Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppie doet het niet goed op voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

xara
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Re: puppie doet het niet goed op voer

Ongelezen bericht door xara »

Op de zak staat 30 tot 40 gram per kilo gewicht dus ik kwam op 200 gram dan en dan kreeg ze nog exra met de training (spelerwijs oefenen op zitten en hier komen enz)

De dierenarts zei me nog dat ik niet moest overvoeren vanwege de diaree..

Ik hoop dat ze vanaf morgen echt goed aan gaat komen met de kvv , vind het wel spannend hoe ze het gaat doen erop..
AfbeeldingAfbeelding
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

xara schreef:Op de zak staat 30 tot 40 gram per kilo gewicht dus ik kwam op 200 gram dan en dan kreeg ze nog exra met de training (spelerwijs oefenen op zitten en hier komen enz)

Ik hoop dat ze vanaf morgen echt goed aan gaat komen met de kvv , vind het wel spannend hoe ze het gaat doen erop..

OP de zak Cavom pup (en ik hoop dat je die hebt en niet de voor volwassen honden...oranje zak) staat 35 tot 50 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Voor een ras als dat van jou neem je in deze levensfase dan 50 gram per kilo per dag.
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Smieszka1 schreef:
xara schreef:Op de zak staat 30 tot 40 gram per kilo gewicht dus ik kwam op 200 gram dan en dan kreeg ze nog exra met de training (spelerwijs oefenen op zitten en hier komen enz)

OP de zak Cavom pup (en ik hoop dat je die hebt en niet de voor volwassen honden...oranje zak) staat 35 tot 50 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Voor een ras als dat van jou neem je in deze levensfase dan 50 gram per kilo per dag.
Cavom & cavom pup zijn bij mijn weten niet anders van samenstelling dan dat t formaat verschillend is...
Smieszka1
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Smieszka1 schreef:

Cavom & cavom pup zijn bij mijn weten niet anders van samenstelling dan dat t formaat verschillend is...
T scheelt bijna niks, alleen staat op de zak van Cavom compleet (volwassen voer) een richtlijn naar het gewicht van een volwassen hond en dat is uiteraard minder als dat een pup nodig heeft. (dus in dit geval een volwassen hond van 5,5 kilo)
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Als je haar toch volledig kvv wilt geven, zou ik ook gewoon in 1x overgaan :ok:
Mijn persoonlijke mening over smuldier is dat ik het niet 1 van de beste merken kvv vind :wink: als je de mogelijkheid hebt, zou ik kijken of je bij voorkeur verschillende merke zou kunnen afwisselen.
De merken die ik ken zijn carnibest, carnivoer, bandit, haaksbarf, duck, ahv, smuldier en rodi. Daarvan vind ikzelf de eerste vier de betere merken, maargoed, dat merk je ook aan de prijs.

Kortgezegd:
in 1x overzetten
Opleteen dat je een kvv koopt die compleet is ( staat op de verpakking)
Eerste weken 4x daags voeren, de porties in grammen zijn meer in gewicht t.o.v. Brokken, in kvv zit ook veel vocht :wink:
Goed naar je pup kijken, niet te dik en niet te mager, waar nodig meer of minder geven.
Een pup hoort niet tonnetje rond op te groeien maar graatmager vind ik ook overdreven. Tot een maand of 3 à 4 mogen ze bij mij wel een klein laagje op de ribben hebben :mrgreen:
Let er goed op dat wat je gaat geven in gewicht, dat snel kan toenemen omdat je pup groeit en de energiebehoefte toeneemt. Dus blijf goed kijken en vooral voelen. Je krijgt er vanzelf meer gevoel bij wat goed is en niet.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ohja, een heel belangrijk iets vergeten :mrgreen: trek je er niets van aan als mensen commentaar geven op wat je te eten geeft. Ook dierenartsen kunnen geen voorstander zijn voor rauw voeren. Er zijn telkens meer dierenartsen die er mee bekend zijn en het ook echt een goede voeding vinden maar er zijn er nig heel veel die er geen kaas van hebben gegeten. Je puppy zal echt geen tekorten oplopen als je kvv (compleet) voert.

