Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
urine druppels
Moderator: moderatorteam
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: urine druppels
Welnee..
Even spoelen en je bent er weer een tijd vanaf..
Als je het te vaak doet, wordt het juist erger... Ik doe het max. 2x per jaar!
Even spoelen en je bent er weer een tijd vanaf..
Als je het te vaak doet, wordt het juist erger... Ik doe het max. 2x per jaar!
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
Ik doe het met afgekoeld gekookt water en hou er wat keukenrolpapier 'onder'..
Dan kan ik zien of er nog wel of geen groen spul uit komt..
Dan kan ik zien of er nog wel of geen groen spul uit komt..
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
- dagmar88
- Zeer actief
mirretje schreef:Wat is jullie ervaring?
Mijn eerste reu was zwaar verwaarloosd en daar was het een serieuze infectie bij geworden die niet meer over ging.
Bij de andere twee is/was het met eens in de zoveel maanden een paar keer spoelen weer verholpen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
oww! ik MOET dit staks even aan pascal laten lezen! he schat! miriam heeft last van piemelpus! kijk! hahaha
sam heeft het ook gehad. die kreeg vitamine c tabletjes en toen ging het over. nooit gespoeld bij hem trouwens
sam heeft het ook gehad. die kreeg vitamine c tabletjes en toen ging het over. nooit gespoeld bij hem trouwens

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als het over is zou ik het zo laten en mocht hij het weer een keer krijgen, eerst aankijken of het vanzelf weer over gaat. Hoe meer je er aan gaat doen, hoe erger het wordt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mirretje
- Zeer actief
hahahaha ssssssssssttt nie zeggen hoor!! Haha is wel humor. Mm die tabletjes klinken wel wat beter als oplossing...wat voor een tabletten waren het?massam schreef:oww! ik MOET dit staks even aan pascal laten lezen! he schat! miriam heeft last van piemelpus! kijk! hahaha
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- M@scha
- Zeer actief
gewone vitamine c tabletjes en wat ik mij kan herinneren is dat je uit moet kijken dat het niet time released is.
het idee is dat de urine dan zuur wordt en zo het goedje schoon spoelt.
bij ons hielp het.
het idee is dat de urine dan zuur wordt en zo het goedje schoon spoelt.
bij ons hielp het.

- mirretje
- Zeer actief
wat bedoel je met time released? En die vitamine C pillen kan dat gewoon die pillen voor mensen of moet ik echt ff langs de DA voor die pillen?
Heb vanmorgen weer gespoeld en er komt echt viezigheid uit zeg. bah bah bah..inderdaad pus ofzo...jakkes. Dus ik doe vandaag gewoon drie keer spoelen...
Heb vanmorgen weer gespoeld en er komt echt viezigheid uit zeg. bah bah bah..inderdaad pus ofzo...jakkes. Dus ik doe vandaag gewoon drie keer spoelen...

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het is ook een ontsteking he, vandaar de pus 
ik zeg niet dat het niet helpt hoor, heb het zelf nooit geprobeerd dus ik weet het niet, maar ik begrijp niet zo goed hoe vitamine c en zure urine zouden kunnen helpen tegen een bacteriele infectie die tussen voorhuid en uitschachtgedeelte zit?
ik zou het begrijpen als het om een blaasontsteking ging, maar dat is het niet en het heeft niks met de urinewegen te maken
ik zeg niet dat het niet helpt hoor, heb het zelf nooit geprobeerd dus ik weet het niet, maar ik begrijp niet zo goed hoe vitamine c en zure urine zouden kunnen helpen tegen een bacteriele infectie die tussen voorhuid en uitschachtgedeelte zit?
ik zou het begrijpen als het om een blaasontsteking ging, maar dat is het niet en het heeft niks met de urinewegen te maken

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mirretje
- Zeer actief
nee dat klopt inderdaad. Maar misschien is dan de urine zo zuur dat het ontsmettend werkt als hij gaat plassen? Misschien heb je dan hetzelfde effect als dat je doet spoelen met die thee. Geen idee hoor. Wil alles proberen om het dier te helpen. Zo sneu...last op die plek lijkt me vreselijk dus ik hoop dat hij er snel vanaf komt. Een uitlaathond van mij heeft dat schijnbaar chronisch(zegt eigenaar). Die komt er niet meer vanaf...kan dat? Zo zielig...

