Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer herplaatsen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Re: Wanneer herplaatsen?

Ongelezen bericht door Ennath »

renee-uk schreef:voor mezelf:
- als ik een hond niet kan geven wat ie nodig heeft en de hond daaronder lijdt en
- bij een complete mismatch en dan ook weer als de hond daaronder lijdt.

bij anderen:
- als ondanks pogingen in de goede richting de combi eigenaar/hond een slechte blijft, waar -ook weer- de hond aan het kortste eind trekt en
- bij gevaarlijke situaties die de eigenaar, door onkunde, onervarenheid of een plaat voor zijn/haar harses, niet onder controle heeft en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook niet onder controle zal krijgen.

in het kort mijn visie op wanneer ik zou herplaatsen en wanneer ik herplaatsen adviseer ;)
Zo dat scheelt typen, ik denk er net zo over waarbij ik wil aantekenen dat ik eerder herplaatsen zal adviseren bij gevaarlijke dan bij onhandige situaties.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou als een hond écht agressief is dan laat ik hem/haar eerder inslapen. Ik gun zo een hond niet om rondgesleept te worden en steeds maar herplaatst om uiteindelijk toch slecht terecht te komen. Naast alle schade die ze kunnen maken..
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als de hond echt niet op z'n plaats is. Bij agressief gedrag ligt het er maar net aan of het niet beter is om in te laten slapen, hoe groot is het risico.

Ik denk wel dat mensen vaak te lang een hond houden, terwijl het heel duidelijk is, dat de hond niet op zijn plaats is, maar dan weer de reden komt, ik heb er voor gekozen en hij blijft. Helemaal voorbijgaand, dat het voor de hond ook geen leuk leven is, en deze beter af zou zijn bij een andere eigenaar. Voor mij is het belangrijkste dat de hond een goed en gezellig leven heeft, niet of ik die hond koste wat kost wil houden.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

blondie schreef:
Selene schreef:Nav andere topics vraag ik me ineens af waarom de één wel en de ander hier niet het advies tot herplaatsing krijgt.
Dit is je eigenlijke vraag, toch?
Daar begon het wel mee ja :wink:
Er lijkt ook verschil te zitten in wie het verhaal schrijft of misschien hoe het geschreven is?

Om vervolgens ook verder na te denken over mijn eigen honden waarvan op dit moment de kleine door omstandigheden naar mijn mening niet voldoende aandacht krijgt.
De ene hond is mee werken met mij en krijgt voldoende aandacht, "de hond van mijn partner" moet het nu doen met p&p rondes met mij en 1 maal per week trainen (speuren lukt niet goed op het moment, te veel afgeleid en terecht denk ik).
Ik zou herplaatsen, het is een werkhond die het ergens anders beter kan hebben, alhoewel hij verder een goed leven lijkt te hebben hoor en menig hond krijgt minder, maar toch :U:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

blondie schreef: Heb niet zoveel problemen met herplaatsen overigens als anderen het doen :mrgreen:. Ik heb er twee heerlijke honden aan.
......en ik eentje :ok:

ik zou een hond herplaatsen als ik niet honderd procent op m'n gemak was met hem. als ik hem niet kan vertrouwen (bijten) is het schluss. ik blijf ook niet aanmodderen met een hond die eindeloos wegloopt, ook na veel moeite om hem dat af te leren.
ik besef prima dat een hond ook bij andere mensen heel gelukkig kan zijn.
de hele dag mij in je nek met vervelende commando's lijkt me geen lolletje :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Valerie schreef:Nou als een hond écht agressief is dan laat ik hem/haar eerder inslapen. Ik gun zo een hond niet om rondgesleept te worden en steeds maar herplaatst om uiteindelijk toch slecht terecht te komen. Naast alle schade die ze kunnen maken..
Mijn hond is een schat maar buiten heeft ze echt een hele sterke roedelleider nodig en dat zijn wij niet. Toch zijn we in de ogen van anderen en in vergelijking met anderen erg streng voor haar.
Ze zou misschien beter af zijn in een roedeltje met "stevige" honden. We hebben vaak over herplaatsen en zelfs over inslapen nagedacht. Dat laatste is nog niet makkelijk voor elkaar te krijgen. Herplaatsen vind ik erg moeilijk; ik zou niet willen dat ze bij een andere baas opnieuw te moeilijk blijkt en ze weer doorgegeven gaat worden of misschien wel in een asiel komt.
Momenteel is ze fysiek bijna niet te hanteren voor mij als ze uitvalt of als er loslopende honden op haar af komen. Ze al mij niks doen maar de andere hond krijgt vaak wel gaatjes. Zo vreselijk balen.
Bij vlagen is het dan weer zo'n duivels dillemma. Het is zo'n heerlijke hond voor mensen en ik zou haar toch ook een goede roedel gunnen waar ze meer "hond" kan zijn. Mocht iemand zo'n roedel weten of hebben en zelfs een omheind terrein dan gun ik haar dat. Al zit ik nu alweer te janken terwijl ik dat typ.
Heel egoïstisch maar ik zou zou graag met een makkelijk, sociaal, loslopend hondje lopen en niet zoals het nu gaat.
Afbeelding
tekkel
Erelid

