Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schrok me net lam
Moderator: moderatorteam
- *tweety*
- Zeer actief
schrok me net lam
Yvar is al bijna een week aan de diarree,
Begon vorige week donderdag met waterdunne poep, de dag erna was de poep weer gewoon en zaterdag weer waterdun en zondag weer gewoon.
Sinds maandag is het al waterdun.
Kipfilet gekookt en rijst,
Arme beest moet er snachts ook steeds uit en jankt dan zo zielug.
Dacht laat ik toch maar even de dierenarts bellen, kon vanmiddag om half 5 komen na mijn werk.
Poep meegenomen en waarschijnlijk toch wel iets vanuit de dikke darm gezien zn slijmerige poep.
Hij kreeg een prik tegen de diarree en verder heb ik ook ontwormingstabletten meegekregen.
Kom ik thuis schrik ik me lam, heel raar ademen en ineens hele grote pupillen, raar met zijn tong doen.
Dacht die krijgt een allergische reactie op die spuit.
Zag gelijk weer visioenen voor me van Kyra die het zo benauwd had door hartproblemen en uiteindelijk gestikt is.
Toch maar even bellen met de assistente en uitgelegd wat er aan de hand was.
Ze ging het nog even met de Dierenarts overleggen, assistente bood haar excuus aan omdat de dierenarts en ook de assistente
vergeten was te vertellen dat hij van die spuit een droge mond kon krijgen en vergrote pupillen en dat hij dat ook kan krijgen van de pillen die ik meegekregen heb.
Ze heten iets van frini huppeldepup (heb het doosje beneden liggen zit hier boven) Yvar zit beneden bij mijn vader.
Als iemand dit kent?
Nu wil hij ook nog niet drinken, en hij heeft inderdaad een hele droge mond, heb nl even in zijn bek gekeken en zn tong ziet wat wittig omdat hij zo droog is.
Gelukkig ken ik deze dierenpraktijk goed en zijn ze daar altijd deskundig, maar de schrik zat er even goed in.
Begon vorige week donderdag met waterdunne poep, de dag erna was de poep weer gewoon en zaterdag weer waterdun en zondag weer gewoon.
Sinds maandag is het al waterdun.
Kipfilet gekookt en rijst,
Arme beest moet er snachts ook steeds uit en jankt dan zo zielug.
Dacht laat ik toch maar even de dierenarts bellen, kon vanmiddag om half 5 komen na mijn werk.
Poep meegenomen en waarschijnlijk toch wel iets vanuit de dikke darm gezien zn slijmerige poep.
Hij kreeg een prik tegen de diarree en verder heb ik ook ontwormingstabletten meegekregen.
Kom ik thuis schrik ik me lam, heel raar ademen en ineens hele grote pupillen, raar met zijn tong doen.
Dacht die krijgt een allergische reactie op die spuit.
Zag gelijk weer visioenen voor me van Kyra die het zo benauwd had door hartproblemen en uiteindelijk gestikt is.
Toch maar even bellen met de assistente en uitgelegd wat er aan de hand was.
Ze ging het nog even met de Dierenarts overleggen, assistente bood haar excuus aan omdat de dierenarts en ook de assistente
vergeten was te vertellen dat hij van die spuit een droge mond kon krijgen en vergrote pupillen en dat hij dat ook kan krijgen van de pillen die ik meegekregen heb.
Ze heten iets van frini huppeldepup (heb het doosje beneden liggen zit hier boven) Yvar zit beneden bij mijn vader.
Als iemand dit kent?
Nu wil hij ook nog niet drinken, en hij heeft inderdaad een hele droge mond, heb nl even in zijn bek gekeken en zn tong ziet wat wittig omdat hij zo droog is.
Gelukkig ken ik deze dierenpraktijk goed en zijn ze daar altijd deskundig, maar de schrik zat er even goed in.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
&nicole
- Zeer actief
Re: schrok me net lam
zo dan, dat snap ik
ik hoop dat Yvar zich snel weer beter voelt
ik hoop dat Yvar zich snel weer beter voelt
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Finidiar?
Hier hebben ze het ook wel eens gekregen, maar nooit reacties gehad. Ook niet erbij verteld door DA trouwens.
Ik zou het afwachten, maar als er op iedere pil zo gereageerd wordt zou ik stoppen denk ik met het geven ervan.
Hier hebben ze het ook wel eens gekregen, maar nooit reacties gehad. Ook niet erbij verteld door DA trouwens.
Ik zou het afwachten, maar als er op iedere pil zo gereageerd wordt zou ik stoppen denk ik met het geven ervan.
- *tweety*
- Zeer actief
Heb net even gekeken en het middel heet prifinial. hij heeft nu eerst een injectie gekregen en ik mag morgen pas starten met de tabletten, maar als hij van die tabletten morgenochtend ook zo gek gaat doen dan geef ik ze morgenavond echt niet meer.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Aragorn
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): engelse bulldog, amerikaanse bulldog en amstaff
- Aantal honden: 4
Hier 3 van de 5 hevige diaree gehad. Ik geef dan eerst kugest tabletten en vervang de laatste maaltijd door brinta (met water) en banaan.
Na 2 dagen was er verbetering en nu na een week is alles weer gewoon.
Alleen als er bloed bij de diaree/ontlasting zit ga ik naar de DA, maar dat is persoonlijk, ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt.
Na 2 dagen was er verbetering en nu na een week is alles weer gewoon.
Alleen als er bloed bij de diaree/ontlasting zit ga ik naar de DA, maar dat is persoonlijk, ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt.
Groetjes Janny
Pootjes van: Gimli, Arwen, Eowyn en Elessar
R.I.P Pebbles ?-?- 2003 / 13-11-2012
R.I.P. Aragorn 28-01-2007 / 22-02-2011
R.I.P. Elmo 03-12-2009 / 18-06-2011
Al zo'n tijd er niet meer maar nog steeds erbij: Cheetah, Anoes, Tessa, Tommy, Daytona en Jesper
Pootjes van: Gimli, Arwen, Eowyn en Elessar
R.I.P Pebbles ?-?- 2003 / 13-11-2012
R.I.P. Aragorn 28-01-2007 / 22-02-2011
R.I.P. Elmo 03-12-2009 / 18-06-2011
Al zo'n tijd er niet meer maar nog steeds erbij: Cheetah, Anoes, Tessa, Tommy, Daytona en Jesper
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Zo dan schrik je flink!
Als de diarrhee aan blijft houden zou ik toch eens laten controleren op Giardia;dat kan met de snaptest.
Als de diarrhee aan blijft houden zou ik toch eens laten controleren op Giardia;dat kan met de snaptest.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- *tweety*
- Zeer actief
Ik had ook wat poep in een potje meegenomen om te testen op giardia, dat vond ze niet nodig (er zat ook een spoortje bloed in)
Maar als het niet overgaat dat breng ik alsnog wat ontlasting langs
Hij heeft gelukkig geen gekke reactie mee gehad van de tabletten, ik denk dat het door de injectie ineens in zijn bloed kwam
en dat die droge mond en grote pupillen ineens ontstond en met pillen gaat het naar mijn idee veel geleidelijker.
Hij heeft nog wel wat dunne poep maar hoeft niet elk half uur meer eruit en de krampen zijn gelukkig ook minder.
Maar als het niet overgaat dat breng ik alsnog wat ontlasting langs
Hij heeft gelukkig geen gekke reactie mee gehad van de tabletten, ik denk dat het door de injectie ineens in zijn bloed kwam
en dat die droge mond en grote pupillen ineens ontstond en met pillen gaat het naar mijn idee veel geleidelijker.
Hij heeft nog wel wat dunne poep maar hoeft niet elk half uur meer eruit en de krampen zijn gelukkig ook minder.

