- Zeer actief
Ook in een bench gaat hij friemelen..ik heb Ollie na zijn operaties gewoon rondgereden.
Rustig spelen/vermaken kan met veel kauwspulletjes, iets te scheuren papier of zo.
En natuurlijk wel veel mee tuttelen, sterkte met het hondje
Rustig spelen/vermaken kan met veel kauwspulletjes, iets te scheuren papier of zo.
-
Asta
dit dus en marjoleine, volgens mij is het echt goed om ze bezig te houden stilzitten doen ze sowieso nietLillith schreef:Ook in een bench gaat hij friemelen..ik heb Ollie na zijn operaties gewoon rondgereden.
- Esther12
- Zeer actief
Oké, dan gaan we daar morgen eens over praten. Bedankt alvast voor de tips!
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Zou de pup idd ook maar meesjeulen overal heen.
Wel voorzichtig natuurlijk. In de bench gaat de pup zich ook vervelen en vervelend worden lijkt me.
Als ik kijk naar mijn pup ( toen ) werd ie nergens zo moe van als idd. ergens op een vreemde plek bij me zitten en kijken.
Bij de chinees, bij de supermarkt, school enz..
Wel voorzichtig natuurlijk. In de bench gaat de pup zich ook vervelen en vervelend worden lijkt me.
Als ik kijk naar mijn pup ( toen ) werd ie nergens zo moe van als idd. ergens op een vreemde plek bij me zitten en kijken.
Bij de chinees, bij de supermarkt, school enz..
-
lila660
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier ervaring met een pup uit mijn trainingsgroep.
Ik zou nu het nog zo ontzettend pijnlijk is wel een tijdje strikte benchrust houden en pas daarna in bv de kar overal mee naar toe nemen.
Ik zou nu het nog zo ontzettend pijnlijk is wel een tijdje strikte benchrust houden en pas daarna in bv de kar overal mee naar toe nemen.
Groetjes Linda
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ja of in en soort draagzak. Die bewegingen zijn wat minder schokkerig. Hij is nog jong dus vast nog niet zo heel zwaar?lila660 schreef:Hier ervaring met een pup uit mijn trainingsgroep.
Wel lastig hoor. Ik denk dat bij erg veel pijn de pup zijn pootje zelf wel zal ontlasten. Dus hem vooral niet dwingen denk ik.