christina schreef: Bij vlagen is het dan weer zo'n duivels dillemma. Het is zo'n heerlijke hond voor mensen en ik zou haar toch ook een goede roedel gunnen waar ze meer "hond" kan zijn. Mocht iemand zo'n roedel weten of hebben en zelfs een omheind terrein dan gun ik haar dat. Al zit ik nu alweer te janken terwijl ik dat typ.
Heel egoïstisch maar ik zou zou graag met een makkelijk, sociaal, loslopend hondje lopen en niet zoals het nu gaat.
ik vind het egoïstischer om zo'n hond te houden, als ze het ergens anders waarschijnlijk leuker heeft -- lees: meer op haar gemak. als ik jou was zou ik serieus op zoek gaan naar een geschikt nieuw gouden mandje voor je hond.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
christina
Zeer actief

Nanna schreef:
christina schreef: Momenteel is ze fysiek bijna niet te hanteren voor mij als ze uitvalt ...de andere hond krijgt vaak wel gaatjes.
:denken: daar zou ik eens een muilkorf om hangen bij het uitlaten.
Die heb ik natuurlijk altijd bij mij tijdens het uitlaten. Deze andere hond kwam echter ineens aandenderen dat ik geen mogelijkheid meer had om deze om te doen. Daarnaast laat ik haar bijna alleen nog maar uit op plekken waar "geen hond" komt. Constant met een muilkorf omlopen heb ik een tijdlang gedaan maar het uitvallen gaat daar niet van over en haar plezier in de wandeling is dan heel erg ver te zoeken en vanzelf die van mij dan ook.
Ze loopt altijd met stokken en ballen te slepen en zwemt graag ( aan een lange lijn natuurlijk) achter een balletje aan. Dat moesten we haar allemaal ontzeggen. Dan zou ik er nog beter voor kunnen kiezen om haar alleen in de tuin uit te laten en daar met haar te spelen. Maar dat is ook zo sneu, ze geniet er zo van om nieuwe dingen te ontdekken en zolang er geen andere hond in beeld is is het echt een superhond. Ze is superspeels en aanhankelijk.
Als er iemand serieuze suggesties of connecties heeft om haar op een goede plek onder te brengen waar ze alleen op een omheind terrein uitgelaten kan worden en misschien zelfs een stevige dominante hondenvriend kan krijgen dan houd ik mij aanbevolen. Ik wil echt niet dat er met haar gesleept gaat worden en ze is veel te veel mensenvriend om ergens als waakhond te zijn.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik heb 2 keer een hond herplaatst.
4 Jaar geleden ging het ineens een stuk slechter met mijn MS waardoor ik meer zorg nodig had. Ik had toen Ollie, een grote hond met een zware blaf. Hij deed verder niets, maar veel zorgverleners durfden niet binnen te komen ook niet als ik hem weg zette. Ik kreeg toen de keus: Ollie herplaatsen en je krijgt zorg of je houdt Ollie en je krijgt geen zorg.
Ik had de zorg echt nodig dus Ollie is herplaatst, hoe erg ik het ook vond...
Ollie is via SOS Strays herplaatst en hij zit op een super plek en daar krijg ik nog regelmatig nieuws van.

Vorig jaar heb ik Oeps herplaatst. Op het moment dat Oeps pup af was, was het knokken in de groep. Oeps wou hogerop en viel continu Rambo aan. Rambo is ook niet vies van een knokpartijtje en voordat ik in kon grijpen waren er al gaatjes. Ik probeerde het zoveel mogelijk te voorkomen, maar Oeps was snel.
Oeps zit op haar oppas adres en die zie ik nog regelmatig.