- renee-uk
- Zeer actief
maar dat zou dan de urinebuis ontsmetten en daar zit die ontsteking helemaal nietmirretje schreef:nee dat klopt inderdaad. Maar misschien is dan de urine zo zuur dat het ontsmettend werkt als hij gaat plassen? Misschien heb je dan hetzelfde effect als dat je doet spoelen met die thee. Geen idee hoor. Wil alles proberen om het dier te helpen. Zo sneu...last op die plek lijkt me vreselijk dus ik hoop dat hij er snel vanaf komt. Een uitlaathond van mij heeft dat schijnbaar chronisch(zegt eigenaar). Die komt er niet meer vanaf...kan dat? Zo zielig...
dat is ook wat ik niet begrijp
maar misschien komt een van de meer medisch onderlegden hier even kijken en kan die het uitleggen
heb dat wel vaker gehoord maar bij mijn eigen reuen nooit meegemaakt, misschien omdat ik het altijd meteen aangepakt heb?
en veel honden groeien er ook overheen.
moet zeggen dat jan er nog maar heel weinig last van heeft en toch wel behoorlijk vaak toen ie jong was, zo tot een jaar of 2 -3.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- M@scha
- Zeer actief
mirretje schreef:wat bedoel je met time released? En die vitamine C pillen kan dat gewoon die pillen voor mensen of moet ik echt ff langs de DA voor die pillen?
gewoon etos.
als het echt heel erg is dan zou ik het de DA vragen, maar met die cleaners hoor ik ook veel slechts..
ik zou beginnen met vit. c en een keertje spoelen voordat je naar de DA gaat

- M@scha
- Zeer actief
ik heb ook geen idee renee. maar ik vond het frisser dan spoelen dus heb het toen geprobeert. gewoon van de etos. hoge dosering en het hielp.renee-uk schreef:maar dat zou dan de urinebuis ontsmetten en daar zit die ontsteking helemaal nietmirretje schreef:nee dat klopt inderdaad. Maar misschien is dan de urine zo zuur dat het ontsmettend werkt als hij gaat plassen? Misschien heb je dan hetzelfde effect als dat je doet spoelen met die thee. Geen idee hoor. Wil alles proberen om het dier te helpen. Zo sneu...last op die plek lijkt me vreselijk dus ik hoop dat hij er snel vanaf komt. Een uitlaathond van mij heeft dat schijnbaar chronisch(zegt eigenaar). Die komt er niet meer vanaf...kan dat? Zo zielig...
maar misschien komt een van de meer medisch onderlegden hier even kijken en kan die het uitleggen
heb dat wel vaker gehoord maar bij mijn eigen reuen nooit meegemaakt, misschien omdat ik het altijd meteen aangepakt heb?
moet zeggen dat jan er nog maar heel weinig last van heeft en toch wel behoorlijk vaak toen ie jong was, zo tot een jaar of 2 -3.

- renee-uk
- Zeer actief
ik zou echt helemaal niet met die cleaners beginnen, die zijn veel te scherp (en dat was een advies van een da die niet uit was op lekker veel verdienen
)
kun je beter een dag of wat langer spoelen met kamillethee.
massam weet jij hoe het zit met die vitamine c?

