Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stinkende hond
Moderator: moderatorteam
-
Marja
- Zeer actief
stinkende hond
Al een maand of 2 heb ik een extreem stinkende hond, Zara
Al ander voer geprobeerd, peperdure schampoo van de da gehad, naar de trimsalpn gebracht....dan ruikt ze een week lekker en het begint weer.
Het is echt een hondenlucht maar dan wel heel erg. mijn huis, mijn auto, alles stinkt ernaar.
Wie heeft een tip???
(Stapper is vorig jaar op tien jarige leeftijd overleden)
Al ander voer geprobeerd, peperdure schampoo van de da gehad, naar de trimsalpn gebracht....dan ruikt ze een week lekker en het begint weer.
Het is echt een hondenlucht maar dan wel heel erg. mijn huis, mijn auto, alles stinkt ernaar.
Wie heeft een tip???
(Stapper is vorig jaar op tien jarige leeftijd overleden)
groetjes Marja Zara en Stapper

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: stinkende hond
hoe oud is ze?
jan heeft in zn jeugd een periode gehad dat ie ook vanuit zijn vacht een hele vieze sterke lucht produceerde.
heb juist op aan aanraden van mijn da niks gebruikt om die stank (want dat was het echt wel) te camoufleren, volgens haar zou het daardaar alleen maar erger worden en ze had gelijk want na een half jaar of zo was het helemaal over.
jan heeft in zn jeugd een periode gehad dat ie ook vanuit zijn vacht een hele vieze sterke lucht produceerde.
heb juist op aan aanraden van mijn da niks gebruikt om die stank (want dat was het echt wel) te camoufleren, volgens haar zou het daardaar alleen maar erger worden en ze had gelijk want na een half jaar of zo was het helemaal over.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Marja
- Zeer actief
Ze is negen.
Ze heeft eerder periodes gehad dat het zo erg was......maar niet zo erg als nu!
Ik krijg net een tip van iemand om haar met baby talkpoeder te behandelen
Ze heeft eerder periodes gehad dat het zo erg was......maar niet zo erg als nu!
Ik krijg net een tip van iemand om haar met baby talkpoeder te behandelen

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
hmm ja dan zal het inderdaad niet meer vanzelf overgaan 
ik zal duimen dat de talkpoeder helpt

ik zal duimen dat de talkpoeder helpt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Is de onderwol goed weg? Als dat gaat samenklitten wil dat ook gaan stinken. Zeker als ze in het water geweest is.

-
Marja
- Zeer actief
ja want ze is weer geschoren in april. De onderwol begint wel terug te komen maar haal is zo goed mogenlijk weer weg.
Het klopt inderdaad dat ze elke dag zwemt, ook in vieze slootjes.
Het klopt inderdaad dat ze elke dag zwemt, ook in vieze slootjes.

- alm@
- moderator
Dat opgedroogde vieze slootwater gaat lekker stinken in een vacht met veel (vette) onderwol. Misschien helpt het als je haar na prutslootbad met schoon water afspoelt. Ik heb voor mijn schaap een tijdje crémespoeling gebruikt wat je niet uit hoeft te spoelen (is niet vet). Dat helpt wat tegen de geur én de onderwol hark je er wat gemakkelijker uit. Ik heb nu deze gekocht:

Daarmee haal ik alle onderwol eruit. Stinken doet ze niet meer

Daarmee haal ik alle onderwol eruit. Stinken doet ze niet meer

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Alma, met de coatking maak je vaak meer kapot aan de vacht dan dat je echt de onderwol er uit haalt. Liever met een echte kam ontwollen dan iets wat snijdt, want alleen de dode oderwol moet er uit en je moet natuurlijk niet de goede haren kapotsnijden wat hier mee gebeurt.
Marja, kan het zijn dat er misschien een bacterie of één of ander gist op de huid zit ? Want door te scheren blijven er ook haren zitten die ze anders bij het kammen zou verliezen en dat kan gaan broeien en stinken. Een paar keer wassen met selsunshampoo kan goed helpen !
Marja, kan het zijn dat er misschien een bacterie of één of ander gist op de huid zit ? Want door te scheren blijven er ook haren zitten die ze anders bij het kammen zou verliezen en dat kan gaan broeien en stinken. Een paar keer wassen met selsunshampoo kan goed helpen !
Sandra

