Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rabies vaccinatie
Moderator: moderatorteam
- Erwina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Rabies vaccinatie
Weet iemand of je ipv van een rabies vaccinatie ook een serologische test kan laten doen? We gaan een weekend naar Belgie en ik wil Rex niet meer laten vaccineren. Ik kan alleen nergens vinden of zo'n test voldoende is.
- Erwina
- Zeer actief
Re: Rabies vaccinatie
Dat kom ik inderdaad tegen, dat het bij sommige landen zelfs na de vaccinatie moet. Maar dus niet of het ipv mag. Zou mooi zijn als dat kan.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe hoog schat je de kans in dat je in België iemand tegenkomt die vraagt naar de geldigheid van een rabiësenting ?
Of ga je vliegend ?
Of ga je vliegend ?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik zou dat willen ombuigen naar "hoe hoog schat je de kans in dat je hond in bijt-contact komt met een (wild) dier dat besmet is". Op basis daarvan zou ik enten, niet op basis van grenscontroles.Badu schreef:Hoe hoog schat je de kans in dat je in België iemand tegenkomt die vraagt naar de geldigheid van een rabiësenting ?
- kipo
- Zeer actief
Nee, zo'n test is niet voldoende, vaccinatie is gewoon verplicht. Met een serologische test bewijs je alleen maar dat er antistoffen zijn, maar je kunt daarmee niet bewijzen dat die van de vaccinatie afkomstig zijn, vooral niet als die vaccinatie al meerdere jaren geleden is, in theorie kan Rex ook antistoffen hebben, omdat hij besmet is en in de incubatietijd zit.
Dit gezegd hebbende, de kans dat je controle krijgt is bijzonder klein en de kans op besmetting ook (hooguit als je Rex in zijn eentje op pad laat gaan in de Ardennen, loopt hij een klein risico), dus ik zou het, denk ik, ook wel aandurven om gewoon te gaan.
Dit gezegd hebbende, de kans dat je controle krijgt is bijzonder klein en de kans op besmetting ook (hooguit als je Rex in zijn eentje op pad laat gaan in de Ardennen, loopt hij een klein risico), dus ik zou het, denk ik, ook wel aandurven om gewoon te gaan.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Schat zomaar in dat TS die overweging al gemaakt heeftMarion. schreef:Ik zou dat willen ombuigen naar "hoe hoog schat je de kans in dat je hond in bijt-contact komt met een (wild) dier dat besmet is". Op basis daarvan zou ik enten, niet op basis van grenscontroles.Badu schreef:Hoe hoog schat je de kans in dat je in België iemand tegenkomt die vraagt naar de geldigheid van een rabiësenting ?

- Erwina
- Zeer actief
Ik denk dat de kans op besmetting heel klein is, daarom zou ik het niet doen. Maar stel dat je wel gepakt wordt, wat dan? Om te laten vaccineren ben ik overigens al te laat. Door alle drukte (trouwen enzo) heb ik er met mijn stomme kop ook niet aan gedacht.