Allebei hebben ze nu echt een goede plek.
Afbeelding
tekkel
Erelid

christina schreef:Daarnaast laat ik haar bijna alleen nog maar uit op plekken waar "geen hond" komt.
daar ben ik altijd bang voor: dat ik ergens loop waar het rustig is en op een 'niet-loop-tijd', en dat er dan zo'n vals joekel de hoek om komt scheuren. :ugh:
christina
Zeer actief

tekkel schreef:
christina schreef:Daarnaast laat ik haar bijna alleen nog maar uit op plekken waar "geen hond" komt.
daar ben ik altijd bang voor: dat ik ergens loop waar het rustig is en op een 'niet-loop-tijd', en dat er dan zo'n vals joekel de hoek om komt scheuren. :ugh:
Mijn hond is altijd aangelijnd buiten de eigen tuin.
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Leuk discussie-onderwerp :-)

Ik zou zeker bij echt gevaarlijke situaties herplaatsen in het geval er kinderen in het spel zijn. Je kunt van een kind niet de dingen verwachten die je van een volwassene kan verwachten en ik ga niet de gezondheid of het leven van mijn kind daarbij op het spel zetten. Dat geldt zowel voor mezelf als in advies naar anderen. Verder hangt er zoveel af van de bereidheid er iets aan te kunnen of willen doen, dat het echt maatwerk blijft.

Ik ben voor mezelf inmiddels wel eruit dat ik me niet ga opofferen. Jàren geleden heb ik tijdelijk een hond opgevangen die herplaatst moest worden. Veel tijd, geld en energie in gestoken, denk wel een half jaar ofzo, en iedereen dacht dat ik hem ging houden. Nou mooi niet dus. Ik hield inmiddels (natuurlijk!) echt wel van die hond, maar ik vond zijn gedrag buiten de deur echt niet tof en ondanks dat het wel wat verbeterde, wilde ik een hond waar ik wèl de dingen mee kon doen die ik leuk vond, want daarom heb ik een hond. Ik denk dat ik ook zou herplaatsen als ik er ècht geen plezier meer aan zou beleven. Niet zo eerlijk voor de hond om die maar te houden 'omdat dat zo hoort'. Daarentegen kan ik weer weinig met de opmerking dat mensen zouden herplaatsen als ze het bij iemand anders beter zouden hebben. Maar wat is beter? En wat is niets tekort komen? Ik weet nu al dat als straks mijn kindje is geboren, we de eerste week-twee weken echt geen lange wandeling zullen maken. Dan komen ze vast iets tekort. Ik denk dat ik misschien wel het meest met Kees mee kan wat dat betreft. Als het niet meer leuk is, om welke reden dan ook, en je hebt geprobeerd de situatie te veranderen maar het lukt niet, dan vind ik herplaatsen zeker een optie. Of wellicht zelfs inslapen in bepaalde agressie-gevallen, maar dat zie ik bij mijn honden dan weer niet zo snel gebeuren.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Herplaatsen als het voor ons en de hond niet leuk meer is.
Als ik morgen niet meer in staat ben het Suske te geven wat ze nodig heeft zal ze waarschijnlijk linea recta terug naar België gaan.

Met Cas lag dat net iets anders, die hadden we min-of-meer beloofd voor "altijd" voor hem te zorgen.
Dus ondanks alle slapeloze nachten met vuurwerk, onweer, noem maar op.
En dat hij uit pure angst alles liet lopen hebben we altijd (en soms mopperend) voor lief genomen.
Dat zal voor anderen ongetwijfeld wel een reden tot herplaatsing zijn geweest.
Maar hij had al zoveel adressen gezien :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Wanneer ik een hond niet kan bieden wat hij nodig heeft, of een mens agressieve hond.
Ik heb ooit een herder herplaatst omdat mijn relatie op de klippen liep en ik naar een flat moest verhuizen. Dat kon ik deze hond niet aan doen. Ik heb hem weggegeven aan iemand met een boerderij en hij heeft daar nog een mooie tijd gehad.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:voor mezelf:
- als ik een hond niet kan geven wat ie nodig heeft en de hond daaronder lijdt en
- bij een complete mismatch en dan ook weer als de hond daaronder lijdt.

