Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo met Flynn naar de dierenarts..
Moderator: moderatorteam
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Zo met Flynn naar de dierenarts..
Flynn heeft de hele ochtend al moeite met poepen. Hij wíl wel, maar er komt niks uit. Zonet even zelf gevoeld, en het lijkt wel alsof er iets klem zit voor de uitgang. Het doet hem heel erg veel pijn bij al de minste aanraking. Vanmorgen om 6 uur heeft hij eerst normaal gepoept, en halverwege begon hij te piepen, en sindsdien wil hij steeds naar buiten, gaat wel in de houding zitten, maar er komt niks uit en hij jankt van de pijn.
Om 1 uur is het open spreekuur van de dierenarts, dus ik zal zo even met Flynn daar heen.
Voor zover ik weet heeft hij niks raars gegeten, hij probeert wel op papier en plastic te kauwen wat hij buiten vindt, maar volgens mij zijn we daar altijd op tijd bij geweest.. Ik maak me toch wel zorgen..
Om 1 uur is het open spreekuur van de dierenarts, dus ik zal zo even met Flynn daar heen.
Voor zover ik weet heeft hij niks raars gegeten, hij probeert wel op papier en plastic te kauwen wat hij buiten vindt, maar volgens mij zijn we daar altijd op tijd bij geweest.. Ik maak me toch wel zorgen..
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Re: Zo met Flynn naar de dierenarts..
Ojee, hopen dat het meevalt en de darm niet ernstig beschadigd is!
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Misschien toch iets gegeten, wat nu dwars voor het poepgaatje ofzo zit? Wel sneu dan. Ik hoop dat er niet wat ernstigs uit komt en dat de dierenarts het vanmiddag kan verhelpen.

- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
oei das inderdaad vreemd en ik zou ook ff langs de DA gaan. Misschien dat hij in huis de kans heeft gehad iets op te eten. Een dopje ofzo. Hopelijk is het zoiets en kunnen ze hem snel van zijn problemen afhelpen. Succes bij de DA.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik zou niet tot 13.00 uur wachten als hij zoveel pijn heeft.Ayronna schreef:Flynn heeft de hele ochtend al moeite met poepen. Hij wíl wel, maar er komt niks uit. Zonet even zelf gevoeld, en het lijkt wel alsof er iets klem zit voor de uitgang. Het doet hem heel erg veel pijn bij al de minste aanraking. Vanmorgen om 6 uur heeft hij eerst normaal gepoept, en halverwege begon hij te piepen, en sindsdien wil hij steeds naar buiten, gaat wel in de houding zitten, maar er komt niks uit en hij jankt van de pijn.

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Geef je hem weleens bullepeesjes? Ik heb een hondje gekend waarvan het laatste stukje bullepees steevast heel werd doorgeslikt, gaf ook problemen.
Sterkte in ieder geval, hopelijk valt het allemaal mee.
Sterkte in ieder geval, hopelijk valt het allemaal mee.

- Ayronna
- Zeer actief
Nope, bullenpeesjes heeft hij nog niet gehad. Het enige wat hij regelmatig als kauwding krijgt zijn varkensoortjes, en daar halen we het laatste stukje bij weg
Zonet bij de dierenarts geweest, hij kon helemaal niks vinden. Niks in de buik te voelen, er zat niks vast, de thermometer kwam er helemaal schoon uit. Oftewel, er is niks te vinden. Hij heeft een pijnstiller gehad en we moeten het even aan kijken.
Zonet bij de dierenarts geweest, hij kon helemaal niks vinden. Niks in de buik te voelen, er zat niks vast, de thermometer kwam er helemaal schoon uit. Oftewel, er is niks te vinden. Hij heeft een pijnstiller gehad en we moeten het even aan kijken.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
fijn dat hij niks heeft, ik zou wel een extra scheutje olie door zijn eten doen, dat poept wat makkelijker 

- Cookie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
- Aantal honden: 2
Mijn hond heeft dat ook gehad zat ook te hijgen van de pijn enz hadhij een beginnende darm ontsteking (was er zeer optijd bij zelfde dag meteen naar da gerent) en toen heb ik isogel gehad dat zijn een soort plantaardige korrels die gel achtig worden in de darmen (je doet ze door het eten) en dat helpt tegen diaree en verstoppingen enzo, ik geef het mijn hond nog af en toe als hij diaree heeft, helpt goed. Het helpt trouwens ook tegen scherpe stukjes dan zorgt dat de darmwand niet beschadigd word, het word een soort van ingekapseld, die eerste drol zag er ook raar uit. Maar het hielp goed. Heeft de dierenarts geen inwendig onderzoek gedaan dan? Bij mijn hond wel, was ook te voelen dat de dikke darm iets dikker was. Succes iig
- Ayronna
- Zeer actief
Hij heeft twee keer de hele buik betast, maar kon daar niks vinden. Toen heeft hij de thermometer er in gestopt, 38.2, en toen hij hem er uit haalde was hij schoon. Thermometer ging ook soepel, zonder weerstand naar binnen. Vervolgens heeft hij de anaalklieren gevoeld/geleegd. Daarna heeft Flynn een pijnstiller gekregen. Dat was het hele onderzoek..
Op zich voelt hij zich verder ook helemaal niet ziek. Zn stukje gedroogde kip ging er vanmiddag in als koek, en ook zijn Kivo ging zonder problemen naar binnen. Hij heeft vanmiddag niet meer geprobeerd te poepen. Of dat nu een goed teken is of niet weet ik niet
In elk geval liep hij vrolijk mee het park door vanmiddag.
Op zich voelt hij zich verder ook helemaal niet ziek. Zn stukje gedroogde kip ging er vanmiddag in als koek, en ook zijn Kivo ging zonder problemen naar binnen. Hij heeft vanmiddag niet meer geprobeerd te poepen. Of dat nu een goed teken is of niet weet ik niet
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
hoe is het nu?
- Ayronna
- Zeer actief
Flynn heeft gister 3 keer gepoept, waarvan 2 keer 's ochtends met piepen. Gkisteravond en vanmorgen ging alles nog goed. ik hoop dus dat het zichzelf op lost..
- Ayronna
- Zeer actief
Nee, zijn ontlasting is gewoon bruin en stevig, onveranderd. Heb zelfs een drolletje uit elkaar gehaald, maar kon ook geen rare stukjes vinden, het was gewoon allemaal verteerd. Ik doe er nu inderdaad een beetje olie door heen. Pens heb ik hier in de buurt nog niet kunnen vinden, maar zal even op zoek gaan.
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
- Ayronna
- Zeer actief
Hij heeft vanmorgen een enorme hoop naar buiten gewerkt
Blijkbaar is het nu dus weer over
Ben heel blij dat het mee valt!