-
Marja
- Zeer actief
Ohhh zo'n ding heb ik nog ergens liggen!
Van die creme spoeling die je niet uit hoeft te spoelen , super tip! Dank je wel
Van die creme spoeling die je niet uit hoeft te spoelen , super tip! Dank je wel

-
Marja
- Zeer actief
Ik heb allercalm van de da gehad.empyree schreef:Alma, met de coatking maak je vaak meer kapot aan de vacht dan dat je echt de onderwol er uit haalt. Liever met een echte kam ontwollen dan iets wat snijdt, want alleen de dode oderwol moet er uit en je moet natuurlijk niet de goede haren kapotsnijden wat hier mee gebeurt.
Hoe kom je daar achter of ze een bacterie heeft, bloed onderzoek?
Mijn DA had het over een ontsteking van de huid, maar er is helemaal niets te zien, niet eens rood ofzo
Zaar heeft sinds twee weken rymadil/rimadyl

-
Marja
- Zeer actief
Teershampoo, nooit van gehoord
Ik ben vanmiddag bij een dieren drogist geweest, die vrouw die daar werkt weet heel veel en doet oa alternatieve geneeswijze
Ze raadde me aan om eerst op een ander voer over te gaan, zonder toevoegingen, dat heb ik dus gedaan.
Een maand niks doen verder en dan kijken of het minder/over is. Zo niet dan ga ik met Zaar naar haar toe.
Ik ben vanmiddag bij een dieren drogist geweest, die vrouw die daar werkt weet heel veel en doet oa alternatieve geneeswijze
Ze raadde me aan om eerst op een ander voer over te gaan, zonder toevoegingen, dat heb ik dus gedaan.
Een maand niks doen verder en dan kijken of het minder/over is. Zo niet dan ga ik met Zaar naar haar toe.

- alm@
- moderator
Eens hoor. Je moet ook wel weten wat je doet. Eerst met de herderhark (kam) en dan heel rustig met de coating werken. En de dekharen til je op anders snijd je die kapot. Dit is ook een beetje voor de hopeloze gevallen vind ik. Mijn wolfsgrauwe herdertje heeft zo'n verschrikkelijke castratenonderklitvacht, daar is bijna niet doorheen te komenempyree schreef:Alma, met de coatking maak je vaak meer kapot aan de vacht dan dat je echt de onderwol er uit haalt. Liever met een echte kam ontwollen dan iets wat snijdt, want alleen de dode oderwol moet er uit en je moet natuurlijk niet de goede haren kapotsnijden wat hier mee gebeurt.
Een ontsteking kan je zien. Dan zie je pukkeltjes, puistjes en zelfs hotspots. En dat jeukt. Mijn da geeft dan antibiotica mee. Heeft jouw dierenarts al een afkrabsel van de huid genomen en onder de microscoop bekeken?Marja schreef: Hoe kom je daar achter of ze een bacterie heeft, bloed onderzoek?
Mijn DA had het over een ontsteking van de huid, maar er is helemaal niets te zien, niet eens rood ofzo![]()
Zaar heeft sinds twee weken rymadil/rimadylvw artrose, zou toch ook moeten helpen tegen een eventuele onsteking...
Dat zou ik persoonlijk niet doen. Als een allergie de achterliggende oorzaak is, zou ik in samenspraak met je dierenarts aan een eliminatiedieeët beginnen en niet een voer zonder toevoegingen geven. Welk voer is dat dan wat de dierendrogist heeft aangeraden?Marja schreef:Teershampoo, nooit van gehoord

-
Marja
- Zeer actief
pfff wat een tegenstrijdige adviezen
Ze zat op Hills J/D en heeft nu First Clas gekregen.
Aan de huid is dus niks te zien, zelfs niet rood. Ik ben er zelf niet voor om van alles tegelijk te gaan proberen. Nu eerst een maand ander voer, en als dat niet helpt gaan we stap voor stap verder kijken.
Die vrouw van de drogist zegt: wat je er in stopt komt er ook weer uit, en bij Zaar dus in de vorm van stinken
Over mijn DA die is vorig jaar overleden. Sinds dien is er de één na de ander in die praktijk, waardeloos. De ene keer tref je iemand die serieus met je meedenkt en de andere keer iemand die zich er makkelijk van af maakt.
Zit er over te denken om te gaan wisselen......
Ze zat op Hills J/D en heeft nu First Clas gekregen.
Aan de huid is dus niks te zien, zelfs niet rood. Ik ben er zelf niet voor om van alles tegelijk te gaan proberen. Nu eerst een maand ander voer, en als dat niet helpt gaan we stap voor stap verder kijken.
Die vrouw van de drogist zegt: wat je er in stopt komt er ook weer uit, en bij Zaar dus in de vorm van stinken
Over mijn DA die is vorig jaar overleden. Sinds dien is er de één na de ander in die praktijk, waardeloos. De ene keer tref je iemand die serieus met je meedenkt en de andere keer iemand die zich er makkelijk van af maakt.
Zit er over te denken om te gaan wisselen......