- *tweety*
- Zeer actief
De diarree wil nog niet echt minder worden.
Hij heeft nog tot morgen tabletten, als het maandag niet beter is dan maar weer ontlasting opvangen en moeten ze
toch maar controleren op giardia.
Hij hoeft niet meer om het half uur te poepen en geeft ook geen krampjes meer aan, maar het zou nu toch wat minder
moeten worden lijkt mij.
Verder krijgt hij nog steeds rijst met gekookte kipfilet, durf nog geen carnibest te geven wat hij normaal altijd krijgt.
Verder heb ik ook panacuur ontwormingstabletten die hij vandaag voor het laatst moet krijgen, weet niet of hij daardoor ook
dunnen ontlasting van kan krijgen?
Hij heeft nog tot morgen tabletten, als het maandag niet beter is dan maar weer ontlasting opvangen en moeten ze
Hij hoeft niet meer om het half uur te poepen en geeft ook geen krampjes meer aan, maar het zou nu toch wat minder
moeten worden lijkt mij.
Verder krijgt hij nog steeds rijst met gekookte kipfilet, durf nog geen carnibest te geven wat hij normaal altijd krijgt.
Verder heb ik ook panacuur ontwormingstabletten die hij vandaag voor het laatst moet krijgen, weet niet of hij daardoor ook

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
*tweety* schreef:De diarree wil nog niet echt minder worden.
moeten worden lijkt mij.
Het duurt nu wel lang ja.
Panacur werkt ook tegen Giardia dus het lijkt me niet dat hij dat heeft.Heb je één of twee kuren gegeven?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- *tweety*
- Zeer actief
Ik heb 2 kuren gegeven.
Bah hoop niet dat er iets engs is ofzo, hij is verder goed levendig, niet ziekjes,
Maandag toch maar weer naar de DA
Heb ook de panacur gegeven en ook die prifinial tabl tegen de diarree, maar die helpen dus niet.
Dus er zal wel wat anders aan de hand zijn.
Hij heeft ook geen koorts
Bah hoop niet dat er iets engs is ofzo, hij is verder goed levendig, niet ziekjes,
Maandag toch maar weer naar de DA
Heb ook de panacur gegeven en ook die prifinial tabl tegen de diarree, maar die helpen dus niet.
Dus er zal wel wat anders aan de hand zijn.
Hij heeft ook geen koorts

-
Simone
- Zeer actief
Wat kan je je dan zorgen maken he?
- *tweety*
- Zeer actief
Ja bah, mannetje is ook al weer 9,
Nou ja maandag maar weer naar de dierenarts, ben diep in mijn hart best wel bang ja, je hoort tegenwoordig zoveel enge dingen
Nou ja maandag maar weer naar de dierenarts, ben diep in mijn hart best wel bang ja, je hoort tegenwoordig zoveel enge dingen