bij anderen:
- als ondanks pogingen in de goede richting de combi eigenaar/hond een slechte blijft, waar -ook weer- de hond aan het kortste eind trekt en
- bij gevaarlijke situaties die de eigenaar, door onkunde, onervarenheid of een plaat voor zijn/haar harses, niet onder controle heeft en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook niet onder controle zal krijgen.

in het kort mijn visie op wanneer ik zou herplaatsen en wanneer ik herplaatsen adviseer ;)

Eens al voeg ik daar wel de mismatch honden aan toe.
Als ik meerdere honden zou hebben en die zouden elkaar echt verwonden ging ik ook tot herplaatsen over.
Gescheiden houden zou ik zelf nooit voor kiezen ,dan moet je wel zo'n goed programma hebben om dat geheel foutloos te laten verlopen ben ik van overtuigd.
Ik zie dat toch te vaak misgaan en als je het dan hebt over twee honden die elkaar echt naar het leven staan zou ik dat risico nooit willen nemen.
Ik denk overigens dat honden zelf ook niet echt gelukkig zullen zijn van het gedwongen moeten delen van hun huis met hun aarstvijand.
xara
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door xara »

Jee wat een moeilijk onderwerp, ik ben echt niet voor herplaatsen maar snap dat het in sommige situatie's niet anders kan..

Vind wel dat mensen te makkelijk herplaatsen een scheiding of geldgebrek noem maar op, ik zelf zou er alles aan doen om dan toch de hond te houden..

Of een probleem hond, dan maar herplaatsen maar vaak hebben de mensen het wel zelf fout gedaan, ik heb heel me leven honden gehad maar alleen maar herplaatsers en nu heb ik dan voor het eerst van me leven een pup en echt ik vind het moeilijk , ik wil alles zo goed mogelijk doen ik lees veel hier en dat voer ik dan thuis uit en gaat ook nog leuk haha, maar ik kan wel fouten maken en als dat dan zo is dan wil ik dat ook weer oplossen en niet zeggen ow de hond plast binnen of de hond kan niet alleen blijven want dan heb ik haar dat toch niet goed geleerd dus ook dan zou ik weer lezen en veel vragen stellen hier om het probleem op te lossen..

Ik heb drie kinderen een daarvan is autistisch en geloof me hij is nu 20 maar ow wat hebben we het moeilijk gehad maar toch heb hem niet herplaats :goeie: :goeie: veel hulp gezocht en we zijn er gekomen en zo denk ik ook over me hondje..

