Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zwaar verwaarloosde hond aangetroffen in emmen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Re: zwaar verwaarloosde hond aangetroffen in emmen

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Zijn ergste ellende heeft hij al gehad en dat was bij zijn baas. Nu wordt hij verzorgd. Die ogen kan hij missen als kiespijn, want die deden toch niets meer. Nu kan het alleen maar leuker worden voor hem. Zijn lijdensweg is nu voorbij, dan is het wel zonde om het alsnog af te spuiten.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

DebbieZ schreef:Zijn ergste ellende heeft hij al gehad en dat was bij zijn baas. Nu wordt hij verzorgd. Die ogen kan hij missen als kiespijn, want die deden toch niets meer. Nu kan het alleen maar leuker worden voor hem. Zijn lijdensweg is nu voorbij, dan is het wel zonde om het alsnog af te spuiten.
Is zijn lijdensweg voorbij? Als hij zo toegetakeld is, in de steek gelaten en nu van zover moet terugkomen, heeft hij dan nog vertrouwen in mensen? Getuige de foto is het herstel ook niet 'even', met zulke verwondingen en operaties kan ik me niet voorstellen dat hij met een paar weken weer blij rondloopt.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Verwaarloosde hondjes zijn vaak helemaal niet wantrouwend naar mensen. Ze zijn niet geslagen, getrapt, d's is alleen ook niet voor gezorgd. Hieronder een update die ik op Facebook zag. Hij heeft dus ook al zijn eigen mandje gevonden en hij doet het prima.
Update ernstig verwaarloosde hond uit Emmen

Een week geleden werd een ernstig verwaarloosd hondje gevonden in de Rietlanden in Emmen. De hond, een Cocker Spaniël, was uitgedroogd en ernstig vermagerd. Daarnaast had hij over zijn hele lichaam grote klitten en waren zijn ogen dusdanig ontstoken dat deze waarschijnlijk niet meer te redden waren.

Inmiddels gaat het naar omstandigheden goed met het hondje. Alle klitten zijn uit zijn vacht verwijderd en hij is al een kilo aangekomen. Helaas zal hij, door de ernstige ontsteking aan zijn ogen, wel blind blijven.

Ondanks deze traumatische ervaring, is het hondje levendig en erg aanhankelijk. Hij is graag onder de mensen en geniet van de aandacht die hij krijgt. De dierenartsassistente, die hem sinds de vondst intensief heeft verzorgd, raakte dusdanig gehecht aan het hondje, dat zij besloot het te adopteren.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

nu is het weer een cocker spaniel?
anyway, arm dier, fijn dat hij een nieuw huis gevonden heeft.
Ik had hem overigens ook in laten slapen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”