Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prik gehad en toch ziek worden?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje
Aantal honden: 1

prik gehad en toch ziek worden?

Ongelezen bericht door mum »

Kan dat? Weet iemand daar meer over?

En weet iemand welke ziektes hier nog vaak voorkomen, ik weet dat parvo nog veel voorkomt maar hoe zit het met die andere ziektes?

Gisteren is de da langs geweest voor Buddha zijn grote cocktail, en toen we ff aan de koffie zaten zei de beste man dat Buddha nu de komende drie jaar beschermd is voor die ziektes, dus hoeft ie dan ook de komende drie jaar geen prik meer?

Sorry voor deze warrige post maar ik zie even door de bomen het bos niet meer..
life is good
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Re: prik gehad en toch ziek worden?

Ongelezen bericht door Ayronna »

Het ligt er maar net aan hoeveel "versies" er van een ziekte zijn. Neem de griep bij mensen- iedereen heeft het wel eens gehad, maar toch kun je het elk jaar weer krijgen doordat er een mutatie opgetreden is, waardoor het lichaam nét weer anders reageert en je weer ziek wordt. Neem aan dat dat bij honden net zo werkt.

Denk dat er in zijn vaccinatielijstje wel staat wanneer hij weer ingeent moet worden.. Er zijn verschillende soorten/merken vaccinaties.
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Een vaccinatie geeft sowieso geen garantie. Het kan zomaar dat je hond helemaal niet beschermd is, ook al is hij wel gevaccineerd.
mum
Zeer actief

Dat vroeg ik me dus ook af gister, maar de da was al op weg naar het volgende adres en ik wilde m niet storen bij zijn werk.
Maar zijn er ook ervaringen van mensen die hun hond nooit laten enten en die honden bleven allemaal gezond?
Ik heb mijn kat in de acht jaren dat ik haar heb nog nooit laten enten en ze is nog nooit ziek geweest, dat geeft mij toch wel te denken en ook de da zei gisteren iets over bedankt voor je donatie voor mijn vakantie.
life is good
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

hahahahah!
Afbeelding
mum
Zeer actief

Ik ben al lang blij dat ie aan huis komt en ik dus niet gedwongen in een volle wachtkamer hoef te zitten en de spuit was maar 30 euro, maar hij zei het bij het weggaan en het drong pas tot me door toen ie in zn auto stapte en wegreed maar ik moest ook wel even lachen toen hoor.
life is good
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Mensen die hun hond nooit laten enten en de hond niet ziek wordt, komt omdat het overgrote deel van de hondeneigenaren hun honden wèl laten enten. Als we dat met z'n allen niet meer doen, hele grote kans dat al die ziektes de kop weer gaan opsteken en zijn we weer bij het begin.

Ik dacht echter dat Weil wel ieder jaar gezet moest worden, maar waarom bel je de dierenarts niet even? Die weet precies wat het geënt heeft en de geldigheidsduur daarvan.
mum
Zeer actief

Heb ik idd ook vanmiddag gedaan, omdat ie dit jaar een grote heeft gehad is het nu de komende drie jaar een kleine cocktail
life is good
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

mum schreef:Heb ik idd ook vanmiddag gedaan, omdat ie dit jaar een grote heeft gehad is het nu de komende drie jaar een kleine cocktail
Sterker nog; je kunt, als de hond geent is met het "goede merk" volstaan met 2 x alleen Weil.
Het jaar erop dan weer de grote cocktail.

Het is wel een overweging om Weil eerder in het jaar te laten zetten; die entstof is gemiddeld maar 1/2 jaar echt actief/geldig en de meeste zwempartijtjes en uit-plas-drink mogelijkheden doen zich in het voorjaar en zomer voor. Dus, als je dat in april 2013 bijv. laat enten, dan is de hond beschermd "tot oktober" en dat is vaak in de praktijk beter.

Bespreek dat wel goed met je DA; soms enten ze toch maar de grote cocktail ;-(

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mum schreef:Heb ik idd ook vanmiddag gedaan, omdat ie dit jaar een grote heeft gehad is het nu de komende drie jaar een kleine cocktail
een kleine coctail? Hoeft volgend jaar en dat jaar erop alleen maar Weil te hebben... verder niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Ik zou dit eens doorlezen:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... l&start=30

Weil doe ik niet aan met met een allergie gevoelig ras als de stafford zou ik persoonlijk liever titeren dan iedere drie jaar inenten.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik ent Bo maar iets van 1x per 3 jaar, maar Weil elk jaar.
Toch heeft ze 2 jaar geleden waarschijnlijk Weil gehad.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Erwina
Zeer actief

Van weil zijn er ook meerdere varianten en er is niet eens bekend welke varianten het meest voorkomen.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Nee klopt Erwina..
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Erwina schreef:Van weil zijn er ook meerdere varianten en er is niet eens bekend welke varianten het meest voorkomen.
dat klopt maar aangezien ik honden heb die bijna elke dag zwemmen, meer uit sloten en waterplassen drinken dan uit hun eigen waterbak en ze geen last hebben van de enting laat ik ze er toch maar voor enten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Erwina
Zeer actief

Dat snap ik hoor. Was ook gericht op de reactie dat een hond toch ziek geworden was ondanks de vaccinatie ;-)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

En overleggen met de DA is ook maar heel subjectief. Zo ging ik een paar weken geleden met de Maltezer-pup van mijn moeder naar de plaatselijke DA (dat is nu eenmaal handig, mijn moeder heeft geen rijbewijs), het ding was 9 weken en moest de cocktail hebben maar direct werd er al in de pc genoteerd dat een week later kennelhoest geënt moest worden. Nou, dat dacht ik niet.

Dat mochten we uiteraard zelf beslissen, maar we moesten wel bedenken dat kennelhoest geen grapje was. Neuh, het is geen grap, maar een paar daagjes bleh overleeft de hond prima hoor. Heb mijn moeder op haar hart gedrukt dat ze die kennelhoest beslist niet moest doen, en ze heeft dat ook niet gedaan. Een hoestdrankje kopen bij de apotheek kunnen wij ook, en daar heeft puppenkind minder schade van (mócht ze kennelhoest krijgen) dan van zo'n griep-enting.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Neeltje schreef:Mensen die hun hond nooit laten enten en de hond niet ziek wordt, komt omdat het overgrote deel van de hondeneigenaren hun honden wèl laten enten. Als we dat met z'n allen niet meer doen, hele grote kans dat al die ziektes de kop weer gaan opsteken en zijn we weer bij het begin.
niet helemaal, er zijn ook mensen die alleen de opuppyenting doen en dan gaan titeren. ik heb dat vrijdag nog gedaan en kiefer is voor de rest van zijn leven wel klaar. genoeg antistoffen over. er bleek die dag de meeste honden niet meer geent hoefden te worden. alleen lijfje wel, maar die had toen ze geent werd haar lymfeklieren opgezet, dus die enting heeft toen niet gepakt. dus die wordt nog even bij geent dan dan is ze ook weer klaar. weil enten doe ik niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”