Waarneer toch herplaatsen misschien als je een hond heb die echt agresief is en je heb kleine kinderen en dat gevaar op gaat leveren maar denk dat mijn enige reden zou zijn..
AfbeeldingAfbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Overigens had ik de honden niet gehouden als ze niet met de katten hadden gegaan. Finn kwam toen hij 4 was, en mijn katten waren toen ook vier en nog nooit in aanraking geweest met honden in huis. Dat ging vanaf dag 1 eigenlijk goed. Maar hoe graag ik ook een hond wilde de katten waren er eerder, dus dan had toch de hond niet kunnen blijven.
Toen Bluf erbij kwam met 2 1/2 jaar was het eender, plus dat het ook met Finn in huis en buiten goed moest gaan. Nu hadden ze al elkaar vaker gezien de honden, dus daar maakte ik me niet druk om al is in eigen huis ook wel weer anders natuurlijk.
Maar kostte wat kost en met irritatie een hond houden is voor beide partijen volgens mij niet goed. Dan zal ik wel uitkijken naar een andere baas.
Hier hadden mensen pas een jonge kruising bullterrier/amstaff die met zijn 7 mnd alweer bij de 4de baas zat. Leuk beestje om te zien, en sprak hem eergister toen hij met de 2 jr's me voorbij liep. Leuk die nieuwe hond! Tsja.. helaas toch weer moeten herplaatsen met pijn in het hart. Het was een lieverd voor mensen maar hij had de jr teef behoorlijk aangevallen en ook naar andere honden was hij heel moeilijk al. Dus toen hebben ze besloten toch maar een andere plek te zoeken. In die gevallen geef ik mensen gelijk.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Overigens gister met iemand gesproken die een paar jaar geleden al een jong hondje hadden herplaatst, te druk, te happerig etc. en tijdje geleden een ander ras hebben aangeschaft. En daar loopt nu een pupje zelfde ras bij. Wat leuk en bladibla. "Ja dit bevalt beter, die herder kruising pastte ook echt niet erbij" Herderkruising? Die had ik dus even gemist. Maar zo jong als hij was bleek deze op het schoolplein als ze de kinderen wegbracht kinderen te bijten. Herders zijn toch altijd zo dat ze de baas uitproberen en niet goed met kinderen kunnen etc. :hmmm: aardige dame verder hoor, maar die schoot me even wat te ver. Dat de meeste herders wat duidelijkheid nodig hebben staat buiten kijf, dat zij daar niet tegen kan en dat niet kan, betekend niet dat deze honden niet in een gezinssituatie passen. Heb ook gezegd dat ze van tevoren had kunnen weten dat zo'n type hond niet bij haar en het gezin zou passen. Het boeit ze niet zo dat de hond niet luistert, prima. Maar dat gaat niet werken met bepaalde rassen honden.
Begin er dan ook niet aan. Want dat vind ik wel sneu voor een hond dat zo'n jong dier dus weer voor een derde keer bijvoorbeeld verkast.
Bepaalde rassen zullen bij mij ook niet passen gok ik zo, dan moet je er niet aan beginnen dan hoef je ook niet te herplaatsen als het niet goed uitpakt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
blondie schreef: Hier hadden mensen pas een jonge kruising bullterrier/amstaff die met zijn 7 mnd alweer bij de 4de baas zat. Leuk beestje om te zien, en sprak hem eergister toen hij met de 2 jr's me voorbij liep. Leuk die nieuwe hond! Tsja.. helaas toch weer moeten herplaatsen met pijn in het hart. Het was een lieverd voor mensen maar hij had de jr teef behoorlijk aangevallen en ook naar andere honden was hij heel moeilijk al. Dus toen hebben ze besloten toch maar een andere plek te zoeken. In die gevallen geef ik mensen gelijk.
Met 7 mnd. aan de 4e baas toe zijn, een teef aanvallen en op die leeftijd al heel moeilijk gedrag vertonen. Die herplaats je niet.
Die geef je netjes een spuit.
Lijkt mij ook.
Dat gesol met honden totdat eindelijk baasje 10 Fifi op 12 jaar oud wel een goed tehuis kan geven. :U:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik adviseer zelden (of eigenlijk nooit volgens mij) herplaatsen aan de hand van een paar regeltjes tekst op het forum, ik denk het wel regelmatig :F:

Zelf zal ik alleen maar herplaatsen als een situatie onhoudbaar word en wij en/of de honden daar ongelukkig van worden, dit kan om heel veel verschillende redenen zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:Ik hèb zelf herplaatst.
Een teckeltje omdat hij steeds wegbleef om te gaan jagen (en dat rustig anderhalf uur volhield). We wonen weliswaar aan het bos maar 600 meter verderop naar rechts loopt de snelweg. Ik moet er niet aan dénken dat hij daar een ongeluk zou veroorzaken, dat zou ik mezelf nooit vergeven. Aangelijnd houden is geen optie voor mij. Nu woont hij bij twee broers en heeft een giga afgezette tuin tot zijn beschikking.
Een Puli heb ik herplaatst omdat het geen hond voor in een roedel bleek te zijn. Hij gedroeg zich vrij onzichtbaar enórm dwingend naar Bakkie die daar wel zichtbaar onder leed. Was sowieso altijd behoorlijk neurotisch en reageerde sterk op de overige roedelleden. En ik begon vanwege dat gedrag een hekel aan hem te krijgen, en dat is niet eerlijk naar die hond. Nu woont hij nog steeds in de buurt maar heeft een pappa voor zich alleen. En dat gaat meer dan prima :ok:

Ik zeg altijd: je moet plezier hebben van een hond. Als dat niet zo is en je vindt iemand waar zo'n beest beter tot zijn recht komt: doen.

scheelt mij weer typen, als de hond het beter kan krijgen dus.... ;-)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk voor mij nooit ze kunnen bij mij erg ver gaan, of ik moet ze echt de goede zorg niet meer kunnen geven.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Selene schreef: Daar begon het wel mee ja :wink:
Er lijkt ook verschil te zitten in wie het verhaal schrijft of misschien hoe het geschreven is?