-
Marja
- Zeer actief
Eens! ff terug lezen dan zie je dat ik dat ook ga doen, eerst van binnen uit.
Kvv daar ga ik niet aan, is niet mijn ding.

- dagmar88
- Zeer actief
Waarom ga je dan voor een brok met een grote hoeveelheid mais, maisgluten en suikerbietpulp?Marja schreef:Eens! ff terug lezen dan zie je dat ik dat ook ga doen, eerst van binnen uit.
Dan zou ik toch eerder voor lukullus, dog lovers gold, orijen, acana, fish4dogs of iets anders met een hoog aandeel vlees, geen tarwe/mais en zo min mogelijk bieten gaan.
Soms is het niet anders.
-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Als een hond een soort vuile vaatdoekjes lucht heeft is het vaak een gist die op de huid groeit, dat zie je niet echt omdat de huid intact blijf maar je ziet met name op de rug richting staart wat vettige schilfers (zoals roos) die los komen. De hond heeft er zelf weinig last van maar de lucht die van de gehele hond komt is niet echt lekker te noemen.
Echter in mijn tijd van mijn newfoundlanders nam ik nog wel eens berner sennen en newfies van anderen onder handen en die stonken soms ook gewoon enkel vanwege oude vacht die er niet uit kwam! Omdat een vacht na wassen vaak lekker los komt waste ik de hond voor het kammen met eerder genoemde selsunshampoo (omdat dat ook goed tegen hotspots werkt en deze honden daar ook nogal eens last van hadden) en was de lucht daarna al een stuk minder. Vaak adviseerde ik de mensen de hond een dag of tien later nog eens te wassen omdat het een meidcinale shampoo is en dan het beste werkt !!
Echter in mijn tijd van mijn newfoundlanders nam ik nog wel eens berner sennen en newfies van anderen onder handen en die stonken soms ook gewoon enkel vanwege oude vacht die er niet uit kwam! Omdat een vacht na wassen vaak lekker los komt waste ik de hond voor het kammen met eerder genoemde selsunshampoo (omdat dat ook goed tegen hotspots werkt en deze honden daar ook nogal eens last van hadden) en was de lucht daarna al een stuk minder. Vaak adviseerde ik de mensen de hond een dag of tien later nog eens te wassen omdat het een meidcinale shampoo is en dan het beste werkt !!
Sandra

