Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prednoral

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dretje
Zeer actief

prednoral

Ongelezen bericht door dretje »

Takkii heeft voor de komende vijf dagen prednoral 5 mg gekregen en dan nog 5 dagen een 1/2 tabletje.
Hopelijk werkt dat snel. Die jeuk is zo zielig.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit (toch wel paarden) middel naar mijn idee?
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: prednoral

Ongelezen bericht door tervueren milo »

De ervaring hier is dat het de 2de dag al stukken minder is.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
dretje
Zeer actief

en bij werkingen?

prednosal is natuurlijk ook niet echt "gezond" maar hij moet nu even snel van de jeuk af om erger te voorkomen.
ik hoop dat de bijwerkingen meevallen.
Als het goed is hoeft hij ook niet langer dan die tien dagen te slikken.
We houden takkii nu uit de buurt van grassen (wandelen doen we maar even binnen de bebouwde kom en op de zandpaden, hij loopt in het bos toch nooit echt los ivm te groot jacht instinct) Andere jaren blijft het bij een zo'n aanval van allergische reactie dus we hopen het beste
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Onze hond heeft ook een allergische reactie op pollen en grassen en krijgt momenteel ook prednoral.
Ze heeft een week een hele tablet gehad en sinds een aantal dagen een 3/4 tablet.
Ze likte heel haar poten kapot en heeft een week een kap op gehad en daarna de prednoral en nu gaat het goed.
Ik merk wel dat ze meer moet plassen en omdat ze al enurace krijgt voor incontinentie heb ik daar de dosis wat van verhoogd.

groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kenzo staat al jaren op de prednoral. Eerst was de dosering te hoog en had hij veel last van bijwerkingen. Nu heeft hij een hele lage onderhoudsdosering en geen bijwerkingen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik heb altijd geleerd om de pred.pillen zo snel mogelijk af te bouwen naar een dosis óm de dag. Liever een hele om de dag dan iedere dag een halfje. Dit om de bijnieren zelf aan het werk te houden. Misschien kunnen jullie dat toch nog even met de DA overleggen?

Als bijwerking zie je meer drinken en hongerig zijn. Meer drinken heeft meer plassen als gevolg natuurlijk.
dretje
Zeer actief

zou die bijwerking wat betreft de bijnieren al van toepassing zijn al hij "maar" tien dagen slikt?
of is dat meer als je het voor langere tijd moet gebruiken
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Rosita Compagner schreef:Ik heb altijd geleerd om de pred.pillen zo snel mogelijk af te bouwen naar een dosis óm de dag. Liever een hele om de dag dan iedere dag een halfje. Dit om de bijnieren zelf aan het werk te houden. Misschien kunnen jullie dat toch nog even met de DA overleggen?

Als bijwerking zie je meer drinken en hongerig zijn. Meer drinken heeft meer plassen als gevolg natuurlijk.
Juist. Ik heb hetzelfde probleem met teckelmans. Laat goed nakijken of het geen bacteriële huidinfectie is geworden door het krabben en bijten. Dan is net zolang ab nodig tot de infectie helemaal weg is. De prednoral heb ik inmiddels afgebouwd. Voor de jeuk kan ik je van harte Silitch van Silverlinde aanbevelen. Na 2 dagen gebruik was de jeukprikkel zo goed als verdwenen.
tervueren milo schreef:De ervaring hier is dat het de 2de dag al stukken minder is.
Hier heeft de prednoral helemaal niet geholpen :wink: maar ik moest het wel volgens schema afbouwen om de bijnieren te ontzien.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

veel drinken, heel veel drinken, en heel veel plassen. En idd vreten!
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Cenzo staat ook al weer een hele tijd op de Prednoral. Net als Kenzo van Demi een onderhoudsdosering om de dag. Tot nu toe geen bijwerkingen. En het aller belangrijkste GEEN jeuk!
Afbeelding
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

onze hond heeft nu ook al 1 jaar prednoral eerst voor de jeuk, maar dat ging zo goed dat ik kon stoppen.
toen zag ik na een week dat ze toch wel erg moeilijk opstond en stijf liep met haar voorpoten. ja dit paardemiddel hielp voor haar artrose ook heel goed.
nu ben ik er maar weer mee begonnen maar inderdaad op een lage dosis en 1 dag ertussen laten voor de bijnieren is zeker aan te raden.
maar als je maar een korte kuur hebt maakt dat misschien niet zoveel uit allen moet je het wel weer afbouwen en dan wel een dag ertussen laten volgens mij.
de dierenarts zei dat een lage dosis ik geef nu maar 1 pil om de 3 dagen voor een hond van 52 kg geen kwaad kan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”