Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
o jee schreef:
Waar baseer je dat eigenlijk op dat 2 pups dit geval 2 teefjes uit 1 nest bij elkaar kunnen?
O, dat is helemaal een recept voor ellende!
Nou veel sterkte alvast, hopelijk vallen de da rekeningen mee. Je weet overduidelijk niet waar je aan begint.
Waarom ging het wel goed dan bij de pups van mijn tante?Die waren uit 1 en dezelfde nest 2 vrouwtjes?Leg me dat eens even uit?
Daarnaast zou ik zelf nooit 1 teef en 1 reu uit het zelfde nest nemen ivm inteelt!!
Hahahaha, dus broers en zussen in een gezin kan ook niet ivm inteelt ?
o jee schreef:
Waar baseer je dat eigenlijk op dat 2 pups dit geval 2 teefjes uit 1 nest bij elkaar kunnen?
Nou veel sterkte alvast, hopelijk vallen de da rekeningen mee. Je weet overduidelijk niet waar je aan begint.
Waarom ging het wel goed dan bij de pups van mijn tante?Die waren uit 1 en dezelfde nest 2 vrouwtjes?Leg me dat eens even uit?
Daarnaast zou ik zelf nooit 1 teef en 1 reu uit het zelfde nest nemen ivm inteelt!!
Niet als je hem niet gecastreerd heb nee,lijkt me niet handig jouw wel?
o jee schreef:
Je hebt er echt geen kaas van gegeten, dat is wel duidelijk. Soms heb je geluk (zoals je tante), meestal heb je pech en gebeurt gewoon datgene wat je kunt verwachten.
Wie zegt dat je met nestbroer en zus moet gaan fokken? Oja (of beter gezegd o jee) er moet dus ook al gefokt worden met je honden van dubieuze afkomst. Goed bezig!
dogo4ever schreef:
Omdat je 2 pups moet gaan opvoeden en dat is niet niks.
Maar veel plezier met je 2 puppen
en zij weet er alles van o jee!
Jazeker. Ik denk alleen dat ik een soort van schijt mazzel heb gehad met het koppeltje hier. Broer en zus, beiden een totaal ander karakter die in het nest al naar elkaar toe trokken. Die dingen samen doen waar menig stafford eigenaar de griebels van krijgt omdat dat eigenlijk altijd fout gaat bij Staffs.
Maar ik kan me ook nog heel goed herinneren dat ze bijvoorbeeld allebei een ander plas/poep ritme hadden. Ik kon beter op straat overnachten want was ik net binnen, kon ik weer omdat de ander nu moest en niet toen ik buiten liep en die ene wel wat deed.
Dank je voor het bevestigen dat het wel degelijk kan 2 pups uit 1 nest!!
Lees wat je wil lezen. Dit was een voorbeeld. Moet ik je ook nog gaan vertellen dat ze elkaar versterken in de streken die ze uit halen? Dat je echt flink wat met de pups apart moet doen omdat je anders een koppel in huis hebt waar je als baas niet meer tussen komt?
Ik las al ergens iets over inteelt als je broer en zus neemt uit 1 nest. Echt de uitspraak van de eeuw.
Jij hebt je keuze al gemaakt. Al voor dat je dit topic opende maar je wilde het graag bevestigd krijgen en dat lukt dus niet. Nogmaals veel plezier met je 2 puppen.
o jee schreef:
Ivm inteelt, daar ben je zelf toch altijd nog bij.....
sirene schreef:
Niet als je hem niet gecastreerd heb nee,lijkt me niet handig jouw wel?
nog zo'n pareltje.
héérlijk!
Ik ben er helemaal uit. Ik zou gelijk een pup gaan halen, dan snel door naar de dierenarts, kunnen ze daar niet alleen het paspoort checken en informatie over andere klanten geven, maar ook gelijk even de pup wassen zodat de stank eraf is en dan gelijk door naar de operatietafel, balletjes eraf en dan kunnen ze nog lang en gelukkig leven.
xAmberx schreef:De vriendin van mijn oud huisgenoot had ook twee puppies uit hetzelfde nest, ging ook prima hoor, zo goed, 8 maanden later lag daar een puppy.
Je hebt een pup gekocht bij iemand die slecht voor zijn dieren zorgt, ik had me persoonlijk omgedraaid bij een slecht gevoel, maar kan ook heus wel begrijpen dat niet iedereen dat kan en wil. Je hebt jouw pup gered, maar houd het daar nou gewoon bij, laat hem gewoon zelf een plek voor die puppen zoeken en bemoei je niet meer met die kerel. Wees blij met jouw eigen pup, wees blij dat het een gezond dier is, en probeer niet de wereld te redden op deze manier. Dat kan niet, bovendien ligt er over een half jaar waarschijnlijk gewoon weer een nieuw nestje als jij deze twee ophaalt en gaat hij lekker door met goed geld verdienen aan mensen die de puppies zielig vinden.
dan moet je ook maar geen teef en een rue nemen lijkt me logisch!!
Nouja sorry, ik schatte je intelligentie gewoon op ongeveer hetzelfde niveau als dat van haar, dus ik dacht, ik zeg het maar even.
Tiny schreef:Ik denk dat jij een te grote waarde aan het paspoort hecht, mij zeg de conditie van een hond meer over de gezondheid dan zo'n boekje.
Ik hecht een grote waarde aan de gezondheid van de pup dat vind ik namelijk belangrijker dan een fokker..en een paspoort is ook belangrijk!!
Echt???
Wat een domheid!
Een goede fokker doet er alles aan om zo gezond mogelijke pups te fokken. Een slechte fokker doet dat niet. Jij hebt je hond van een slechte fokker vandaan dus de kans op ziektes, erfelijke gebreken is vele malen groter.
Wist je dat het verboden in NL is om een pup met 5 weken op te halen bij de fokker? Vast niet.
Tiny schreef:Ik denk dat jij een te grote waarde aan het paspoort hecht, mij zeg de conditie van een hond meer over de gezondheid dan zo'n boekje.
Ik hecht een grote waarde aan de gezondheid van de pup dat vind ik namelijk belangrijker dan een fokker..en een paspoort is ook belangrijk!!
Welnee een paspoort stelt niets voor, je kunt alleen de entingen terug halen er staat niets in over de gehele gezondheid waarin je hond is. Bij een broodfokker dan bij een echte fokker weet ik niet wat zij voor onderzoeken vermelden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Echt???
Wat een domheid!
Een goede fokker doet er alles aan om zo gezond mogelijke pups te fokken. Een slechte fokker doet dat niet. Jij hebt je hond van een slechte fokker vandaan dus de kans op ziektes, erfelijke gebreken is vele malen groter.
Wist je dat het verboden in NL is om een pup met 5 weken op te halen bij de fokker? Vast niet.
ze zei: 5 weken geleden toen hij 7 weken was, hij is nu 12 weken
o jee schreef:
Je hebt er echt geen kaas van gegeten, dat is wel duidelijk. Soms heb je geluk (zoals je tante), meestal heb je pech en gebeurt gewoon datgene wat je kunt verwachten.
Wie zegt dat je met nestbroer en zus moet gaan fokken? Oja (of beter gezegd o jee) er moet dus ook al gefokt worden met je honden van dubieuze afkomst. Goed bezig!
Ik heb helemaal niet gezegt dat je moet gaan fokken met een nestbroer en zus,het enige wat ik zeg casteerd de rue !!
En ik heb helemaal niet gezegt dat er gefokt gaat worden hoe kom je daar nou weer bij?
Je verzint nu echt dingen die ik niet gezegt heb..