Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelfde als smuldier?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Zelfde als smuldier?

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Even een vraagje.

Kira eet op het moment weer aardig slecht. We zijn begonnen met smuldier toen wij haar kregen. Tussendoor overgestapt op lotgering, maar ook dat wilde zij niet meer. Daarna weer aan smuldier begonnen en dat ging goed. Tijd erna moesten wij het mengen met kattenvoer, omdat ze het niet meer wilde. Nu is het weer zover dat ze met hele lange tanden eet. We zijn al overgestapt op een keer per dag, maar ook dan moet ze het niet. Kattenvoer e.d. vind ze wel interessant.
Ik heb nu maar even eigen merk blikken gehaald bij AH, zodat ze toch iets binnen krijgt.

Nu wil ik eigenlijk iets anders proberen, maar wat is nou te vergelijken met smuldier? Ben op internet al zoveel tegen gekomen dat ik ook door het bomen het bos niet meer zie. :mrgreen:

Kayleigh
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Zelfde als smuldier?

Ongelezen bericht door marian* »

AHV,Kivo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Tammenga?
Groetjes, Marjan
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Ik zou lekker afwisselen met verschillende merken.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Eet ze wel brokken? DAn zou ik dat lekker doen.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

waarom wissel je elke keer als ze niet meer wil eten?
Hier is niet eten, gewoon niet eten hoor... volgende dag weer een kans... ook niet eten, volgende dag weer een kans...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

malinois schreef:waarom wissel je elke keer als ze niet meer wil eten?
Hier is niet eten, gewoon niet eten hoor... volgende dag weer een kans... ook niet eten, volgende dag weer een kans...
Dit dus :ok:
Afbeelding
Barbara1972
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

zo niet teveel klooien met voer..niet eten pech..volgende dag weer neerzetten
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Oudduitse herder

Heb ik ook al een aantal keer geprobeerd. Gewoon weghalen en dan de volgende dag weer, maar ze houd het erg lang vol. Misschien toch wat harder worden.
Brokken heb ik ook al geprobeerd, maar ook geen succes. Ze pakt er 2 uit en gaat er dan mee spelen en eet het op en dat is het dan ook.
Ga eens even kijken naar de andere merken.
Bedankt.
Afbeelding
disa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Poedel

Ongelezen bericht door disa »

Snap TS wel.
Hier ook een hond die slecht eet. Brokken gaan er niet in.
Toen overgestapt op smuldier, eerst ging het wel maar nu laat ze het ook steeds staan en als het dan een paar uur staat kan je het weggooien, dat vind ik ook jammer en je wil toch gewoon dat je hond lekker eet en niet dat ze aan zit te kijken van WAT GEEF JE ME NOU? moet ik dat op eten? pffff (ze trekt nog net haar neus niet op, haha,)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

disa schreef:Snap TS wel.
Hier ook een hond die slecht eet. Brokken gaan er niet in.
Toen overgestapt op smuldier, eerst ging het wel maar nu laat ze het ook steeds staan en als het dan een paar uur staat kan je het weggooien, dat vind ik ook jammer en je wil toch gewoon dat je hond lekker eet en niet dat ze aan zit te kijken van WAT GEEF JE ME NOU? moet ik dat op eten? pffff (ze trekt nog net haar neus niet op, haha,)
je moet het ook geen paar uur laten staan, 10 minuten en dan weghalen. En waarom weggooien? Hier ligt kvv minimaal 24 uur uit de vriezer...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kayleigh* schreef:Heb ik ook al een aantal keer geprobeerd. Gewoon weghalen en dan de volgende dag weer, maar ze houd het erg lang vol. Misschien toch wat harder worden.
Brokken heb ik ook al geprobeerd, maar ook geen succes. Ze pakt er 2 uit en gaat er dan mee spelen en eet het op en dat is het dan ook.
Ga eens even kijken naar de andere merken.
Bedankt.
en dan pak je het weg en geef je het 's avonds weer... niet eten, prima hoor, volgende ochtend weer... ik heb een langere adem dan mijn honden hoor wat dat betreft. Ook al heb ik nooit slecht etende honden, want als die er bij zit leert ie het heel snel af. :wink:
Afbeelding
disa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Poedel

Ongelezen bericht door disa »

zal het eens proberen! bedankt.
Maar ik denk echt dat er honden zijn die niet zoveel om eten geven. Bij onze vorige hond (kruising mechelse herder) was etenstijd altijd een feestje!! Die wist ook altijd precies hoe laat het was en "vroeg" echt om eten.
Maar Lola (grote poedel) niet hoor, ben je druk in de weer met de voerbak dan moet ik haar echt roepen, ze ruikt en loopt weer weg....
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

disa schreef:zal het eens proberen! bedankt.
Maar ik denk echt dat er honden zijn die niet zoveel om eten geven. Bij onze vorige hond (kruising mechelse herder) was etenstijd altijd een feestje!! Die wist ook altijd precies hoe laat het was en "vroeg" echt om eten.
Maar Lola (grote poedel) niet hoor, ben je druk in de weer met de voerbak dan moet ik haar echt roepen, ze ruikt en loopt weer weg....
Ze heeft je gewoon goed afgericht :W:

Zonder gekheid een hond kan echt wel dagen zonder eten, gewoon een langere adem hebben dan je hond voor je het weet worden ze nog koppiger in wat ze wel en niet willen eten :Q:
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Oudduitse herder

Onze vorige hond kon je ook alles voorschotelen, vandaar dat ik hier ook niet zoveel ervaring mee heb. Alles gaat er gewoon in behalve haar eigen voer.
Ga het proberen gewoon vol te houden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

disa schreef:zal het eens proberen! bedankt.
Laat dr dan werken voor dr eten, gooi t los door t gras heen of loop een spoortje uit met wat eten erop en aan t eind de hele maaltijd.

Verstuurd van mijn Galaxy S.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”