Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
castratie
Moderator: moderatorteam
-
Juno
castratie
Hallo allemaal,
Ik heb een reu van nu 7.5 maand oud.
Ik vroeg me af dat als hij nu al gecastreerd wordt, blijft en wordt hij dan nog wel waaks en groeit hij dan nog wel gewoon door of begint hij dan meteen al in de breedte?
Graag zou ik jullie mening hierover willen weten.
Ook heeft hij iedere keer van dat groene spul aan zijn piemel en dat stinkt.. en dus ook uit zijn bek.. want hij likt eraan.. zou castreren helpen?
Ik heb een reu van nu 7.5 maand oud.
Ik vroeg me af dat als hij nu al gecastreerd wordt, blijft en wordt hij dan nog wel waaks en groeit hij dan nog wel gewoon door of begint hij dan meteen al in de breedte?
Graag zou ik jullie mening hierover willen weten.
Ook heeft hij iedere keer van dat groene spul aan zijn piemel en dat stinkt.. en dus ook uit zijn bek.. want hij likt eraan.. zou castreren helpen?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: castratie
1x is wel genoeg 
Hij wordt volwassen en daardoor krijgt hij die druppels. Gewoon schoonmaken: gaat wel weer over. Waarom zou je hem castreren? Je wilde toch een reu? Nou dan.
Hij wordt volwassen en daardoor krijgt hij die druppels. Gewoon schoonmaken: gaat wel weer over. Waarom zou je hem castreren? Je wilde toch een reu? Nou dan.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Een gecastreerde hond wordt juist groter. Als je wilt laten castreren zou ik nog een paar jaar wachten tot je hond lichamelijk en geestelijk volwassen is. Zijn piemeltje kun je gewoon spoelen met kamillethee 

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Waarom wil je hem castreren?
Is er specifieke reden voor dat je dat wil en waarom heb je voor een reu gekozen.
Is er specifieke reden voor dat je dat wil en waarom heb je voor een reu gekozen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- dagmar88
- Zeer actief
Groene druppels is normaal voor een jonge reu.
Je kunt het schoonmaken met een afgekoeld aftreksel van kamillen en een spuit zonder naald.
Zo kun je het vanbinnen schoon spoelen.
Waarschijnlijk is hij er dan snel van af.
Je kunt het schoonmaken met een afgekoeld aftreksel van kamillen en een spuit zonder naald.
Zo kun je het vanbinnen schoon spoelen.
Waarschijnlijk is hij er dan snel van af.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Waarom castreren? Vind dat alleen nodig als hij een tumor aan zijn ballen heeft.
Sem had ook druppels,dat kwam omdat hij jong is en zijn hormonen gingen werken.
Nu is hij een jaar en heeft er geen last meer van. Alleen als hij erg enthousiast is.
Heb hem daarvoor altijd vitamine c gegeven en dat hielp, ben er nu mee gestopt en hij heeft nergens last meer van.
Castratie geeft meer nadelen dan voordelen.
Sem had ook druppels,dat kwam omdat hij jong is en zijn hormonen gingen werken.
Nu is hij een jaar en heeft er geen last meer van. Alleen als hij erg enthousiast is.
Heb hem daarvoor altijd vitamine c gegeven en dat hielp, ben er nu mee gestopt en hij heeft nergens last meer van.
Castratie geeft meer nadelen dan voordelen.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Die groene druppels zijn heel normaal, dat is voorhuidontsteking, en het is heel eenvoudig op te lossen door te spoelen met afgekoelde kamillethee.
Als je wil castreren zou ik iig wachten tot je hond mentaal en fysiek volwassen is. Hij heeft zijn hormonen nodig om een stabiele, gezonde, volwassen hond te worden. Aan jong castreren zitten veel nadelen. Oa de kans op botkanker wordt vergroot. Bovendien schiet de hond door in de hoogte, de botten worden langer, maar blijven ook lichter, dat is niet iets wat je wil bij deze kruising, dat vergroot de kans op blessures. Daarnaast is inderdaad de kans bijzonder groot dat hij een regelrechte rámpvacht ontwikkeld, en die kans blijft aanwezig op welke leeftijd je ook castreert.
Samengevat: Als je persé wil castreren, dan zou ik wachten tot hij volwassen is. Op de leeftijd van een jaar of 2 à 3. Maar ga er van uit dat hij dan problemen gaat krijgen met zijn vacht (en jij dus ook
)
Mijn vraag is ook waarom je wil castreren. Die voorhuidontsteking groeit hij overheen. Tenminste, als je het nu behandeld zoals beschreven in dit topic
Als dat de enige reden is, zou ik het niet doen.
Als je wil castreren zou ik iig wachten tot je hond mentaal en fysiek volwassen is. Hij heeft zijn hormonen nodig om een stabiele, gezonde, volwassen hond te worden. Aan jong castreren zitten veel nadelen. Oa de kans op botkanker wordt vergroot. Bovendien schiet de hond door in de hoogte, de botten worden langer, maar blijven ook lichter, dat is niet iets wat je wil bij deze kruising, dat vergroot de kans op blessures. Daarnaast is inderdaad de kans bijzonder groot dat hij een regelrechte rámpvacht ontwikkeld, en die kans blijft aanwezig op welke leeftijd je ook castreert.
Samengevat: Als je persé wil castreren, dan zou ik wachten tot hij volwassen is. Op de leeftijd van een jaar of 2 à 3. Maar ga er van uit dat hij dan problemen gaat krijgen met zijn vacht (en jij dus ook
Mijn vraag is ook waarom je wil castreren. Die voorhuidontsteking groeit hij overheen. Tenminste, als je het nu behandeld zoals beschreven in dit topic
Als dat de enige reden is, zou ik het niet doen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Juno
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Er ging geloof ik iets mis met verzenden haha maar ik wil hem in eerste instantie ook niet castreren maar ik.dacht dat dat de enige oplossing was voor dat probleempje.. maar als ik dit zo hoor gaan we de kamillethee maar eens proberen
Hij heeft trouwens de vacht van de hollander haha
Hij heeft trouwens de vacht van de hollander haha

[/url]