Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enorm veel plassen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sandy05
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel x Ierse Setter
Aantal honden: 1

Enorm veel plassen

Ongelezen bericht door Sandy05 »

Hoi,

Ik kom er even niet meer uit.
Sinds ongeveer 3 kwart jaar heb ik een teefje maya (engelse cocker) van 8 jaar erbij. Super lieve hond. Ze is geweldig maar ze plast altijd in huis!!
Ze gaat er gewoon 3 a 4 keer op een dag uit. Ze wandeld. Ze plast en vervolgens ben je een half uur in huis en gaat ze weer! We hebben al vanalles getest. Ze doet het niet uit drang voor haar territorium. (daar is iemand voor geweest om te kijken etc.) Ook niet omdat haar nieren/blaas/lever slecht is. Zelfs niet omdat ze diabetes heeft want dat heeft ze niet.

Het word nu echt een rottige situatie van wat doen we met haar. Ze heeft problemen met andere honden, chronische oogontsteking en is niet geholpen. Haar plaatsen wil dus niet want ze plast dan toch overal in huis.

Ik zou haar zo graag willen houden maar er de rest in huis is het er niet mee eens.

Heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn. ??
kipo
Zeer actief

Re: Enorm veel plassen

Ongelezen bericht door kipo »

Veel plassen/veel drinken heeft een waslijst aan mogelijke oorzaken en de eerste stap is bepalen wat het soortelijk gewicht van de urine is. Dan kun je pas zeggen of er een medisch probleem aan ten grondslag moet liggen en dan kun je mbv bloedonderzoek een verdere schifting gaan maken. Eventueel kun je nog een dorstproef laten doen, waarmee bekeken wordt of ze überhaupt haar urine kan concentreren of niet. Mogelijkheden genoeg nog, lijkt me.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Enorm veel plassen

Ongelezen bericht door Kit »

Is ze gecastreerd?
Sandy05
Vaste gebruiker

Urine onderzoek is ook gedaan. Op alle vlakken ook op ontstekingen, suiker waarde etc.
De dorstproef snap ik alleen niet helemaal. Ze drinkt normaal. Ja wel meer als onze andere hond maar voor zover bekend niet abnormaal veel.

Ze is niet gecastreerd. Ze is voor twee week geleden nog loops geweest.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Is ze niet gewoon incontinent? Aangezien ze al 8 is....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Mijn Teckeltje Bassie dronk opeens veel en plaste nog meer. Hij bleek Cushing te hebben.

http://www.dierenartsonline.nl/adviesbr ... shing.html
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Is ze gecontroleerd op diabetes insipidus? Dat is een gebrek aan een hormoon wat de waterhuishouding regelt en heeft niets met suikerziekte te maken. Het is behandelbaar.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als het soortelijk gewicht van de urine goed is, dan is er geen sprake van teveel plassen/drinken en kun je een waslijst aan mogelijke oorzaken weer wegstrepen (ook baarmoederontsteking). Dorstproef doe je alleen maar als het soortelijk gewicht te laag is en het bloedonderzoek geen afwijkingen laat zien.
Dan wordt onzindelijkheid waarschijnlijker, is alleen nog de vraag of daar een lichamelijke oorzaak voor is, bijvoorbeeld een afwijking in de blaaswand of sluitspier oid.
Sandy05
Vaste gebruiker

Sluitspier heb ik nog niet gehoord. Ze is op ego geweest voor haar baarmoeder enzo. En op een scan voor haar hoofd/hersenen. Ziekte van cushing kon niet omdat ze daar er nog te goed voor uit ziet. Haar vacht is nog normaal (glanst mooi, gesloten, glad), ze is goed op hetzelfde gewicht (komt niet aan en valt ook niet af). Wel heeft ze weinig spieren maar die heeft ze nooit gehad. Ze heeft een tijd in een stal gezeten en thats it. Ik weet niet of dat ook kan zonder dat ze enig van deze verschijnselen heeft en dat het misschien een licht stadium is. Maar ze eet wel alsof ze tig jaar niet gegeten heeft. Ook hijgt ze best veel als ze loopt.

Ik probeer bij te houden hoeveel ze op een dag drinkt maar dat lukt me niet zo goed. (ook omdat ik nog een hond heb)

Het lijkt mij meer ouderdom omdat ze wel weet dat ze niet mag plassen maar dan toch schijnbaar erg moet.

Ik vind het maar raar. Ook omdat zo véél dingen al uitgesloten zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”