Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jeuk! Kan je een biopt ofzo laten afnemen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Jeuk! Kan je een biopt ofzo laten afnemen?

Ongelezen bericht door iones »

Het lijkt meer op eczeem zoals jij het omschrijft.
Een afkrabsel zou wel genomen kunnen worden voor onder de microscoop, en dat kan best zonder verdoving. Maar ik denk toch dat het eczeem is. En dat is weer een reactie op iets. Het is een handeling van niets, kan niet duur zijn zo'n onderzoek.

Ik vraag me af of jouw hond een voedselallergie heeft, ook al uit zich in mei tot september.
Veel honden en katten hebben tegenwoordig allergieen ja. Misschien kan jouw hond wel niet tegen het teveel aan granen in zijn voer of zo? Of geef je hem al speciaal voer?

Mijn pony heeft zomereczeem en dat komt tegenwoordig ook HEEL veel voor. En dit speelt van maart tot oktober, want dan zijn de knutten er weer. Dat zijn van die klotemugjes die steken en waar zo'n pony dus allergisch voor is. Diezelfde mugjes brengen ook blauwtong met zich mee bij geiten en koeien. Ik zou willen dat ze uitgeroeid konden worden.
Zomereczeem bij paarden bevindt zich alleen op manen, staart en vaak ook op de rug.
Ik vraag me af of jouw hond ook gestoken wordt door iets waar hij niet tegen kan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ja een afkrabsel kan zo af worden genomen en onder de microscoop bekeken worden. Dan heb je meteen duidelijkheid of je niet toevallig met mijten of schimmels te maken hebt. Ik heb er ook een rondlopen waarmee ik aardig aan het tobben ben. Persoonlijk zou ik niet teveel wassen met allerlei medicinale shampoo's. De huid moet ook wat rust krijgen. Wat hier tegen de jeuk goed geholpen heeft is Silitch van Silverlinde (kan je online bestellen). Overleg eens met je dierenarts of Atopica (antihistamine) iets voor je hond is. En goed vlooien bestrijden. Sterkte.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik schreef ook dat je dat zou kunnen overleggen met je da. Je zou in overleg kunnen proberen of het aanslaat. Dit is ook niks en jeuk is verschrikkelijk :(: De bijwerkingen van prednison ook trouwens.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”