Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hernia

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ciel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 2

Hernia

Ongelezen bericht door ciel »

Mijn teckel Pip heeft sinds gisteren pijn in zijn buik en gevoelig rondom flanken. Zijn buik was gisteravond heel hard en hij liep heel verkrampt. Vandaag naar de diernarts geweest en daar heeft ze hem nagekeken op alles en ook zijn reflexen, pip heeft 3 spuitje gehad waaronder spierontspanners. Nu is inmiddels zijn buikje weer zacht maar zakt hij door zijn achterkant heen. Met name rechterkant glijdt steeds weg. Ik heb op advies van de DA een extra ontspanner voor zijn blaas gegeven en ze zegt dat ik het even moet aankijken. Ik ben er echter niet gerust op!
iemand enig idee wat te doen? Of ook iets dergelijks meegemaakt?
Gr Cecile
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Hernia

Ongelezen bericht door ranetje »

Met die spierontspanners na buikpijn denk ik niet meteen aan een hernia als de hond slap op de poten staat.
Maar ik ben geen arts, dus dat zegt niet zo veel :wink:
Heeft Pip goed gepoept?

Je verhaal doet me erg denken aan een van mijn teckels.
Hij had geen hernia
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ciel
Vaste gebruiker

Ik hoop het zo! Hij heeft de hele nacht bij mij gelegen en vanmorgen heb ik een beetje eten gegevne wat hij met smaak heeft opgegeten. plassen en poepen lukt nu niet meer. Hij sleept zijn achterkant mee en als hij probeert te staan dan valt hij om. hij kan niet eens op eigen kracht over een drempel komen komen...,..ik vind het geen goed vooruitzicht. Om half 9 de dierenarts bellen en hoop dat ik zo snel mogelijk aan de buurt ben. Zijn blaas niet kunnen legen kanook complicaties geven.
Thx voor je berichtje. Geeft me ook wat steun!
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Reageert hij als je hem in een beetje in het pootje knijpt ?
ciel
Vaste gebruiker

Thanks Ik ga zo naar de dierenarts voor een stress release injectie die doorstroming verbetert en morgen heb ik afspraak met orthomanueel dierenarts: www.kreupeldier.nl Ik heb op eigen initiatief deze afspraak gemaakt na googlen. Heb echter op deze site gelezen dat Mw Velleman van teckelclub ook regelmatig hiernaar toe doorstuurd. Ik heb goede hoop maar mijn reisje zwitserland volgende week gaat niet door. Ik zou voor geen goud mijn hond zo achter willen laten. ik hou jullie op de hoogte hoe het morgen afloopt bij deze orhtoman. arts.
ciel
Vaste gebruiker

Het is een acute zeer ernstige HNP. Uitval volledig aan de rechterzijde en deels links. Operatie is het advies!
Echt heel erg K** te. Hij ligt nu in ieder geval bij te komen van drie dierenartsen bezoeken in korte tijd.
Gr Cecile
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Dat was wel het laatste wat je wilde horen. :ugh:
Ben er even over gaan lezen en het komt mij over dat het na een operatie
weer behoorlijk goed kan komen.

Sterkte :roos:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat is rot.
Was het op de foto's goed te zien?

Sterkte :roos:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ciel
Vaste gebruiker

Ik ben vanochtend direct na het bezoek aan dr Aharon doorgegaan voor MRI in Antwerpen. Erg beschadigd al en hij is meteen daarna geopereerd. Alles is goed gegaan en hij ligt nu bij te komen in een couveuse. Prijskaartje 2800 euro als er tenminste geen complicaties zijn en dan nog een lange weg te gaan wb revalidatie. Maar toen ik even naar de balie werd geroepen kwam hij razendsnel achter mij aan met alle kracht uit zijn voorpootjes en achterlijfje achter zich aan slepend. gaat je door merg en been! Ik ben niet verzekerd, maar ik vond dat ik geen andere keuze had.gelukkig heb ik hier en daar kunnen lenen.
Ik heb rondgekeken op internet voor een zwembadje en dan ga ik in mijn achtertuintje met hem aan de slag zodra het kan.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh wat een heftige dagen zullen dat geweest zijn..Ik hoop dat hij snel hersteld en weer de oude wordt.. heel veel beterschap ...
Afbeelding
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel

Ongelezen bericht door Daniela »

Wat erg :( Gelukkig kon hij al snel geholpen worden. Hopelijk is hij snel weer de oude. Sterkte :roos:
Afbeelding
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik wil je sterkte wensen.
Afbeelding
Ariane
Erelid

Ongelezen bericht door Ariane »

Vreselijk :(
Ik heb het ook meegemaakt, maar mijn teckel kon niet meer geopereerd worden en moest ik laten inslapen.
Het is erg snel gegaan, binnen 12 uur....
Heel veel sterkte en ik duim dat hij gauw weer helemaal opgeknapt is :ok: :ok:
Hoe oud is Pip?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
ciel
Vaste gebruiker

Pip is 6 jaar oud. Hij is sinds maandag weer thuis en begint weer helemaal de vrolijke zelve te worden. Hij ligt wel steeds in de bench en tot volgende week donderdag heeft verplichte rust. Gelukkig poept en plast hij volledig zelfstandig, maar wel in zo'n loopbroekje want zijn achterkant is nog steeds krachteloos. In het begin was dat loopbroekje aantrekken een crime. Hij wilde absoluut niet. Na een aantal dagen begreep hij dat het hem ondersteunde bij het plassen en nu meldt hij zich zelf en kan ik hem heel gemakkelijk het ding omdoen. Grappig gezicht wel! Ondertussen krijgt hij alweer mannenpraatjes en verdeelt zijn plasjes na uitvoerig snuffelen weer over meerdere plekjes.
Ik heb goede hoop dat het in orde komt. Zwembadje bij de blokker is besteld en vanaf volgende week kunnen we beginnen met oefenen.
gr Cecile
ciel
Vaste gebruiker

@ Ariane wat naar zeg dat het bij jullie uitzichtloos was. Ik moet er niet aan denken en ik hoop dan ook dat Pip nog heel wat jaartjes meegaat.
Gr
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”