Hond kan mee en aantal en ras doet er niet toe

http://www.takeyourdogsonholiday.com/
Moderator: moderatorteam
De wet mag ze dan niet accepteren maar de gastheer-en vrouw doen dat wel.M.a.w:zou de Franse wet ze accepteren dan zouden ook honden van verboden rassen daar terecht kunnen.Gittje schreef:Tja, dat ze zogn. alle rassen accepteren is nochtans in strijd met de Franse wetgeving.
Voor mee info: zie http://www.hondentoegestaan.nl/frankrijk.php
Zo te zien kan je de verhuurder van de Gîtes verstaan (Nederlands) en dat huisje is dus bespreekbaar.Suzanne123 schreef:Ziet er goed uit, maar ik spreek geen Frans... dus dan ga ik liever niet naar Frankrijk op vakantie ..
Suzanne123 schreef:Ziet er goed uit, maar ik spreek geen Frans... dus dan ga ik liever niet naar Frankrijk op vakantie ..
Suzanne
ranetje schreef:Zo te zien kan je de verhuurder van de Gîtes verstaan (Nederlands) en dat huisje is dus bespreekbaar.Suzanne123 schreef:Ziet er goed uit, maar ik spreek geen Frans... dus dan ga ik liever niet naar Frankrijk op vakantie ..
De rest is boodschappen doen op de markt of in de supermarkt.
Kan je aanwijzen wat je wilt hebben of zelf pakken
Frankrijk is erg mooi,dus waarom dan geen taalcursus doen en er eens heen gaan?Suzanne123 schreef:ranetje schreef:Zo te zien kan je de verhuurder van de Gîtes verstaan (Nederlands) en dat huisje is dus bespreekbaar.Suzanne123 schreef:Ziet er goed uit, maar ik spreek geen Frans... dus dan ga ik liever niet naar Frankrijk op vakantie ..
Jawel, maar ik kan nog geen menukaart lezen, geen enkele text begrijpen.
Ik voel mij niet prettig als ik in een land mij op geen enkele wijze verstaanbaar kan maken en willekeurig welke zin in het Frans niet begrijp. Veel verder dan "bonjour" kom ik nieten dat vind ik niet prettig.
Die supermarkt kom ik wel overheen maar als het anders wordt, als ik of mijn hond hulp nodig heb dan wil ik tenminste een vaag idee hebben van wat er bedoeld wordt.
En dan zou ik mij in Frankrijk (of ander land buiten Belgie (Vlaanderen), Duitsland of Engeland) niet op mijn gemak voelen.
Om de hele dag met een vertaalboekje op zak te lopen is ook zo wat
Suzanne
marian* schreef:Frankrijk is erg mooi,dus waarom dan geen taalcursus doen en er eens heen gaan?Suzanne123 schreef:ranetje schreef:Zo te zien kan je de verhuurder van de Gîtes verstaan (Nederlands) en dat huisje is dus bespreekbaar.Suzanne123 schreef:Ziet er goed uit, maar ik spreek geen Frans... dus dan ga ik liever niet naar Frankrijk op vakantie ..
Ik voel mij niet prettig als ik in een land mij op geen enkele wijze verstaanbaar kan maken en willekeurig welke zin in het Frans niet begrijp. Veel verder dan "bonjour" kom ik nieten dat vind ik niet prettig.
Die supermarkt kom ik wel overheen maar als het anders wordt, als ik of mijn hond hulp nodig heb dan wil ik tenminste een vaag idee hebben van wat er bedoeld wordt.
En dan zou ik mij in Frankrijk (of ander land buiten Belgie (Vlaanderen), Duitsland of Engeland) niet op mijn gemak voelen.
Suzanne
Nou,ik ben geen Francofiel maar vind het wel een mooi land.RachelleAmericanBulldog schreef:marian* schreef:Frankrijk is erg mooi,dus waarom dan geen taalcursus doen en er eens heen gaan?Suzanne123 schreef:ranetje schreef: Zo te zien kan je de verhuurder van de Gîtes verstaan (Nederlands) en dat huisje is dus bespreekbaar.
Suzanne
Hihi ook een Francofielhaha....ik ook...wel vooral de Provence maar de rest is ook prima haha
Suzanne zoals ik al zei...de meeste jongeren en ook de dierenartsen ( en huisarts waar ik ben geweest) spreken Engels...ook ik ken geen medische termen in het frans in het engels al heel wat meer en daar kan ik me in die situaties mee redden. Op de menukaarten staat meestal ook engels of anders kun je een engelse kaart vragen.Het is allemasl niet zo.moeilijk als het lijkt...je gebruikt in het dagelijks leven heel wat franse woorden hoogstwaarschijnlijk zonder het te beseffen ( om bij de menukaart te blijven: entre cote,hachee,steak hachee, creme brulee,salade, noem maar op
ja van zaterdag tot zaterdagDee schreef:Zijn die prijzen per week?
Biet schreef:Is wat off-topic, maar toch...
Moet wat reizen door Europa komende maanden en ik wil eigenlijk Biet wel meenemen.
Maar dat is een Bull Mastiff.
Heeft iemand goede links naar websites van de huidige regels?
Mn. Frankrijk, Duitsland, Polen, Finland.
Engeland is ook nog een optie die open staat,
Dank je, het was mij niet duidelijkRachelleAmericanBulldog schreef:ja van zaterdag tot zaterdagDee schreef:Zijn die prijzen per week?