- M@scha
- Zeer actief
renee-uk schreef:ik zou echt helemaal niet met die cleaners beginnen, die zijn veel te scherp (en dat was een advies van een da die niet uit was op lekker veel verdienen)
nope. alleen dat het zuur het zou doen.
bij ons hielp het in ieder geval. in 5 jaar heeft hij het een keer of 3 gehad en elke keer was het zo weg met alleen vitamine c. hoge dosering 1000 weet ik veel ofzo en niet timereleased.
hoe of wat weet ik niet. het hielp en ik hoefde geen hondje te pesten met spoelen

- renee-uk
- Zeer actief
ik vind het echt apart, maar als het helpt is het inderdaad makkelijker dan spoelen.massam schreef:ik heb ook geen idee renee. maar ik vond het frisser dan spoelen dus heb het toen geprobeert. gewoon van de etos. hoge dosering en het hielp.renee-uk schreef:maar dat zou dan de urinebuis ontsmetten en daar zit die ontsteking helemaal nietmirretje schreef:nee dat klopt inderdaad. Maar misschien is dan de urine zo zuur dat het ontsmettend werkt als hij gaat plassen? Misschien heb je dan hetzelfde effect als dat je doet spoelen met die thee. Geen idee hoor. Wil alles proberen om het dier te helpen. Zo sneu...last op die plek lijkt me vreselijk dus ik hoop dat hij er snel vanaf komt. Een uitlaathond van mij heeft dat schijnbaar chronisch(zegt eigenaar). Die komt er niet meer vanaf...kan dat? Zo zielig...

- M@scha
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
ik zou het ook best proberen hoor als het hier nog aan de orde zou zijn, maar ik wil altijd zo graag weten waarom iets helpt, vandaar mijn opmerkingen en vragenmassam schreef:renee-uk schreef:ik zou echt helemaal niet met die cleaners beginnen, die zijn veel te scherp (en dat was een advies van een da die niet uit was op lekker veel verdienen)
nope. alleen dat het zuur het zou doen.
bij ons hielp het in ieder geval. in 5 jaar heeft hij het een keer of 3 gehad en elke keer was het zo weg met alleen vitamine c. hoge dosering 1000 weet ik veel ofzo en niet timereleased.
hoe of wat weet ik niet. het hielp en ik hoefde geen hondje te pesten met spoelen

- renee-uk
- Zeer actief
ik zag hetmassam schreef:wij lullen langs elkaar heen hihih

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
renee-uk schreef:ik vind het echt apart, maar als het helpt is het inderdaad makkelijker dan spoelen.massam schreef:ik heb ook geen idee renee. maar ik vond het frisser dan spoelen dus heb het toen geprobeert. gewoon van de etos. hoge dosering en het hielp.renee-uk schreef:maar dat zou dan de urinebuis ontsmetten en daar zit die ontsteking helemaal nietmirretje schreef:nee dat klopt inderdaad. Maar misschien is dan de urine zo zuur dat het ontsmettend werkt als hij gaat plassen? Misschien heb je dan hetzelfde effect als dat je doet spoelen met die thee. Geen idee hoor. Wil alles proberen om het dier te helpen. Zo sneu...last op die plek lijkt me vreselijk dus ik hoop dat hij er snel vanaf komt. Een uitlaathond van mij heeft dat schijnbaar chronisch(zegt eigenaar). Die komt er niet meer vanaf...kan dat? Zo zielig...
Wat je ook nog kunt proberen: Silicea D30 van VSM. Werkt bij Billy nog veel beter dan vitamine C.
- mirretje
- Zeer actief
nou ik had nog een potje met vitamine C tabletten staan dus heb net een stuk kaas met tabletten aan meneer gegeven. pakken we het gewoon van 2 kanten aan haha. Ben benieuwd..