De hoeveelheid kvv, om mee te beginnen, zou ik tussen de 500 en 650 gram doen. Doe het een week met deze hoeveelheden en als je het idee hebt dat het te weinig is, bouw je het met 50 of 100 gram op :wink:
xara
Actief

Ik heb de zak cavom erbij gehaald en idd i heb dus verkeerd gekeken er staat vanaf 1 maand oud 35 tot 50 gram en dan krijg je daarna gelijk vanaf 3 maanden en daar staat dus 30 tot 40 gram en ik ging er van uit dat daar stond vanaf 2 maanden, daar zat dus de fout..

Achhh heb ze gewoon wat minder gehad zeg, gelukkig gaf ik nog wel genoeg bij tussen door als ik met haar aan het spelen en trainen ben, maar voel me flink schuldig nu.

Ik heb al mail terug gehad van de lotharing, en zie dat er ook een verkoop punt van carnibest is hier , dus die ga ik morgen ook bellen en dan de smuldier die verkopen ze bij de c1000 dus heb ik drie soorten om te beginnen..
AfbeeldingAfbeelding
Smieszka1
Zeer actief
Contacteer:

xara schreef:Ik heb de zak cavom erbij gehaald en idd i heb dus verkeerd gekeken er staat vanaf 1 maand oud 35 tot 50 gram en dan krijg je daarna gelijk vanaf 3 maanden en daar staat dus 30 tot 40 gram en ik ging er van uit dat daar stond vanaf 2 maanden, daar zat dus de fout..

Achhh heb ze gewoon wat minder gehad zeg, gelukkig gaf ik nog wel genoeg bij tussen door als ik met haar aan het spelen en trainen ben, maar voel me flink schuldig nu.

Ik heb al mail terug gehad van de lotharing, en zie dat er ook een verkoop punt van carnibest is hier , dus die ga ik morgen ook bellen en dan de smuldier die verkopen ze bij de c1000 dus heb ik drie soorten om te beginnen..

Tja niks meer aan te doen. (je gaf niet genoeg bij want ze is te mager)
Maar goed, vanaf vandaag heb je neem ik aan meer gevoerd en succes met de KVV. Gaat vast goed en neem de adviezen aan van de mensen die het kunnen weten.
Wat zei de fokker ervan?
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
finn

Ongelezen bericht door finn »

gelukkig hebben ze bij de dierenarts puppycontrole finn is nu 4 maanden
crutz
Zeer actief
Contacteer:

finn schreef:gelukkig hebben ze bij de dierenarts puppycontrole finn is nu 4 maanden
& wat heb je aan die puppycontrole??? aangezien de DA enkel maar de dure Hills brokken aan wilde smeren & helemaal niet door heeft gevraagd naar hoeveelheden die ze voerde oid
Smieszka1
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
finn schreef:gelukkig hebben ze bij de dierenarts puppycontrole finn is nu 4 maanden
& wat heb je aan die puppycontrole??? aangezien de DA enkel maar de dure Hills brokken aan wilde smeren & helemaal niet door heeft gevraagd naar hoeveelheden die ze voerde oid

Dierenartsen willen altijd Hills verkopen :zweep: , verdient zo lekker :roos:
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wat moet je daarmee?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
xara
Actief

Zo nadat ik gisteren een dag ziek ben geweest(ikzelf, niet de pup),heb ik nu positief nieuws..

We zijn dus eergisteren met smuldier begonnen eigelijk pas in de middag en gisteren heeft ze dan vier maaltijden met smuldier gehad, de complete verssie van pens en kip erbij,vandaag heeft ze ook al drie maaltijden gehad en we zijn vanmiddag bij de dierenarts wezen wegen en ze is gewoon 6 ons bijgekomen, dus dat is super..

