Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overgeven

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Aantal honden: 1

Re: Overgeven

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Het is meer dat ik even wil kijken hoe haar ontlasting is en of ze ook overgeeft als ze alleen kvv krijgt. Dus even een weekje testen hoe dat is. En daarna weer eens een barfhapje proberen om te kijken wat het verschil nu precies is.

Ze eet trouwens ook takjes en blaadjes en dat soort dingen, misschien dat dat ook meehelpt met overgeven.
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Saar2012 schreef:Het is meer dat ik even wil kijken hoe haar ontlasting is en of ze ook overgeeft als ze alleen kvv krijgt. Dus even een weekje testen hoe dat is. En daarna weer eens een barfhapje proberen om te kijken wat het verschil nu precies is.

Ze eet trouwens ook takjes en blaadjes en dat soort dingen, misschien dat dat ook meehelpt met overgeven.
Dat van die takjes en blaadjes zou zomaar kunnen meehelpen. Hebben we hier in het begin ook vaak gehad. Dan had Goof weer lopen 'grazen' met als gevolg dat die prut er binnen weer uit kwam. Dat heb ik overigens wel altijd opgeruimd, ik vond het altijd zo stinken. Nu Goof wat ouder is, is dat grazen ook een stuk minder geworden. Hoewel een takje en een verdord blaadje af en toe wel lekker zijn :ugh:
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief

Ik hoop ook dat dat minder gaat worden. We hebben nu in ieder de tuin helemaal veranderd (moest toch, zijn hier in december komen wonen), dus nu kan ze niet meer in de tuin (verhoogde bloembak gemaakt). Dus dat scheelt al een hoop!
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

In ieder geval zal het tandjes wisselen wel sneller verlopen als een pup barft, lijkt me. Dat is wel een voordeel natuurlijk. Kan soms best bloeden trouwens, ik gaf dan altijd een ijsklontje te sabbelen. En hopen dat je een tandje vindt natuurlijk om te bewaren!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

rose schreef:
malinois schreef:
rose schreef:
malinois schreef: want?
Net zoals het er staat, het lijkt mij niet goed.
dacht je dat wolvenwelpjes ook netjes alles gescheiden krijgen voorgeschoteld, zonder botjes?
het is puur natuur... dat ze er aan moeten wennen prima, dat hoort er ook bij... botjes kwamen er hier in hele kleine stukjes weer uit als hij overgaf... dus allemaal netjes gekauwd en niet ineens doorgesloekerd daar hebben ze hun knipkiezen voor gekregen.
Ja de gemiddelde pup lijkt ook precies op een wolvenwelp :oohja:
Ik laat het hier bij als je het niet erg vindt, dit is voor mij een zinloos onderwerp :wink:
ja qua spijsvertering is er geen verschil inderdaad... en daar gaat het hier toch om?
tja als je niet verder komt dan 'het lijkt mij niet goed' dan is dat inderdaad misschien vrij zinloos... weinig onderbouwing.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Weet je malinois, dit is een heel informatief forum, meestal lees ik hier veel en soms post ik wat.
Als ik opschrijf dat iets mij zo lijkt dan is dat precies wat ik bedoel, het lijkt mij zo.
Als iets mij lijkt dan is dat dus geen vaststaande bewering en de to kan hiermee doen wat hij of zij wil.
Vaak zijn de reacties van de leden hier fijn en hulpvaardig, maar de reacties van jou zijn wat mij betreft vaak om te :kotz:
Dus ik ga weer fijn terug lezen en nog minder reageren, net zo rustig :cheer:
Saar2012
Zeer actief

Laten we het gezellig houden. Ik moet zeggen dat ik me juist altijd erg in de berichten van Malinois kan vinden. Meningen verschillen he :)
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Gelukkig wel, het gaat mij er (meestal) ook niet om wat zij schrijft, het gaat mij om de manier waarop :wink:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik kan Malinois ook wel waarderen. Maar dat is omdat ik weet dat ze werkhonden heeft en ze gaat met haar honden om op een andere manier dan de meeste mensen met hun huishond. Toch kan ik wel waarderen wat ze zegt, omdat daaruit blijkt dat honden heel wat meer kunnen hebben dan wij softe huishondeneigenaren denken. Ik ben vaak erg voorzichtig en soft en daar maakt Malinois korte metten mee, haha. Daar leer ik wel van want het mag best wat gedisciplineerder enzo hier. Maar om barfen maak ik me niet zo druk meer, ook door de verhalen hier, oa van Malinois. Okee, er gaat wel eens wat mis, maar dat zijn uitzonderingen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dank jullie :flower:
rose, ik schrijf wat ik denk dat doe ik in het 'normale' leven ook.. ik zeg wat ik denk... en dat zal best soms iets harder overkomen dan dat de bedoeling was maar dat is dan maar zo... Ik heb al ruim 20 jaar honden, in het begin zat ik bij het minste of geringste ook bij de DA, of als ik maar iets las op internet was er paniek... maar ik kan je vertellen dat je dit heel snel afleert in de loop der jaren, zeker met meerdere honden. Je krijgt er 'ervaring' in wat echt niet goed is en wat wel meevalt, klinkt gek misschien maar de keren dat ik hier iets op het forum zette dat ik het niet vertrouwde was het ook helemaal niet goed (slecht zelfs). Uiteindelijk IC opname na vergiftiging bij de ene hond, nierfalen en dezelfde dag nog inslapen bij de andere etc.
Ik woon nu ergens anders maar als ik mijn voormalige DA belde dan wist hij dat het echt niet goed was, ik had zelfs zijn mobiele nr. en mocht hem daar altijd op bellen als ik dacht dat het foute boel was, want dat was dan ook zo...
Dat wil niet zeggen dat ik alles weet en niks meer leer... ik leer hier bijna nog dagelijks dingen waarvan ik denk... he... ff onthouden of ff in de gaten houden. Daarnaast wat Fizgig al schreef, ik heb mijn honden niet als huishonden aangeschaft en het zijn zeker geen honden die je een vinger moet geven... verder heb ik er helaas 1 weg moeten doen omdat hij mijn andere honden aanviel en letterlijk over kennels ging om erbij te komen... dat wil ik NOOIT weer hoeven meemaken want dat is me zeker niet in de koude kleren gaan zitten. Ik mis hem nog steeds ondanks dat we al ruim anderhalf jaar verder zijn, maar ik weet dat hij het daar uitstekend heeft dus het is gewoon goed. Maar met deze ervaring in mijn achterhoofd accepteer ik weinig meer van ze onderling, zeker reu/reu verhouding.
Qua voeding is hier ook nog zat van me terug te vinden hoor, heb vroeger altijd gezegd dat ik NOOIT kvv zou voeren als volledige voeding :pffff: nooit, nooit nooit :pffff: Alleen voor erbij af en toe.... Tot ik Xavi kreeg die vanaf 3 wkn oud al smuldier kreeg bij zn fokker.. hem toen maar op advies van andere fokkers en ook van hier op kvv laten uitgroeien... Dat beviel na een paar maanden zo goed, dat ik de volwassen honden er ook helemaal opgezet heb.
Ik zag letterlijk de verbeteringen in vacht en gebit. Ze kregen zo af en toe al wel wat kvv en tussendoor wat barfhapjes maar hoofdvoeding was altijd brok.
Tot toen dus... van de ene dag op de andere overgezet op kvv en ik ben nog steeds uitermate tevreden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”