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Laat je t even weten als het 'ove' is? Ik ben namelijk zelf vandaag ook net begonnen met spoelen met kamillethee. Bij Bennie dan he.
Was voor mij ook een eerste keer, dus ff prutsen ("waar gaat dat in? ooooh, daar dus...")
Maar gelukkig heb ik een miniformaat hond met dito pielemuis, dus ik kwak m zo op zn rug en spoel de boel ff uit.
Wat iemand anders ook al zei, daar hou ik me ook aan: ik trek de thee van gedroogde kamille (de bloemen dus) en daarna gaat het door een zeefje, vervolgens door een filterzakje en dan kan het afkoelen. Mn eerste poging, zonder filteren, ontdekte ik nog allerlei zwevende stukjes in mn thee. Lijkt me niet goed.
Succes in elk geval.
Ps: het 'verdelen' laat ik lekker achterwege. Daarvoor keek meneer me net iets te verheerlijkt aan.
Was voor mij ook een eerste keer, dus ff prutsen ("waar gaat dat in? ooooh, daar dus...")
Wat iemand anders ook al zei, daar hou ik me ook aan: ik trek de thee van gedroogde kamille (de bloemen dus) en daarna gaat het door een zeefje, vervolgens door een filterzakje en dan kan het afkoelen. Mn eerste poging, zonder filteren, ontdekte ik nog allerlei zwevende stukjes in mn thee. Lijkt me niet goed.
Succes in elk geval.
Ps: het 'verdelen' laat ik lekker achterwege. Daarvoor keek meneer me net iets te verheerlijkt aan.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
QualitytimeAbby schreef: Ps: het 'verdelen' laat ik lekker achterwege. Daarvoor keek meneer me net iets te verheerlijkt aan.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik ga vanavond ook maar eens even spoelen dan bij Enzi, ben benieuwd!
- mirretje
- Zeer actief
heb het idee dat het al wat beter gaat...ben nu 2/3 dagen bezig met spoelen en aan de vitamine C.
Ik doe niet iedere keer met camillethee. Ene keer thee andere keer uitgekookt water. Gewoon omdat ik het zelf zoveel gedoe vind. Ik zet nl iedere keer vers die thee. Het water gebruik ik dan later om nog een keer te spoelen maar de thee mik ik weg na 1x spoelen...
Ik blijf nog even volhouden ook als er niets meer zichtbaar is. en ook met die vitaminen. Gewoon ff een weekje alles bijhouden en daarna stoppen. Kijken of het dan terugkomt..zoja kan ik hem dan de rest van zijn leven iedere dag vitamine C geven? En welke dosering gaven jullie?
Ik doe niet iedere keer met camillethee. Ene keer thee andere keer uitgekookt water. Gewoon omdat ik het zelf zoveel gedoe vind. Ik zet nl iedere keer vers die thee. Het water gebruik ik dan later om nog een keer te spoelen maar de thee mik ik weg na 1x spoelen...
Ik blijf nog even volhouden ook als er niets meer zichtbaar is. en ook met die vitaminen. Gewoon ff een weekje alles bijhouden en daarna stoppen. Kijken of het dan terugkomt..zoja kan ik hem dan de rest van zijn leven iedere dag vitamine C geven? En welke dosering gaven jullie?

- mirretje
- Zeer actief
ja maar dan is het niet steriel meer..

- mirretje
- Zeer actief
ja zo goed als.. als je het glas en de spuit die je gebruikt ook maar goed afspoelt met kokend water voordat je het water erin doet om te spoelen. Dan dus spoelen een paar keer en omdat je dan met een vuile spuit in het water hebt gezeten om hem op nieuw te vullen is het niet meer schoon in mijn ogen.
Maar misschien ga ik er te ver in hoor. maar schoonmaken is schoonmaken en dan moet ie geen andere bacterieen mee naar binnen krijgen lijkt me. Ach het is hopelijk maar voor een weekie en zo gaat het prima tot nu toe...
Maar misschien ga ik er te ver in hoor. maar schoonmaken is schoonmaken en dan moet ie geen andere bacterieen mee naar binnen krijgen lijkt me. Ach het is hopelijk maar voor een weekie en zo gaat het prima tot nu toe...

- mirretje
- Zeer actief
dat kan maar iedere keer als je iets uit de kan pakt wordt dat water 'viezer'. Dus blijf ik het gewoon eigenwijs iedere keer opnieuw zetten 

- mirretje
- Zeer actief
ben nog steeds 3x per dag aan het spoelen + vitamine C iedere dag maar heb nu juist weer het idee dat het erger wordt??? Iemand nog een idee wat ik kan doen of moet ik toch die cleaner gaan halen bij de DA? Of stug doorblijven gaan met spoelen?