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Bowie heeft dit ook en dat ligt echt aan haar (castraten) vacht i.c.m heel veel onderwol en zwemmen.
Het is echt een oude sokken/tenenkaas lucht
haar vacht is dan ook echt massief/compact en vettig. Ik borstelde haar wel en ik wasde haar eens in de zoveel tijd maar dat was lang niet goed genoeg.
Nu gaat ze eens in 5 à 6 maanden naar de trimmer waar ze heel goed gewassen wordt, dan met de waterblazer en dan nog eens alles extra ontwollen. Dan is haar vacht weer echt voor een lange periode luchtig en stinkt ze ook niet meer
Het had wel een paar keer nodig om het beter te worden. Het heeft in mijn ogen geen zin om haar 1x naar de trimmer te brengen en dan verwachten dat het voor altijd is opgelost
het is een regelmatig terugkerend iets en hoe meer regelmaat er is, hoe beter het onder controle te houden is.
Bowie staat trouwensnvolledig op rauw ( al haar hele leven) en heeft ook niets aan haar huid o.i.d. Hetnis echt haar vacht/onderwol.
Het is echt een oude sokken/tenenkaas lucht
Nu gaat ze eens in 5 à 6 maanden naar de trimmer waar ze heel goed gewassen wordt, dan met de waterblazer en dan nog eens alles extra ontwollen. Dan is haar vacht weer echt voor een lange periode luchtig en stinkt ze ook niet meer
Het had wel een paar keer nodig om het beter te worden. Het heeft in mijn ogen geen zin om haar 1x naar de trimmer te brengen en dan verwachten dat het voor altijd is opgelost
Bowie staat trouwensnvolledig op rauw ( al haar hele leven) en heeft ook niets aan haar huid o.i.d. Hetnis echt haar vacht/onderwol.
-
Marja
- Zeer actief
Zaar gaat 3 tot 4 keer per jaar naar de trim.Tamara. schreef:Bowie heeft dit ook en dat ligt echt aan haar (castraten) vacht i.c.m heel veel onderwol en zwemmen.
Het is echt een oude sokken/tenenkaas luchthaar vacht is dan ook echt massief/compact en vettig. Ik borstelde haar wel en ik wasde haar eens in de zoveel tijd maar dat was lang niet goed genoeg.
Nu gaat ze eens in 5 à 6 maanden naar de trimmer waar ze heel goed gewassen wordt, dan met de waterblazer en dan nog eens alles extra ontwollen. Dan is haar vacht weer echt voor een lange periode luchtig en stinkt ze ook niet meer![]()
Het had wel een paar keer nodig om het beter te worden. Het heeft in mijn ogen geen zin om haar 1x naar de trimmer te brengen en dan verwachten dat het voor altijd is opgelosthet is een regelmatig terugkerend iets en hoe meer regelmaat er is, hoe beter het onder controle te houden is.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik ben geen hondentrimmer dus kan het ook mis hebbenMarja schreef:Zaar gaat 3 tot 4 keer per jaar naar de trim.Tamara. schreef:Bowie heeft dit ook en dat ligt echt aan haar (castraten) vacht i.c.m heel veel onderwol en zwemmen.
Het is echt een oude sokken/tenenkaas luchthaar vacht is dan ook echt massief/compact en vettig. Ik borstelde haar wel en ik wasde haar eens in de zoveel tijd maar dat was lang niet goed genoeg.
Nu gaat ze eens in 5 à 6 maanden naar de trimmer waar ze heel goed gewassen wordt, dan met de waterblazer en dan nog eens alles extra ontwollen. Dan is haar vacht weer echt voor een lange periode luchtig en stinkt ze ook niet meer![]()
Het had wel een paar keer nodig om het beter te worden. Het heeft in mijn ogen geen zin om haar 1x naar de trimmer te brengen en dan verwachten dat het voor altijd is opgelosthet is een regelmatig terugkerend iets en hoe meer regelmaat er is, hoe beter het onder controle te houden is.
Als,ik bijvoorbeeld zie hoe het met het onderwol gaat i.c.m. De waterblazer, ik denk niet dat daar tegenop te kammen/borstelen valt
-
Marja
- Zeer actief
Daar ga ik wel vanuit. Ze wordt eerste helemaal doorgekamt voor de wordt geschoren.
Ze heeft inderdaad een enorm dikke ondervacht.....maar na een trimbeurt is die wel grotendeels weg.
Het is dit jaar ook de laatste keer dat ik haar heb laten scheren. ze kan niet meer zo lang op de tafel staan.duurt altijd minimaal 3 uur
Ze heeft inderdaad een enorm dikke ondervacht.....maar na een trimbeurt is die wel grotendeels weg.
Het is dit jaar ook de laatste keer dat ik haar heb laten scheren. ze kan niet meer zo lang op de tafel staan.duurt altijd minimaal 3 uur

-
Marja
- Zeer actief
-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is een heel krachtige föhn die het water uit de vacht blaast en dus niet zoals een gewone föhn doormiddel van verwarming maar met de gewone luchttemperatuur.Marja schreef:Wat is een waterblazer???
Ideaal ook als je hond in de rui is om de losse vacht en eventueel huidschilfers er uit te blazen.
Sandra

-
Marja
- Zeer actief
Ik heb een paar jaar geleden KVV gegeven en daarna ook BARF maar Zaar houdt er niet cht van.Tara schreef:Daar heb ik dan even overheen gelezen blijkbaar.Marja schreef:Eens! ff terug lezen dan zie je dat ik dat ook ga doen, eerst van binnen uit.
Wat is je probleem met KVV?
Je kunt het toch eerst op die manier uitproberen? Als het probleem daarmee niet opgelost is weet je in elk geval dat het daar niet aan ligt.
Zelf vind ik het gewoon smerig, ik vergeet het uit de vriezer te halen enz enz

