lang verhaal in het kort:
een paar weken geleden is Ameno via de trap van de buren op ons dak van de bijkeuken geklommen, godzijdank wist ik mijn rust te bewaren en heb ik haar via die zelfde los staande trap heelhuids naar beneden weten te krijgen. Heel raar om je hond opeens voor een raam van meer dan 2 meter hoog te zien staan...
Vanavond zijn we 3 uurtjes weg geweest, peanuts normaal voor Ameno, maar toen we thuis kwamen hebben we gezien dat ze zowel de klink van de voordeur, de klink van de achterdeur en de bijbehorende vliegengordijen aan gort heeft geknaagd..... Toen we binnen kwamen was Ameno echter haar eigen vrolijke zelf, hoera baasje en vrouwtje zijn er...zo iets.
man Thuur is ervan overtuigd dat onze dame ( 8 jaar is ze nu) haar verstand aan het verliezen is, ik wil nog wel geloven dat ze iets heeft 'gehoord' wat de waakzaamheid in haar heeft doen opspelen.
Gehoord staat tussen aanhalingstekens want gezien kan ze bijvoorbeeld een kat niet hebben, we hebben bewerkt melk glas en met de beste van de wereld zie je daar niks door.
En nu? De schade is vervangbaar, da's niet het probleem maar wat nu verder? Geen idee...zou dit iets met dementie of aanverwante zaken te maken kunnen hebben? Ik heb totaal geen ervaring met honden die geestelijk achteruit gaan en ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook eigenlijk niet aan wil....
Verder is ze tierig, vrolijk maar is ze wel sinds een tijdje veel meer belust op eten. (geen idee of het iets betekent maar ik vermeld het maar even voor de volledigheid)
Als iemand tips heeft...ik hoor ze heel graag. Is dit iets waar ik iets mee moet/ kan? Zijn er signalen waar ik op kan letten ? Ze is nog volstrekt zindelijk, luistert goed en eigenlijk heb ik ook niet de indruk dat ze zwaar ontdaan is of iets van die strekking.
Kortom...ervaringen en meningen gevraagd...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dementie of wat is dit??
Moderator: moderatorteam
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
tineke
Re: Dementie of wat is dit??
Mijn inmddels al overleden keesje werd dement en dat begond inderdaad wel met dit soort,voor hem en ons ,rare zaken.
Naar plekken gaan waar hij nooit kwam en angsten ontwikkelen die er daarvoor nooit waren.
Hij heeft het op medicijnen overigens nog wel jaren goed gedaan en is op een week na 18 geworden
Ik vind haar nog wel wat jong maar ik zou voor alle zekerheid proberen dat in ieder geval uit te sluiten door een da bezoek.
Paniek als je niet thuis bent kan uiteraard ook wel een andere oorzaak hebben ,je weet nooit of er iemand aan de deur geweest is bijv. waarop ze gereageerd heeft.
Ik hoop in ieder geval dat je snel antwoorden krijgt op je vragen
Naar plekken gaan waar hij nooit kwam en angsten ontwikkelen die er daarvoor nooit waren.
Hij heeft het op medicijnen overigens nog wel jaren goed gedaan en is op een week na 18 geworden
Ik vind haar nog wel wat jong maar ik zou voor alle zekerheid proberen dat in ieder geval uit te sluiten door een da bezoek.
Paniek als je niet thuis bent kan uiteraard ook wel een andere oorzaak hebben ,je weet nooit of er iemand aan de deur geweest is bijv. waarop ze gereageerd heeft.
Ik hoop in ieder geval dat je snel antwoorden krijgt op je vragen
- pooh
- Zeer actief
maar het kan dus wel??
Ik zal volgende week een afspraak maken bij de da...
Ik zal volgende week een afspraak maken bij de da...

- pooh
- Zeer actief
ow nou...ze hebben bij de buren ingebroken vannacht...ik ben er dus inmiddels van overtuigd dat ze bij ons ook aan de deur hebben gestaan en dat Ameno toch haar herder instinct heeft laten spreken.
Liever dat dan dat ze aan het aftakelen is
Liever dat dan dat ze aan het aftakelen is

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Arme hond
Doe je gewoon je werk, verdenkt je baas je van Dementie
Wel fijn dat je nu toch een aanwijsbare reden hebt voor zijn gedrag
Wel fijn dat je nu toch een aanwijsbare reden hebt voor zijn gedrag

Groetjes Marja
- pooh
- Zeer actief
hahahaha ja ik moet er nu ook wel om lachen maar toen Thuur bezig was zo van "je weet wel toen ze laatst op de dak stond" en ze is aan het dementeren dan begin ik daar echt serieus over na te denken.
misschien moeten we de baas maar eens laten nakijken
misschien moeten we de baas maar eens laten nakijken