Vanomorgen heeft ze een normale drol gedaan , dus geen diaree meer en ook niet dun,alleen verder heeft ze nog geen ontlasting gehad , dus tot nu toe nog maar een maal(is dat normaal?)

Hier nog wat foto's tijdens het eten..

Welke smaak zal ik nemen..
Afbeelding

De pens compleet, ze vind het heerlijk..
Afbeelding

Heerlijk voldaan nog even poseren voor het vrouwtje..
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

goedzo!! :cheer:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Van kvv is bekend dat honden er minder ontlasting van hebben.
Alleen maar prettig, des te eerder zijn ze goed zindelijk.
Ze zal er ook minder van gaan drinken trouwens, dat is normaal.

50-70 gram per kilo hond moet je voeren, en dat bouw je in de loop van een jaar af naar 20 gram per kilo hond.
Regelmatig wegen dus want doordat ze aankomt heeft ze meer nodig, en later weer minder.
Maar dit gaat dus goed, fijn!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
finn

Ongelezen bericht door finn »

ik wilde even zeggen dat ik wel blij ben met de puppycontrole, van mijn hond.
en hij eet geen hills of wat dan ook.
ik vond dit bijzonder onvriendelijke opmerkingen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef:Ziet er op zich niet heel mager of klein uit. Maar vindt t toch maar erg weinig in kilo's, zeker als je schrijft dat ze 5,5 kg woog bij t ophalen 2 wk geleden & nu 5,1 kg.
Vind je van niet? Ik vind haar er voor een Duitse Herderpup van 10 weken echt niet heel optimaal uitzien. Haar pootjes zouden voor mijn gevoel in verhouding tot haar lichaam flink wat grover moeten zijn, en haar buik en ribben zien er ook niet blakend van gezondheid uit in mijn beleving, als ik deze foto bekijk:

Afbeelding

Is het een 100% Duitse Herder of zit er misschien ook iets van Mechelaar of andersoortige herdershondensoort door? Als het laatste het geval is kan ik me de vrij lange en niet heel grove poten wel beter voorstellen.

5,5 Kilo bij 10 weken vind ik ook echt erg weinig voor een Duitse Herder. Mijn Laekense wegen met 8 weken vaak al meer dan dat.

*Edit: wel fijn dat het nu beter lijkt te gaan met je pup.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
crutz schreef:Ziet er op zich niet heel mager of klein uit. Maar vindt t toch maar erg weinig in kilo's, zeker als je schrijft dat ze 5,5 kg woog bij t ophalen 2 wk geleden & nu 5,1 kg.
Vind je van niet? Ik vind haar er voor een Duitse Herderpup van 10 weken echt niet heel optimaal uitzien. Haar pootjes zouden voor mijn gevoel in verhouding tot haar lichaam flink wat grover moeten zijn, en haar buik en ribben zien er ook niet blakend van gezondheid uit in mijn beleving, als ik deze foto bekijk:

Afbeelding

Is het een 100% Duitse Herder of zit er misschien ook iets van Mechelaar of andersoortige herdershondensoort door? Als het laatste het geval is kan ik me de vrij lange en niet heel grove poten wel beter voorstellen.

5,5 Kilo bij 10 weken vind ik ook echt erg weinig voor een Duitse Herder. Mijn Laekense wegen met 8 weken vaak al meer dan dat.

*Edit: wel fijn dat het nu beter lijkt te gaan met je pup.

Voor 10 wk is ze wel klein ja....maar niet mager, dat bedoel ik eigenlijk...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

crutz schreef: Voor 10 wk is ze wel klein ja....maar niet mager, dat bedoel ik eigenlijk...
:denken: Staat je scherm wel goed afgesteld of vind jij 4 zichtbare ribben niet te mager?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
crutz schreef: Voor 10 wk is ze wel klein ja....maar niet mager, dat bedoel ik eigenlijk...
:denken: Staat je scherm wel goed afgesteld of vind jij 4 zichtbare ribben niet te mager?