-
Marja
- Zeer actief
Zouden ze dat niet hebben bij trimsalons?empyree schreef:Dat is een heel krachtige föhn die het water uit de vacht blaast en dus niet zoals een gewone föhn doormiddel van verwarming maar met de gewone luchttemperatuur.Marja schreef:Wat is een waterblazer???
Ideaal ook als je hond in de rui is om de losse vacht en eventueel huidschilfers er uit te blazen.
Zal wel erg duur zijn om zelf aan te schaffen......

- alm@
- moderator
Dat heb ik dus hetzelfde met Reina. En aangezien ik hier geen trimmer in de buurt kan vinden dit dus klusje wil doen ben ik genoodzaakt het zelf te doen. Kaalscheren is geen optie voor mijTamara. schreef:Bowie heeft dit ook en dat ligt echt aan haar (castraten) vacht i.c.m heel veel onderwol en zwemmen.

-
Marja
- Zeer actief
Nou kaalscheren is overdreven hoor
Ik laat ze op de langste stand scheren, ik vind het mooi. Ooit uit nood Stapper laten scheren vw hotspot en dat beviel me wel.
Omdat ze altijd nat zijn......
Ik laat ze op de langste stand scheren, ik vind het mooi. Ooit uit nood Stapper laten scheren vw hotspot en dat beviel me wel.
Omdat ze altijd nat zijn......

-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Marja, de hotspot ontstaat ook bij een geschoren vacht en heeft er niet echt mee te maken of een hond wel of niet vaak nat is. Eén van onze eerste newfoundlanders (zwom nooit!) had elk voorjaar tijdens de rui last van hotspots maar nooit in het najaar dus had het volgens ons te maken met de rui die niet vlot genoeg doorzette. Nadat ik tijdens de rui bijna dagelijks de lastige plekken ben gaan kammen bleek het beter te gaan. Maar daarentegen heb ik ook een reu gehad die bij bepaalde voeding gevoelig bleek voor hotspot en bij wie je op de huid dan een korrelstructuur voelde zoals op schuurpapier (alleen minder korreltjes
) Bij overschakeling naar een andere brok nergens meer last van. En ook als één van onze newfs eens onfris rook was het bijna altijd oorzaak dat de kambeurt te lang geleden was en dit waren de honden met de te zachte vachten !!!!!!!!!! Kan me dus voorstellen dat door het scheren de vacht nu ook te zacht is geworden omdat je dan te veel onderwol overhoudt en dat gaat stinken/broeien........
Kijk eens op de website van Witjes verzendhuis voor de prijzen van waterblazers, ze zijn misschien prijzig maar als je nog een landseer of newf denkt aan te schaffen is het zeker de moeite waard !!
Ik heb de mijne nog steeds, gekocht in 1995 , en ik gebruik hem ook nu nog af en toe voor mijn andere honden en ze vinden het allemaal heerlijk !
Kijk eens op de website van Witjes verzendhuis voor de prijzen van waterblazers, ze zijn misschien prijzig maar als je nog een landseer of newf denkt aan te schaffen is het zeker de moeite waard !!
Ik heb de mijne nog steeds, gekocht in 1995 , en ik gebruik hem ook nu nog af en toe voor mijn andere honden en ze vinden het allemaal heerlijk !
Sandra

-
Marja
- Zeer actief
Oei dat wist ik helemaal niet zeg. de trimsalon heeft het me destijds aangeraden omdat er mee lucht bij de huid zou komen na het scheren.
Thanks voor de tip over de waterblazer, ik ga zo gelijk even kijken.
Is de vacht van een newf niet een ellende om zelf bij te houden, ik vind het mij deze honden al een crime!
Thanks voor de tip over de waterblazer, ik ga zo gelijk even kijken.
Is de vacht van een newf niet een ellende om zelf bij te houden, ik vind het mij deze honden al een crime!

-
Marja
- Zeer actief
Oh ja.....wat zo raar is.
Als ik me neus in de vacht van Zaar stop ruik je niks, pas als je gaat wrijven komt die geur eruit en bij beweging.
Als ik me neus in de vacht van Zaar stop ruik je niks, pas als je gaat wrijven komt die geur eruit en bij beweging.