Om vervolgens ook verder na te denken over mijn eigen honden waarvan op dit moment de kleine door omstandigheden naar mijn mening niet voldoende aandacht krijgt.
De ene hond is mee werken met mij en krijgt voldoende aandacht, "de hond van mijn partner" moet het nu doen met p&p rondes met mij en 1 maal per week trainen (speuren lukt niet goed op het moment, te veel afgeleid en terecht denk ik).
Ik zou herplaatsen, het is een werkhond die het ergens anders beter kan hebben, alhoewel hij verder een goed leven lijkt te hebben hoor en menig hond krijgt minder, maar toch :U:
:wink: Zou er voor mij aan liggen of je situatie tijdelijk is of dat er binnen enkele maanden verbetering in kan komen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als het voor de hond, beter, leuker veiliger is, of als ik zelf niet meer voor hem zou kunnen zorgen.
dus kan er kort over zijn.
dit zijn ook de inschattingen die ik bij een ander zou maken als ik advies zou moeten geven, op het laatste gedeelte na.
niet iedere hond is een 1 persoonshond, de :wink: meeste kunnen best door het hele gezin verzorgt worden
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Als ik er niet goed meer voor kan zorgen..dus dat ze veeeel beter kunnen.
Verder agressie, echte bijters, pik ik niet in de groep..geen hondjes blijvend apart of mat partijen.
Ik ben niet zo van alleen bij mij zijn ze happy...heb zelf herplaatsers :wink:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Neeltje schreef:Als de hond echt niet op z'n plaats is. Bij agressief gedrag ligt het er maar net aan of het niet beter is om in te laten slapen, hoe groot is het risico.

Ik denk wel dat mensen vaak te lang een hond houden, terwijl het heel duidelijk is, dat de hond niet op zijn plaats is, maar dan weer de reden komt, ik heb er voor gekozen en hij blijft. Helemaal voorbijgaand, dat het voor de hond ook geen leuk leven is, en deze beter af zou zijn bij een andere eigenaar. Voor mij is het belangrijkste dat de hond een goed en gezellig leven heeft, niet of ik die hond koste wat kost wil houden.
Dit dus en wat Nanna al zei.
Afbeelding
Selene
Zeer actief

dagmar88 schreef:

:wink: Zou er voor mij aan liggen of je situatie tijdelijk is of dat er binnen enkele maanden verbetering in kan komen.
Dit ligt er dus aan, als hij dit werk blijft doen dan is het naast zijn eigen bedrijf nog een werkweek van minimaal 40 uur. Dat weten we binnen een paar maanden.
Als dit zo blijft vind ik dat de kleine lekker moet gaan werken ergens anders, hij vindt het heerlijk om dingen te doen samen nl.
Ik red het gewoon niet om met beide honden te trainen helaas.

Samen mee (dus beide honden) gaat niet lukken trouwens, die kleine is een hyperdepieper hondje die rayos aansteekt met zijn gedrag die dan voor mij weer moeilijker bereikbaar is. Er zijn nog wat dingetjes die ik moet oplossen met rayos dus dat is niet handig.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Selene schreef:
dagmar88 schreef:

Dit ligt er dus aan, als hij dit werk blijft doen dan is het naast zijn eigen bedrijf nog een werkweek van minimaal 40 uur. Dat weten we binnen een paar maanden.
Als dit zo blijft vind ik dat de kleine lekker moet gaan werken ergens anders, hij vindt het heerlijk om dingen te doen samen nl.

Samen mee (dus beide honden) gaat niet lukken trouwens, die kleine is een hyperdepieper hondje die rayos aansteekt met zijn gedrag die dan voor mij weer moeilijker bereikbaar is. Er zijn nog wat dingetjes die ik moet oplossen met rayos dus dat is niet handig.
Lastig hoor.
Maar ben het met je eens dat, helemaal met zo'n werkertje, hij beter af is waar hij wel lekker kan trainen en er genoeg 1 op 1 aandacht/tijd voor hem is.
:U: Afwachten dan maar... Sterkte er mee :flower:
Selene
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Selene schreef:
dagmar88 schreef:

Lastig hoor.
Maar ben het met je eens dat, helemaal met zo'n werkertje, hij beter af is waar hij wel lekker kan trainen en er genoeg 1 op 1 aandacht/tijd voor hem is.
:U: Afwachten dan maar... Sterkte er mee :flower:
Dank je :ok: We zullen het wel gaan beleven tzt.

Afbeelding

mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Als ik het niet meer kan opbrengen om er nog energie in te steken, om welke reden dan ook....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”