Kijk op m'n telefoon, vertekend dus als t verkleind is begrijp ik...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

& zo snel zoveel bijkomen zegt ook genoeg;-)
xara
Actief

Bedoel je dat positief?

Wij hebben de pup via vrienden van de schoonouders van mijn dochter die wilde een maal een nestje, de mama hond hebben we gezien en de papa hond zit ik nog op een foto te wachten maar dat was ook een duitse herder vertelde ze ons..

Dit is Mama..
Afbeelding

crutz schreef:& zo snel zoveel bijkomen zegt ook genoeg;-)
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

:wink: Als je het zeker wil weten zou je een dna testje kunnen doen; tegenwoordig zijn die zo gek duur niet meer.

Denk dat Crutz bedoelt dat als ze nu zo snel aankomt, ze gewoon te weinig heeft gehad en dat je nu dus wel op de goede weg zit.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

xara schreef:Bedoel je dat positief?

Wij hebben de pup via vrienden van de schoonouders van mijn dochter die wilde een maal een nestje, de mama hond hebben we gezien en de papa hond zit ik nog op een foto te wachten maar dat was ook een duitse herder vertelde ze ons..

Dit is Mama..
Afbeelding

crutz schreef:& zo snel zoveel bijkomen zegt ook genoeg;-)

Als ze so snel zo veel bijkomt is ze flink te kort gekomen denk ik, dat bedoel ik v
xara
Actief

Ik ga er vanuit dat die mensen niet gaan liegen , de schoonouders van mij dochter, dat hoop ik dan maar en ben blij dat het de goede kant op gaat, ik heb ze zowie te weinig gegeven heb er gewoon wakker van gelegen die nacht nadat ik het hoorde, en we willen het juist allemaal zo goed doen..

Ben blij dat ik hier de vraag heb neergezet..
dagmar88 schreef::wink: Als je het zeker wil weten zou je een dna testje kunnen doen; tegenwoordig zijn die zo gek duur niet meer.

Denk dat Crutz bedoelt dat als ze nu zo snel aankomt, ze gewoon te weinig heeft gehad en dat je nu dus wel op de goede weg zit.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

xara schreef:Ik ga er vanuit dat die mensen niet gaan liegen , de schoonouders van mij dochter, dat hoop ik dan maar en ben blij dat het de goede kant op gaat, ik heb ze zowie te weinig gegeven heb er gewoon wakker van gelegen die nacht nadat ik het hoorde, en we willen het juist allemaal zo goed doen..

Ben blij dat ik hier de vraag heb neergezet..
dagmar88 schreef::wink: Als je het zeker wil weten zou je een dna testje kunnen doen; tegenwoordig zijn die zo gek duur niet meer.

:wink: Ja, het is sneu maar gedane zaken nemen geen keer. Zo te horen haalt ze het wel in.

:mrgreen: Ik heb het echt niet over liegen hoor.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef:
dagmar88 schreef:

Dat zal dan wel inderdaad, je ziet flink wat rib en daarnaast vind ik de onderbuik weer wat bollig ogen. Beetje een wormenbuik-idee.
xara
Actief

dagmar88 schreef:
xara schreef: Ik heb het echt niet over liegen hoor.

Nee dat begrijp ik haha, wist niet hoe ik het anders moest neerschrijven :oohja:
AfbeeldingAfbeelding
xara
Actief

Ze heeft 30 mei een wormenkuur gehad , dat was stronghold en daarvoor drie keer bij de fokker..

LongFields schreef:
crutz schreef:
dagmar88 schreef:

Dat zal dan wel inderdaad, je ziet flink wat rib en daarnaast vind ik de onderbuik weer wat bollig ogen. Beetje een wormenbuik-idee.
AfbeeldingAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ze is dus gewoon ontwormd, dan heeft ze die wat vreemde buik op je vorige foto's misschien gewoon omdat ze te weinig gegeten heeft. Maar zo te lezen gaat dat nu met de KVV en het advies van het forum wel goedkomen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”