Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teken middelen.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Re: Teken middelen.

Ongelezen bericht door Ennath »

ranetje schreef:Dat teekje op je eigen rug Ennath ................ kan je dat niet door iemand anders laten verwijderen?

Mijn honden hebben al jaren scalibor om.
Zowel in heftig tekengebied in Frankrijk als hier in Nederland is er geen teek meer bij ze te vinden.
gedurende de hele tijd dat ze die band om hebben.
En dat is hier van eind maart tot eind oktober.

Zodra ik teken vind, meestal ergens in maart, gaat de nieuwe band om.
En dan zijn ze binnen twee weken tekenvrij. :ok:
O die Scalibor band is het beste wat ik ken, maar echt niet voldoende voor twee langharige stevige vachten van constant door hoog gras ploegende honden. Na een week of wat wordt de werking toch echt minder.

Teekje: ik ben bang dat ik even moet wachten totdat partner terug is uit Finland, mijn zonen wensen zo'n vies beest niet aan te raken (en hun moeders blote rug ook niet, ik weet niet waar ik het aan verdiend heb. Ik heb ze nog wel zo "vrij" opgevoed) Het zullen de pubergenen wel zijn waar ze last van hebben. :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ennath schreef:
ranetje schreef:Dat teekje op je eigen rug Ennath ................ kan je dat niet door iemand anders laten verwijderen?

Zowel in heftig tekengebied in Frankrijk als hier in Nederland is er geen teek meer bij ze te vinden.

O die Scalibor band is het beste wat ik ken, maar echt niet voldoende voor twee langharige stevige vachten van constant door hoog gras ploegende honden. Na een week of wat wordt de werking toch echt minder.

Teekje: ik ben bang dat ik even moet wachten totdat partner terug is uit Finland, mijn zonen wensen zo'n vies beest niet aan te raken (en hun moeders blote rug ook niet, ik weet niet waar ik het aan verdiend heb. Ik heb ze nog wel zo "vrij" opgevoed) Het zullen de pubergenen wel zijn waar ze last van hebben. :wink:
:mrgreen:
De huisarts een optie? :idea:
Kan een dreigement met ziek worden van moeders, die kinders van je niet overhalen om die teek weg te halen? :wink:

Ik heb ruigharige honden met een dikke vacht (Rana in ieder geval).
Is dat zo veel minder moeilijk dan een langharige vacht?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ennath
Zeer actief

ranetje schreef:
Ennath schreef:

:mrgreen:
De huisarts een optie? :idea:
Kan een dreigement met ziek worden van moeders, die kinders van je niet overhalen om die teek weg te halen? :wink:

Ik heb ruigharige honden met een dikke vacht (Rana in ieder geval).
Is dat zo veel minder moeilijk dan een langharige vacht?
De huisarts ziet me aankomen, die was al boos dat ik een kind met een Patella Luxatie meenam naar het ziekenhuis (dat HAD ik niet eens gedaan, dat was de school) hoe ik het me in mijn hoofd haalde :eek:
Je moet ook niet het hart hebben om met zoiets als een wratje of bubbeltje langs te komen, daar zijn artsen niet voor :schrik:

Ik vind een ruigharige vacht minder dik en ondoordringbaar als de dubbele laag met veel wol van vooral Komo (NewFoundlander) Iara heeft een vacht die op het hoogtepunt van "ontplof" niet om door te komen zo dik is. Maar gelukkig zit hij bijna los, en daarna heeft ze een minder bewerkelijke sluikharige vacht.
Magdalena
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cairnterrier& Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magdalena »

En er zit een teekje op MIJN rug waar ik niet bij kan. :evil:[/quote]

:O:
Groetjes van Magda

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Ennath
Zeer actief

Magdalena schreef:En er zit een teekje op MIJN rug waar ik niet bij kan. :evil:
:O:[/quote]
Dat is niet de eerste teek hoor, komt wel vaker voor.
Maar deze zit zo lullig dat ik hem net kan aanraken maar niet verwijderen EN teken verwijderende partner zit in Finland.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ennath schreef: De huisarts ziet me aankomen, die was al boos dat ik een kind met een Patella Luxatie meenam naar het ziekenhuis (dat HAD ik niet eens gedaan, dat was de school) hoe ik het me in mijn hoofd haalde :eek:
Je moet ook niet het hart hebben om met zoiets als een wratje of bubbeltje langs te komen, daar zijn artsen niet voor :schrik:
:eek:
Is een andere huisarts een optie?
Goeie genade, als het enigszins kan zou ik bij zo'n type weg wezen.

Wat die honden van jou betreft .....
Ik kan me zo voorstellen dat geen enkel bestrijdingsmiddel daar tegen is opgewassen :tongue: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ennath schreef:
Magdalena schreef:En er zit een teekje op MIJN rug waar ik niet bij kan. :evil:
:O:
Dat is niet de eerste teek hoor, komt wel vaker voor.
Maar deze zit zo lullig dat ik hem net kan aanraken maar niet verwijderen EN teken verwijderende partner zit in Finland.[/quote]

die zou ik idd toch maar wel laten verwijderen, lyme zit je echt niet op te wachten en het wordt vaak ook nog eens slecht herkend door artsen. Voor jouw honden zou je defendog spray kunnen overwegen, werkt heel goed tegen teken en omdat je de hele vacht ermee behandeld, zou het wel eens beter kunnen werken dan een band.

@judith: fijn dat die band goed helpt, ik wilde nog advantix voorstellen, is hetzelfde als advantage, maar met een bestanddeel extra tegen teken.
Ennath
Zeer actief

Jion schreef:Een buurvrouw of vriendin die hem even kan verwijderen? Of even een zoon aan z'n oren trekken? :boos:
Na 24 uur is er kans op Lyme. Dat risico wil je toch niet nemen?
Joh, hij zit er waarschijnlijk vanaf zaterdag of zondag in en ik heb hem gisteren avond ontdekt bij het douchen
Die 24 uur zijn al ruim om niet te zeggen zeer ruim voorbij
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ennath schreef:
Jion schreef:Een buurvrouw of vriendin die hem even kan verwijderen? Of even een zoon aan z'n oren trekken? :boos:
Na 24 uur is er kans op Lyme. Dat risico wil je toch niet nemen?
Joh, hij zit er waarschijnlijk vanaf zaterdag of zondag in en ik heb hem gisteren avond ontdekt bij het douchen
Die 24 uur zijn al ruim om niet te zeggen zeer ruim voorbij
Dan maar in je agenda noteren wanneer en waar, de incubatietijd van Lyme kan oplopen tot enkele maanden.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Hoe walgelijk Ennath. Maar troost je het kan erger. Ooit tijdens een practicum ruwvoer kon ik op dag 1 ongeveer 40 en op dag 2 zelfs ruim 50 teken van mijn lijf plukken. Gelukkig alleen op mijn benen en klasgenootjes genoeg om te helpen oogsten maar fijn was het niet.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”