Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moe/duf van de scaliborband?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Moe/duf van de scaliborband?
Nilo is sinds een dag of twee overdreven moe lijkt het wel. Slaapt veel, maakt geen alerte indruk en lijkt gewoon moe (oortjes naar achter enzo). En dat zonder dat hij nou extreem veel beweging heeft gehad de dagen ervoor, ik zie zo geen reden waarom hij zo moe zou zijn. Nu heb ik hem ook zondagavond een scaliborband omgedaan, zou dat de oorzaak kunnen zijn? Het is natuurlijk geen fijn goedje maar ik had juist van scalibor nog niets gehoord over dit soort reacties. Twee jaar terug heeft hij ook een scaliborband gehad zonder bijwerkingen.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Moe/duf van de scaliborband?
Skadi kreeg een enorme hotspot van de scaliborband.
En dáár werd ze enorm moe van.
Weet je zeker dat het geen hotspot is?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Daar zeg je wat. Luca heeft sinds hij dat ding om heeft ook hotspotjes. Ik dacht dat het van het verharen kwam maar die band kan natuurlijk ook...Miranda schreef:Skadi kreeg een enorme hotspot van de scaliborband.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, een hotspot is het niet, of ik moet het net gemist hebben. Huidirritatie had ik wel verwacht bij zo'n band dus dat hou ik in de gaten, maar nu kan ik lichamelijks niets afwijkends zien. Heb wel de neiging om het ding maar weer af te doen als hij morgen niet fitter is, dit is ook niks.Miranda schreef:Skadi kreeg een enorme hotspot van de scaliborband.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Hm. Nou, het kan natuurlijk ook toeval zijn.
Maar een beetje vreemd is het wel.
Maar een beetje vreemd is het wel.
And few will ever climb
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
- Aantal honden: 2
Het is natuurlijk erg toevallig.
Bo had er geen last van, maar de buurhond wel.
Na een paar dagen was het wel over.
Bo had er geen last van, maar de buurhond wel.
Na een paar dagen was het wel over.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Elmo heeft hem sinds afgelopen donderdag om, maar was niet echt duf meen ik. Al hoewel toch wel een beetje. Maar dat wijt ik aan de entingen. Geen hotspot hier trouwens
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Het kan de omslag van het weer zijn, steeds van warm naar koud enzo. Daar worden mensen ook wat duf van. Maar als het aanhoudt, zou ik toch denken aan de Scalibor. Izzie kreeg er prutterige ogen van.

Linda, Izzie en Bram
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Bijzonder...
Sinds een week hier een band om bij mijn sporthond. En gisteren avond was hij zo uit z'n doen op de training.... Hij was echt zichzelf niet!
Sinds een week hier een band om bij mijn sporthond. En gisteren avond was hij zo uit z'n doen op de training.... Hij was echt zichzelf niet!
Groetjes Sandra
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat zie ik bij Nilo dus ook. Hij is echt zichzelf niet. Normaal is hij savonds altijd druk met speeltjes in de weer, apporteren, rennen, vliegen en nu lag hij de hele avond te slapen. Ik heb gisteravond de band maar af gedaan, kijken of we vandaag of morgen nog verbetering zien
En zo ja, is dat ook weer lastig natuurlijk. Want dan doe ik die band liever niet weer om maar hoe bescherm ik hem dan tegen teken? Een ander middel proberen kan, maar dat is wel dubbelop dan.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik zou de band eens een paar dagen af doen en dan kijken hoe het gaat.
Ik behandel de honden altijd met een pipet (deze keer met exil tick off) en dat gaat gelukkig altijd goed.
Vroeger behandelde ik Jace met frontline en daar werd hij heel duf en langzaam van. Nu is het bekend om geen frontline te gebruiken bij collie-achtigen.
Ik behandel de honden wel altijd 's morgens vroeg, zodat ik ze de hele dsag kan observeren, voor het geval ze er verkeerd op reageren.
Ik behandel de honden altijd met een pipet (deze keer met exil tick off) en dat gaat gelukkig altijd goed.
Vroeger behandelde ik Jace met frontline en daar werd hij heel duf en langzaam van. Nu is het bekend om geen frontline te gebruiken bij collie-achtigen.
Ik behandel de honden wel altijd 's morgens vroeg, zodat ik ze de hele dsag kan observeren, voor het geval ze er verkeerd op reageren.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik zou zelf toch iets anders zoeken voor m'n hond bij zo'n reactie. Waarom probeer je niet zoiets als Defendog? Dat geeft vaak minder allergische reacties.Iris123 schreef:Hier geen probleem maar hij heeft dat wat jij beschrijft plus overgeven altijd in de eerste 3 dagen dat hij nieuwe druppels heeft (frontline bijvoorbeeld), daarna is het geen probleem meer.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Another e-mail warns of Advantage Multi, which is a topical heartworm, flea and intestinal parasite preventive applied similarly to Frontline. This medication does contain ivermectin in the form of moxidectin, which if ingested, can cause serious side effects, even death in sensitive Collies. The warnings on the label and web-page of this product confirm this information. The Collie Breeder-Vets that serve on the Board of the Collie Health Foundation recommend for the safety of your Collies to use Frontline and Interceptor as an alternative.Odi schreef: Vroeger behandelde ik Jace met frontline en daar werd hij heel duf en langzaam van. Nu is het bekend om geen frontline te gebruiken bij collie-achtigen.
Zij adviseren dus juist wel Frontline.

Linda, Izzie en Bram
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Eergisteravond de band af gedaan en sinds vandaag is hij weer een stuk energieker
Nog niet helemaal zichzelf maar ik merk overduidelijk vooruitgang. Of het toeval is weet ik niet maar de scalibor gaat maar niet meer om. Nu alleen even bedenken wat we dan wel gaan doen tegen de teken
Het is bij Tollers vaker voorgekomen dat ze heftig reageren op bepaalde middelen, vergelijkbaar met de overgevoeligheid die Collies hebben maar er is nog nooit een MDR1-defect aangetoond. Maar ik ben wel benieuwd welke middelen dan geschikt zijn voor Collie-achtigen?