Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mishandeling? Ben geschrokken!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Mishandeling? Ben geschrokken!

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lin-C schreef:
bouvierpoedel schreef:
Lin-C schreef:Zoals ik al zei; als een ander dit aan mij had verteld had ik het waarschijnlijk niet heel schokkend gevonden.
Nu was ik er zelf bij en het gaat echt om wat ik gezien heb. En nee, dat andere hondje was niet zwaarder ofzo. Het Husseltje was duidelijk lichter en kleiner dan de Maltezer (die erg dik was trouwens).

Misschien was het inderdaad eenmalig en een 'ongelukje' maar als ik Semmy per ongeluk door de lucht zou trekken (en een slinger door de lucht zou geven) zou ik daar zelf ook van schrikken en niet doorlopen alsof er niets aan de hand is. En als een voorbijganger op mij zou reageren zou ik die persoon ook niet negeren, voor al niet als het echt per ongeluk gaat. Maar dat ben ik.... :19:
Tuurlijk ben jij gelukkig jij.
Hier heeft er ook wel eens 1 vliegles gehad hoor.
Je doet alsof dat beest vermoord werd.
Beter een lkeer op je sodemieter dan met je pens onder de wagen of fiets moet je maar denken.
Denk je nu echt dat de dierenpolitie/bescherming daar met loeiende sirenes voor uit karren.?

Kom jij er nou ook nog als een spuit 11 achteraan? Ik heb toch al gezegd dat ik zelf ook wel snap dat er niks mee gedaan moet en kan worden maar het gewoon een rot gezicht was. Ík heb het gezien. Het ging om de hele reactie van het hondje op die jongen, als die niet zo schijterig had gereageerd had ik niet eens omgekeken. Ik doe niet alsof dat beest vermoord werd, dat maak jij ervan. Blijkbaar heb jij mijn latere reacties niet meer gelezen. ik geef mijn hond ook wel eens op zijn sodemieter maar daarbij hoeft hij niet DOOR de lucht van de ene naar de andere kant geslingerd te worden hoor, dat kan prima op een andere manier. Voor de rest kan het me nog minder dan niks interesseren wat jullie ervan vinden en/of anders interpreteren. Sorry. Ik was erbij, jullie niet. En ik ben echt geen teer zieltje die allus maar sielug vindt.
Dat is altijd met straffen dat wanneer een ander straft het altijd erger
lijkt als dat je het zelf doet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MissZoef »

bouvierpoedel schreef:
Lin-C schreef:
bouvierpoedel schreef:
Lin-C schreef:Zoals ik al zei; als een ander dit aan mij had verteld had ik het waarschijnlijk niet heel schokkend gevonden.
Nu was ik er zelf bij en het gaat echt om wat ik gezien heb. En nee, dat andere hondje was niet zwaarder ofzo. Het Husseltje was duidelijk lichter en kleiner dan de Maltezer (die erg dik was trouwens).

Misschien was het inderdaad eenmalig en een 'ongelukje' maar als ik Semmy per ongeluk door de lucht zou trekken (en een slinger door de lucht zou geven) zou ik daar zelf ook van schrikken en niet doorlopen alsof er niets aan de hand is. En als een voorbijganger op mij zou reageren zou ik die persoon ook niet negeren, voor al niet als het echt per ongeluk gaat. Maar dat ben ik.... :19:
Tuurlijk ben jij gelukkig jij.
Beter een lkeer op je sodemieter dan met je pens onder de wagen of fiets moet je maar denken.
Denk je nu echt dat de dierenpolitie/bescherming daar met loeiende sirenes voor uit karren.?

Kom jij er nou ook nog als een spuit 11 achteraan? Ik heb toch al gezegd dat ik zelf ook wel snap dat er niks mee gedaan moet en kan worden maar het gewoon een rot gezicht was. Ík heb het gezien. Het ging om de hele reactie van het hondje op die jongen, als die niet zo schijterig had gereageerd had ik niet eens omgekeken. Ik doe niet alsof dat beest vermoord werd, dat maak jij ervan. Blijkbaar heb jij mijn latere reacties niet meer gelezen. ik geef mijn hond ook wel eens op zijn sodemieter maar daarbij hoeft hij niet DOOR de lucht van de ene naar de andere kant geslingerd te worden hoor, dat kan prima op een andere manier. Voor de rest kan het me nog minder dan niks interesseren wat jullie ervan vinden en/of anders interpreteren. Sorry. Ik was erbij, jullie niet. En ik ben echt geen teer zieltje die allus maar sielug vindt.
daar ben ik het op zich wel mee eens, maar door de lucht vliegen vind ik nou niet echt heel normaal.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

MissZoef schreef:
bouvierpoedel schreef:
Lin-C schreef:
bouvierpoedel schreef: Tuurlijk ben jij gelukkig jij.

daar ben ik het op zich wel mee eens, maar door de lucht vliegen vind ik nou niet echt heel normaal.
Soms dan kan je beoordelings vermogen wel eens iets erger registreren dan het werkelijk is. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

BP, ik ben het best met je eens hoor. Maar je zegt het zelf al; het kan wel eens erger lijken. Dit kwam op mij best heftig over, dan snap jij toch ook dat ik daar dus van kan schrikken? Ik zie niet dagelijks hondjes door de lucht geslingerd worden. Vandaar.
o jee
Actief

Ongelezen bericht door o jee »

Lin-C schreef:Ik fietste net vanaf mijn werk naar huis, dan fiets is door een soort park. Veel mensen lopen daar met hun honden (op het fietspad) langs het gras.

Zo ook een jongen met een Maltezer en een Hussel. Hij liep aan de andere kant van het fietspad en tijdens het passeren wilde het Maltezertje een stukje over het fietspad lopen. De jongen stond toen stil, het hondje keek al heel bang, met staart tussen de pootjes omhoog naar de jongen. Ik zag dat en keek de achterom (puur door de reactie van die jongen en van het hondje). Ik zie de jongen het hondje in de lucht hijsen en door de lucht naar de andere kant 'gooien'. In het gras. Ik ben meteen gestopt en riep: 'Wat doe JIJ nou, mafketel?!'. De jongen keek niet op of om en liep door. Ik was met stomheid geslagen en stond echt te trillen, uit woede en van de schrik.

Moet ik hier iets mee? Kan je hier überhaupt wat mee? Mijn idee is dat dit soort dingen vaak niet erg serieus genomen worden door politie o.i.d.

Ik zie de hondjes vaker lopen, nu weet ik niet of dat altijd met dezelfde jongen is. Ik let meestal op de hondjes ipv de baasjes. :oeps:
Als je hem weer ziet kan je het beste het vastleggen dan heb je in iedere geval iets om over te dragen!!
Daarnaast achtervolgen om zo er achter te komen waar die woont!!
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”