Magic walst ze gewoon omver, omdat hij zo op mij gericht is en het goed wil doen (en hij snapt dus niet dat bovenop de pionnen liggen niet de bedoeling is

Moderator: moderatorteam
Als je je hond laat zitten .................... zelf naar het vak loopt en daar het commando geeft ("plaats" of "vak") en haar beloont als ze ligt ........... vervolgens haar mee neemt buiten het vak en meteen met het zelfde commando stuurt ............ achter haar aanloopt en meteen beloont ...................... en dan de afstanden gaan vergroten ............ en je vervolgens niet meer mee loopt.joyce83 schreef:Het naar plaats gaan met de riem was bij ons makkelijk aan te leren. Eerst op korte afstand, snoepje tussen de riem en dan commando plaats. Dit steeds verder uitbouwen. Echter nu we het zonder riem moeten doen lukt het niet... Thuis lukt het door er steeds wat lekkers in te leggen en stormt ze van alle kanten naar het vak als ik het commando geef. Echter op de cursus snapt ze het nog niet, als ik haar laat zitten en dan zelf naar het vak ga of echt vooraf samen met haar iets in het vak leg snapt ze het wel. Maar zonder eerst iets neerleggen (of net doen alsof) lukt nog niet. Hoe bouwen jullie de riem dan af?